Antti Törmänen HIFK:n valmentajaksi 2014–2017

  • 561 702
  • 2 087

Sakari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Törmänen on kertakaikkiaan mahtava kaappaus IFK:lta! Aijai. Nyt voi sanoa, että varmasti paras saatavilla ollut päävalmentaja saadaan IFK:hon ja tämä tulee varmasti näkymään koko seuran toiminnassa niin, ettei Kojon lähdön jälkeen nähtyä sekasortoa enää koeta.

Voittajatyyppi, sivistynyt maailmaa nähnyt valmentaja ja ihminen. Tulee varmuudella näkymään myös kotimaisten pelaajien kiinnostuksena IFK:ta kohtaan. Mahtava uutinen!
 
Selasin nopeasti tämän ketjun läpi. Jos Jokerit olisi hankkinut valmentajakseen entisen HIFK-kapteenin, se ketju Jokerien osiossa olisi täyttynyt paskasta. Heti. Muiden seurojen ja erityisesti HIFK:n kannattajien toimesta.

Aika paljon saa kiittää kaikesta paskasta mikä sataa niskaan yhtä kaveria joka aikoinaan purjehti Jokereihin. Siihenhän se kaikki kulminoituu.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
JOS uutinen pitää paikkansa niin ah riemumielin se vastaan ottakaamme. Erittäin pätevä valmentaja ja pitkällä pahvilla vielä sisään. Miksei tätäkin voitaisi jotenkin vielä penailla, sillä penailulla pitkät ja tragikoomiset perinteet, mutta koko ajan (onneksi) ollaan ammattimaisempia joka osa-alueella. Joidenkin mielestä jokeri-ikoni etc, mutta äkkiä nuo unohtuu ja oma muistikuva on kuin AT pelasi niissä karmeissa paidoissa kattila päässä joskus 90-luvulla.

Kunnon työkalut vielä Antille ja lopputulos ei ihan vihkoon voi mennä.
 

ludvig

Jäsen
Joidenkin mielestä jokeri-ikoni etc.

Ei ole mielipideasia. Teot kunniaan ja hyvä muistaa aina miehen upea historia Jokereissa, joka kantaa varmasti nykypäivänäkin hedelmää. Tällaisia voittajaorganisaatioissa toimineita voittajia on aina fiksu palkata.

HIFK menettänee kauden jälkeen avainpelaajiaan isompiin sarjoihin (NHL, KHL, Elitserien), joten saa nähdä minkälainen rosteri ensi kaudelle lopulta muodostuu. Törmäsen omiin mahdollisiin luottopelaajiin Sveitsissä ei ole HIFK:lla resursseja ja Suomessa hänellä on päävalmentajakokemusta vain Mestiksestä, joten valmentajalle on ainakin uusia kasvoja tiedossa.
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Ja tällä puolella kritisoidaan niitä jokerifaneja jotka ottivat Ruudun ilomielin vastaan. Tai vaikka Karalahden.. Itse en niihin kuulu, mutta tekopyhää sanoisinko nyt kun näitä kommentteja tämän uutisen jälkeen lukee.. :D

Teillä alkaa aika paljon Jokeritaustaisia olemaan tässä 3-4 kauden sisään käynyt pelailemassa ja valmentamassa. Kukin tavallaan toki!
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Ja tällä puolella kritisoidaan niitä jokerifaneja jotka ottivat Ruudun ilomielin vastaan. Tai vaikka Karalahden.. Itse en niihin kuulu, mutta tekopyhää sanoisinko nyt kun näitä kommentteja tämän uutisen jälkeen lukee.. :D

Aika huono, et sitten parempaa keksinyt? Varmaan tuonkin mukahauskan viestin olisi voinut jättää kirjoittamatta, kun vertaat Ruutua ja Törmästä. Jos olisit lukenut ketjuakin pidemmälle, olisit huomannut että samaa läppää täällä on yritetty jo vääntää. Ei valmentajia ei verrata pelaajiin. Jos IFK olis palkannut pelaaja Törmäsen, varmasti olisi noussut kohu. Valmentaja on ammattilainen joka kliinisesti tulee hoitamaan hommansa, yli seurarajojen. Eipä teitäkään haitannut kun IFK ikoni Hagman tuli valmentajaan junnuja. Aivan, koska ketään asioista oikeasti ymmärtävää ei kiinnosta se missä valmentaja on joskus pelannut.

Teillä alkaa aika paljon Jokeritaustaisia olemaan tässä 3-4 kauden sisään käynyt pelailemassa ja valmentamassa. Kukin tavallaan toki!

Jos huhuja on uskominen, teillä pelaa ensi kaudella Petrelliä, Karalahtea, Ruutua, Kousaa jne. Teillä alkaa aika paljon IFK taustaisia olemaan tässä 3-4 kauden sisään käynyt pelailemassa. Kukin tavallaan toki!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Törmänen on vielä kovempi valmentajakaappaus kuin Summanen. Stögöllä on nimittäin kyky tehdä samanaikaisesti pitkää projektia ja nopeaa tulosta, eli kyseessä on ns. täydellinen mies johtamaan valmennusta. Nimimerkki Carlos osaa varmasti paremmin kertoa pelitavallisista asioista Törmäseen liittyen, mutta itse voin todeta, että tässä on mies, joka osaa voittaa. Stögöllä on neljä Suomen mestaruutta pelaajana sekä maailmanmestaruus. Valmentajana mestaruus kummastakin paikasta, jossa on valmentanut. "Kohtuullinen recordi" on perua siitä, että Stögö lähtee siitä näkökulmasta, että voittaminen on aina kaiken tekemisen keskiössä. Tämä tulee olemaan aivan valtava etu HIFK:lle ensi vuoden Liigassa muihin joukkueisiin nähden.

Mitä tulee siihen, että Törmänen on kiistatta jokerilegenda, ei minua haittaa, että tuli teille. Pelaajana olisi "vittu tappanut koko tapanilan" ja samoin jos itse skulattaisiin vielä ensi vuonna liigaa, mutta nykyisten ja tulevien asiantilojen vallitessa en osaa liiaksi kiivastua. Mielenkiinnolla odotan.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella loistava homma. Törmänen on varmasti paras vaihtoehto HIFK:lle tulevaisuudessa. Meriitit puhuvat puolestaan. Mies on tottunut valmentajana menestymään missä kulkeekaan. Pari mestaruutta meillä ja sitten kutsuukin maajoukkue ja sitten NHL. Toki tuo maajoukkue kannattanee skipata.
 
K

kiwipilot

Loistava kaappaus IFK:lta: tässähän käy pian niin, että Liigan seuraamista ei tarvitsekaan lopettaa. Sympaattinen Jokeri-ikoni Helsingin pian ainoan liigajoukkueen valmentajana. Kelpaa!
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Summanen tekee pohjatyön ja Törmänen korjaa ensi kaudella hedelmät mestaruuden muodossa. Näin uskon käyvän.

Parin vuoden tauon jälkeen HIFK:hon pitäisi olla myös kunnolla imua pelaajien keskuudessa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Törmänen ei kelpaa IFK:n päävalmentajaksi, koska omaa vahvan narritaustan, niin haluaisin kuulla näiltä Stögön vastustajilta, että ketä otetaan tilalle? Oletetaan myös että Rami ei ole enää tämän kauden jälkeen käytettävissä, kuten ei todennäköisesti myöskään ole.

Pekka Rautakallio
Karri Kivi
Kari Heikkilä

Siinä ne taitaa olla parhaimmat. Ensimmäinen ei ole voittanut ikinä urallaan mitään todella suurta, Kivi haisee niin varmalta flopilta että ei mitään rajaa. Ässissä ehkä onnistui, mutta siellä oli tehty pohjaa todella monta vuotta ja mies itse oli ollut kakkoskoutsin paikalla. Pääsi ns. katettuun pöytään. Ne potkut Ässistä oli muuten ainakin sen kirjan perusteella ihan yhden tappion päässä. Oliko Kapteeni-Uusitalo joka kuitenkin avasi suunsa pukukopissa ja huusi että nyt loppuu tämä paska ja lopulta jengi porskutti aina mestaruuteen. Toisin sanoen, Kivi on varmasti ollut osasyy Ässien mestaruuteen, mutta muuten uskon sen olleen muiden asioiden summa. Äijä vaikuttaa muutenkin aika hiirulaiselta ja viime kauden alussakin jäi useasti kuva miehestä joka seisoskelee vaihtopenkin takana kädet taskussa, vaikka jengi pelaa aivan päin vittua. Kari Heikkilä olisi kuulostanut kolme vuotta sitten hyvältä, ei enää. Valmennusura pahasti laskusuunnassa ja kenkää on tullut suunnasta jos toisesta.

E: Sen verran vielä, että mun mielestä valmentajien kohdalla ei tarvitse kiertää näitä Jokereiden ikoneita ja sun muita. Syykin siihen on ihan selvä. Laatutavaraa on niin vähän tarjolla tällä osa-alueella. Eri asia sitten pelaajissa, niitähän löytyy hyviä yksilöitä satoja suomesta, toisin kuin valmentajia joita ei ole kuin kymmeniä, jos sitäkään. Itseasiassa kun tarkemmin miettii, niin ykköskategorian kavereita ei taida olla kuin Jaloset x2, Summanen, Westerlund, Törmänen, Rautakorpi, Marjamäki ja Suikkanen.
 
Viimeksi muokattu:

Stigu

Jäsen
Törmänen on vielä kovempi valmentajakaappaus kuin Summanen. Stögöllä on nimittäin kyky tehdä samanaikaisesti pitkää projektia ja nopeaa tulosta, eli kyseessä on ns. täydellinen mies johtamaan valmennusta.
Joo, onhan Stögö ihan kelpo valmentaja, mutta itse olisin ottanut ennen häntä Raadon tai Rautakorven. Olettaen/arvaten että kumpaakaan näistä ei kiinnostanut ensi kauden IFK-pesti, olen erittäin iloinen Törmäsen sainauksesta.

Ja noista Törmäsen meriiteistä valmentajana:

- B-junnujen pronssi (Blues)
- A-junnujen mestaruus (Blues)
- Mestiksen mestaruus (Sport)
- Sveitsin mestaruus (Bern)
- kenkää apuvalmentajana (Narrit) ja päävalmentajana (Bern)

Eli ihan OK meriitit nuorelta valmentajalta, mukaan mahtuu nousuja ja laskuja. IFK:ssa onnistuminen vaatii päämäärätietoisuutta, ammattitaitoa ja kykyä ajaa omat ajatukset läpi kabineteissa.

Prkl kun vielä Karavaanari ulostettaisiin, niin IFK-fanin joulu kestäisi koko kevään!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen ihan positiivisilla fiiliksillä Törmäsen mahdollisen valmennuspestin suhteen. On menestynyt, voittanut ja vielä pelityyli tuntuisi olevan HIFK:lle sopiva.

Törmäsellä tietysti vahva narritausta, mutta valmentajana ei pysty edes sillä tasolla olemaan seurauskollinen, kuin pelaajana.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseasiassa kun tarkemmin miettii, niin ykköskategorian kavereita ei taida olla kuin Jaloset x2, Summanen, Westerlund, Törmänen, Rautakorpi, Marjamäki ja Suikkanen.

Sanoisin, että Suikkasen osakkeet tässä ryhmässä ovat romahtaneet kuin Nokian osake Elopin avajaispuheen jälkeen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei minua haittaa valmentajan paikalla Törmäsen Jokeri tausta, sen sijaan en kentällä haluaisi ikinä nähdä mitään Mäkeä, Ritaa tai Väänästä IFK paidassa, ikinä! Todetaan tähän perään samantien, vaikka ei ketjuun kuulukaan, että jonku Söden tai Lennun näkeminen narri paidassa saisi silmät vuotamaan verta, pelaa kyseinen joukkue mitä sarjaa tahansa.

Mutta itse ketjun aiheeseen, niin todella hyvä hankinta luulisin! Nyt onkin mielenkiintoista nähdä, millaisen nipun HIFK saa ensi kaudella kasaan. Ramillahan ei vetovoimaa pelaajien suhteen pitäisi olla ja taas Törmäsellä asia päinvastoin.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Törmänen on kyllä kova haku valmentajan pallille! Onnittelut IFK:lle hankinnasta. Uskoisin että viimeistään tuolla Törmäsen toisella kaudella jälki tulee olemaan todella kovaa. Riippuu tietysti myös rosterista mutta kyllä IFK:lla on ainakin resurssit tarjota A-luokkaa silläkin osa-alueella. En panisi pahitteeksi vaikka Stögö nähtäisiin vielä joku päivä Jokerienkin penkin takana.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno hankinta toteutuessaan! Eipä haittaa narritausta varmaankin johtuen siitä, että Törmänen tulee valmentajaksi eikä pelaajaksi. Onhan se Hakkikin pyörinyt Narripenkin takana ja on silti kiistatta kaikkien aikojen HIFK-ikoneita.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Lähtökohtaisesti oikealainen valmentajavalinta. Ei mikään "suuruus" ja nimi, jonka kaikki tuntevat. Tai ovat edes joskus kuulleet. Törmäselle kuitenkin ensi kaudella kiistatta kovin valmennuspaikka Suomessa. Ei tule taatu olemaan helppoa, jos kaikki ei lähde natsaamaan heti syyskuun puolestavälistä eteenpäin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tule taatu olemaan helppoa, jos kaikki ei lähde natsaamaan heti syyskuun puolestavälistä eteenpäin.

Koskapa se helppoa olisi ollut kummassakaan pääkaupungin joukkueessa :) Täällä pitää olla kova luu. Törmänen on hyvä tyyppi ja arvostin häntä jo jokeriaikoina pelaajana.

Josta tulikin mieleeni, että kaltaisillani wanhoilla kannattajilla on ehkä hieman erilainen suhde yhteiseen historiaan? Itse ainakin kävin katsomassa kaikkia pääkaupungin joukkueiden matseja aikanaan (joukkueita oli neljä!) ja arvostin pelaajia pelaajina, en niinkään sen mukaan missä joukkueissa pelasivat. Nallipyssyketju, Sutinen, Leppä jne. Toki yksi joukkue oli aina ylitse muiden, ja on yhä!

Tämä 'vihan' ilmasto, jossa viimeiset vuodet on eletty, on minulle vieras ja keinotekoinen, ja sellaiseksi saa minun puolestani jäädäkin. Sen verran on kuitenkin matkan varrella tapahtunut, etten enää usko kykeneväni kuin oman joukkueeni kannatukseen, vaikka eri sarjoissa pelattaisiinkin...
Joka tapauksessa oli mukava lukea viestisi, josta ei henkinyt minkäänasteinen provokaatio :)
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pekka Rautakallio
Karri Kivi
Kari Heikkilä

Siinä ne taitaa olla parhaimmat. Ensimmäinen ei ole voittanut ikinä urallaan mitään todella suurta, Kivi haisee niin varmalta flopilta että ei mitään rajaa.

No nyt alkaa olla jutut kohdallaan! Alla on neljä eri vuosilukua, osaatko täyttää niihin oikeat saavutukset Pekka Rautakalliion llittyen? Joku palstakaveri voi tarvittaessa auttaa. Ja tämähän ei liity sitten HIFK:n ensi kauden valmentajaan millään tavalla.

1971
1978
1982
1983
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No nyt alkaa olla jutut kohdallaan! Alla on neljä eri vuosilukua, osaatko täyttää niihin oikeat saavutukset Pekka Rautakalliion llittyen? Joku palstakaveri voi tarvittaessa auttaa. Ja tämähän ei liity sitten HIFK:n ensi kauden valmentajaan millään tavalla.

1971
1978
1982
1983

Eiköhän tossa haettu, että ei ole valmentajana voittanut yhtään mitään?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Teillä alkaa aika paljon Jokeritaustaisia olemaan tässä 3-4 kauden sisään käynyt pelailemassa ja valmentamassa. Kukin tavallaan toki!

Valmentajien suhteen taustalla ei todellakaan ole niin väliä. Valmentajien on pakko kiertää, eihän nykypäivänä juuri kukaan valmenna yli 4 vuotta samassa jengissä yhteen menoon. Noista valmentajien taustoista jos puhutaan, niin Sormunenhan meni HIFK- taustaisena Jokereihin pelaamaan ja sitten Jokerit- taustaisena HIFK:hon valmentamaan. Summanen tuli Jokerit- taustaisena HIFK:hon valmentamaan josta siirtyi HIFK- taustaisena Jokereihin valmentamaan ja nykyään valmentaa taas Jokerit- taustaisena HIFK:ta. Erkka valmentaa jo kolmatta kertaa HIFK- taustaisena Jokereita ensi kaudella. Jos tämä ei ole mielenvikaista läpändeerusta, niin mikä sitten??
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
case Peltonen...

Niin, onhan tämä scouttaus hyvä, mutta jäin kelailemaan sitä, että mitäköhän tekee Ville Peltonen? Jatkaako peliuraa ja jos ei, niin sopiiko tuohon valmennusryhmään? Villeä ei perkele sössitä muualle enään!
 

Stigu

Jäsen
Josta tulikin mieleeni, että kaltaisillani wanhoilla kannattajilla on ehkä hieman erilainen suhde yhteiseen historiaan? Itse ainakin kävin katsomassa kaikkia pääkaupungin joukkueiden matseja aikanaan (joukkueita oli neljä!) ja arvostin pelaajia pelaajina, en niinkään sen mukaan missä joukkueissa pelasivat. Nallipyssyketju, Sutinen, Leppä jne. Toki yksi joukkue oli aina ylitse muiden, ja on yhä!

Tämä 'vihan' ilmasto, jossa viimeiset vuodet on eletty, on minulle vieras ja keinotekoinen, ja sellaiseksi saa minun puolestani jäädäkin.
Yhdyn (virtuaalisesti) tanttuun. Itse kävin myös aikoinaan tsekkaamassa kaikki IFK:n, Jokereiden, HJK:n ja Karhu-Kissojen matsit ja vaikka jengejä oli tasan yksi, oli hienoja pelaajia joka jengissä. No, ajat ovat muuttuneet, eikä noita aikoja voi ikinä saada takaisin.

Antti Törmänen ex-Jokerina ei herätä ainakaan itsessäni minkäänlaisia negatiivisia tuntemuksia. Ensi kauden myötä voidaan tämä Jokerit-IFK vastakkainasettelu unohtaa ja hyvä niin. Homma ehtikin karata lapasesta jo aikaa sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös