Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 699 216
  • 33 886

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mä taidan mennä huomenna samoilla silmillä. Turhaan tässä reiluksi pariksi tunniksi enää nukkumaan. Se on vain matka landelle (siellä saa nukkua ihan rauhassa) ja ei tarvitse ajaa. Kunhan kaupasta muistaa ostaa safkat niin hyvin menee.

Sitä se teettää kun tekee juuri päinvastoin kun lääkäri määrää. Vitutukseen se ei juuri nyt auta.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eurosportilla on näkynyt jonkin aikaa yläkulmassa olympiarenkaat - joku luku. Nyt näkyy olevan 63 se luku. Pari päivää tuota mietittyäni avautui, että se luku varmaan kertoo, montako päivää on olympialaisten alkamiseen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Eurosportilla on näkynyt jonkin aikaa yläkulmassa olympiarenkaat - joku luku. Nyt näkyy olevan 63 se luku. Pari päivää tuota mietittyäni avautui, että se luku varmaan kertoo, montako päivää on olympialaisten alkamiseen.
Eiku se on Suomen olympivakomitevan mitalitavoite, jota tarkennetaan päivittäin.
 

Sapergia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, San Jose,Everton
Elän toisessa musiikkimaailmassa, en tunnista yhtään kappaletta, esiintyjiltä Uniikki, Cheek,JVG,Redrama,Alma...
No, kuunnellaan Die so Fluid, Beast in Black,Katzenjammer...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Uniikki on ollut tekemässä musiikkivideota. jota on käyty Tuubissa katsomassa yli 92 miljoonaa kertaa.
No mikä. Tuskin tunnistan biisiä, mutta toki tuollaiset lukemat kiinnostavat. Eilen kuuntelin vittuillakseni itselleni Uniikin Tikis-biisin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eurosportilla on näkynyt jonkin aikaa yläkulmassa olympiarenkaat - joku luku. Nyt näkyy olevan 63 se luku. Pari päivää tuota mietittyäni avautui, että se luku varmaan kertoo, montako päivää on olympialaisten alkamiseen.

Variksetkin nauraa niille mitkä ei tätä tajua. En minä joka päivä katso hiihtokanavaa ja siellä pyöri 92, 88 ja kaikkea.

Sitten lopulta oli ainoa mahdollisuus päiviä jäljellä. Vittu miten paskat grafiikat noilla on.

Oikeasti ajattelin, että se olisi vuosiluku ja voisi viitata johonkin, kun yleensä se ei ole live mitä sieltä näkyy.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo en minäkään katso kuin silloin tällöin. Silloin kun siellä yläkulmassa oli joku -68, niin saattoihan sitä ajatella että ne nyt juhlistaa jostain syystä Meksikon olympiakisoja 49 vuoden takaa. Tai mitkä lie Innsbruckin tai Grenoblen talvikisat silloin onkaan ollut. Mutta 63? Ei vuonna 1963 ollut olympiakisoja, kai sentään. Pakko olla päiviä jäljellä Pjongzangin kisoihin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Joo en minäkään katso kuin silloin tällöin. Silloin kun siellä yläkulmassa oli joku -68, niin saattoihan sitä ajatella että ne nyt juhlistaa jostain syystä Meksikon olympiakisoja 49 vuoden takaa. Tai mitkä lie Innsbruckin tai Grenoblen talvikisat silloin onkaan ollut. Mutta 63? Ei vuonna 1963 ollut olympiakisoja, kai sentään. Pakko olla päiviä jäljellä Pjongzangin kisoihin.
Jos muistelivat kun Lee Harley Davidson salamurhasi Kekkosen?
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ylen kakkoskanavallahan on myös noi olympiarenkaat ja alla on luku ja luvun perässä vielä merkintä pv. Jos ei siitäkään pöntömpi vielä ymmärrä niin kannattaa kääntää kanavalle nimeltä 5 (löytyy yleensä kaukosäätimellä numerosta 10), jossa renkaiden alla on luku ja luvun perässä lukee päivää. Tietysti jos kyseisiä kanavia ei katso niin eihän sitä voi mitenkään tietää. Ja voihan se olla että se eurosportin luku on joku ihan joku muu kun ei siinä luvun perässä lue mitään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Uusi Päivä -ohjelmassa Stellaa näyttelevä Ronja Alatalo on Mikko Alatalon lapsenlapsi. Nyt kun tajusin tuon, niin Stellan kohtauksissa tulee aina mieleen ties mitkä mä maalaispoika oon ja kotisaunan lautehilla. Ja tietysti kylläpä sitä ollaan niin...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Uusi Päivä -ohjelmassa Stellaa näyttelevä Ronja Alatalo on Mikko Alatalon lapsenlapsi. Nyt kun tajusin tuon, niin Stellan kohtauksissa tulee aina mieleen ties mitkä mä maalaispoika oon ja kotisaunan lautehilla. Ja tietysti kylläpä sitä ollaan niin...

Olen nähnyt Mikko Alatalon autossa liikennevaloissa kaivamassa nenää. Sen jälkeen Mikko tulee aina mieleen, kun olen liikennevaloissa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eurosportilla on näkynyt jonkin aikaa yläkulmassa olympiarenkaat - joku luku. Nyt näkyy olevan 63 se luku. Pari päivää tuota mietittyäni avautui, että se luku varmaan kertoo, montako päivää on olympialaisten alkamiseen.

Luku voi olla myös KOK:n uskottavuus prosentteina mikäli esimerkiksi Venäjän jääkiekkojoukkue pääsee talviolympialaisiin pelaamaan sellaisenaan punaisessa paidassa mutta "neutraalina joukkueena". Varsinkin Venäjän naisten jääkiekkojoukkue pitäisi sulkea suoraan pois ilmenneiden doping-tempauksien vuoksi, ja koska sikäläisen jääkiekkoneuvostoliiton herrat ovat tuossa mukana olleet niin koko venäläinen kiekkoilu saisi jättää talvikisat väliin.

FIFA:n ei onneksi tarvitse prosenttilukemiaan uskottavuusasioissa luetella, sehän on ollut pyöreä nolla siitä lähtien kun Venäjä ja Qatar saivat kisat. Ensi kesänä voi sitten unohtaa doping-skandaalin kun herrat isoherrat eri maiden urheiluliitoista ja FIFA:sta paistattelevat päivää Putinin aitiossa pohjoiskorealaisilla semi-orjilla rakennetuissa stadioneissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ensi kesänä voi sitten unohtaa doping-skandaalin kun herrat isoherrat eri maiden urheiluliitoista ja FIFA:sta paistattelevat päivää Putinin aitiossa pohjoiskorealaisilla semi-orjilla rakennetuissa stadioneissa.

Vaan paistattelee se päivä risukasaankin. Korealaiset monet haluavat Venäjälle töihin ja monet haluavat uuden keikan kotona käytyään. Eli ovat juurikin semisti vain orjia.

Toista se on Qatarissa, sinne ei tarvitse haluta uudelleen, kun ei sieltä pääse pois tai vaihtoehtoisesti olet kuollut.

- "Herra johtaja, Reiska tossa beesektorilla delasi äsken, mä tartten jonkun"
- "Eipä mitään, mä soitan uuden ukon paikalle"
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihmiset ovat laiskoja. Työpaikallekin ajellaan autolla, vaikka se sijaitsee jotain kilometrin päässä tai jopa hieman alle. Siis terveet ihmiset. Sitten kuitenkin syödään kuin olisi ultrajuoksijan energiantarve. Ei ihme, että diabetes ja ylipaino rehottaa tuoden lukuisia muita sairauksia mukanaan. Itse pyrin kävelemään 2,5-3 kilometrinkin työmatkan ja tuosta tulee vuodessa iso määrä perus-aerobiaa, joka ei pahaa tekisi itse kullekaan.
Tämä! Kruunana vielä (vain) töissä kevyesti syövät ikuisella dieetillä olevat em. tyypit jotka muistavat kyllä mainita jaksavansa kantaa läskinsä. Jännästi on kipeää selkää ja polvia.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tulipa edellisen viestin kirjoittajan nimimerkistä mieleen, että ostin viikko sitten joulumyyjäisistä kahdet aidot Perussa valmistetut alpakkasukat (n. 10 €/pari).
Eivät olleet käsityötä, sillä alpakkalankaa tuotetaan ja alpakkaneuleita valmistetaan Perussa myös teollisesti. Ovat kyllä kotikäytössä oikein mukavat ja lämpimät, mutta en usko, että kestäisivät ulkojalkineissa.
Joka tapauksessa, se, mikä avautui on, että alpakan keritseminen kerran vuodessa (tammi-huhtikuuaa) on aika rankka rituaali: kaksi pitelee jaloista ja yksi käyttää keritsimiä. Alpakka ei pidä villojen menetyksestä, vaan yrittää karkuun. Vammoja ei toimenpiteistä kuitenkaan yleensä tule, ja karvakin ehtii kasvaa takaisin ennen seuraavaa kylmää kautta.
Alpaca Fiber & Wool Process – Threads of Peru
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tämä! Kruunana vielä (vain) töissä kevyesti syövät ikuisella dieetillä olevat em. tyypit jotka muistavat kyllä mainita jaksavansa kantaa läskinsä. Jännästi on kipeää selkää ja polvia.
Meillä taas on töissä kaveri joka laskee joka kalorit, käy melkein joka päivä salilla ja on noin muutekin "täydellisessä kunnossa". Kas kummaa tämä kaveri on saikulla eniten meistä kaikista. Jos ei ole selkä paskana, niin sitten on polvi, tai ihan muuten vaan flunssaa. Viime talvena/keväänä oli 6kk sairauslomalla välilevy pullistuman takia, mutta prätkällä pystyi kumminkin ajamaan. Oli kuulemma selälle parempi vs. auton penkki. Aikamoista. Nyt viimeeksi meni polvi kun nousi autosta ja lääkärin mukaan ristiside oli poikki. Minä sanoin että ei todellakaan voi olla ristiside poikki, sillä silloin et kävelisi noin hyvin, puhumattakaan sootä että saisit jalan suoristettua/taivutettua noin hyvin. Ja polvessa olis myös nestettä. Tämän tiedän siitä syystä että itsellä on ollut sekä risti- että nivelside poikki. Vastaus oli "no, lääkäri sanoi että on poikki". Muutaman viikon päästä polvi oli kunnossa taas.

Itselläni on n. 10 kg ylimääräistä läskiä, juon alkoholia (tupakoinnin lopetin toki 1½ vuotta sitten) ja muutenkin liikun aivan liian vähän, mutta silti olen ollut 3 päivää poissa töistä 3½ vuoden aikana, silloin oli nimittiäin ihan aikuisten oikeasti kunnon flunssa.

Eli kyllä se on myös usein pelkästään moraalista kiinni jos on jatkuvasti paikat "rikki".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt viimeeksi meni polvi kun nousi autosta ja lääkärin mukaan ristiside oli poikki. Minä sanoin että ei todellakaan voi olla ristiside poikki, sillä silloin et kävelisi noin hyvin, puhumattakaan sootä että saisit jalan suoristettua/taivutettua noin hyvin. Ja polvessa olis myös nestettä. Tämän tiedän siitä syystä että itsellä on ollut sekä risti- että nivelside poikki. Vastaus oli "no, lääkäri sanoi että on poikki". Muutaman viikon päästä polvi oli kunnossa taas.
Melkoinen poppamies on kyllä lääkärikin jos osaa tuosta vaan arvioida että ristiside on poikki, kyllähän niihin yleensä magneettikuvat vaaditaan. Enkä tiedä sitten tuosta että miten on autosta noustessaan saanut ristisiteen poikki, mutta kai se nyt jotenkin mahdollista on.

T. Eturistisiteen korjausleikkauksesta n. 4kk.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Melkoinen poppamies on kyllä lääkärikin jos osaa tuosta vaan arvioida että ristiside on poikki, kyllähän niihin yleensä magneettikuvat vaaditaan. Enkä tiedä sitten tuosta että miten on autosta noustessaan saanut ristisiteen poikki, mutta kai se nyt jotenkin mahdollista on.
Juuri näin. Ja siksi sanoin hänelle että tuskin on ristiside poikki ja tuskin lääkärikään näin on sanonut. Viikko "onnettomuuden" jälkeen hän kävi magneettikuvauksessa ja sen jälkeen polvesta ei enää ole ollut puhetta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Juuri näin. Ja siksi sanoin hänelle että tuskin on ristiside poikki ja tuskin lääkärikään näin on sanonut. Viikko "onnettomuuden" jälkeen hän kävi magneettikuvauksessa ja sen jälkeen polvesta ei enää ole ollut puhetta.
Normihommia. Toki sen verran pitää vielä tuohon aikaisempaan todeta, että jos jalan ja polven ympäristön lihaksisto on vahvassa kunnossa (kuten ilmeisesti himourheilijalla voisi olettaa), niin välttämättä esim. kävellessä sitä ei edes huomaa jos se eturistiside on poikki. Mutta kyllähän sieltä sitten juurikin turvotusta löytyisi.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viime talvena/keväänä oli 6kk sairauslomalla välilevy pullistuman takia, mutta prätkällä pystyi kumminkin ajamaan. Oli kuulemma selälle parempi vs. auton penkki. Aikamoista.
Muuten kaverin vemppahistoriaan sen kummemmin puuttumatta, niin ylläoleva on kyllä totta. Toki selkävikoja on kaikenlaisia, mutta semmoiseen pieneen perusjumitukseen se pyörällä ajelu auttaa kyllä. Ilmeisesti siinä tulee sopivasti venytystä ja liikehdintää, kun autossa möllötetään siinä penkissä mukavassa istuma-asennossa melko staattisesti.Toki riippuu kulkineen mallistakin, mikä se ajoasento on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös