Antti Pennanen HPK:n päävalmentajana

  • 157 242
  • 437

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Nyt lahti sivukin. Olin jo katsomassa kannykasta, mutta ajattelin venata etta paasen tietokoneelle katsoon. Oli joku 6 minuutinen, leikataanko sielta jotain Pendon paljastuksia, mita ei olisi siis saanut paljastaa?
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Nyt lahti sivukin. Olin jo katsomassa kannykasta, mutta ajattelin venata etta paasen tietokoneelle katsoon. Oli joku 6 minuutinen, leikataanko sielta jotain Pendon paljastuksia, mita ei olisi siis saanut paljastaa?
Itse törmäsin tuohon videoon FBssä. Oli äänet säädetty tasolle pikku oravat. Kuolin.

Teknisiä ongelmia ilmeisesti.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Mielenkiintoinen video tosiaan. Tuli selväksi, ettei sinne ole hankittu yhtäkään pelaajaa ilman Pennasen hyväksyntää ja herra itse ollut valintoja tekemässä. Näitä nuoria ihan tarkoituksella otettu mukaan ja kyse nimenomaan projektista.

Voimaa - henkistä voimaa, luisteluvoimaa, kamppailuvoimaa. Sitä on haettu. Pelinopeutta joko luistelun tai ratkaisujen muodossa. Ymmärtää hyvin, miksi Pennanen tykkää Suhosesta.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Pennanen korosti paineen alla pelaamisen tärkeyttä, eli omista pitää pystyä lähteä kiekottelemalla ulos ja varmaan palautuksiakin tullaan näkemään, eli roiskimisen aika sinällään on ohi. Toki tätä ajettiin vähän sisälle jo Salon aikana.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Erikoinen valmennustapa tällä Pennasella, kun itse näyttää ja ohjeistaa mitä tehdään jääreeneissä. Eikä vain huuda pää punaisena.

Hyvältä näyttää, nyt lounaan kautta koivumetsälle.
 
Viimeksi muokattu:

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Erikoinen valmennustapa tällä Pennasella, kun itse näyttää ja ohjeistaa mitä tehdään jääreeneissä. Eikä vain huuda pää punaisena.

Hyvältä näyttää, nyt lounaan kautta koivumetsälle.
"Leading in front of the men". Tosta pitää kyllä antaa peukkua, omasta mielestä hyvä tapa ehdottomasti!
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Erikoinen valmennustapa tällä Pennasella, kun itse näyttää ja ohjeistaa mitä tehdään jääreeneissä. Eikä vain huuda pää punaisena.

Hyvältä näyttää, nyt lounaan kautta koivumetsälle.
Todella mukava saada tällaista tietoa.

Mitä olen Pennasen haastatteluja lukenut ja katsellut, niin hyvä valinta on tehty. Ajattelee jatkuvasti sitä peliä / pelaamista ja miten sitä voidaan kehittää eli paljon on samaa kuin J. Jalosessa.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Todella mukava saada tällaista tietoa.

Mitä olen Pennasen haastatteluja lukenut ja katsellut, niin hyvä valinta on tehty. Ajattelee jatkuvasti sitä peliä / pelaamista ja miten sitä voidaan kehittää eli paljon on samaa kuin J. Jalosessa.
Ja tähän pakko tarttua vielä, etteihän Pennanen siellä itse se ainoa ole joka esimerkkiä osaa näyttää kerran Miettinen on remmissä ja Lehtolakin luonnostaan maalivahti touhuissa varmasti näyttää mallia. Eikös Turunenkin omannut pelaajataustaa?

Ja tuohon @clayman in kommenttiin vielä että Jalosen "kasvattihan" tuo Pennanen on Kerhon ajoilta joten häneltä varmasta tyyliä omaksuttu. Pelaavatko siniviivoilla salibandya kuten JJ:n aikana jotta pelikirja on hallussa kaikilla? ;)
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kyllähän koko Pennasen olemus huokuu sellaista tekemisen meininkiä, että oksat pois kun vertaa näihin valmentajiin mitä täällä on viime aikoina pyörinyt. Selkeä visio miten homman tulee toimia ja tietty särmä sieltä löytyy. Voisi uskoa, että Kerho ei käännä toista poskea jatkuvasti, vaan tarvittaessa kuitataan koiruudetkin pois.

Jämäkkyyttä ja intohimoa tässä on kaivattu.
 

Elggari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Sen verran jämäkällä otteella hoiti Pendo tuon haastattelun, että pieni mancrush on jo syntymässä. Erityisen paljon tykkäsin siitä, että Pennanen ei pelkästään tullut viemään joukkuetta pleijareihin, vaan tarkoituksena on nostaa organisaation toiminta ammattimaisemmalle tasolle. Tämä kielii siitä, että luvassa on näkemyksellistä johtamista, jossa päämäärät ovat selvillä.

Tietynlainen puuhasteluhan tässä on viime vuosina se ongelma ollut, mutta nyt on sekä toimitusjohtaja että päävalmentaja tehtäviensä tasolla. Toivotan Antille pitkämielisyyttä ja menestystä tässä pestissä, enkä usko että tason nosto jää hänestä kiinni. Alkais se kausi jo!
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Jylppy on vetäny suhteelisen syväluotaavasti Pennasen kanssa, ja ottakaa huomioon, tämä oli osa 1/3. Sopis varmaan paremmin tuonne media-ketjuun, mutta jotenkin tykkään helvetisti, kun innokas kiekkomies pääsee haastattelemaan päävalmentajaa, tekee sen tavallisen ihmisen kielellä, ja seura antaa tilaa tällaisille pidemmillekin sessioille, joissa asioista puhutaan niinkuin ne on
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eihän tätä tällaista avointa pelistä ja asioista puhumista voi kuin rakastaa! En haluaisi katsoa menneisyyteen, mutta ei voi välttyä ajattelemasta mitä muutama viime kausi olisi voinut olla esim. Pennasen alaisuudessa. Kaikesta tekemisestä ja puheista huokuu sellainen ammattimaisuus joka on loistanut poissaolollaan liian kauan.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Miten me saadaan Nikkilä pelaamaan tasaisemmin tai miten me saadaan Jonilta junnustatus pois, en tiedä kuinka kauan saa kantaa täällä sitä ja sitä kautta jotenkin anteeksi tekemisiään. Peliä s**tana, sata peliä Liigaa alla, sehän on jo pesunkestävä ammattijätkä silloin"

No jaa, enpä ainakaan itse ole tästä ihan samaa mieltä.
Mun mielestä Tuulola on ollut paras pakki puolustuspäähän nyt harjoituspeleissä, vaikka onkin vasta 20-vuotias. Aika tarpeetonta kritiikkiä. Kaikki tekee virheitä, mutta viimeisenä mä lähtisin kyllä Tuulolaa kritisoimaan virheistä näiden harjoituspelien perusteella. Hyvin on pitänyt maalinedustan puhtaana aina kun on ollut kentällä, mitä olen itse nähnyt. Ehkä tämäkin kertoo jotakin:
Pelaajatilastot | Perustilastot | Harjoitusottelut 2016-2017 | Tilastot | Liiga

Mun mielestä Tuulola on suurin lupaus kaikista HPK:n pakeista ja sille pitäisi antaa reilusti peliaikaa, koska on yksi parhaista pakeista jo nyt ja kehittyy koko ajan.
Muuten kyllä hyviä kommentteja Pennaselta.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Hyvä haastattelu tosiaan se pitää sanoa, mutta itse jäin miettimään, että kuinkahan kärsivällinen on perus hämeenlinnalainen kiekkokatsoja. Pendo on oikeassa, että se todellinen tavoite on siellä kolmen vuoden päässä, mutta en ainakaan itse usko, että suurin osa hämeenlinnalaisista sitä ajattelee niin. Ja suurin syy tälle asialle on ne edellisen johdon tekemät huonot valmentajaratkaisut yms. Ja nyt ollaan sitten siinä pisteessä, että HooPeeKoolaiset haluavat edes jonkinlaista menestystä heti.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Toivon että asia ei ole näin. Omassa vaikutuspiirissä on ainakin aistittavissa positiivinen kutina siitä, että vihdoin tunnutaan taas olevan oikealla tiellä. Odotukset on maltillisia, mutta jotenkin siitä huokuu myös se, että siinä on suuri vaara mennä ns. "yli". Hartaasti toivon, että suuri yleisö näkee eron pelissä ja kaikessa tekemisessä vaikkei voittoja jatkuvasti tulisikaan. Tälle vaan pitäisi tajuta antaa aikaa, ihan niinkuin silloinkin, kun oltiin matkalla huipulle ekaa kertaa.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hyvä haastattelu tosiaan se pitää sanoa, mutta itse jäin miettimään, että kuinkahan kärsivällinen on perus hämeenlinnalainen kiekkokatsoja. Pendo on oikeassa, että se todellinen tavoite on siellä kolmen vuoden päässä, mutta en ainakaan itse usko, että suurin osa hämeenlinnalaisista sitä ajattelee niin. Ja suurin syy tälle asialle on ne edellisen johdon tekemät huonot valmentajaratkaisut yms. Ja nyt ollaan sitten siinä pisteessä, että HooPeeKoolaiset haluavat edes jonkinlaista menestystä heti.
Omasta mielestäni se jonkinlainen menestys(vähintään sääliplayoffsit) ekalla kaudella on edellytys siihen, että sitä menestystä voidaan saada enemmän toisella kaudella, koska rahallisesti tulovirrat ovat suuremmat, kun on edes jonkinlaista menestystä kuin että ei minkäänlaista. Tämä johtuu pääasissa siitä, että pelejä on enemmän, kun pelataan playoffseissa ja täten myös tuloja on enemmän. Tämä taas takaa sen, että uskalletaan seuraavalla kaudella panostaa joukkueeseen enemmän rahallisesti, kun voidaan olettaa lähtökohtaisesti, että saadaan paremmalla joukkueella tulovirtoihin vähintään sama määrä playoffs-pelejä kuin viime kaudella ja sponsoreitakin voidaan saada enemmän.

Ensimmäisenä siis koko kauden tulovirrat pitää saada nousuun pienellä pelaajabudjetilla, jotta uskalletaan laittaa seuraavalla kaudella enemmän rahaa pelaajabudjettiin ilman että otetaan suurta riskiä seuran talouden romuttamisesta ja suuresta taloudellisesti tappiollisesta kaudesta. Tämän kauden menestys vaikuttaa myös niihin tuleviin kausiin osittain. Tietty mitään mestaruutta on vaikeaa odottaa tuolla 1,6 miljoonan pelaajabudjetilla, vaikka ei sekään nyt teoriassa aivan täysin mahdotonta ole.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Erittäin hyvä haastattelu ja kyllähän tuossa joka kerta ihastelee Pennasen tapaa kertoa joukkueen tekemisestä ja toiminnasta hyvin avoimesti ja suorasti. Tässä palvellaan kuluttajaa siten, että siitä ymmärretäänkin jotain tavallisen katsojan toimesta.

Santsulta ihan hyvä huomio tuo, että toivottavasti tämä positiivinen kierre saadaan säilytettyä seuran toiminnassa, vaikka pieni riski siellä on tälle kaudelle hieman vaatimattomampiinkin suorituksiin. Toivottavasti kuitenkin peli on viihdyttävää ja myös tappioita täten kärsitään ottaa ja joukkuetta ei silti "hylätä".

Eipä sillä, itse olen luottavainen säälipeleihin pääsyn suhteen ja sen kummempaa tavoitetta ei toistaiseksi tarvitse tälle kaudella ottaakaan. Pudotuspeleissä sitten on sauma yllättää.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täytyy kyllä antaa kehuja Pennaselle jo tässä vaiheessa hieman. Hyvin on saanut tuon joukkueen pelaamaan etenkin kotipeleissä. Luulisin, että kauden edetessä meno voi vielä jopa parantua enemmän kuin suurimmalla osalla muista joukkueista. Vaikuttaa järkevältä tyypiltä, joka osaa varmasti ohjata pelaajia tekemään oikeita ratkaisuja kentällä.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lisäksi pidän siitä, että urheilulliset arvot ovat keskiössä ja harjoituksia on ilmeisesti hyvä määrä ja ne ovat laadukkaita. Pelkkä pelikirjaosaaminen ei kuitenkaan riitä huipulle, vaan tarvitaan myös nopeita ja voimakkaita pelaajia.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Se mikä itseäni pistää silmään on sellaisen tietynlaisen negatiivisen fiiliksen poissaolo. Arvosen aikana oli kokoajan vaisu ja hiukan mitäänsanomaton fiilis. Niin kentällä kuin mediassa. Tämä on erittäin tärkeää "tuotteen myynnin kannalta" että saadaan positiivista ilmapiiriä ja yhdessä tekemisen asennetta.
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Se mikä itseäni pistää silmään on sellaisen tietynlaisen negatiivisen fiiliksen poissaolo. Arvosen aikana oli kokoajan vaisu ja hiukan mitäänsanomaton fiilis. Niin kentällä kuin mediassa. Tämä on erittäin tärkeää "tuotteen myynnin kannalta" että saadaan positiivista ilmapiiriä ja yhdessä tekemisen asennetta.
Näinhän se tuppaa nyt olemaan.

Ihmetyttää vaan, että tällä hetkellä kun HPK tekee jotain - oli se mitä tahansa, se on hienoa ja oikein tehty. Hyvänä esimerkkinä tuo maalivahtitilanne: Jos viime kaudella ykkösmaalivahdiksi hankittu ulkomaalainen istuisi luukkua avaamassa, se olisi ollut skandaali ja kaikkien aikojen moka. Nyt sekin on pelkkää neroutta.

Tiedä sitten mistä johtuu.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ihmetyttää vaan, että tällä hetkellä kun HPK tekee jotain - oli se mitä tahansa, se on hienoa ja oikein tehty. Hyvänä esimerkkinä tuo maalivahtitilanne: Jos viime kaudella ykkösmaalivahdiksi hankittu ulkomaalainen istuisi luukkua avaamassa, se olisi ollut skandaali ja kaikkien aikojen moka. Nyt sekin on pelkkää neroutta.

Tiedä sitten mistä johtuu.

Se johtuu siitä, että siellä se toinen veskari on pelannut aivan helvetin hyvin.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Se johtuu siitä, että siellä se toinen veskari on pelannut aivan helvetin hyvin.

Ja etta kyseessa on vasta parikymppinen kaveri, jonka kanssa on kolmen vuoden soppari ja joka ei luultavasti ole hirvean kalliskaan. Tallaisten miesten esiintuleminen on parasta koyhalle ja pienelle seuralle. Kylla mulle kavisi aika helvetin hyvin jos joku Krivosikki, Ruokonen ja Valtonen outskoraisi Cornetin ja tiputtaisivat kanukin pois kokoonpanosta. Vitsi mika tulevaisuus olisi Kerholla kasissa, jos nain kavisi.

Mutta tuo "nerokas" viittaus tuntuu perustuvan siihen, mita Urheilulehti sanoi maalivahtitien peluuttamisesta, niin siita olen samaa mielta, etta UL on yhtakkia kaantanyt aivan taysin kelkkansa Kerho uutisoinnissa. Ennen Kerhoa lyotiin oikealta ja vasemmalta, todella usein aiheesta, mutta usein aiheettakin. Simsalabim nyt on kaikki muuttunut ja mielestani syy on se (vaikka joku vaittaa muuta), etta Pennanen kavi siella tekemassa hommia ja oli asiantuntijana MM-kisojen aikana. Muutenkin ne jotka UL:lle tekee hommia, niin niita on pidelty aina silkkihansikkain.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihmetyttää vaan, että tällä hetkellä kun HPK tekee jotain - oli se mitä tahansa, se on hienoa ja oikein tehty. Hyvänä esimerkkinä tuo maalivahtitilanne: Jos viime kaudella ykkösmaalivahdiksi hankittu ulkomaalainen istuisi luukkua avaamassa, se olisi ollut skandaali ja kaikkien aikojen moka. Nyt sekin on pelkkää neroutta.
Niin luuletko, että jos Larmilla ei koppi tarttuisi ja Lawson on seula, ettei täällä haukuttaisi tätä hankintaa? Kyllä hakuttaisiin ja syystä. Nyt Lawsonin tason on edelleen mysteeri ja Larmi pelaa aivan huikeasti. Tällöin ei ole mitään syytä vielä alkaa huolestumaan, sitten voi alkaa kun se Lawsonin taso selviää ja silloin sitä palautetta voi antaa ihan syystä. Toistaiseksi on vähän turhaa alkaa haukkumaan ketään, mistään, kun peli kulkee ja Lawsonin tasosta ei ole mitään tietoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös