Anssi Ritari astuu Kari Tynin saappaisiin

  • 45 988
  • 161

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jee, ollaan vaan yhdessä onnellisia ja hypitään nurmella jalat siksakkia lyöden, kun Radio JKL sössi tarkoituksella parhaan selostajansa pihalle, mutta saatiin sentään Lievemaa. Pakahdun tähän onneen ja Radio JKL:n hyväntahtoisuuteen!

Mitä paskaa tämä nyt on olevinaan? Kuka oikeasti on hehkuttanut Lievemaata? Kaikki pelejä aktiivisesti kuuntelevat haluavat varmasti Ritaria takaisin, mutta päätös on tietääkseni tullut ylemmältä taholta, elikkäs SBS:ltä, joten sinne lähetetyt nettiadressit ja valitukset saavat tuskin mitään aikaan. Siihen kannattaa ihan oikeasti olla tyytyväinen, että vaikka Tyni lopetti ja Ritari laitettiin syrjään, niin vieläkin löytyy JYP-henkinen selostaja, jota kuunnellessa saa selvää, mitä pelissä tapahtuu.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä paskaa tämä nyt on olevinaan? Kuka oikeasti on hehkuttanut Lievemaata? Kaikki pelejä aktiivisesti kuuntelevat haluavat varmasti Ritaria takaisin, mutta päätös on tietääkseni tullut ylemmältä taholta, elikkäs SBS:ltä, joten sinne lähetetyt nettiadressit ja valitukset saavat tuskin mitään aikaan. Siihen kannattaa ihan oikeasti olla tyytyväinen, että vaikka Tyni lopetti ja Ritari laitettiin syrjään, niin vieläkin löytyy JYP-henkinen selostaja, jota kuunnellessa saa selvää, mitä pelissä tapahtuu.

Ole tyytyväinen minun puolestani ihan mihin haluat. Itse en ole tyytyväinen siihen, että paras selostaja eli Anssi Ritari ei selosta ko. pelejä. Etenkin, kun taustalta löytyy SBS:n ja/tai Radio JKL:n vahvaa itsetekemistä.

Olen tyytyväinen, jos saan janooni juodakseni kylmää vettä. En ole tyytyväinen, jos saan vain lämmintä vettä. Jos saan likaista kuravettä, todennäköisesti kuolen ennen pitkää, mutta lämpimällä vedellä pysyn kuitenkin hengissä.
 
Jee, ollaan vaan yhdessä onnellisia ja hypitään nurmella jalat siksakkia lyöden, kun Radio JKL sössi tarkoituksella parhaan selostajansa pihalle, mutta saatiin sentään Lievemaa. Pakahdun tähän onneen ja Radio JKL:n hyväntahtoisuuteen!

Joo, pystyy kuuntelemaan, mutta Ritari on ammattilainen ja oikeasti hyvä.

Niin no, olisihan Ritarin jatkaminen JYP-selostajana ollut aika fantsuu, mutta kun näin nyt ei vain ole.

Vai olisiko sitten ollut parempi niin, että kun Suomen paras urheiluselostaja ja muutenkin ihan huikea mahtijätkä Ritari ei jatka, niin Radio JKL:n olisi pitänyt sanoa JYPille notta "fak off!" ja lopettaa otteluiden radiointi tyystin.

Noh, kukin tyylillään ja kaikille ei kaikki kelpaa ja muita kliseitä. Kyllä minä ainakin mieluummin kuuntelen radiosta JYPin otteita edes Lievemaan selostamana kuin Radio Suomesta merisäätä.

Kantsii muuten laittaa kunnolla päälle tai ainakin sukat jalkaan jos meinaa mennä ulos hyppimään siksakkia onnesta, siellä sataa vettä.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vai olisiko sitten ollut parempi niin, että kun Suomen paras urheiluselostaja ja muutenkin ihan huikea mahtijätkä Ritari ei jatka, niin Radio JKL:n olisi pitänyt sanoa JYPille notta "fak off!" ja lopettaa otteluiden radiointi tyystin.

Ei, mutta Radio JKL:n olisi mielestäni pitänyt käyttää Ritarin optio. Siitähän tässä on kysymys. Kaikki korvaavat vaihtoehdot ovat huonompia, enkä osaa olla niihin tyytyväinen. Siksi, koska paraskin olisi ollut saatavilla.

Radio JKL on laskenut luultavasti ihan oikein näistä kommenteista päätellen, että halvemmalla ja huonommallakin kuin Ritari pärjätään. Jengi kun on sillä kannalla, että radio JKL on itse asiassa autuus, koska radioi matsit ylipäätään ja ihan hyvinhän se Lievemaa vetää.

Jos minulla olisi mahdollisuus monopolisoida Jyväskylän taksimarkkinat, satsaisin vanhoihin ruosteisiin Ladoihin, koska vieväthän nekin eteenpäin ja jos minua ei olisi, asiakas ei pääsisi mihinkään.

No joo, ehkä on aika lopettaa osaltani lopultakin tämä keskustelu.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisikohan kaudenkin aikana mahdollisuus saada kommentaattoreita studioon? Vaikkei se Vänä mitään ihmeellistä onnistunutkaan selostukseen lisäämään, niin oman mukavan sivujuonteen se aina tuo mukanaan. Riskihän on tietenkin se, että siellä on joku penkkikomennuksen saanut katkera tupenpurija, joka ei osaa muuta kuin tuhahdella seurakaverien onnistumisille (hieman samaan tyyliin kuin mitä Kuhta touhusi muutama vuosi sitten mm-kisastudiossa sen jälkeen kun passi jäi leimaamatta). Esimerkiksi Tuppurainen voisi tulla joskus kommentoimaan, vaikkei mikään jyppiläisyyden ruumiillistuma olekaan.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ei, mutta Radio JKL:n olisi mielestäni pitänyt käyttää Ritarin optio. Siitähän tässä on kysymys. Kaikki korvaavat vaihtoehdot ovat huonompia, enkä osaa olla niihin tyytyväinen. Siksi, koska paraskin olisi ollut saatavilla.

Radio JKL on laskenut luultavasti ihan oikein näistä kommenteista päätellen, että halvemmalla ja huonommallakin kuin Ritari pärjätään. Jengi kun on sillä kannalla, että radio JKL on itse asiassa autuus, koska radioi matsit ylipäätään ja ihan hyvinhän se Lievemaa vetää.
Olen kyllä S-S:n kanssa tässä asiassa prikulleen samaa mieltä. Siksi koska paraskin olisikin ollut saatavilla, ei välttämättä tarvitse tyytyä paria pykälää huonompaan vaihtoehtoon. Pakkohan noita matseja on kuunneltava, mutta viime kauteen verrattuna en kuuntele matseja yhtä iloisin mielin.
 

Batigol

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Rangers, Tshekki, Argentina
Itseäni ihmetyttää, miksi niin moni valittaa Lievenmaasta? Itselläni on vain hyviä muistoja Lievenmaasta kaudelta 2002-2003.

Tokihan sitä mieluiten kuuntelisi Kari Tyniä, todellista kuningasta. Se vain ei ole mahdollista.
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
Olen kyllä S-S:n kanssa tässä asiassa prikulleen samaa mieltä. Siksi koska paraskin olisikin ollut saatavilla, ei välttämättä tarvitse tyytyä paria pykälää huonompaan vaihtoehtoon. Pakkohan noita matseja on kuunneltava, mutta viime kauteen verrattuna en kuuntele matseja yhtä iloisin mielin.

Olen osittain S-S:n kanssa samaa mieltä. Koska paras mahdollinen mies heti Tynin jälkeen oli saatavilla, ei SBS:n toiminnalle voi antaa muuta arvostusta kuin ns. persetifon. Kuitenkaan en osaa pettymystäni purkaa Lievemaahan, koska mies kuitenkin veti ihan ok selostuksen. Loppujen lopuksi en ole edes yllättynyt SBS:n ratkaisusta, koska olen kyseisen yrityksen toiminnasta saanut vasemmalla kädellä tekemisen kuvan. Todennäköisesti ne laskentamerkonomit ovat päätyneet halvempaan vaihtoehtoon, mutta eivät ole keksineet mitään hyvää tapaa perustella vaihdosta, kun eivät kehtaa sanoa ongelman olevan raha. Päätyivät sitten lapselliseen yritykseen vierittää syy Ritarin harteille.

Muttakunsiisniinkun se oli ton vika kun se ei sanonut, että sitä ei saa lyödä vasaralla päähän.

Niin että ihan reilunkokoinen, karvainen, rekkamiehen pastilleilla varustettu persetifo sinne SBS:n toimistolle. Yrittäisitte olla sekaantumatta paikallisen radion bisnekseen ja tyytyisitte siihen omaan rooliinne omistajana ja mainosajan myyjänä.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Miettikääpä nyt niitä Järviradion selostuksia. Lievemaa on niihin heppuihin verrattuna erittäin hyvä.
 

McWerkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miettikääpä nyt niitä Järviradion selostuksia. Lievemaa on niihin heppuihin verrattuna erittäin hyvä.

Häviää kyllä Teppo Laaksoselle satanolla. Laaksonenhan selostaa tulevalla kaudella maikkarille jotain matseja ja on omissa papereissani Ritarin kanssa samalla viivalla.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
No Teppohan oli kyllä hyvä. Mutta ne muut :(
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen osittain S-S:n kanssa samaa mieltä. Koska paras mahdollinen mies heti Tynin jälkeen oli saatavilla, ei SBS:n toiminnalle voi antaa muuta arvostusta kuin ns. persetifon. Kuitenkaan en osaa pettymystäni purkaa Lievemaahan, koska mies kuitenkin veti ihan ok selostuksen. Loppujen lopuksi en ole edes yllättynyt SBS:n ratkaisusta, koska olen kyseisen yrityksen toiminnasta saanut vasemmalla kädellä tekemisen kuvan. Todennäköisesti ne laskentamerkonomit ovat päätyneet halvempaan vaihtoehtoon, mutta eivät ole keksineet mitään hyvää tapaa perustella vaihdosta, kun eivät kehtaa sanoa ongelman olevan raha.


Olen samalla linjalla S-S:n kanssa myös.
Eikä se Lievemaan vika ole jos ottaa tarjotun pestin vastaan, ei tietenkään.
Mutta ei se tee minusta silti tyytyväistä vaikka Lievemaa onkin Kukkaselaa parempi tai muistutukset Järviradion ajasta, ne ei liity mitenkään tähän.
Vain se on olennaista ettei Ritari selosta enää tiettyjen syiden vuoksi.
Paras mahdollinen sössittiin siis ihan tarkoituksella, sellaiseen minä en osaa tyytyä.

Kritiikki kohdistuu ihan SBS:n/Radio JKL:n suuntaan, täysin käsittämätöntä perseillä asiat ettei optiota voitu käyttää esitettyjen syiden perusteella, julkisuuteen esitetyt syytkin oli niin surkuhupaisia että olisi voinut edes keksiä jotain vakuuttavampaa tai kertoa vaikka ihan suoraan totuuden, se vaan joskus kirpaisee joten on helpompaa valita ollaan hiljaa saadaan kalaa ennemmin tai myöhemmin teema.

Mutta tämä kiti kiti vali vali loppuu nyt tästä aiheesta minun osaltani, uusi selostaja on valittu ja onnea hänelle valitsemallaan tiellä.
Seuraavaksi voisi keskittää kitinät vaikkapa JYPin kotisivuihin...kun katselee joidenkin muiden vastaavia niin alkaa jopa nolottaa.
 

honkamar

Jäsen
Mitä tällä ketjulla on enää tekemistä otsikkonsa kanssa? Tyni on pois radiosta, kuten seuraajansa Ritarikin...

Onko liiallinen aloitusten moderointi ajanut keskustelijat tilanteeseen, jossa uutta asiallista ketjua ei uskalleta enää disposibiliteetin uhan alla avata?
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olipa joskus niin, että Tyni selosti toisella kanavalla ja nuori Anssi Ritari huusi murrosikäisen äänellä toisella kanavalla. Silloin ajattelin, että ei tarvitse tuon kaverin kauan selostaa. Oli kauheata tuubaa Tynin rinnalla. Myös Lievemaa voitti Ritarin aikoinaan 6-0. Näistä ajoista A. Ritari on kehittynyt ja äänikin on miehistynyt kummasti.

Joka tapauksessa se pitää sanoa, että en millään ymmärrä kauheata kitinää Ritarin perään. On tässä maailmassa paljon parempaakin murehtimista ja pelihousujen repimisen aihetta kuin Ritari-Lievemaa vaihto. Omasta mielestäni Lievemaa selostaa siinä missä Ritarikin. Pitäisi tosiaan perustaa Lievemaalle oma ketju, koska hän on ihan pätevä puheammattilainen.
 

tiikeri

Jäsen
Kyllähän Lievemaa selostaa siinä missä Ritarikin, ei siinä mitään. Se on vaan niin, että itselle noinkin hyvä selostaja kuin Ritari (tai Tyni) on vaan sen kuuntelunautinnon kannalta aivan oleellinen asia. Vaikka oma joukkue voittaisi pelin 6-0, ei pelistä ja voitosta saa läheskään niin paljon iloa irti, jos siellä on pelin selostanut joku mukahauska teppotasalakki.

Ritari on kuitenkin tämän valtakunnan ykkösselostajia niin tv:n kuin radionkin puolella ja vielä useamman lajin osalta. Kaveri vetää aivan huikealla sykkeellä ja ammattitaidolla joka matsin, välillä pelkän kännykän avulla jostain kulmapubista kentän tasalta ruokamyrkytyksen kourissa. Jos tuon tason kaveri dumpataan tällä tavalla syrjään oman joukkueen selostushommista, niin onko ihme jos asiasta nousee jonkinlaista kitinää.

Perustakaa toki Lievemaalle oma fanitusketju, en pistä ollenkaan pahakseni. Anteeksi vaan, mutta itse en kauheasti Timpasta diggaa ja tämä vaihdos tulee vituttamaan vielä pitkään. Over and out.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä tuosta Ritarin syrjäyttämisestä ja sen perusteista löytyy infoa?
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kiitos linkistä. Nyt ymmärtää mistä täällä on valitettu. Ei voi muuta kuin liittyä muiden marisijoiden joukkoon ja päivitellä miten kusipäistä toimintaa SBSltä. Kyllähän sinne meidän pitäisi ihan jo periaatteen vuoksi laittaa joku 'vetäkää käteen'-adressi, vaikkei siitä mitään hyötyä olisikaan. Ehkä Ritarikin on onnistunut osaltaan tumpeloimaan tuossa jutussa, mutta silti... Harmittaa kun itse joutuu oululaisena suhteellisen paljon katsomaan pelejä radion kautta, mutta pitää vain toivoa että se Lievemaa jollakin tapaa onnistuu välittämään kuvan tänne asti. Tai sitten pitää reissata entistä enemmän JKLään.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Eiköhän tuosta voi ihan yhtä paljon syyttää Ritaria itseään, kun "oletti" että työsuhde jatkuu vaikka kukaan ei työnantajapuolelta ottanut yhteyttä...

Itse selostusten laadusta olen kyllä samaa mieltä, joskaan en niin radikaalisti kun täällä on meuhkattu. Lievemaan selostaessa ei meinaa saada yhtään pelitapahtumista selvää kun jokainen veto vastustajan maalia päin on "uskomaton maalipaikka" ja äänenvoimakkuus nousee JYPiläisen tuodessa kiekon yli punaviivan.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisikohan kaudenkin aikana mahdollisuus saada kommentaattoreita studioon? Vaikkei se Vänä mitään ihmeellistä onnistunutkaan selostukseen lisäämään, niin oman mukavan sivujuonteen se aina tuo mukanaan. Riskihän on tietenkin se, että siellä on joku penkkikomennuksen saanut katkera tupenpurija, joka ei osaa muuta kuin tuhahdella seurakaverien onnistumisille (hieman samaan tyyliin kuin mitä Kuhta touhusi muutama vuosi sitten mm-kisastudiossa sen jälkeen kun passi jäi leimaamatta). Esimerkiksi Tuppurainen voisi tulla joskus kommentoimaan, vaikkei mikään jyppiläisyyden ruumiillistuma olekaan.


Hyviä ehdokkaita olisivat ainakin Tero "Snake" Lehikoinen, VP Hård ja Jyrki Jokinen. Kaikki ovat olleet mukana kommentoimassa, Hård noista ainakin ihan koko ottelun ajan ns. kakkosselostajana. Jyrkkä Jokinen taas on erätaukoanylyyseissaan ruotinut todella suorasukaisesti pelin kulkua, etenkin huonolla motivaatiolla varustetut ulkomaalaiset saivat kuulla kunniansa. Lisäksi kaikki ovat vanhoja pelaajia ja erittäin JYP-henkisiä. Myös Veltsu Virtasta voisi ajatella.

Joku näistä seuraavista ehdotuksista käyttöön:

1) Lievemaa + vakiokommentaattori.

Eli ihan perustilanne, Timo huutaa ja kommentaattori tarttuu "tärkeisiin pikkuseikkoihin"



2) Lievemaa + vaihtuva kommentaattori.

Eli tässä tapauksessa vain tärkeimpiin matseihin joku noista ylemmistä, vierasmatseissa voisi olla joku paikallinen. Kaikkiin matseihin ei edes tarvitsisi kommentaattoria.



3) Lievemaa selostaa yksin + taukokommentaattori / raati

Joka erän puolenvälin aikalisän aikaan sekä erän jälkeen puheenvuoro raadille, joka niputtaisi erän tapahtumat tiiviiseen pakettiin. Vieraspeleissä voisi olla käytössä aina vierastyövoimaa. Esim vierasmatsissa Ässiä vastaan Korpisalo tms. raatiin mukaan.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan hyviä ehdotuksia Kobelta, toivottavasti joku SBS:ltä tai Radio Jyväskylästä tajuaa saman.

Tässä olisi jokunen maalikooste kausilta 01-02 & 02-03, mukana mm. Lievemaan eläimellinen SIIEEEELLLÄÄÄ-karjaisu sekä Tynin ERKKI ERKKI ERKKI jne. -hehkutus + ulvonta. Tiedä sitten kuinka laillista noiden jakaminen on, mutta ovathan nuo aikanaan tulleet ilmaiseksi radiosta, ja löytyypä tuolta vielä Radio Keski-Suomen mainoksetkin maalikoosteiden ohesta. Klipit eivät sitten ole todellakaan missään järjestyksessä, ainoastaan Tynin ja Lievemaan selostukset erillään.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Nyt tulee tosi paha offtopic, mutta noita kuunnellessa tuli mieleen, että kuka Kärkkäinen siellä maaleja paukutteli? Olen itse asuskellut ulkomailla noina vuosina, eikä tullut paljoa seurailtua. Perrinit ja Chlubnat on kyllä tuttuja, mut Kärkkäinen ei heti sytytä muistikuvia.

Takaisin aiheeseen. Lievemaa osaa kyllä hyvin hehkuttaa JYPin maaleja, ja se lienee kuitenkin tärkeintä näin JYP fanille. Mutta oikeasti välillä ei meinaa edes tajuta, jos vastustaja tekee maalin. Silloin Lievemaa on tosi vaisu ja jopa epäselvä.
 

Welton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Yhdeksänkymmentä yhdeksän... Wayne Gretzky... Yhdeksänkymmentä yhdeksän pilkku kolme... Radio Keski-Suomi." Oi niitä aikoja.

Tuo Tappara-ottelun jatkoaikamaalin selostus on kyllä melko hulppea. Varsinkin, kun jää rämppäämään kohtaa 1.28. Lievemaa osaa kyllä tarpeen tullen huutaa aika simona, mutta vastustajan maalit saattavat tosiaan joskus olla vähän hämärän peitossa, että mitä siellä tapahtui. Ei toki läheskään samoissa määrin kuin jollain "Joksi" Jaakkolalla, joka saattaa tuumata kiekon kiekon mentyä HPK-maalin jotain seuraavanlaista: "No niin, mitä mä sanoin. Näin tässä käy, kun näitä tyhmiä jäähyjä otetaan."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös