Antti Törmänen HIFK:n valmentajaksi 2014–2017

  • 561 740
  • 2 087

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Erinomainen uutinen. Voi tosiaan ensi kauden jengin kokoaminen kunnolla alkaa, kun Stögöllä taida parempaakaan tekemistä olla.
Taustalla ei nyt ole vuosiin ollut mitään väliä ja ammattimies on kyseessä, niin tervetuloa Nordikselle.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä uutinen mikäli on totta. Tiedotetta odotellessa...

Hyviä puolia ovat ilmeisestikin kova ammattitaito, intohimo, kunnianhimo ja rauhallisuus. Myös joukkueen kokoaminen helpottuu kummasti. Ja CHL:ää kun pelataan, niin Törmänen tuntee varsin hyvin ainakin Sveitsin jengien pelityylin.
Valmentajan roolissa mulla ei ole mitään Stögöä vastaan, jos olisi aikoinaan tullut pelaajana olisin aivan paskana, heh. Niin se vaan menee.

Ramin toivoisin silti jatkavan organisaatiossa. Hän olisi oikea kaveri pistämään koko ankeahkon junioritoiminnan uusiksi, eli vastaamaan siis koko junnutuotannosta treenien suunnittelua myöten. Hullun kovaan hommaan tarvitaan hullu. Kovat omat junnut olisivat kultaakin kalliimpia kun pelaajamarkkinat ovat miten ovat. Ville uudeksi UTJ:ksi, ellei valmennushommat kiinnosta, niin kuin on huhuiltu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Cobol sen tuossa hyvin tiivisti, Törmänen on todella "nouseva" valmentaja ja mielestäni oikein hyvä jatkaja Summasen työlle.

Totta. Mutta kun minusta tuntuu että käy tällä kaudella miten tahansa, niin silti Summasen työ jää kuitenkin hieman kesken mitä pitäisi Törmäsen sitten ensi kaudella jatkaa. Ei mitään Törmästä vastaan, mutta olisin halunnut Raadon vielä vetävän yhden kauden. Ramilla lienee muut suunnitelmat (?).
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt pitäs mammaripelaajienki kiinostus olla kohallaan.

Saa muuten nähdä kuinka kauan tämä myytti elää Summasen poistuttua talosta. Toki ymmärrän fanien tarpeen punapestä kaikki näyttämään juuri oman fanituksen kohteen kannalta hyvältä, mutta totuus harvoin on niin mustavalkoinen.

En usko, että kovinkaan moni Summasta (ja siitä syystä HIFKiä) karttanut pelaaja menee "mammari"-määritelmän alle.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onneksi olkoon. Olisin ottanut Jokereihin Törmäsen mieluummin kuin Westerlundin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tää kuvottavaa jos Mr. Espoo lähtee jullien peräsimeen.
Ai Blues-leiristäkin löytyy tuollaisia pönttöjä? Luulin, ettei tuota jullittelua kuule muualta kuin Ilmalan mafian suunnalta, mutta olin väärässä.

Ihmeen varmana tätä Törmäsen diiliä jo pidetään, vaikkei virallista vahvistusta ole tullut. Toisaalta IS:n kakkatoimituksessa asiasta näytetään puhuvan kovin varmaan sävyyn. Tuo Joose Palosen tekemä juttu Törmäsestä on kyllä harvinaisen kattava pläjäys, mielenkiintoista luettavaa. Törmänenhän oli pelaajana juuri sellainen tyyppi, joka olisi sopinut IFK:hon kuin nenä päähän. Toisaalta menestys kiersi IFK:n aika kaukaa, joten sikäli sopii kuvaan, ettei Anttia punaisessa paidassa nähty.

Erittäin tervetullut valmentajauutinen joka tapauksessa, jos pitää kutinsa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Törmänen on pelaaja urallaan voittanut paljon ja myös valmentaja urallaan voittanut paljon. Tälläisiä valmentajia pitääkin palkata jotka tietää miten mestaruuksia voitetaan. On kumminkin kolmessa eri sarjassa voittanut mestaruuden valmentajana, sarjatasoista riipumatta kova suoritus.

Vertauksena voidaan ottaa Matikainen joka osaa laittaa joukkueen voittamaan yksittäisiä pelejä, mutta ei pysty ohjaamaan joukkuettaan lopulliseen menestykseen. Törmäsellä on viime keväältä erittäin hyvää näyttöä siitä kun Bern nousi täydellisestä sillasta mestariksi.

Törmänen valmentajana tietää myös sitä, että IFK:n pelillinen identiteetti on muuttumassa. Se on jo murroksessa tällä kaudella. Ei provosoiduta, ollaan kurinalaisia. Pelataan oikeaa lätkää eikä mitään brändin sanelemaa paskaa. Itse olen valmis siihen, mutta tiedän ettei vanhan siipi aivan heti kaikkea sulata. Törmäsen pelifilosofiaan kuuluu fyysisyys joten se ei tule katoamaan kokonaan, mutta tämä Pentti Matikaisen Brändi kyllä alkaa pikku hiljaa hälvenemään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Selasin nopeasti tämän ketjun läpi. Jos Jokerit olisi hankkinut valmentajakseen entisen HIFK-kapteenin, se ketju Jokerien osiossa olisi täyttynyt paskasta. Heti. Muiden seurojen ja erityisesti HIFK:n kannattajien toimesta. Nyt paskaa ei ole kuin joku väsynyt AJ läppä.

Niin pakko tähän kommentoida, että tiedät fiksuna kaiffarina varmaan sen, että pelaajat ovat näissä asioissa 100 kertaa enemmän tarkkailun alla kannattajien toimesta kuin esim. valmentajat. On paljon helpompi hyväksyä Jokeritaustainen valmentaja meillä, kuin vaikka Rita, Mäki tai Väänänen pelaamassa kentällä punainen vaakunapaita päällään. On siinä aikamoinen ero kuitenkin.

Ihmeen varmana tätä Törmäsen diiliä jo pidetään, vaikkei virallista vahvistusta ole tullut.

Joo, harvoin sitä ketjua avataan pelkän IS-uutisen pohjalta. Tosin perään olisi voinut laittaa kysymysmerkin... niinhän Rantanen, Tuominen ja esim. Seppänen yleensä tekee ;)
 

Skearru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Röda
MINÄ me AT ja niin päin pois.
Antti Törmänen kertoo suorassa sitaatissa kirjassa "45 Jokeria pakan päältä" (Matti Hannula 2012, s. 96): - Ville Peltonen oli kapteeni, mutta minä kannoin C-kirjainta loppukaudesta [2002, kirjoittajan huom.], kun Ville loukkasi olkapäänsä, Törmänen kertaa. Siis Törmänen korostaa, kuinka minä minä minä...
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
MINÄ me AT ja niin päin pois.
Antti Törmänen kertoo suorassa sitaatissa kirjassa "45 Jokeria pakan päältä" (Matti Hannula 2012, s. 96): - Ville Peltonen oli kapteeni, mutta minä kannoin C-kirjainta loppukaudesta [2002, kirjoittajan huom.], kun Ville loukkasi olkapäänsä, Törmänen kertaa. Siis Törmänen korostaa, kuinka minä minä minä...

Miten tämä liittyy mienkä Törmäsen valmennusuraan taikka pestiin IFK:ssa?
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
En pitäisi tätä vielä ihan varmana siirtona pelkästään IS:n jutun perusteella. Joka tapauksessa hyvä kaappaus mikäli on totta. Narritausta hieman harmittaa, mutta nykyään jos haluaa menestystä niin tuollaiset asiat ovat toisarvoisia. Toivottavasti osaa pitää päänsä, eikä anna Nybondaksen hankkia mitään skeidaa avainrooleihin.
 

Carlos

Jäsen
Miten tämä liittyy mienkä Törmäsen valmennusuraan taikka pestiin IFK:ssa?

Siten että Antti Törmänen on kertonut jotain itsestään kirjassa jossa on käsitelty mm. miehen pelaaja-uraa monen muun ohella. Eli kyseessä on siis itsekäs kaveri, joka floppaa varmasti.

Katkeraa, niin katkeraa...
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, harvoin sitä ketjua avataan pelkän IS-uutisen pohjalta. Tosin perään olisi voinut laittaa kysymysmerkin... niinhän Rantanen, Tuominen ja esim. Seppänen yleensä tekee ;)
Eikö tuossa ketjun otsikon perässä ole kysymysmerkki?

Jos pitää paikkansa, Törmänen on erittäin hyvä värväys päävalmentajaksi ja antaa paljon odotettavaa taas pitkän kesätauon ajaksi seuraavaa kautta ajatellen.

Mulle on aivan se ja sama, mitä seuroja päävalmentaja on urallaan edustanut. Kivahan se tietenkin olisi jos taustalla olisi 14 vuotta IFK:n junnuissa, 15 vuotta IFK:n edareissa ja siihen päälle loput vuosista IFK:n valmennuksessa, mutta nyt meni näin ja Törmänen tulee Nordikselle hieman erilaisella taustalla.

Tervetuloa, jos uutinen siis paikkansa pitää.

MINÄ me AT ja niin päin pois.
Antti Törmänen kertoo suorassa sitaatissa kirjassa "45 Jokeria pakan päältä" (Matti Hannula 2012, s. 96): - Ville Peltonen oli kapteeni, mutta minä kannoin C-kirjainta loppukaudesta [2002, kirjoittajan huom.], kun Ville loukkasi olkapäänsä, Törmänen kertaa. Siis Törmänen korostaa, kuinka minä minä minä...
Joo, ja Jari Litmanen kertoi kerran Urheiluruudussa miten "sain pallon siihen kuudentoista rajalle ja sijoitin alanurkkaan."

Yksi Ajaxin ja futismaajoukkueen itsekkäimmistä paskiaisista, minä minä ja vielä kerran minä. Ihan kuten Törmänenkin on tuon suorastaan vastenmielisen kirjastaan lainatun pätkän osalta. Kai tämän siirron voi sittenkin vielä perua, osoittautumassa täydeksi flopiksi parilla pannukakulla.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eikö tuossa ketjun otsikon perässä ole kysymysmerkki?

Modet näköjään lisäs siihen vuosiluvun ja kysymysmerkin jälkeenpäin.

Pääasia että saatiin kiekkoväriä tähänkin päivään, joten ketjun avaaminen oli hyvä veto :)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
HIFKin kannalta hyvä uutinen jos ja kun Törmänen tulee sinne valmentamaan, Stögö on ehdottomasti näitä nuoria ja nuosevia suomalaisvalmentajia jolla on itseasiassa jo kova meriitti takataskussaan kun on valmentanut joukkueensa Sveitsin mestariksi. Hieno mies ja voittajaluonne, hyvä haku. Onnittelut. Jokereiden osalta harmittaa ettei uskallettu ottaa ainakaan vielä Stögöä meille tuota KHL-projektia vetämään, olisi kelvannut ehdottomasti siihenkin.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli mieleen:

Törmänen ykköseksi ja Ville rinnalle kasvamaan kakkoseksi? Villellä ja Törmäsellä yhteistä historiaa. Olisiko hullumpi skeenario? Kuka Törmäsellä on ollut kakkosena aiemmin?
 

Kreisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turbulenssissa
En vielä rupea korkkeja poksauttelemaan, enkä vastaavasti luomaan mitään angstia Törmästä kohtaan.
Äijä saa antaa ensi kaudella näyttöjen puhua puolestaan.
Raivon olisin toivonut jatkavan.
Jääkö Tanska vielä kakkoseksi?
Niin, eihän sitä varmaan kukaan tiedä nyt, mutta ainakin mä toivon niin.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Onhan tää kuvottavaa jos Mr. Espoo lähtee jullien peräsimeen.

Onko Panda pelannut Spoossakin? On omissa silmissäni niin narri-ikoni, kuin vain olla voi.

Uutiseen on melko ristiriitaiset mietteet, tosin varmasti menestymättömyys painaa Pandan taustan framille. Jos jengi pärjää, niin unohtuu kaikki taustat. Niinhän se menee.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mulle on aivan se ja sama, mitä seuroja päävalmentaja on urallaan edustanut. Kivahan se tietenkin olisi jos taustalla olisi 14 vuotta IFK:n junnuissa, 15 vuotta IFK:n edareissa ja siihen päälle loput vuosista IFK:n valmennuksessa, mutta nyt meni näin ja Törmänen tulee Nordikselle hieman erilaisella taustalla.

Totta että olisihan se kiva että olisi huima tausta IFK:sta, mutta monesti se voi hieman sotia vastaankin. Jos vaikka jostain kumman syystä homma meneekin perseelleen, niin on aina helpompi pistää pihalle pelkkä "ammattivalmentaja" kuin seuraikoni. Noista jää aina huono maku... (ei tosin Sopan tapauksessa)

Itse pidän palkkaamista erittäin hyvänä uutisena. Saadaan huippuvalmentaja. Kuten johonkin ketjuun jo laitoin, Rami on hyvä mies vetämään tämän kauden pakettiin. Silti jatkosta ei olisi ollut varmuutta, sopimuksia ei oikein ole ensi kaudeksi (toki jatkoja solmitaan koko ajan) ja IFK tarvitsee pitkäjänteistä suunnitelmaa. Rami ei siis sovi oikein mihinkään noista, miettii palaamista Omskiin, olisi tehnyt korkeintaan vuoden jatkon ja siltikin olisi jouduttu miettiimään Rybyjen setelinippua ja kaikki tietää pelaajavärväyksen vaikeudet Ramin kanssa.

Nyt päästään nollasta liikkeelle Törmäsen kanssa.
- Törmäsellä ei ole sopimusta tällä hetkellä ja voi hyvin "scoutata" pelaajia liigasta Nybarin kanssa ensi kaudeksi.
- Pidempiä sopimuksia voi tarjota pelaajille kun sopimus valmennuksen kanssa on ainakin kaksivuotinen.
- Valmentaja on itse nouseva huippuvalmentaja joka varmasti tuo imua punaisiin.

Eli kaikinpuolinen hyvä ratkaisu IFK:lta. Aika väsynyttä on vedota johonkin narritaustaan. Jos Tomi Mäki tulisi, kokisin jonkinlaista häpeää, mutta Törmäsen pelaajaura on jo aikaa sitten kuopattu ja valmentajat ovat ammattilaisia jotka tulevat vetämään projekteja. Se on eri asia kun pelaaja joka voi viettää uransa jossain joukkueessa. Ei Törmänen meillä valmenna seuraavaa 10vuotta.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Ai Blues-leiristäkin löytyy tuollaisia pönttöjä? Luulin, ettei tuota jullittelua kuule muualta kuin Ilmalan mafian suunnalta, mutta olin väärässä.

Mikäs Jullittelussa on pahaa? En koe, että Narrit tai Jullit olisi, ainakaan enää, mitenkään negatiivinen, vaan enemminkin institutionalisoitunut lempinimi joukkueesta riippuen?

**

Aiheeseen Törmänen on mielenkiintoinen valinta, sikäli kun tapahtuu. Saa nähdä miten vaikuttaa pelitapaan ja pelaajiin. Nyky joukkuehan on hyvinkin pitkälle Ramin pelitapaan rakennettu. Saa nähdä miten Törmänen saapuessaan näkee muutostarpeen pelaajamateriaalissa.
 

Kreisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turbulenssissa
Tuli mieleen:

Törmänen ykköseksi ja Ville rinnalle kasvamaan kakkoseksi? Villellä ja Törmäsellä yhteistä historiaa. Olisiko hullumpi skeenario? Kuka Törmäsellä on ollut kakkosena aiemmin?

Kukas on sanonut Villen lopettavan tähän kauteen?
Jos kerran putki kulkee ja pelihaluja on jatkaa eteenpäin, niin pitäiskö lopettaa vaan sen takia, et muut ajattelee "et toihan on jo vanha, koskakohan se lopettaa"...

Mut joo, noi Törmäsen tulevat adjutantit myös mua kiinnostaa, olis kiva saada toimistosta pientä tiedotteen poikasta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs Jullittelussa on pahaa? En koe, että Narrit tai Jullit olisi, ainakaan enää, mitenkään negatiivinen, vaan enemminkin institutionalisoitunut lempinimi joukkueesta riippuen?
Syy narritteluun on tunnetusti selviö tyhmimmillekin narrifaneille (no okei, ehkei ne pahimmat pahvit tajua joukkueensa logoa), mutta tuo jullittelu on aina tuntunut sellaiselta päälleliimatulta ja väkisin väännetyltä "haukkumanimeltä", jolle ei ole koskaan löytynyt järin järkeviä perusteluja. Mikä ei sinänsä ole ihme.

Oli miten oli, Törmäsen mahdollisessa saapumisessa on tietysti ylimääräisenä plussana vielä se naapurin vitutus.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mut joo, noi Törmäsen tulevat adjutantit myös mua kiinnostaa, olis kiva saada toimistosta pientä tiedotteen poikasta.

Tiedote tulee kauden päätteeksi. Ei aikaisemmin. IFK ei ole tiedottanut valmentajista koskaan aiemmin, vaikka valmentajat ovat olleet julkisia salaisuuksia puoli vuotta. Eikä joukkueet muutenkaan yleensä julkista kuin jatkosopimuksia kauden aikana. Erkka Джокеры joukkueeseen nyt ehkä poikkeuksena kun vaihdetaan sarjaa.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Syy narritteluun on tunnetusti selviö tyhmimmillekin narrifaneille (no okei, ehkei ne pahimmat pahvit tajua joukkueensa logoa), mutta tuo jullittelu on aina tuntunut sellaiselta päälleliimatulta ja väkisin väännetyltä "haukkumanimeltä", jolle ei ole koskaan löytynyt järin järkeviä perusteluja. Mikä ei sinänsä ole ihme.

Oli miten oli, Törmäsen mahdollisessa saapumisessa on tietysti ylimääräisenä plussana vielä se naapurin vitutus.

offtopic:
näköjään julli on vanhaa slangia ja viittaa ruotsalaisiin joita haukuttiin homoseksuaaleiksi. Näköjään tämä aikoinaan käännetty suomenruotsalaisiin ja sitä kautta HIFK faneihin. No en itse ainakaan koe Jullittelua mitenkään alentavana kun sanonta enemmän liittyy hifk kannattajiin kuin aiempaan tarkasteluun. Tyypillinen bricolage ilmiö. Merkitys muuttunut vuosien taitteessa. Se sosiologiasta.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs KalPa
  • 2.32
  • 4.00
  • 2.64
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös