Apple – omena mätänee?

  • 316 629
  • 1 671

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edit: @heavy entäs kun sama "Apple kokemus" tulee 250€ puhelimella? Miten se vertautuu 600-1000€ "Apple kokemukseen"
Ilmeisesti viittaat SE maliiin, jonka hinta taitaa joka paikassa olla kuitenkin lähempänä 300 kuin 250? En ole sen kummemmin siihen tutustunut, mielikuva on että perus iPhone liian pienellä näytöllä. Mutta en hetkeäkään epäile etteikö iPhone 8 voittaisi vertailussa sen jokaisella osa-alueella. Ja Samsung 8 myös.
 

Masentaja

Jäsen
Tässä tulee lähes päivittäin käytettyä erästä sovellusta, jonka pitää tietyn toiminnon tapahtuessa hälyttää puhelinta mistä tahansa puhelimen ääniasetuksesta yms huolimatta. Android tekee sen. iPhone ei. Johtuen siitä että tuo ihana apple ei anna tehdä sitä puhelimellensa. Ollut kiva neuvoa iPhone-käyttäjiä noista toiminnoista että "ai, ei se näköjään onnistukkaan teillä". Mulle puhelin on työkalu ja viihdelaite. Erittäin tärkeä ominaisuus on muokattavuus, jos ei onnistu suoraan niin jos siihen löytyy app jolla se toiminta onnistuu niin hell yeah.

Nyt kysyn ilman sarvia ja hampaita: pystyykö iPhonessa asettamaan eri tekstarin lähettäjille eri soittoäänet? Tai eri soittajille eri äänet?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@Roger Moore
Kyllä minä olen tiennyt/aavistanut, että modernissa ekosysteemeissä tuo ohjelmien ja viestien siirto onnistuu Androideillakin. Kyse on ehkä juuri tuosta sanamuodosta: "olen pystynyt Google tilin avulla valitsemaan..."

Tämähän ei tiettyjä ihmisiä kiinnosta pätkääkään, koska valinta jo itsessään on liikaa perehtymistä valikkoviidakkoon.
Sinä siis luot sen Google-tilin samalla kun alat ensimmäistä kertaa käyttää Android-puhelinta. Sinä voit kirjautua samalla Google-tilillä sisään samalla kun alat ensimmäistä kertaa käyttämään uutta Android-puhelinta. Se kirjautuminen tapahtuu ihan heti siinä alussa, ja se lukee siinä ruudussa sinun silmiesi edessä. Voit toki olla luomatta Google-tiliäkin ja käyttää puhelinta ilman sitä, mutta en sinä silloin sillä puhelimella tee yhtään mitään esim. sovelluskaupan tai muiden suhteen. Mutta onhan tämä varmasti vaikeaa.

Käsittääkseni jonkun "Apple-tilin" tai vastaavan (en tiedä millä nimellä se kulkee) joutuu ottamaan käyttöön myös iPhoneissa käyttöön jos haluaa niitä sovelluksia sitten ottaa käyttöön Apple-storesta? Ja kai sinulla joku tili tulee olemassa kun ostat uuden iPhonen ja haluat samat sovellukset käyttöön, vai miten sinun vaimon uusi iPhone osasi ottaa samat sovellukset käyttöön mitä vanhassakin oli?

Jos oikeasti pitää Google-tilin käyttöönottoa jonkinlaisena "liikana perehtymisenä valikkoviidakkoon", niin silloin ei osaa käyttää mitään muutakaan puhelinta ja on varmaan ihan hyvä palata lankapuhelinten pariin. Tai no onhan se tekstin kirjoittaminen varmaan jotenkin maagisesti helpompaa iPhonessa kuin Androideissa, eikait siinä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt kysyn ilman sarvia ja hampaita: pystyykö iPhonessa asettamaan eri tekstarin lähettäjille eri soittoäänet? Tai eri soittajille eri äänet
Soittajalle joo vaikka jokaiselle yhteystiedolle omansa. Tekstareille myös saa valittua, mutta vain vakioäänillä. Ei siis saa täysin personoitua. Tuo oman soittoäänen pakertaminen iPhoneen on tehty hiukan hankalaksi. Ennen se taisi olla jopa käytännössä mahdotonta. Ehkä pahin miinus ominaisuuksissa. Ei sen isoveljen tarvitse ihan kaikkea kontrolloida. Jobs on kuollut ja kuopattu, mutta tuossa eivät ole vielä vissiin tulleet vastaan. Aika hölmöä minusta.

Olen kyllä ihan oikeasti sitä mieltä, että täysi muokattavuus ihan minkä tahansa puhelimen toiminnon kohdalla on lähinnä jonkun tekno-friikin märkä päiväuni. Jos vastapainona on kökkö käytettävyys, luovun mieluummin muokattavuudesta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos vastapainona on kökkö käytettävyys, luovun mieluummin muokattavuudesta.
Androidissahan tämä ei ole ongelma: jo perustilassa erittäin helppokäyttöinen, mutta halutessaan kuitenkin voi muokata persoonalliseksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sinä siis luot sen Google-tilin samalla kun alat ensimmäistä kertaa käyttää Android-puhelinta. Sinä voit kirjautua samalla Google-tilillä sisään samalla kun alat ensimmäistä kertaa käyttämään uutta Android-puhelinta. Se kirjautuminen tapahtuu ihan heti siinä alussa, ja se lukee siinä ruudussa sinun silmiesi edessä. Voit toki olla luomatta Google-tiliäkin ja käyttää puhelinta ilman sitä, mutta en sinä silloin sillä puhelimella tee yhtään mitään esim. sovelluskaupan tai muiden suhteen. Mutta onhan tämä varmasti vaikeaa.
Minua ainakin edelleen vierastuttaa kaiken mahdollisen vieminen pilveen. Eipä sillä, kyllä nuo taitavat kaiken minusta tietää joka tapauksessa. Apple-tili on pakollinen, mutta iCloud ei. Ja puhelimen vaihto ei iPhonen tapauksessa enää paljon helpommaksi voi muuttua. Ekosysteemistä toiseenkin saa sentään yhteystiedotkin siirrettyä ilman tuota kamalaa pilveä. Muuta tärkeää en nyt ihan äkkiä keksi, mitä pitää pystyä siirtämään. No ehkä ne viestit joskus kiinnostavat jälkikäteenkin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ilmeisesti viittaat SE maliiin, jonka hinta taitaa joka paikassa olla kuitenkin lähempänä 300 kuin 250? En ole sen kummemmin siihen tutustunut, mielikuva on että perus iPhone liian pienellä näytöllä. Mutta en hetkeäkään epäile etteikö iPhone 8 voittaisi vertailussa sen jokaisella osa-alueella. Ja Samsung 8 myös.
Tuo iPhone SE on käsittääkseni vähän sellainen "pienennetty versio" iPhone 6S:stä, ei toki välttämättä ihan yhtä tehokas joiltain kohdin mutta käytännössä siis luotu kuitenkin käyttäjäryhmälle joka haluaa suorituskykyisen älypuhelimen mutta ei pidä nykyisten älypuhelinten isosta koosta, neljän tuuman näyttöhän tuossa on. Ihan hyvä kompromissi, mutta ei se tosiaan vertailussa pärjää Applen omille lippulaivapuhelimille kuten ei myöskään kilpailijoiden lippulaivoille.

Toki muutenkin tämä puhelinten tehojen vertailu on aina vähän hassua, koska moni peruskäyttäjä ei näistä tajua yhtään mitään. Toki eron suorituskyvyssä huomaa jos sinulla on vertailussa 150e puhelin ja 600e puhelin, kyllä se kalliimpi puhelin toimii ns. sulavammin ja paremmin ja näkyvimmät erot on varmasti myös kameroissa, harvemmin halpispuhelinten kamerat on vertailukelpoisia parempien puhelinten kanssa. Tämä siis toki näkyy lähinnä kun vertaillaan eri olosuhteissa otettuja kuvia, käytännössä kaikissa nykypuhelimissa on sen verran hyvät kamerat että normaalissa päivänvalossa tai valossa yleensäkin otetut kuvat on hyvälaatuisia laitteesta riippumatta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Androidissahan tämä ei ole ongelma: jo perustilassa erittäin helppokäyttöinen, mutta halutessaan kuitenkin voi muokata persoonalliseksi.
Mä näen tämän hiukan toisinpäin. Androidin saaminen mieleisekseen vaatii ihan pirusti säätöä. Perustilassa se on lähes sietämätön.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ekosysteemistä toiseenkin saa sentään yhteystiedotkin siirrettyä ilman tuota kamalaa pilveä.
Joo, niin olen saanut Androidissakin. Joko ihan siirtämällä sen saman SIM-kortin uuteen puhelimeen (sekin on mahdollista!), tai jos se ei suoraan sovi sinne niin myymälässä siirtävät SIM-kortin yhteystiedot uuteen simmiin mikäli tarve on. Vai tarkoitatko nyt muita yhteystietoja kuin puhelinnumeroita?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Androidissahan tämä ei ole ongelma: jo perustilassa erittäin helppokäyttöinen, mutta halutessaan kuitenkin voi muokata persoonalliseksi.
Tätä minäkin olen aina ihmetellyt kun porukka kutsuu Androideja jotenkin hankalaksi tai "kököiksi käyttää", esim. käytössäni oleva Huawei P10 on erittäin helppo käyttää. Ja niin on kyllä olleet kaikki iPhonetkin mitä olen kokeillut. Vai miten helppoa sen käytön pitäisi oikein olla? Miten uusavuttomia ihmiset on?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä näen tämän hiukan toisinpäin. Androidin saaminen mieleisekseen vaatii ihan pirusti säätöä. Perustilassa se on lähes sietämätön.
Olisiko mitään konkreettista esimerkkiä? Tiedän että jotkut Android valmistajat ovat säätänet kaikkea typerää saadakseen jotain omia palveluita myydyksi, mutta jos puhutaan perus Androidista?

Nokian käyttöliittymä on kyllä hiton siisti, olen käyttänyt sitä julkaisusta asti:

Introducing Z Launcher on Vimeo

Mahtaakohan se olla oletuksena näissä uusissa "Nokialaisissa"?
 

BaronFIN

Jäsen
Miten uusavuttomia ihmiset on?
Tätä tulee käytön tuen ammattilaisena mietittyä usein ja olen päätymässä siihen lopputulokseen, että uusavuttomuus tulee lisääntymään huikeasti sitä mukaan kun diginatiivi sukupolvi ottaa isompaa roolia maailmassa. Siinä on porukka jolle laitteet joko toimii tai ne eivät toimi. Niitä ei aleta laittamaan ja säätämään kuntoon siinä missä itse jaksoi aikanaan näpertää PC:n äänikortin lisäasetuksien kanssa kun sellaisen laittoi ensimmäisen kerran 386:sen kylkeen kiinni.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tätä tulee käytön tuen ammattilaisena mietittyä usein ja olen päätymässä siihen lopputulokseen, että uusavuttomuus tulee lisääntymään huikeasti sitä mukaan kun diginatiivi sukupolvi ottaa isompaa roolia maailmassa. Siinä on porukka jolle laitteet joko toimii tai ne eivät toimi. Niitä ei aleta laittamaan ja säätämään kuntoon siinä missä itse jaksoi aikanaan näpertää PC:n äänikortin lisäasetuksien kanssa kun sellaisen laittoi ensimmäisen kerran 386:sen kylkeen kiinni.
Tämän olen huomannut itsekin kun joutuu työn puolesta osittain myös erilaisia asiakaspalvelutehtäviä hoitamaan, mutta näkisin kyllä että tätä uusavuttomuutta esiintyy ihan ihmisen iästä riippumatta. Tai noh, sanotaanko juurikin että niissä ikäryhmissä sitä esiintyy ylivoimaisesti vähiten keiden voidaan katsoa olevan syntyneen ennen tätä "diginatiivia sukupolvea", eli olisiko nyt karkeasti sanottuna johonkin 90-luvun puoliväliin tms. mennessä? Sen jälkeen syntyneillä, ja sitten toki jotkut 50-60 vuotiaat ja siitä eteenpäin ovat myös aika uusavuttomia näiden kanssa, koska monet on sellaisia muutosvastarintaisia jääriä ettei edes haluta yrittää mitään ratkaisua tehdä itse. Toki poikkeuksiakin löytyy ihan kaikenikäisistä, ei siinä mitään.

Monesti saa neuvoa asiakasta ihan jossain yksinkertaisessa asiassa ilman että asiakas on itse edes yrittänyt mitään, vaikka tällaisen kokeilu voisi olla vähänkin enemmän maalaisjärjellä kokeilevan ensimmäinen asia mitä yritetään ennenkuin aletaan soittelemaan mihinkään. Työskentelen siis erään operaattorin palveluksessa ja operaattori tarjoaa myös tv-palveluita, kollegalle on joskus tullut puhelu että "Hei tilasin tuon maksukortin kortti tuli tänään, mutta kanavat ei näy vieläkään". Kolleegio kyselee että onko asiakas varmasti laittanut kortin oikeinpäin digiboksiin/kortinlukijaan, vastauksena tulee "Ai se pitää laittaa sinne käyttöön, en ole pistänyt ollenkaan". Tämä nyt toki on aika äärimmäinen esimerkki, mutta vastaavia tapauksia tulee aika helvetisti eteen. Ja ihan iästä riippumatta.

Mitä nyt tulee yleisesti tähän iOS vs. Android -käyttöjärjestelmävääntöön ja väittelyyn siitä että kumpi on helpompi ja parempi järjestelmä käyttää, niin väitän että se järjestelmä on helpompi käyttää mitä olet päättänyt itse käyttää. Ei noissa oikeasti ole helppouden suhteen oikeasti mitään niin merkittävän isoja eroja, että vakavalla naamalla voisit alkaa perustelemaan toisen paremmuutta toiseen sillä että "tää on parempi ku on niin paljon helpompi!". Kyllä se helppous on käyttäjän korvien välissä.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täällä kun näyttää olevan paikalla Applea käyttäviä, niin olisi pari kysymystä. Käytän puhelimena siis nykyään Androidia, aikaisemmin on ollut Windows ja Sailfish. Netissä surffailuun ja jatkoaikaan kirjoittamiseen käytän iPadiä.

Jos kirjoitan esimerkiksi sanan sailfish" väärin Ipadilla ja haluan korjata vain yhden kirjaimen, niin Ipad maalaa koko sanan ja kertoo että "korvaavuksia ei löytynyt". Ja nyt kun kirjoitin suomen kieliseen lauseeseen sanan "sailfish", ei Ipad anna pistää kursorien väliin edes "-merkkiä, ilman että se maalaa jommankumman sanan punaiseksi ja kertoo edeltävän. On varmaan epäselvä teksti, mutta näin se pitää tällä laitteella kirjoittaa. " puttuu sanan edestä sen takia ettei Ipad anna minun pistää sitä sinne. Enkö vaan osaa käyttää?

Olen paljon reissussa ja maksan perheen laskut. Vaimo pistää Messengerissä tai Skypessä laskujen tiedot. Tili- ja viitenumeroiden kopiointi on helppoa. Kun vien numerot nettipankin lomakkeeseen, iPad ilmoittaa " etsi sanakirjasta". Eli helpoin keino on kirjoittaa kaikki numerot paperille ja näpytellä paperilta nettipankkiin. Onko tämä nyt sitä helppoa käyttöä?

Edit. En väitä että jatkoaikaan kirjoittaminen olisi hyötykäyttöä, mutta samat ongelmat ilmenevät kaikessa kirjoittamisessa.

Ipad on ihan hyvä laite kaikkeen viihteeseen, mutta kaikki ns. hyötykäyttö tuntuu olevan ihan helvetin vaikeaa.

Edit 2. 1. Edit tuli väärään paikkaan ja sitä ei pysty enää leikkaamaan valitsematta koko viestiä, näköjään siksi ettei Ipad tunnista sanaa "edit".
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Täällä kun näyttää olevan paikalla Applea käyttäviä, niin olisi pari kysymystä. Käytän puhelimena siis nykyään Androidia, aikaisemmin on ollut Windows ja Sailfish. Netissä surffailuun ja jatkoaikaan kirjoittamiseen käytän iPadiä.

Jos kirjoitan esimerkiksi sanan sailfish" väärin Ipadilla ja haluan korjata vain yhden kirjaimen, niin Ipad maalaa koko sanan ja kertoo että "korvaavuksia ei löytynyt". Ja nyt kun kirjoitin suomen kieliseen lauseeseen sanan "sailfish", ei Ipad anna pistää kursorien väliin edes "-merkkiä, ilman että se maalaa jommankumman sanan punaiseksi ja kertoo edeltävän. On varmaan epäselvä teksti, mutta näin se pitää tällä laitteella kirjoittaa. " puttuu sanan edestä sen takia ettei Ipad anna minun pistää sitä sinne. Enkö vaan osaa käyttää?
Jos sulla on sana maalattuna, niin sun pitää tökätä jonnekin niin, ettei se sana enää ole maalattuna, kursorin pitää vilkkua, jos haluaa siirtää sen toiseen paikkaan. Sitten painat sormen näytölle, kunnes tulee se "suurennuslasi", pidät sormen kiinni lasissa ja siirrät kohdistimen virheelliseen kohtaan ja korjaat sen. Älä siis tuplatökkää sanaa, ellet halua kopioida tai poistaa sitä.

Edit. Jos haluaa kopsata tilinumeron, tuplatökkää sitä, siirrä tarvittaessa niitä osoittimia ja valitse "kopioi". Sitten toisessa appsissa varmaan samalla menetelmällä tuplatökkäät kohtaa, johon haluat liittää leikepöydän sisällön ja valitsee "liitä". Tai millä kielellä nyt laitetta käytätkin.
 

Undrafted

Jäsen
Nyt kysyn ilman sarvia ja hampaita: pystyykö iPhonessa asettamaan eri tekstarin lähettäjille eri soittoäänet? Tai eri soittajille eri äänet?
Onnistuu molemmat.

Säätämisestä on niin monenlaista halua ihmisillä. Itse asennan uuden appsin ehkä kuukauden kahden välein ja niistäkin harva tulee mitenkään ahkeraan käyttöön. Eniten tulee viestiteltyä ja pelattua sekä surffattua. Puhuminen vähentynyt merkittävästi, kun firmassa otettiin Skype käyttöön.

Äitini osti android tabletin ja onhan sitä ollut hankala käyttää, kun en yhtään tiennyt miten se toimii. ipad ollut vuosia joten vähemmän yllättäen uuden ipadin käyttöönotto sujunut kivuttomasti. En usko tuon adroidinkaan olevan sellainen etteikö sitä oppisi käyttämään suht ripeästi ja toisinpäin jos olisin androidia enemmän käytellyt.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Uudet iPhonet sisältävät siis pikalataus ominaisuuden nykyään, joten Apple fanitkin pääsevät nauttimaan tästä ominaisuudesta. Vai pääsevätkö? Se riippuu täysin siitä onko valmis pistämään enemmän rahaa likoon. Tietojen mukaan pikalaturi ei siis tule puhelimen mukana! Ei mitään rahastusta onneksi. No jos positiiviselta kannalta miettii, niin on sitten se normaalikin laturi joita voi käyttää yöllä.

Noin muuten taas jäätävää rahastusta. Puhelin on loistava, valitettavasti firma sen takana on ihan rötösfirma.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mitä nyt tulee yleisesti tähän iOS vs. Android -käyttöjärjestelmävääntöön ja väittelyyn siitä että kumpi on helpompi ja parempi järjestelmä käyttää, niin väitän että se järjestelmä on helpompi käyttää mitä olet päättänyt itse käyttää. Ei noissa oikeasti ole helppouden suhteen oikeasti mitään niin merkittävän isoja eroja, että vakavalla naamalla voisit alkaa perustelemaan toisen paremmuutta toiseen sillä että "tää on parempi ku on niin paljon helpompi!". Kyllä se helppous on käyttäjän korvien välissä.
Molempia on tullut käytettyä, samaten tuota iOS ja Windows touhua joutunut väkisinkin seuraamaan. Mikään ei vituta niin ankarasti, kuin näiden Apple sankareiden "ei mun tarvi osata kun se on Apple" jutut, silloin kun pitäisi oikeasti saada joku asia toimimaan, mikä vaatisi vähän enemmänkin kuin sen, että painaa nappulaa. Uusavuttomuus on mennyt niinkin pitkälle, että markkinointihömppää toistetaan ja ei osata silti edes sitä omaa laitetta käyttää. Ihan uutta ifööniä jne. käytössä ja sitten ei saada sillä mitään aikaiseksi kun ei olla vaivauduttu edes tutustumaan sen ekosysteemin sielunelämään. Toki aina olen saanut asiat niilläkin hoidetuksi, kuten Androidilla ja Windowssilla, mutta en nyt todellakaan lähtisi linjalle että joku nyt vaan on parempi, koska se, tää ja toi. Tästä syystä olen täysin samaa mieltä, että se on paras, minkä haluaa opetella ja minkä kanssa haluaa toimia. Applella se on hyvin sulkeutunut ja rajoittunut ekosysteemi, kaikki sen ulkopuolelta on liki mahdotonta. Vastassa taas on hyvinkin avoimempi systeemi, mikä mahdollistaa enemmän, mutta myös joskus vaatii enemmän sen eteen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Huvikseni vilkaisin, mitä mieltä internet on asiasta, haulla "Apple vs. Android". Ei liene yllätys kenellekään, että joissain asioissa iPhone on parempi ja toisissa taas Android. Suurin konsensus tuntui olevan siinä, että vastapainoksi Androidin avoimmuudelle ja muokattavuudelle, olet ihan tuurin varassa, saatko päivityksiä juuri omaan puhelimeesi. iPhonella voit olla varma, että päivityksesi tulee. Pääsääntöisesti näyttää siltä, että nuo suurten valmistajien luurit ovat ihan yhtä hyvin tuettuja kuin iPhonetkin, mutta halvemman pään random-luurit ovat aika lailla what you get is what you get. Eli kun Androidia kehutaan, niin silloin kehutaan luultavasti hiukan hintavampaa ja suht tuoretta luuria. Vai?

Tässä yksi melko puolueettomalta tuntuvat vertaily by Computerworld. Tsekatkaa itse halutessanne tuolla haulla nuo muut puolivillaiset "testit".
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos sulla on sana maalattuna, niin sun pitää...

Kiitos neuvoista, ensimmäisessä tapauksessa en vaan näköjään osannut käyttää. Toinen ei sitten toimikkaan kerrotusti, mutta kai siinä voi olla kyse pankinkin sivuista, eivät välttämättä anna liittää lomakkeilleen mitään tms.

On tässä iPadissä paljon muutakin sellaista, mikä tuntuu että on tahallaan tehty vaikeaksi, esimerkiksi kuvien ja musiikin siirto. Minä en ainakaan allekirjoita väitettä että Apple olisi jotenkin helppo käyttää. Mutta makuasioitahan nämä...
 

BaronFIN

Jäsen
Kuinka nopea on nyt Android ihmisten hehkuttama nopeaakin nopeampi pikalataus? Kun esim. iPhone6 ja SE mallit hulasevat itsensä täyteen kaksinkertaisella nopeudella kun ne kytkee kiinni iPadin laturiin.

En ole ikinä osannut edes toivoakaan, että "olisipa mulla nopeampi lataus..."
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kiitos neuvoista, ensimmäisessä tapauksessa en vaan näköjään osannut käyttää. Toinen ei sitten toimikkaan kerrotusti, mutta kai siinä voi olla kyse pankinkin sivuista, eivät välttämättä anna liittää lomakkeilleen mitään tms.

On tässä iPadissä paljon muutakin sellaista, mikä tuntuu että on tahallaan tehty vaikeaksi, esimerkiksi kuvien ja musiikin siirto. Minä en ainakaan allekirjoita väitettä että Apple olisi jotenkin helppo käyttää. Mutta makuasioitahan nämä...
Vaikea sanoa tuosta pankkilomakkeesta, miksei voi liittää leikepöydän sisältöä. Kai se kuitenkin pätee yleisesti muissa kirjoitustoiminnoissa?

Kyllä ainakin iPhone näkyy ihan normaalina massamuistina, kun laittaa usbilla kiinni tietokoneeseen. Eli valokuvakansioon pääsee käsiksi suoraan ja kopiointi toimii molempiin suuntiin. Valitettavasti muu sisältö on suojattu ja sitä saakelin iTunesia on vaan pakko käyttää sisällön hallintaan. Siinä mennään politiikan ehdoilla käytettävyyden kustannuksella.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka nopea on nyt Android ihmisten hehkuttama nopeaakin nopeampi pikalataus?
Tämä varmasti on täysin riippuvainen puhelimen valmistajasta. Itselläni käytännössä OnePlus 3T:ssä aamuisin on varausta jäljellä 30-40 prosenttia ja aamutoimien aikana eli n. puolessa tunnissa puhelimen akussa on 90-100% virtaa. Tunnissa tuo periaatteessa pitäisi latautua 0:sta 100:aan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös