Apple – omena mätänee?

  • 316 821
  • 1 671

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
En ole kellottanut Iphone SEtä mutta ipadin laturilla latailen ja väittäisin että tuntia kauempaa ei mene tyhjästä täyteen. Ihan riittävä nopeus.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En ole kellottanut Iphone SEtä mutta ipadin laturilla latailen ja väittäisin että tuntia kauempaa ei mene tyhjästä täyteen. Ihan riittävä nopeus.
Jep, ei se pikalatauksen hyöty tulee näissä puhelimissa esiin missä on isompi akku. Omassa Huaweissani on 3200 mAh:n akku joten se latautuu nopeammin verrattuna esim. 2900:n mAh:n iPhone 7+:aan tuon pikalatauksen ansiosta ja latautuu tunnissa täyteen. iPhone SE:n akku on jonkun 1600 mAh:n eli puolet esim. oman puhelimeni akusta, joten nopeasti sen pitää sujua ilman pikalataustakin.

Perus iPhone 7:ssa taitaa olla joku vajaan 2000:n mAh:n akku, joten aika nopeasti taitaa sekin latautua ilman pikalatausta. Anyway, on tuo silti erittäin hyvä ominaisuus juurikin näihin laitteisiin missä tuo akun koko pyörii tuolla 3000:n tuntumassa, jos on tilanne että puhelimessa on vähän virtaa ja pitäisi vaikka töiden jälkeen lähteä kodin kautta käymään jossain, niin puhelin edes vartiksi lataukseen tuo sen verran virtaa että voi lähteä huoletta johonkin.

EDIT:

Onko muuten pidemmän päälle hyvä ladata puhelinta tabletin laturilla, näistä on aina saanut lukea että voi olla akulle haitaksi pidemmällä tähtäimellä, mutta onko tuolla oikeasti mitään merkitystä?
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kuinka nopea on nyt Android ihmisten hehkuttama nopeaakin nopeampi pikalataus? Kun esim. iPhone6 ja SE mallit hulasevat itsensä täyteen kaksinkertaisella nopeudella kun ne kytkee kiinni iPadin laturiin.

En ole ikinä osannut edes toivoakaan, että "olisipa mulla nopeampi lataus..."
Applen padien laturi on 12W maksimilla speksattu, siihen en osaa ottaa kantaa, että paljonko se iphone osaa ottaa vastaan vai onko ne kaikki speksattu maksimissaan tuolle 12W määrälle. Uusille 8 ja X malleille saa pikalaturia 29W latauksella. 6S plus ilmeisesti tukee maksimissaan 8W ja iphone 7 n. 10-12W

Androideissa taas QC 2.0 on jo speksattu 18W että siitä voi jokainen laskeskella mikä se ero on. Normi laturit on sitten molemmissa 5W luokkaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Androideissa taas QC 2.0 on jo speksattu 18W että siitä voi jokainen laskeskella mikä se ero on. Normi laturit on sitten molemmissa 5W luokkaa.
Ei ihme, että akut turpoavat.

Oikeasti en ymmärrä asiasta taaskaan yhtään mitään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei ihme, että akut turpoavat.

Oikeasti en ymmärrä asiasta taaskaan yhtään mitään.
Eikös niitä mutkalle menneitä iPhonejakin ollut, johtuiko tuo sitten akusta vai miksi se vääntyi?

Mutajoo, en minäkään näistä nyt sen tarkemmin ymmärrä, kokemus pikalatauksesta on lähinnä siinä että on tuollainen n. 3000 milliampeerin Sony ilman pikalatausta ja nyt 3200 milliampeerin Huawei pikalatauksen kanssa, ja se Huawei latautuu huomattavasti nopeammin. Pidän tätä siinä mielessä mukavana ominaisuutena että ei tarvitse pitää puhelinta turhaan yön yli sitä kahdeksaa tuntia laturissa kiinni, vaan voin esim. tällaisina iltavuoropäivinä ladata puhelimen aamulla. Tai sitten edellisenä iltana ja puhelin offline-tilaan yöksi, niin akkuakaan ei käytännössä juuri kulu.

Mutta ei se lataus näissä pienemmällä akulla varustetussa puhelimissa mikään ongelma varmasti ole, kyllä sen täyteen saa varsin nopeasti ladattua ilman pikalataustakin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei ihme, että akut turpoavat.

Oikeasti en ymmärrä asiasta taaskaan yhtään mitään.
No meinasin juuri editoida tuohon perään, ettei asia toki ole noin simppeliä.

QC painottuu siihen kun lataus aloitetaan, silloin se syöttää 12V ja 1.5A, jolloin nimelliseksi tehoksi tulee se 18W, tämä ei tokikaan ole kokototuus, koska lataus hidastuu akun lähestyessä täyttä ja samalla putoaa myös jännite ja virta. QC 2.0ssa portaat menee 5V 2A, 9V 2A ja 12V 1.5A. Tällä saavutetaan noin 30 minuutissa 0% -> 50% lataus, mutta se toinen 50% onkin sitten pidempi, eli voi mennä se tunti siihen loppuun, ei mene, mutta silti.

QC 3.0 sitten pystyy säätelemään virtaa 200mV hyppäyksin. Loppujen lopuksi kyse on siitä että täysi akku ei hyväksy virtaa läheskään niin hyvin kuin tyhjä ja tätä sitten hyödynnetään tunkemalla sitä nopeasti alussa ja lopussa sen mitä se huolii.

Tämän ei pitäisi vahingoittaa akkua millään tavalla, eikä heikentää sen kestävyyttä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Loppujen lopuksi kyse on siitä että täysi akku ei hyväksy virtaa läheskään niin hyvin kuin tyhjä ja tätä sitten hyödynnetään tunkemalla sitä nopeasti alussa ja lopussa sen mitä se huolii.

Tämän ei pitäisi vahingoittaa akkua millään tavalla, eikä heikentää sen kestävyyttä.
Tämänkin olen huomannut, monesti huomaa sen että akku latautuu todella nopeasti johonkin tuonne 80-90% paikkeille, mutta sitten tuo loppu on paljon hitaampaa. Vanhasta puhelimesta muistan kun viimeinen pari prosenttia vei varmaan kymmenkunta minuuttia vaikka ruudussa luki "neljä minuuttia jäljellä" tms.
 

BaronFIN

Jäsen
Minun ymmärryksen mukaan kaikki iPhonet kutosesta lähtien ovat osanneet hyödyntää iPadien tehokkaamman laturin tarjoaman nopeamman latauksen. Oman SE:n kun laittaa Padin laturiin kiinni, niin se on tunnissa täynnä.

Toki tämän läpyskän akku on herttaisen pieni verrattuna mammutti puhelimien 3000 mAh akkuihin.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaikea sanoa tuosta pankkilomakkeesta, miksei voi liittää leikepöydän sisältöä. Kai se kuitenkin pätee yleisesti muissa kirjoitustoiminnoissa?

Normaalissa kirjoittamisessa, esimerkiksi jatkoaikaan, liittäminen sujuu ongelmitta. En nyt muista että olisin muihin kuin pankin lomakkeisiin edes yrittänyt liittää, eli en osaa sanoa miten liittämistoiminto muuten lomakkeissa toimii.
 

BaronFIN

Jäsen
Handelsbankenin appissa ainakin koko liittämistoiminto on ohjelmallisesti estetty (mikä on tyhmää kun viitenumeron siirtämisessä se olisi omiaan). Toki moniajonäkymässä käyminen ja sieltä viitteen katsominen ja naputtelu ei montaa sekuntia vie, mutta softan tekijä pystyy oman ympäristönsä aika hyvin hallitsemaan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tässä kun noista hinnoista puhuttiin, niin ainakin yksi Applen hintoja puoltava asia on pitkä käyttöikä. Androidilla tuntuu olevan vain lippulaivamallien ominaisuus, että ohjelmistopäivityksiä tulee edes kaksi. Keskitason puhelimiin tulee ehkä yksi, ja halvempiin ei sitten lainkaan. Eli käytännössä nuo halvemmat mallit vanhenevat vuoden jälkeen. Oma 5S sai uuden iOS 11 -päivityksen juuri tällä viikolla, joka on neljäs ohjelmistopäivitys siihen. Vaimon vanha työpuhelin J5 (2016) ei ole saanut Marshmallowin jälkeen päivitystä, ja uuteen J3 (2017) ei tule Oreota. Tuo J3 otettiin käyttöön toissaviikolla, ja tällä viikolla (Oreon julkaisun yhteydessä) se käytännössä vanheni.

Siihen käyttömukavuuteen liittyen, niin omat kokemukset Androidista olivat HTC Desiren ajoilta, ja nyt kun piti tuota siirtoa tehdä, niin kyllä se multa onnistui ainakin ihan ilman yskimistä. Toki tuossa otetaan aina puhelin uutena käyttöön ja asennetaan tarvittavat ohjelmat (ilmeisesti kontaktit synkkaa jostain Googlen palvelimelta?) verrattuna siihen, että iOS otetaan käyttöön iCloudista täydellisenä kopiona vanhasta, eli onhan siinä hiukan ylimääräistä säätämistä. Noin muuten Android tuntuu ihan yhtä vanhanaikaiselta ja kököltä kuin iOS:kin, eli en mä nyt käyttömukavuudesta kummallekaan enää ole mitään pisteitä antamassa. Samanlaisia ikonirivejä ja swipeja ylhäältä ja alhaalta noissa molemmissa on.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki tuossa otetaan aina puhelin uutena käyttöön ja asennetaan tarvittavat ohjelmat (ilmeisesti kontaktit synkkaa jostain Googlen palvelimelta?)
Kyllä nykyään myös softat saa automaagisesti uuteen puhelimeen.
Samanlaisia ikonirivejä ja swipeja ylhäältä ja alhaalta noissa molemmissa on.
Androidiin löytyy hirveästi erilaisia käyttöliittymiä joista mieleisensä voi valita. Luultavasti sieltä löytyy jopa iphonea matkiva käyttöliittymäkin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tässä kun noista hinnoista puhuttiin, niin ainakin yksi Applen hintoja puoltava asia on pitkä käyttöikä.
Tämä on ihan totta ja erinomainen pointti nimenomaan Applen eduksi. Mun pomolla oli vielä reilu vuosi sitten käytössä iPhone 4S, kun siihen sai kaikki uudet päivitykset ja muut. Ainoa oikeasti merkittävä puute oli 4G:n puuttuminen, mutta muuten ei ollut ongelmia. Vaihtoi sitten toki iPhone SE:hen, mutta olisi periaatteessa tullut hyvin toimeen vielä 4S:lläkin.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tämä on ihan totta ja erinomainen pointti nimenomaan Applen eduksi. Mun pomolla oli vielä reilu vuosi sitten käytössä iPhone 4S, kun siihen sai kaikki uudet päivitykset ja muut. Ainoa oikeasti merkittävä puute oli 4G:n puuttuminen, mutta muuten ei ollut ongelmia. Vaihtoi sitten toki iPhone SE:hen, mutta olisi periaatteessa tullut hyvin toimeen vielä 4S:lläkin.

Poika oli puhelimen tarpeessa niin nollasinpa ja tyhjensin oman 5S-puhelimeni ja taas on käypä peli joksikin aikaa.

Itse hommasin kehutun SE-mallin. Ei muuten 288 €:lla takuulla saa mistään parempaa laitetta...ainakaan mulle. Täydellinen koko, hyvä kamera ja tehoja on.

Tulkaa nyt joku taas sieltä takavasemmalta viisastelemaan että huono hankinta :)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse hommasin kehutun SE-mallin. Ei muuten 288 €:lla takuulla saa mistään parempaa laitetta...ainakaan mulle. Täydellinen koko, hyvä kamera ja tehoja on.

Tulkaa nyt joku taas sieltä takavasemmalta viisastelemaan että huono hankinta :)
SE on oikein hyvä puhelin hinta/laatu -suhteeltaan, siis jos nimenomaan etsii puhelinta joka on vähän pienempikokoinen. Tuskin vastaavaa neljän tuuman näytöllä olevaa puhelinta tosiaan mistään saa, erinomainen laite.

Itselle SE olisi "huono hankinta", koska haluan että puhelimeni näyttö on vähintään sen viisi tuumaa. Mutta tämä on makuasia ja ei vaikuta puhelimen muuhun laatuun mitenkään, SE on loistava puhelin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kyllä nykyään myös softat saa automaagisesti uuteen puhelimeen.
Ehkä, mutta missään kohdassa asennusketjua tuollaista ei kyllä tullut vastaan. Vanha puhelinkaan tuskin backuppaa mitään minnekään, tosin ei ole koskaan sellaista pyytänytkään. iOS:ssä tuo on monin verroin helpompaa ja "pakollisempaa".
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noista Androidin päivityksistä olis kiva kuulla lisää. Mulla on ollut varapuhelimena halvempia malleja, jotka on jäänyt kaappiin. Niihin saa edelleen 5 vuoden jälkeen päivityksiä. Eli olisko nyt kuitenkin käyttäjässä vika?
Tällaisen auktoriteetin löysin:

Like it or not, keeping your device up to date with the latest Android version is a waiting game. While Google and its manufacturer partners have made some progress over the past years, it still takes more time than we’d like to get up to date.

The availability of the Nougat update will depend on the decision of the manufacturer, but also on factors like your specific model, your region, carrier, and even where you bought the device from.

Just because your specific phone or tablet is not on the list, it doesn’t mean it won’t get the Nougat update. The opposite is also true.

Koko artikkeli melko luotettavan oloisella Anrdoid-saitilla. Aika hurjaa luettavaa näin iPhone-käyttäjän näkökulmasta katsottuna.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mun kokemukset Applen luureista on vaan niin huonoja, etten enää yhtään hommaa edes lahjaksi
Vika lienee käyttäjässä tai odotuksissa. Eiks ni? :) Kai muistit laittaa kielen suomeksi? Referaattina tuohon juttuun, Androidin päivitykset ovat ihan onnenkauppaa. Jos oma luuri on listassa, se ei automaattisesti tarkoita, että päivitys on tulossa. Ja vastaavasti päinvastoin, jos ei ole, niin silti päivitys voi tulla. Mutta siihen vaikuttaa sitten ihan kaikki operaattorista ja jopa ostopaikasta lähtien.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vika lienee käyttäjässä tai odotuksissa. Eiks ni? :) Kai muistit laittaa kielen suomeksi? Referaattina tuohon juttuun, Androidin päivitykset ovat ihan onnenkauppaa. Jos oma luuri on listassa, se ei automaattisesti tarkoita, että päivitys on tulossa. Ja vastaavasti päinvastoin, jos ei ole, niin silti päivitys voi tulla. Mutta siihen vaikuttaa sitten ihan kaikki operaattorista ja jopa ostopaikasta lähtien.
Ei ole onnenkauppaa, vaan täysin riippuvainen siitä minkä firman puhelimen ostat. Esim. Nokia tai no HMD mikä onkaan on luvannut päivityksiä omilleen, koska kyseessä on ns, raaka Android, niin niiden päivitystahti ja päivitysten jatkuvuus on varmasti hyviä. Samaten on minun Xiaomin kohdalla hyvin tullut uudet Androidit, toki 6 yki hypättiin kerrasta, mutta tuli kuin tulikin se seiska sieltä. Tosin nämäkin voi ihan jokainen itse kiertää, niin halutessaan ja hakea 100% varmuudella päivittyvän Androidin puhelimeensa. Goolge kyllä niitä versioita jakaa ja päivityksiä Androidiin tekee. Se että heidän alustaansa käyttävät eivät asiakkaitaan palvele, ei ole Androidin, vaan yritysten vika.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vastauksena vittuiluusi, kai muistit että kaikki tietosi löytyy yhdestä paikasta, halusit tai et. Luurillasi ei ole ilman tuota mitään verkonpainoa isompaa virkaa.
Minä odotin aikoinaan markkinoiden kalleimmilta luureilta kestoa ja helppokäyttöisyyttä, mutta niitä en saanut. Noihin hintaviin luureihin ei myöskään saanut lisättyä muistia, vaihdettua akkua eikä takuukaan tuntunut korvaavan mitään. Akku sippiin alle puolen vuoden, oli kuulemma ominaisuus eikä vika. Tai saihan sen akun vaihdettua kun maksoi puolet puhelimen hinnasta.

Varmaan ne odotukset oli liian kovia, eikä tullut katseltua speksejä turhan tarkasti. Tuntui jälkikäteen pahalta, kun tajusin hassanneesi melkein pari tonnia paskaan, kun suklaavanukkaaseen olisi riittänyt alle tonni.
Avaatko hiukan tuota ekaa kohtaa. Siis ilman mitä millä ei ole mitä virkaa? En vain tajunnut.

Tuo akkuhomma kuulostaa maanantaikappaleelta. Mulla on ollut 4, 5s ja 6s on nyt menossa. Missään noista ei ole ollut mitään ongelmaa akun sippaamisen kanssa. Alle kahden vuoden meidän firmassa ei saa luuria vaihdettua, tuon 5s:n kanssa tosin kävi niin, että istuin sen lasin paskaksi ja sain kuukauden etuajassa uuden. Mutta onhan se nyt ihan päivänselvää, että sua on huollossa kusetettu, jos tuo sippaaminen on saatu ominaisuudeksi. Jos se akku on siis ihan oikeasti ollut sippi. Olen kyllä kuullut tapauksista, missä on menty ihan rahalla vaihtamaan akkua iPhoneen, mutta iTapsa on mitannut ja kertonut, että itse asiassa akku on ihan fine. Syy nopeaan virrankulutukseen on tosin jäänyt arvoitukseksi ja sekin on ollut vaihtelevaa, syökö nopeasti vai onko ihan normaali kesto samalla luurilla.

Muistin kokoon meillä ei pysty juuri vaikuttamaan, mutta iPhonen tapauksessa normikuluttajalla on tietääkseni valinnanvaraa. Jos tietää jo valmiiksi, että 16 GB ei riitä, niin en nyt ihan ekana pistäisi puhelimen syyksi, jos muisti loppuu kesken. Hiukan sama kuin ostaisi VW Polon ja valittaa, että sitä ei saa katsastettua 7 hengelle, vaikka Pösön 307 saa.

Ei ole onnenkauppaa, vaan täysin riippuvainen siitä minkä firman puhelimen ostat. Esim. Nokia tai no HMD mikä onkaan on luvannut päivityksiä omilleen, koska kyseessä on ns, raaka Android, niin niiden päivitystahti ja päivitysten jatkuvuus on varmasti hyviä. Samaten on minun Xiaomin kohdalla hyvin tullut uudet Androidit, toki 6 yki hypättiin kerrasta, mutta tuli kuin tulikin se seiska sieltä. Tosin nämäkin voi ihan jokainen itse kiertää, niin halutessaan ja hakea 100% varmuudella päivittyvän Androidin puhelimeensa. Goolge kyllä niitä versioita jakaa ja päivityksiä Androidiin tekee. Se että heidän alustaansa käyttävät eivät asiakkaitaan palvele, ei ole Androidin, vaan yritysten vika.
Referoinkin vain tuota artikkelia, kun kieli ei kuulemma taipunut. Viittaan tässäkin tuohon autokommenttiin, että pitää olla kaukaa viisas tai sitten niellä tappionsa, jos omaan kouraan osuukin musta-pekka.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Referoinkin vain tuota artikkelia, kun kieli ei kuulemma taipunut. Viittaan tässäkin tuohon autokommenttiin, että pitää olla kaukaa viisas tai sitten niellä tappionsa, jos omaan kouraan osuukin musta-pekka.
Kyllä ymmärsin, että referoit, mutta minä halusin tarkentaa. Tässä kun vähän huvittavasti verrataan iOS:ää ja Androidia, niin että Apple tekee kaikki iOS:t mutta kun Androideja valmistaa varmaan 100 eri yritystä. Minä haluan tämän vuoksi tähdentää, että Android on Googlen alusta ja se saa mm. tietoturvapäivityksiä HUOMATTAVASTI tiheämpään kuin Apple. Applejen kohdalla siis voidaan asiaa yleistää, kun yksi koskee koko firmaa, mutta Androidien kohdalla ei voida, kun se koskee vain sitä puhelimen valmistajaa. Applelta tavallan hyvä idea tuo oma käyttis ja vain omalle luurille. Mikkisofta yritti vähän samaa, mutta tyhmiä ovat ja lähtivät takamatkalta. Nokialla oli sama, mutta kusivat hommansa. Jos Apple nyt lanseeraisi että joku muu taho voi lisensoida iOS:n käytön, niin äkkiä Applekin törmäisi samoihin ongelmiin. Mutta sekään ei olisi Applen vika, vaan sen lisensoijan.

Mulla oli aikanaan muuten windows phone ja se oli paras kännykkä mikä mulla on tähän päivään asti ollut, tai no on se tossa laatikossa edelleen. Käyttis oli muistaakseni Windows 5.1, mikä oli kuin XP mutta kosketusnäytöllä. Se oli tälläiselle tietokoneen käyttäjälle täyttä timanttia normaaleine start valikkoineen yms. edelleen paras kännykän käyttis mikä on minulla koskaan ollut. Lisäksi erillinen qwerty näppis on jotain mitä kaipaan edelleen.
 
Viimeksi muokattu:

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Niin mitä käyttöikään tulee, niin kaikki vanhat antukka puhelimeni toimivat jos antaa edes jonkin aikaa sähköä aluksi. Ei kaikki pääty vaikka seuraavaa isoa versiota ei tule. Modatut skinit kuten TouchWiz Samsungilta, EMUI Huaweilta jne. päivittävät, samalla ohjelmat päivittyvät vielä vanhoillekin versioille ilman että Android versio takan päivittyisi.

Se on täysin erilainen politiikka näillä kahdella. Applella iOS on suljettu OS jota käyttää vain omat puhelimet, kun taas Android on vapaassa jakelussa. Sitten monet lyövät päälle vielä omat juttunsa, niin siinä on suttaamista. Google päivittelee omaansa koko ajan todella isolla vauhdilla, se on sitten puhelimen valmistajan käsissä mitä tekee niillä päivityksillä. Applella on toistakymmentä puhelin mallia ja about kymmenen piiriä? Androidille on satoja, ellei tuhansia puhelin malleja ja piirejäkin varmasti sata kunta monelta eri valmistajalta. Ja jos haluaa pitkään päivityksiä niin sitten Googlen Nexus/Pixel puhelin följyyn, niihin tulee päivitykset kyllä ajallaan. Kolmas vaihtoehto on erillis ROM laittaa, kaikki on mahdollista kun on joustava ja avoin ohjelmisto maailma.

Edit: niin piti vielä sanoa, että näitä ROM:ja on erilaisia. On lähellä stock androidia olevat, sitten on joitakin jossa pohja on Android, mutta muuten kaikki vedetty uusiksi. Kun vedetään kaikki uusiksi, niin päivityksiä ei tule stock Androidin tahtiin vaan omaan tahtiin. Silti niitä tulee. Täytyy ymmärtää että se Androidin päälle vedetty oma paketti on täysin erilainen.

Yksi hyvä esimerkki on kiinalaisia puhelimia tekevän Meizun FlyMe käyttis. Jos haluaa mahdollisimman iOS:maisen Androidin niin FlyMe on sitä. FlyMe päivittyy ja saa vanhoille puhelimille pitkän aikaa, mutta alla oleva Android versio ei päivity. Jotkut voivat siis rokata vanhan Android version kanssa, vaikka juuri ladannut uuden version käyttiksestä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Osaisikohan joku auttaa tällaisessa tilanteessa... Eli kun kytken Macbook Airin Samsung televisioon äänet kuuluvat televisiosta jos kuuntelen esim. itunesista musiikkia, mutta jos katson netflixia tai viaplayta niin kone ei enää tunnista televisiota ja Ääni ja MIDI-asetuksissa ja äänet kuuluvat vain koneesta vaikka HDMI-piuha on kytketty. Ei ole väliä mitä selainta käyttää tai vaihtaa eri HDMI-porttiin. Ja siis homma alkoi itsestään muutama viikko sitten ja sitä ennen toimi normaalisti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mäkin kysyn täältä, vaikken tiedä omenan tärisemisestä sen enempää. Elikkäs, pari vuotta vanha iPad mini tilttasi kesken käytön eikä reageeraa enää mihinkään. Mitähän olisi voinut käydä ja kustantaako korjaus enempi kuin hankintahinta eli parisataa, jos nyt diagnoosia voi em. kuvailulla antaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös