Anssi Ritari astuu Kari Tynin saappaisiin

  • 45 978
  • 161

B-Piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saisiko tuosta referaatin tänne, kun ei kykene nyt radiota kuuntelemaan.

Eipä tuossa paljon sisältöä tai teemaa sen kummemmin ollut. Pari irrallista liirumlaarum-lausetta joukkueesta ja tulevasta kaudesta aina musiikkikappaleiden väleissä. Lievemaa kertoi aikaisemmilta vuosilta saaneensa mielestään erittäin hyvää palautetta värikkäästä selostustyylistään. Palautteen sisältö oli jotakuinkin sellainen, että vaikkei ymmärrä jääkiekosta tai pesäpallosta mitään niin hehkutusta täynnä olevaa selostusta on tosi mukava kuunnella. Epäselväksi minulle jäi se, että kummalla lajitietämystä ei ollut kuuntelijalla vai selostajalla vai ei kummallakaan. Aikoo kuulema jatkaa samaa kehuja saanutta linjaa jatkossakin. Muista Hurrikaani hockey uudistuksista kerrotaan vasta syyskuussa.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lievemaa kertoi aikaisemmilta vuosilta saaneensa mielestään erittäin hyvää palautetta värikkäästä selostustyylistään. Palautteen sisältö oli jotakuinkin sellainen, että vaikkei ymmärrä jääkiekosta tai pesäpallosta mitään niin hehkutusta täynnä olevaa selostusta on tosi mukava kuunnella. Epäselväksi minulle jäi se, että kummalla lajitietämystä ei ollut kuuntelijalla vai selostajalla vai ei kummallakaan. Aikoo kuulema jatkaa samaa kehuja saanutta linjaa jatkossakin.

Niin no, itsekritiikin taitokin on hyvän selostajan yksi ominaisuus. Mm. siksi Lievemaa ei oikein hyvä selostaja ole. Varmastihan humalaiset kerran-kaudessa-jäähallissa-firman-kausarilla -katsojat/kuuntelijat arvostavat sitä päätöntä meuhkaamista. Siitähän Lievemaalla on kokemusta Hurrikaanista. Ihan sama vaikka huutaisi suoraa huutoa, kansa tykkäisi.

Minä lopetan kommentoinnin tähän, muuta jatkakoot. En pidä tästä sopasta nyt ollenkaan.
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onpahan kitinää

Olen sitä mieltä, että JYPin liigapelien selostajalla tulee olla yksi hyvä ominaisuus ja se on JYPin maalien armoton hehkuttaminen. Toisin sanoen jos sattuu siirtymään selostuksen ääreltä hieman kauemmas, tietää sieltäkin, että JYP on tehnyt maalin. Jos olemattomissa tilanteissa ääni nousee ylemmälle tasolle, sillä ei ole radiokuuntelussa hirvittävästi merkitystä, kun ei joka tapauksessa näe peliä.

Kun armoitettu selostajaguru ja nimigeneraattori Kari Tyni has left the building, järkeviä vaihtoehtoja on vähän. Itse olen pitänyt Lievemaata ja Ritaria Tynin mahdollisina manttelinperijöinä, joten siirto Ritari-Lievemaa ei herätä minkäänlaista negatiivista tunnetta. Pääasia on se, että selostukset jatkuvat. Ainakin viimeksi, kun Tyni ja Lievemaa selostivat vuorotellen pelejä, meno oli mukavaa. Onpahan poikkeava mielipide, mutta minusta selostukset eivät tule siirtymään huonoon suuntaan.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rauhoittukaahan nyt hyvät ihmiset. Vaikka allekirjoittanuttakin kyrsii suunnattomasti niin Ritarin 'menettäminen' kuin SBS:n tapa hoitaa asia, niin aivan turha tässä on Lievemaata dissata, "silloin kerran se huus hirveesti kun kiekko oli keskialueella nönnönöö..." Luulisi ihmisten muistavan Järviradio-ajat, juhanikukkaselat ja yhteislähetykset toisten paikallisradioiden kanssa, sekä kotipelit, joihin jos ei päässyt paikalle, niin tulosta oli jännitettävä Radio Suomen tai teksti-tv:n kautta. Eikä unohdeta niitä Järviradion ihania mainoksia.

Ei Lievemaa ole todellakaan mikään huippuselostaja, mutta mielestäni ainoa oikea henkilö JYP-selostajaksi, kun Tyniä ja Ritaria ei lasketa.
 

korvahiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP (Flyers, D)
Kyllähän sitä nyt JYP-fani maalia ilman radioselostajaakin tuulettaa ja mikäs siinä jos saa selostajasta seuraa hekumointiin. Ei sillä niin väliä kuka siellä selostaa kunhan tilanteen tietää ja vähän sitä missä päässä peli pyörii. Itse en täältä ihan etelästä pääse vielä kunnolla kotipeleissä käymään, joten radio on pakollinen apuväline kun aktiivisesti seurata haluan. Voittaa se paikallisradio netin kautta aina YLEn iänikuisen merisään ja päivän peilin...
 

JuhaZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, huuhkajat ja mitä näitä nyt on...
Se tästä vielä puuttuisi että Ritari palaa takaisin selostamaan kalpan pelejä..

Voikun palaisikin... Ritari on yksi eniten arvostamistani jääkiekkoselostajista ja on mielestäni kaikkea, mitä radiosta peliä seuraava voi selostukselta vaatia. Aika mielenkiintoisia nämä Ritarin ja SBS Median väliset sopimuksen tulkinnan erimielisyydet. Joka tapauksessa ei kovin ruusuinen ole Anssin kohtelu ollut. Mitä nyt Lievemaata olen silloin tällöin eri yhteyksissä kuullut, niin onhan selostustaidot Ritarilla "hieman" paremmat.
 

Blunttis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat KalPa
Nuuf,nuufh, haisee HyväVeli-järjestelmä Kuopioon asti. Ei tässä varmasti ole aseman puolelta ollu mitään sopimus epäselvyyksiä. Meillä on Suomen paras paikkallisradioselostaja, muttei viititä soitella jatkosta..just, joo ja hah. Ihan sama, mutta tollanen siltojen polttelu on kyllä äärimmäisen typerää, niin elämässä kuin yrityselämässä. Tässä vaan sotkettiin ilmoittamatta jättämisellä Ritarin elämää, töitä varmasti kuitenkin riittää.

Ois kyllä loistavaa jos palaisi KalPan pelejä selostelemaan, vaikka tämä viimekautinenkin oli hyvä. Näitä nettiselostuksia eri paikkakunnilta kuulleena..uskomattoman huonojakin mahtuu joukkoon.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
.uskomattoman huonojakin mahtuu joukkoon.
Mahtuu, todellakin mahtuu. Tarvitseeko mainita sukunimeä jos mainitsen vain: Eero.

Onhan tämä todella paska tilanne. Ritarin puolesta vituttaa aika huolella. Haistakaa Radio JKL ruttoinen pieru.
 

markkumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp,D team
Anssi Ritari adressilla takaisin!

Voisiko joku tehdä adressit.comiin adressin jossa Anssi Ritaria vaaditaan takaisin selostajaksi. Itse en osaa oikein tehdä. Ajattelin että jos tätä kautta köytyisi allekirjottajia. Radio Jyväskylä ei ole potkuja mitenkään kommentoinut.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Voisiko joku tehdä adressit.comiin adressin jossa Anssi Ritaria vaaditaan takaisin selostajaksi. Itse en osaa oikein tehdä. Ajattelin että jos tätä kautta köytyisi allekirjottajia. Radio Jyväskylä ei ole potkuja mitenkään kommentoinut.
Ei tuollaisella nettisivuadressilla saa mitään aikaan. Se pitää olla kylmää paperia jossa on nimet ja paikkakunnat. Siinä paperissa pitää olla nimiä vähintään se muutama tuhat. Eikä tuokaan paperi välttämättä auttaisi...
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Radio Jyväskylä lähettää suoran selostuksen tämän päivän ottelusta JYP-SaiPa. Näin kertoo Radio Jyväskylä. Lähetys alkaa tuttuun tapaan tuntia ennen pelin alkua eli kello 17:30.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Radio Jyväskylä lähettää suoran selostuksen tämän päivän ottelusta JYP-SaiPa. Näin kertoo Radio Jyväskylä.
LOISTAVAA!

Tuli minulle puskista, kuin salama kirkkaan puun takaa, kuin kekkosen kuoleminen, kuin Seppäsen pelaajakaupat. nojoo...

Kiva päästä kuulemaan Lievemaan (onko jo selostajana) näytettä ja eritoten uusien pelaajien edesottamuksia. Kaikenkaikkiaan tämä on minulle kauden avaus.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
LOISTAVAA!
...
Kaikenkaikkiaan tämä on minulle kauden avaus.

Samoilla linjoilla. Mahtavaa!
Saa nähdä miten Lievemaa selviytyy tulikasteesta, mikäli mies tänään ottelun selostaa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kuulinkin eilen Peurungassa tietohallinto puolella työskentelevältä että olivat käyneet kyselemässä piuhoja nettiselostusta varten ym. Mahtava juttu!
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Täytyypä huvikseen kuunnella. Viddu vaan kun tuo lieveilmiö selostaa niin 75% nautinnosta tippuu pois. On muuten pirun hyvä jää tuolla peurungassa.
 

Sakic#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jukurit, Avalanche
Alun perusteella tuntuu, että voi tulla kauden aikana iso ikävä Ritaria.
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
Alun perusteella tuntuu, että voi tulla kauden aikana iso ikävä Ritaria.

Taisi olla Lievemaalla hieman kesäterää ja jännitystä, nyt alkaa jo hieman irrota toisen erän puolessa välissä. Toivotaan, että Lievemaa kehittyy ja saadaan nautinnolliset selostukset ensikaudella. Kotipeleissä toki hoidan selostuksen itse paikan päällä, mutta vieraspelit tulee kuunneltua radiosta.

Toki Ritarin olisin mielelläni pitänyt, sillä olin jo mielessäni päättänyt Ritarin olevan Tynin seuraaja. Josko SBS saisi vaikka ensikaudella sössittyä niin, että Lievemaalle ei viitsitä soittaa kun se ei tullut kysyneeksi jatkuuko sopimus. Sitten ei kun Ritari takaisin.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Taisi olla Lievemaalla hieman kesäterää ja jännitystä, nyt alkaa jo hieman irrota toisen erän puolessa välissä. Toivotaan, että Lievemaa kehittyy ja saadaan nautinnolliset selostukset ensikaudella. Kotipeleissä toki hoidan selostuksen itse paikan päällä, mutta vieraspelit tulee kuunneltua radiosta.

Ei tuo nyt ihan kauhealta kuulosta. Pitää olla näin etä-kannattajana tyytyväinen, että edes kuulee selostuksia. Tosin, kun muistaa että vaihtoehtona ei tällä kertaa ollut Lievemaa / Ei selostusta, harmittaa tuo Ritarin puuttuminen kuvioista.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän tuo Lievemaa nyt aivan niin pahalta kuulosta kuin jo ehdin pelätä.Ehkä hieman kuivahko Ritariin verrattuna kylläkin, mutta kyllähän tuota nyt kuuntelee.
Josko SBS saisi vaikka ensikaudella sössittyä niin, että Lievemaalle ei viitsitä soittaa kun se ei tullut kysyneeksi jatkuuko sopimus. Sitten ei kun Ritari takaisin.

Tässäpä vasta mainio idea.Jospa takavarikoisimme SBS:n poikien puhelimet vaikka seuraavan vuoden ajaksi niin eivät tulisi tuota puhelua hoitamaan?Sitten nakattaisiin Ritarille puhelin käteen ja opetettaisiin käyttämään sitä.
 
Minusta Lievemaa veti aivan hyvin. Ottelutapahtumista sai ihan tarpeeksi hyvin selvää ja tietämystäkin tuntui löytyvän ihan riittävästi.

Lievemaan taso varmasti vielä nousee tuosta, kunhan kausi hieman vanhenee. Voi kai sen niinkin ajatella, että kuten pelaajatkaan, eivät selostajatkaan ole vielä aivan parhaassa terässään harjoitusotteluissa.

Pyyhkeitä antaisin kyllä ennakkolähetyksen ja erätaukojen musiikkivalinnoista. Onko nyt siis näin, että tälläkin kaudella JYPin otteita lähinnä radiosta seuraava saa kuulla viime talvelta tutut Scorpionsit, Billy Joelit ja Bon Jovit vähintään viisikymmentäkahdeksan kertaa? Mainoksetkin olivat aivan samat ("Äiti, mikä on säästämisporsas?", argh! Harkitsen vakavasti siirtäväni pankkitoimintani Nordeasta juuri tuon mainoksen vuoksi) vanhat tutut. Koomista. Plussaa kuitenkin Black Sabbathin soittamisesta.

Kyllä minä näkisin, että Radio Jyväskylän JYP-lähetyksiä pystyy tulevana kautena ihan ilman sen suurempaa myötähäpeää tuntematta kuuntelemaan. Hyvä hyvä.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä minä näkisin, että Radio Jyväskylän JYP-lähetyksiä pystyy tulevana kautena ihan ilman sen suurempaa myötähäpeää tuntematta kuuntelemaan. Hyvä hyvä.

Jee, ollaan vaan yhdessä onnellisia ja hypitään nurmella jalat siksakkia lyöden, kun Radio JKL sössi tarkoituksella parhaan selostajansa pihalle, mutta saatiin sentään Lievemaa. Pakahdun tähän onneen ja Radio JKL:n hyväntahtoisuuteen!

Joo, pystyy kuuntelemaan, mutta Ritari on ammattilainen ja oikeasti hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös