Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 704 852
  • 33 904

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Rocco Ensimmäisen ei olisi tarvinnut avautua jos vain olisit lukenut kunnolla. Toi toinen näyttää avautuneen parille muullekkin. No, mulla on kotikenttäetu. Ja ei millään pahalla, osui vain silmään.
 

Rocco

Jäsen
@Rocco Ensimmäisen ei olisi tarvinnut avautua jos vain olisit lukenut kunnolla. Toi toinen näyttää avautuneen parille muullekkin. No, mulla on kotikenttäetu. Ja ei millään pahalla, osui vain silmään.
Piti Google Mapsista katsoa missä se Bogskär on, kun koskaan en ole kuullutkaan. No sitten Google Mapsiin kirjoitin Bögskär, ja kyllähän se heti oikeaan paikkaan opasti, eikä ehdottanut esim. "Tarkoititko Bogskär?"
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus vuosi sitten aloin käyttämään matseissa silmälaseja että erottaa pelaajat ja näkee toiseenkin päähän kenttää. Muuten en kehtaa rillipäänä kuljeskella, mutta sellaisen huomion oon noiden kanssa tehnyt että välillä tulee katsekontakti jonkun ihmisen kanssa, siis että molemmat tuijottaa toisiaan silmiin. Ihan uus juttu mulle.

Jotain tyttöjäkin kun tuijottelee jostain viiden metrin päästä niin ne saattaa oikeasti nähdä että mä tuijottelen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus vuosi sitten aloin käyttämään matseissa silmälaseja että erottaa pelaajat ja näkee toiseenkin päähän kenttää. Muuten en kehtaa rillipäänä kuljeskella, mutta sellaisen huomion oon noiden kanssa tehnyt että välillä tulee katsekontakti jonkun ihmisen kanssa, siis että molemmat tuijottaa toisiaan silmiin. Ihan uus juttu mulle.

Jotain tyttöjäkin kun tuijottelee jostain viiden metrin päästä niin ne saattaa oikeasti nähdä että mä tuijottelen.


Mun pitäisi myös ostaa rillit. En mä mitään kiekkoa matseissa näe, mutta pelipaitojen värit on helppo erottaa. IFK pelaa kotona punaisissa ja vieraissa usein valkoisissa.

En ole ikinä aktiivisesti käyttänyt silmälaseja, mutta joskus oon sellaisia lainannut. Onhan se kiva nähdä mimmien perseet hd:na, mutta toisaalta näin puolisokeana suurempi osa mimmeistä näyttää panettavilta.


Yksi entinen työnantaja olisi sponsoroinut silmälasien hankintaa aina noin sataan euroon asti. Sillä olisi saanut kaupasta mitkä tahansa lasit
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Bögskär on suomeksi Hinttinen. KVG, semmonen saari on oikeesti olemassa, Hinttinen. Sille sopisi nimeksi ruotsinkielisesti Bögskär. Kansalaisaloitteelle olisi kysyntää.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Piti itsekin zoomailla, että kuinka kaukana se Bogskär oikein on ja samalla avautui että Merisäälegenda Gotska Sandön ei ole Suomessa! Mitä helvettiä! Se on siis Bogskäristä seuraava saari etelään.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Piti itsekin zoomailla, että kuinka kaukana se Bogskär oikein on ja samalla avautui että Merisäälegenda Gotska Sandön ei ole Suomessa! Mitä helvettiä! Se on siis Bogskäristä seuraava saari etelään.
Tutkipa myös Ristnan sijainti. Saattaa tuottaa lisää avautuneita asioita.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Piti itsekin zoomailla, että kuinka kaukana se Bogskär oikein on ja samalla avautui että Merisäälegenda Gotska Sandön ei ole Suomessa! Mitä helvettiä! Se on siis Bogskäristä seuraava saari etelään.
No nyt on kyllä perkele. Mihinkään ei voi siis luottaa, ei edes Suomen (jos ei maailman) pitkäikäiseen jatkuvaan radio-ohjelmaan, eli merisäähän.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No nyt on kyllä perkele. Mihinkään ei voi siis luottaa, ei edes Suomen (jos ei maailman) pitkäikäiseen jatkuvaan radio-ohjelmaan, eli merisäähän.
Jeps, putosi elämältä pohja. Jopa merisää on fake news.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Fennoskandista nationalismia ala Merisää. Suur-Suomi vaikka saari kerrallaan!
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Gotska Sandön on toki meidän Tietäväisten suvussa perimätietoisesti snobibiittinä lillunut. Sen sijaan jokunen vuosi vasta tajusin Villsandin olevan Vilsandi. Sehän perhana ei olekaan kunnon hurrisaari vaan virolainen kiintopiste.

Merisää ja Luontoilta; minä maksan Yle-veroni innolla. No on siellä myös Bluesministeri, Kantritohtori, Euroopan taivaan alla, Poppikoulu jne. sry ot.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nykyään tupakkaa polttavat vain nynnyt.

Esimerkiksi kaupassa kun katsoo millaiset tyypit sitä röökiä ostavat niin siitä on maskuliinisuus kaukana.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vaikuttaa tuo Mikko Manner kyllä fiksulta jätkältä. Jotenkin diggailen tosta persoonasta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Esimerkiksi kaupassa kun katsoo millaiset tyypit sitä röökiä ostavat niin siitä on maskuliinisuus kaukana.

Raksaäijät käykin ärrällä. Tai ostavat virolaisilta työkavereiltaan.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Avautui oikeastaan kolme asiaa peräkkäin.

Ensiksi: Harju & Pöntinen näkyy omassa taloudessa. Tai eihän se oikeastaan edes näy, vaan kuuluu.
Toinen huomio oli se, että tuonne soittaminen ja sen mökkinaapuri-Elman toivoma Reijo Taipaleen pyörittäminen erittäin surkealla kuvan/äänenlaadulla (joka ei välttämättä edes soi) maksaa näköjään 5.09€.
Kolmantena, tuolla soi Maamme-laulu klo 00:00.

Sanoisin tuota formaattia erittäin nerokkaaksi. Sivuhuomiona: olisi mahtavaa kuulla esim. Darkthronen Transilvanian Hunger, samalla kun nuo viihdenumeroiden -sekä senssipalstojen mainokset vilisevät ruudussa.
 

ace

Jäsen
No, ei varsinaisesti avautunut, mutta muistui mieleen. Fleetwood Macin jäsenet huitelee iältään jo seitsemääkymppiä. Christine McVie vanhimpana jo 75 ja Queen of Rock, Stevie Nicks täytti tänä vuonna 68. Miesten ikää ei saa mainita, joten en puhu Lindsay Buckinghamista enkä John McViestä mitään.

Niin se aika kuluu, ilmeisesti keikkailevat edelleen, olisipa hienoa nähdä vielä joskus livenä. Ehkä.

Onneksi musiikkinsa ei vanhene.
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kovana South Park -fanina ihmettelin pitkään, että mitähähän vittua se PC sen uuden rehtorin nimessä tarkoittaa. PC Principal. Ja niillä oli vielä se saatanan PC-veljeskuntakin, johon periaatteessa kelpo Randy Marshkin ajautui. Vasta tänään, kun @Kirjoittelija käytti sanontaa PC-porukka, hoksasin että poliittisesta korrektiudestahan siinä on kyse. Aina oppii uutta, mutta ainoat oikeat Principalit on Victorioita.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tein viikonloppuna tapaan poikkeuksen ja ostin pitkästä aikaa Ilta-Sanomat ja avautui, että lehden välissä oleva Plus-liite oli oikeasti erittäin hyvä ja mielenkiintoinen.

Juttua oli Pertti Kurikan alter egosta Kalevi Helvetistä, monisivuinen juttusarja 90-luvun suosikkisarjasta Hyvistä Herroista, toki "Tyynen", sekä "Tollon" haastattelujen kanssa, myös vanhoista Post Mortem -kuvista oli todella mielenkiintoinen artikkeli.

Lukemisen jälkeen tosiaan ihmetytti, kuinka laadukas se oli. Matti Nykäsen saunapalot loisti poissaolollaan ja sivuissa oli hyvä sekoitus esim. kulttuuria, politiikkaa -sekä historiaa yllättävän asiallisesti. Taidan jatkossakin viikonloppuisin ostaa tuon lehden, jos tuo Plus-liite on aina silloin mukana. Eiköhän pelkästään tuon aviisin netistäkin näkisi, mutta eipähän saa pirut minulta klikkauksia ja fyysinen lehti voittaa vielä toistaseksi puhelimen näytön.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ilveksen yhdysvaltalaispuolustaja Joe Piskulan sukujuuret ovat Puolassa.

Olin ihan vakuuttunut jo vuosia sitten, nimeen ensi kertaa törmätessäni, että Piskulan sukulaiset ovat jotakin Lännen lokari -aikakauden siirtolaisia Suomesta Yhdysvaltoihin Matt Niskasen tai veljekset Helmisten isoiso(iso)vanhempien tavoin. Tuo kun voisi olla hyvin jonkun "Pieniniemi"-sukunimen jenkkimuunnos. Mutta ei.

Puolalainen nimi ilman yhtään w-, y-, c- ja z-kirjainta on toki melkoinen kummallisuus jo sinänsä.

Kiitos Ylelle tästä faktasta.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Puolalainen nimi ilman yhtään w-, y-, c- ja z-kirjainta on toki melkoinen kummallisuus jo sinänsä.
Piskulan nimessä on liian monta vokaalia ollakseen puolalainen, joten en ihmettele että yllätyit.

(juku mikä aivopieru pääsi, onneksi korjasin nopeasti)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, Robert Kubican sukunimessä on puolet kirjaimista vokaaleja. Tosin pilaako tuo c-kirjain sitten epäpuolalaisuuden...

Voi tietysti olla, että Piskulan nimi on vuosien varrella jenkeissä yksinkertaistunut ja ollut alunperin joku Pszciskuzclawzwicz.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös