Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 703 395
  • 33 895

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, että eräs Kingston Wallin jäsen vaikuttaa eräällä foorumilla ja on erittäin ärsyttävä kirjoittaja. Näin se illuusio murtuu.

Villi veikkaus, ettei tämä kirjoittaja ole ainakaan Petri Walli, jonka ura koki aikoinaan melkoisen pudotuksen eikä miehestä ole sen jälkeen paljoa kuulunut.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Maasilta = Silta, joka on kokonaan maan päällä, eikä ylitä vesialuetta.
Olen hieman yllättyynyt että vaasalaiselle avautuu sana maasilta vasta nyt, kun yksi Vaasan tunnetuimpia maamerkkejä on rautatieaseman maasilta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Petri Walli, jonka ura koki aikoinaan melkoisen pudotuksen eikä miehestä ole sen jälkeen paljoa kuulunut.
Lahjakkailkekkin musikanteille voi käydä näin. Muistan eräänkin toijalalaisen eri suositun humppa-artistin jonka ura huipulla sukelsi pahasti ja saavutti todellisen aallonpohjan v.2004. Ei oo äijää lavoilla näkyny koommin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lahjakkailkekkin musikanteille voi käydä näin. Muistan eräänkin toijalalaisen eri suositun humppa-artistin jonka ura huipulla sukelsi pahasti ja saavutti todellisen aallonpohjan v.2004. Ei oo äijää lavoilla näkyny koommin.
Kuulopuheiden mukaan olisi noussut takaisin pinnalle Japanissa maaliskuussa 2011. Tiedä sitten näistä...
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen hieman yllättyynyt että vaasalaiselle avautuu sana maasilta vasta nyt, kun yksi Vaasan tunnetuimpia maamerkkejä on rautatieaseman maasilta.

Itse asuin Vaasassa viisi vuotta enkä koskaan kuullut puhuttavan mistään rautatieaseman maasillasta vaikka tiedän kyllä sen ainoan sillan rautatieaseman vieressä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Itse asuin Vaasassa viisi vuotta enkä koskaan kuullut puhuttavan mistään rautatieaseman maasillasta vaikka tiedän kyllä sen ainoan sillan rautatieaseman vieressä.
Kyseessä on ylikulkusilta.

Maasilta on sen sijaan esim. tässä näkyvä rakennelma, joka ylittää kuivan maan osuuden. (Linkki ohjaa kuvaan kerrassaan upeasta Päin seinää -elokuvasta.)
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Itse asuin Vaasassa viisi vuotta enkä koskaan kuullut puhuttavan mistään rautatieaseman maasillasta vaikka tiedän kyllä sen ainoan sillan rautatieaseman vieressä.
Kyseessä on ylikulkusilta.

Maasilta on sen sijaan esim. tässä näkyvä rakennelma, joka ylittää kuivan maan osuuden. (Linkki ohjaa kuvaan kerrassaan upeasta Päin seinää -elokuvasta.)
Kyllä sen ihan virallinenkin nimi on maasilta.
Esimerkkejä: Google maps, Paikallisliikenteen pysäkit.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto kalja ei meinaa pysyä hanskassa. Sellaiset raksamiesten näppylähanskatko tässä pitäis ostaa. Joo. Mikä on teidän suosikkivaatekauppa? Mun on K-rauta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto kalja ei meinaa pysyä hanskassa. Sellaiset raksamiesten näppylähanskatko tässä pitäis ostaa. Joo. Mikä on teidän suosikkivaatekauppa? Mun on K-rauta.
Oisin veikannut sun kohdalla Funkyladyä... Mä tykkään Anttilasta, usein en kyllä käy.
 

Pata4win

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers ja FC Barcelona
Ei hitto kalja ei meinaa pysyä hanskassa. Sellaiset raksamiesten näppylähanskatko tässä pitäis ostaa. Joo. Mikä on teidän suosikkivaatekauppa? Mun on K-rauta.

Suosittelen kumihanskaa tms. muista tulee kalja tosi nopeasti läpi.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Oisin veikannut sun kohdalla Funkyladyä... Mä tykkään Anttilasta, usein en kyllä käy.

Et ilmeisesti kun yli vuosi on jo viimeisenkin sulkeutumisesta. Kannattaa aloittaa jo uuden scouttaaminen ettei tule hätä kun asiointitarve yllättää.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Vaasassa on puhuttu aina maasillasta, ainakin minun ystäväpiirissäni.
Niin on aina puhuttu, siitä lähtien kun se valmistui. Oli termi oikea tai ei, niin se on tuon sillan virallinen nimi. Jos joku sitten on sitä mieltä että "väärin nimetty", ottakoot yhteyttä Vaasan kaupunkiin, niin saavat isot päättäjät ottaa kantaa jos se nimettäisiin uusiksi vaikkapa ylikulkusillaksi. Tai vaikkapa jokuvitunsillaksi. Tai voidaan unohtaa koko silta ja nimetään pelkät päät sillanpäiksi. Pohjoispää Jariksi ja eteläpää Kariksi (Sportleganda #22).
 

sinikettu

Jäsen
On nostanut kyllä pisteitään siinä ohjelmassa missä on Pehkosen kanssa. Ei uskoisi, että Pumpanen on noista se missi, kun toinen on se kitisijä. Pumpanen on tosiaan ihan normaalin oloinen naikkonen.
Avautui, etten tiedä, kuka on Pehkonen. Joskus luin koulussa muistaakseni kirjoituksen nimeltä Pehkosen muorin talo. Onkohan sukua?

Pumpanen toki on pumpattava. Saisi tosin olla viitisen vuotta nuorempi meikäläiselle. Aikakoneen keksimistä odotellessa.
 

Pata4win

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers ja FC Barcelona

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Avautui, että Oleg Znaroks on Latviasta/Saksasta. Toki etunimestä olisi jotain voinut päätellä, mutta kun näyttääkin umpiryss.. venäläiseltä. Nyt oli oikeasti lähinnä shokki.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Avautui, että Oleg Znaroks on Latviasta/Saksasta. Toki etunimestä olisi jotain voinut päätellä, mutta kun näyttääkin umpiryss.. venäläiseltä. Nyt oli oikeasti lähinnä shokki.

Znarok on syntynyt Ust-Katavissa, Tseljabinskin alueella, entisessä Neuvostoliitossa. Hän pelasi junnuna Tseljabinskin Traktorissa ja muutti parikymppisenä Riikaan pelaamaan ja sai Latvian kansalaisuuden, kun Latvia itsenäistyi 90-luvun alussa. Saksan kansalaisuuden hän on ilmeisesti saanut pelattuaan siellä kymmenisen vuotta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Znarok on syntynyt Ust-Katavissa, Tseljabinskin alueella, entisessä Neuvostoliitossa. Hän pelasi junnuna Tseljabinskin Traktorissa ja muutti parikymppisenä Riikaan pelaamaan ja sai Latvian kansalaisuuden, kun Latvia itsenäistyi 90-luvun alussa. Saksan kansalaisuuden hän on ilmeisesti saanut pelattuaan siellä kymmenisen vuotta.
Eli kyseessä on todellisuudessa ehta rys... korjaan entinen neuvostoliittolainen? Muistankin kun joskus jossain julkaisussa, olisiko ollut jääkiekkolehti tai sitten Urheilusanomat tai se vanha Urheilulehti, oli juttua siitä että Venäjän ottaa komentoonsa latvialainen valmentaja. Jutussa sitten mainittiin, että "Vaikka Znarok on Latvian kansalainen, hänet mielletään venäläiseksi". Liekö tämä mielleyhtymä tulee sitten tuolta?

Vaikuttaa just sellaselta myyrältä joka sahaa Latvian omaa oksaa äiti-Venäjän hyväksi, valtakunnankansleri Vladolf Putlerin ohjeistuksella.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Asunnottomalla ja varattomalla on ilmeisesti varaa laittaa teatterielokuviin vuodessa pikalaskutoimituksella 700-800 euroa.
 

Rocco

Jäsen
Olen hieman yllättyynyt että vaasalaiselle avautuu sana maasilta vasta nyt, kun yksi Vaasan tunnetuimpia maamerkkejä on rautatieaseman maasilta.
No sepä! Ei ole koskaan tullut mieleen asia, että miksi sen sillan nimi on Maasilta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Asunnottomalla ja varattomalla on ilmeisesti varaa laittaa teatterielokuviin vuodessa pikalaskutoimituksella 700-800 euroa.

Jos viittaat siihen lukemaan jonka @alwahla ilmoitti leffaäänestysketjussa (50 ensi-iltaa), niin mistä päättelet hänen käyneen katsomassa jokaisen niistä elokuvateatterissa? Valtaosa tämän vuoden leffoista loppuvuoden teatterijulkaisuja lukuun ottamatta on saatavilla myös tallenteina ja netistä, vuokra- tai ostostriimeinä tai eri tv-kanavilta. Esimerkiksi Plejmosta (suosittelen) saa vuokrattua pikkurahalla leffoja, ja kirjastoista saa ilmaiseksi lainattua varsinkin alkuvuoden elokuvia hyvin. Kuulemma jotkut hurjat katsovat elokuvia maksamatta niistä mitään esimerkiksi warettamalla (mikä on toki sinänsä tekijänoikeusrikos).

En tiedä tai väitä tietäväni miten ja missä alwahla on leffansa katsonut, mutta ainakin omalla kohdallani on yleensä niin, että vähintään kolmasosa tai joskus puoletkin vuoden leffoista tulee nähtyä tallenteina/vuokrastriimeinä teatterin sijasta, kaikkia ei tarvitse nähdä välittömästi teatterissa vaan niitä voi vähän odotella kunnes netulevat vuokralle tai myyntiin. Tämä vuosi on tosin ollut poikkeus ja olen nähnyt valtaosan katsomistani elokuvista teatterissa, mutta en olekaan nähnyt toistaiseksi kuin 25 ensi-iltaa. Joulun jälkeen tulee varmaan vielä joku leffa katsottua, odotan pukinkontissa olevan tänäkin vuonna Finnkinon joululippuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös