Antti Virtanen – Hippoksen Gretzky

  • 132 724
  • 445

McWerkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta toisaalta, jos JYP ei tarjoa jatkosopparia ja Virtanen haluaa jatkaa kiekkouraansa, niin pakkohan se on lähteä työnperässä vaikka Lappeenrantaan.

Itseasiassa muistan tuon Vemmun kommentin olleen melkolailla sanatarkasti "Kyllä mun ura päättyy JYPissä, katsotaan nyt kuinka pitkään tuo Seppänen uskaltaa tarjota jatkosopimuksia."

Itse ainakin luotan tuohon, eli että mikäli JYP ei enää jatkoa tarjoa, tekee Virtanen kuten Sinkkukin ja lopettaa.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse ainakin luotan tuohon, eli että mikäli JYP ei enää jatkoa tarjoa, tekee Virtanen kuten Sinkkukin ja lopettaa.

Toivotaan näin, ja toivotaan Virtasen tekevän loppu kaudella sellaiset tehot, että Seppäsen on helppo tarjota jatkopahvia.

Edelleen muistutan tässäkin kohtaa, että mikään pakko ei ole jatkoa tehdä, jos peliesitykset on luokkaa "potentiaalia vain 20-30-tehopisteen kauteen". Omat junnut etunenässä tietysti P.Jormakka sekä Oula Palve ja Miika Roine tulevat lujaa mukaan liigaympyröihin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Olikohan se tuorein Jääkiekkolehti, jossa Virtanen kertoi saaneensa juuri talonrakennuksen valmiiksi, joka on vienyt paljon energiaa pelihommista ja uskoi pystyvänsä suureen tasonnostoon tulevaisuudessa. Minusta Virtasen pelissä tällä hetkellä konkreettisesti näkyy taas arkielämän paineiden vähenemisestä johtuva peli-ilo ja sen myötä myös onnistumisia on tullut. Vaadin jatkoa!

Ainiin ja Virtanen on kuitenkin yksi ikuisia suosikkejani ja JYP-ikoni, josta kannattaa aina pitää kiinni.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olikohan se tuorein Jääkiekkolehti, jossa Virtanen kertoi saaneensa juuri talonrakennuksen valmiiksi, joka on vienyt paljon energiaa pelihommista ja uskoi pystyvänsä suureen tasonnostoon tulevaisuudessa.

Viimeistä edellisessä Veikkaajassa oli iso juttu Virtasesta ja tuossa hän ainakin noin kertoi. Talo rakennettu muistaakseni Leppävedelle. Antti kertoi tuossa jutussa myös uskovansa pelivuosia huipulla olevan vielä jäljellä muutama. Tämän jälkeen hän näkee mahdollisena jäähdyttelyn jossakin Keski-Euroopan sarjassa.

Talo siis lähellä Jyväskylää ja ilmeisesti anoppilansa naapuriin (nostan hattua) mies on asettumassa myös peliuransa jälkeen. Jatkosopimusta vaan Antille, jos otteet jatkuvat hyvinä. Kyseessä on kuitenkin pelaaja joka mielestäni on antanut yhdet loistavat kasvot JYP:n nousulle jälleen maamme kiekkoeliittiin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän Virtanen täytti mielestäni jo viimekaudella paikkansa joukkueessa. Toki odotukset ovat sinne 1-2 ketjun laiturina ja ykkösketjun ylivoiman juonija, mutta viimevuosina osoittanut myös että hänestä on hyötyä myös puolustussuuntaan ja kokoajan menossa kohti hieman puolustavampaa pelaajaa 3 ketjun laiturin tontilla( ei antissa koskaan puolustavaa pelaajaa saa, mutta parantanut hitosti sitä puolta). Tähän asti palkkakin pysynyt melko kohtalaisena joten itse en näe syytä miksei mies jatkaisi joukkueessa.

Monipuolistunut siis viimekauden aikana vaikka tehot ovatkin erittäin vaisut. Tottakai tuolla ylivoima-ajalla pitäisi enemmän kuin 22 pistettä kauden aikana tehdä, mutta jos vähänkään parantaa kuten tälläkaudella tehnyt niin mielestäni täyttää paikan joukkueessa myös ensikaudella. +- saldo ollut ihan hyvä jne.. Viellä kun pystyisi viimeistelemään perjantain tapparapelin tapaan noista läpiajoistaan mitä vielläkin paljon tulee niin hyvä olisi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Antti Virtanen - Historiallinen ennätysmies

Linkki vie JYPin nettisivujen jutulle Antti Virtasesta ja siellä näkyy se palkinto minkä JYP Fan Club ry Virtaselle luovutti ja tuo karikatyyri vähän isompana jutun lopussa. Vähän pettynyt olen tuohon juttuun, sillä Virtasen kommentteja palkinnosta ei ole. Olisi ollut mukava tietää mitä se Virtanen tuosta palkinnosta on kommentoinut jos edes sitä on kysytty.
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Useammasta lähteestä saa nyt lukea, että Antti ei ensikaudella Jyväskylässä jatka, on jopa mahdollista, että ensi kotipeli on Antin viimeinen JYP:n paidassa. Miten on voisiko peliin jotain erityista järjestää, tifo?! Vähän paha täältä maailmalta huudella kun itse ei pääse paikalle mutta jotenkin pahalta tuntuu jos ei mitenkään itse ottelussa Anttia muisteta...

Voihan se siis toki olla niinkin, että Antti pelaa muutenkin kuin nämä kaksi peliä mitkä Jäsä on pelikiellossa mutta pahalta näyttää, että ei pelaa...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Useammasta lähteestä saa nyt lukea, että Antti ei ensikaudella Jyväskylässä jatka, on jopa mahdollista, että ensi kotipeli on Antin viimeinen JYP:n paidassa. Miten on voisiko peliin jotain erityista järjestää, tifo?! Vähän paha täältä maailmalta huudella kun itse ei pääse paikalle mutta jotenkin pahalta tuntuu jos ei mitenkään itse ottelussa Anttia muisteta...

Voihan se siis toki olla niinkin, että Antti pelaa muutenkin kuin nämä kaksi peliä mitkä Jäsä on pelikiellossa mutta pahalta näyttää, että ei pelaa...

No ei sitä tiedä kuka pelaa ja milloin. Virtanen teki tänään maalinkin näköjään. Tosin peliä en pystynyt juuri tänään seuraamaan joten en osaa sanoa minkälaisen teki, mutta maalin kuitenkin ja niitä tälläkaudella ei ole liikaa tullut.

Sinällään olisi kiva vaikka kauden jälkeen kuula eikö JYP halunut tehdä sopimusta vai halusiko itse lopettaa joko uran tai lähteekö mahdollisesti vielä kokeilemaan jonnekin muualle.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sinällään olisi kiva vaikka kauden jälkeen kuula eikö JYP halunut tehdä sopimusta vai halusiko itse lopettaa joko uran tai lähteekö mahdollisesti vielä kokeilemaan jonnekin muualle.

Eikös Virtanen joskus sanonut, että jatkaa JYPissä jos JYP tarjoaa jatkoa? Vai muistelenko omiani, niinkuin yleensä..
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös Virtanen joskus sanonut, että jatkaa JYPissä jos JYP tarjoaa jatkoa? Vai muistelenko omiani, niinkuin yleensä..

Vai oliko jopa niin radikaalia, että JYP olisi ihan viimeinen seura jossa pelaa? Toki tilanteet voivat muuttua, jos JYP ei sopimusta tarjoa.

Ps. Oli ihan kiva maali Vemmulta...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös Virtanen joskus sanonut, että jatkaa JYPissä jos JYP tarjoaa jatkoa? Vai muistelenko omiani, niinkuin yleensä..

Niin itse tässä juuri sitä vähän hain takaa, että onkohan näin käynyt ettei JYP ole enää jostain syystä sopimusta tarjonnut. Sinällään pelillisien ansioden takia välttämättä sopimusta tarvitsekkaan jatkaa, mutta toisaalta onhan se aikamoista perseennäyttämistäkin seuraikonille jos ei ole edes tarjottu sopimusta tai voihan olla, että on tarjottu, mutta palkka on ollut junnusopimuksen tasoa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin itse tässä juuri sitä vähän hain takaa, että onkohan näin käynyt ettei JYP ole enää jostain syystä sopimusta tarjonnut. Sinällään pelillisien ansioden takia välttämättä sopimusta tarvitsekkaan jatkaa, mutta toisaalta onhan se aikamoista perseennäyttämistäkin seuraikonille jos ei ole edes tarjottu sopimusta tai voihan olla, että on tarjottu, mutta palkka on ollut junnusopimuksen tasoa.

Voin sanoa, että kenellekään ei tarjota sopimusta seuraikoniuden takia. Tällä kaudella Vemmu ei ole ollut hyvä, ja itse aivan mieluusti ottaisin 3.ketjuun joko tuon Jonne/Jäsä tai sitten D Teamin puolelta Poukkula/Jormakka yms.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Jos tuo on se valintatilanne, niin totta helvetissä ennemmin Vemmu kuin Poukkula ja Jormakka, jotka on molemmat kyllä jo ns. nähty. Itse tekisin kyllä sopimuksen, samoin kuin Jari Jääskeläiselle olisin tehnyt, kyllä näille äijille on aina käyttöä. Antti Virtanen saisi mun JYPissäni pelata niin kauan kun itse haluaa ja jaksaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voin sanoa, että kenellekään ei tarjota sopimusta seuraikoniuden takia. Tällä kaudella Vemmu ei ole ollut hyvä, ja itse aivan mieluusti ottaisin 3.ketjuun joko tuon Jonne/Jäsä tai sitten D Teamin puolelta Poukkula/Jormakka yms.

Niin Virtanen on tällähetkellä "vasta" 33-vuotias peluri. Ikä ei ole ongelma ja pelikin on sujunut jos ei nyt ihan viimevuosien tahtiin niin ainakin on täyttänyt oman paikkansa joukkueessa.

Se mikä tällähetkellä JYP:n onni on ollut, ettei ylemmissä ketjuissa ole ole loukkaantumisia tullut. Nimittäin jos loukkaantumisia tulisi niin Virtasen kaltaiset pelurit nousisi tärkeään rooliin. Ensikaudella jos lähtee enemmänkin porukkaa vaikkapa KHL:ään ja tulee loukkaantumisia niin joukkue on ongelmissa jos kolmosketjussa ei ole kunnon liigapelurin mittoja täyttäviä pelaajia. Jotkut pystyvät yksittäisissä peleissä pelamaan ok, mutta vastuunkantajiksi harvasta on.

Se nyt Virtasenkin tapauksessa on selvää, että palkkaa ehkä vielä aavistus pitäisi leikata, mutta virtanenkin on melkein jo nyt pelannut sen "3 ketjun miehen palkalla". Tai no en tiedä paljonko keskimäärin kolmosketjun miehet tienaa, mutta virtanen tainut pelata 70-80k palkalla viimekaudet.

Jokatapauksessa itse olen sitämieltä, että Virtanen saisi täälä jatkaa niin kauan kun itse haluaa ja halua on pelata. Varmaan tyhmää alkaa verrata muihin seuraikoneihin, mutta Virtanen on siis melkein vielä parhaassa iässä vai kenestä 33-vuotias peluri on vielä vanha? ja edelleen hyödyllinen joukkueelle. Sielä on paljon huonommassakin kunnossa oleville ikoneille tarjoiltu sopimuksia ties mihin eläkepäiville asti.
 

Ändy78

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, keväisin ei sympatiaa muille
On se sääli

jos/kun Virtasen ja JYPin tiet erkanevat. On ollut aina yksi suosikkipelaajistani. Vielä tälläkin kaudella Virtasen saadessa kiekon on tullut tunne, että tästä showsta kannatti maksaa sen pari kymppiä ja matkat päälle. Sen verran poikkeuksellinen kiekonkäsittelytaito ja aivoitukset ovat Virtasella olleet muuhun pelaajistoon verrattuna.

Näkemissäni peleissä on Virtanen ollut JYPin suurimpia tuhlaajapoikia ja voisin väittää, että paremmalla "tuurilla" maalilukema olisi 15 nurkilla. Joka tapauksessa jos JYP jättää Virtasen ilman sopparia, ovat sympatiani Hippoksen Gretzkyn otteissa jatkossakin, pelasi missä joukkueessa tahansa (paitsi jos pelaa Kärpissä:)
 

Pauli

Jäsen
Myös minun mielestä Virtasen pitäisi saada jatkaa jypissä. Mestaruusjoukkueen yksi suurimpia sankareita. Ei ole kallis mutta pelaa 1-3 kentissä. Rakennushommat vienyt tällä kaudella vähän puhtia, ainakin jostain haastattelusta näin luin muistaakseni. Ei kyllä mielestäni ole ikinä ollut dufvan mielipelaajia. Paska homma.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Myös minun mielestä Virtasen pitäisi saada jatkaa jypissä. Mestaruusjoukkueen yksi suurimpia sankareita. Ei ole kallis mutta pelaa 1-3 kentissä. Rakennushommat vienyt tällä kaudella vähän puhtia, ainakin jostain haastattelusta näin luin muistaakseni. Ei kyllä mielestäni ole ikinä ollut dufvan mielipelaajia. Paska homma.
Muistaakseni viime kaudella oli rakennushommat menossa.

Minä pitäisin Vemmun JYPissä ehdottomasti vaikka tällä kaudella ei ole paljon tehoja tullutkaan. On, kuten jo monta kertaa mainittu, monipuolinen pelaaja valmennusjohdolla siinä mielessä että voi pelata 1-3 ketjuissa laiturina. Lisäksi Vemmu on oppinut puolustamaan ja on sitoutunut joukkueen pelisysteemiin. Eikä arvoa tietenkään vähennä se status mikä Vemmulla on JYPin kannatajien keskuudessa.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Jatkosopimus Vemmulle

Olen kritisoinut moneen otteeseen sitä, että ensi kauden joukkue on täytetty täysin samoilla miehillä kuin tämän vuoden joukkue. Yleensä muutos parempaan pitkään säilyneellä rungolla vaatii osien vaihtamista.

Mutta aion nyt puhua itseni pussiin: jatkosopimus Vemmulle!

Mallia 1+1, molempien optiolla. Kesäharjoittelu omatoimisesti ja saa rauhassa tulla joukkueeseen mukaan syksyllä. Syys-lokakuussa voi Vemmun paikalla huoletta pelata Poukkulat tai Jormakat, jos ovat joukkueessa. Veikkaan, että palkkapyyntö ei ole älyttömän kova. Vemmun vaihtoehdot ovat ulkomaille lähtö, joka taas Vemmun ikäiselle, siellä aiemmin flopanneelle ja Jyväskylään perheen perustaneelle ja talon rakentaneelle kaverille ei ole välttämättä edes taloudellisesti kovin paljoa parempi ratkaisu.

Miksi sitten Vemmulle?
- oli playoffeissa paras pelaajamme. Asplund oli ainoa, joka pääsi lähelle
- potentiaalia edelleen 30 pinnan kausiin, mikäli vierellä on sopiva keskushyökkääjä. Ei tee 3-ketjussa noita pisteitä, mutta mikäli Pihström/Tuppurainen/Hytönen lähtee, kaksi ekaa kenttää rikkoutuu ja siellä on kenties Vemmun mentävä aukko
- vaikka ei saisi kylmässä tulosurheilussa vaikuttaa, on kuitenkin JYP-legenda. Mestari 2009, kaikkien aikojen pistemies ja muutenkin kuningas.
- ansaitsee jatkosopimuksen siinä missä Jäsät ja Sipiläisetkin.

Vemmulle jatkoa!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vemmulle jatkoa melkein juuri sen takia, että voi tarvittaessa paikata noita ylempien ketjujen pelaajia jos tulee loukkaantumisia, ja onhan Virtanen pelannut loistavasti yhteen Asplundin kanssa. Siihen rinnalle joku kolmas vakionaama vielä niin tuossahan voi olla kovakin kolmosketju kasassa...

Mutta edelleen olen sitä mieltä, että jatkoa vain jos pelaaja itse haluaa tässätapauksessa vaikka se ei toisi hyökkäykseen juurikaan vaihtuvuutta.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
En kyllä näe yhtään syytä miksei Vemmulle tehtäisi jatkosopimusta, jos itse on tyytyväinen rooliinsa. Voi olla ettei samanlaista pistetehtailua enää nähdä kuin muutama vuosi sitten, mutta kyllä JYPissä on Vemmulle tilaa niin kauan kuin jaksaa pelata ja vahvistaa joukkuetta.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Aivan samaa mieltä Vemmusta. Ei oikein tuossa roolissa ole mitään annettavaa tulevina kausina.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Aivan samaa mieltä Vemmusta. Ei oikein tuossa roolissa ole mitään annettavaa tulevina kausina.

Tää oli nyt kyllä kohtalaisen kryptinen viesti ymmärrettäväksi. Siis kenen kanssa olet samaa mieltä Vemmusta?

Tärkee jätkä ja olis arvokas jatko, mikäli jatkaa. Samantasoiset muualta hankittuna kustantaa varmasti sen puolet enemmän ja sisältää sen hutivedon mahdollisuuden.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Tää oli nyt kyllä kohtalaisen kryptinen viesti ymmärrettäväksi. Siis kenen kanssa olet samaa mieltä Vemmusta?

Olen tainnut lukea "rivien välistä". Todennäköisesti olen ollut itseni kanssa samaa mieltä :). Vemmuhan on erittäin taitava kiekollinen pelaaja, mutta ei mahdu kahteen ensimmäiseen ketjuun JYPissä. Ylivoima-aikaakaan ei tule entiseen tapaan joten ei ole mielestäni järkevää pitää Vemmua kahdessa viimeisessä ketjussa.

Mielestäni nyt olis aika tehdä hieman nuorennusleikkausta ja antaa nuoremmille mahdollisuus.
 

Handyy

Jäsen
Vemmuhan on erittäin taitava kiekollinen pelaaja, mutta ei mahdu kahteen ensimmäiseen ketjuun JYPissä. Ylivoima-aikaakaan ei tule entiseen tapaan joten ei ole mielestäni järkevää pitää Vemmua kahdessa viimeisessä ketjussa.

Mielestäni nyt olis aika tehdä hieman nuorennusleikkausta ja antaa nuoremmille mahdollisuus.
Mikäli Virtanen itse on tyytyväinen tuohon rooliinsa, niin minun mielestä ehdottomasti jatkoa. Puolustuspelaaminen on viime vuosina noussut ihan uudelle tasolle ja luistinkin kulkee erinomaisesti. Ei liigassa ole liikaa pelaajia, jotka voidaan nostaa kolmosketjun kymmenestä peliminuutista tarvittaessa myös YV-rooliin. Lisäksi Virtasen kokemus on erittäin hyvä lisä nuorille jätkille, jotka ovat juuri nousemassa liigarinkiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös