Android-laitteet ja sovellukset

  • 319 815
  • 1 178

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@jussi_j Onkos se nyt sellainen wifi-versio, vai mikä helvetti? Siinä laitetaan sellainen usb-nasta siihen boxiin. Mulla oli joskus läppäri kiinni telkkarissa lyhyillä piuhoilla, niin silloin olin näemmä hankkinut kaksin kappalein semmoisia. Toinen tosin ilmat touchpadia, eli kaipaa hiirtä kaverikseen.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minua on alkanut kypsyttää kohtalaisen paljon hehkutettu SwiftKey-näppis. Puhelimena on LG G4, eikä orkkisnäppis kyllä ole sen parempi. Haikailen Lumian Loistavaa näppäimistöä, jossa ennustettavaa kieltä sai nappia painamalla vaihdettua.

SwiftKey periaatteessa oppii ennustamaan useita kieliä. Kirjoitan useimmiten toki suomeksi, mutta työviestit ruotsiksi. Nyt olen järjestämässä ryhmämatkaa ja olen joutunut viestimään englanniksi (ruosteisella taidolla). On helvetin ärsyttävää kun tämä softa yrittää vääntää sanoja milloin suomeksi milloin ruotsiksi. Toki aggressiivisuutta saisi säädettyä, mutta silti.

En ymmärrä miksei tässäkin voisi käsin valita sitä, että nyt ennustetaan ruotsia, nyt suomea jne. Tietääkö joku onko sellaista näppistä saatavilla Androidille, jossa tuo olisi mahdollista?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On helvetin ärsyttävää kun tämä softa yrittää vääntää sanoja milloin suomeksi milloin ruotsiksi.
Siis sinulla on asetettu Swift keyssä kaikki kolme kieltä päälle ja silti se ei osaa ennustaa englantia? Outoa, minulla ainakin se arvaa tosi hyvin mitä kieltä olen milloinkin kirjoittamassa.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Siis sinulla on asetettu Swift keyssä kaikki kolme kieltä päälle ja silti se ei osaa ennustaa englantia? Outoa, minulla ainakin se arvaa tosi hyvin mitä kieltä olen milloinkin kirjoittamassa.

No niin, käyttäjävirhe. Kiitos avusta!
Tosin silti tykkäisin siitä kielenvalintanäppäimestä, mutta kyllähän tämä nyt ratkaisee ongelman pitkälti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin, käyttäjävirhe. Kiitos avusta!
Tosin silti tykkäisin siitä kielenvalintanäppäimestä, mutta kyllähän tämä nyt ratkaisee ongelman pitkälti.
Muistan että tuollainenkin toiminto on joskus Android näppäimistössä on ollut, mutta ehkä se oli vaan joku vanhempi version Swiftistä, kun sitä olen niin kauan pääasiassa käyttänyt. Tai siten se oli joku Samsungin tms. oma viritys. Mutta tuo Swift on kyllä paras mitä olen käyttänyt.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tilasin Elisalta Nokia 6:n nykyisen jo kolme vuotta palvelleen Honor 6:n tilalle. Akun keston takia jouduin laittamaan Honorin vaihtoon, hyvän kotelon ansiosta honorini on säilynyt hyvänä ja näyttökin on vielä ehjä ja alkuperäinen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko Samsung A3 tarkoituksella ihan helvetin hidas lataamaan akkua?
Oliko Sampalla jokin akkuongelma missä räjähteli akkuja, se voisi selittää tätä onnetonta tehoa. Tuntuu että lataus kestää useita tunteja ja sitten kun "vahingossa" laitan kiinni Nokian laturin(ilmeisesti tehokkaampi) kun meillä useita mini-usb latureita niin akku on täynnä reilussa tunnissa.

_
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko Samsung A3 tarkoituksella ihan helvetin hidas lataamaan akkua?
Tuntuu että lataus kestää useita tunteja ja sitten kun "vahingossa" laitan kiinni Nokian laturin(ilmeisesti tehokkaampi) kun meillä useita mini-usb latureita niin akku on täynnä reilussa tunnissa.
Olisiko vika vain latausjohdossasi?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko Samsung A3 tarkoituksella ihan helvetin hidas lataamaan akkua?
Oliko Sampalla jokin akkuongelma missä räjähteli akkuja, se voisi selittää tätä onnetonta tehoa. Tuntuu että lataus kestää useita tunteja ja sitten kun "vahingossa" laitan kiinni Nokian laturin(ilmeisesti tehokkaampi) kun meillä useita mini-usb latureita niin akku on täynnä reilussa tunnissa.
Niin siinä puhelimessa on fast charge (eri asia kuin adaptive quick charge). Jos laitat sen sellaiseen laturiin mikä sitä tukee, niin se lataa itsensä täyteen noin tunnissa. Jos laitat sen sellaiseen laturiin mikä ei tuota tue, niin se lataa sillä nopeudella mitä se laturi antaa, eli vanhat laturin kai jotain 0.5A. Siitä voit sitten laskea kauan se lataaminen kestää kun puhelimessa on muistaakseni jotain vähän vajaa 3000mah akku, oliskohan jotain 2800 ollut A3ssa.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin siinä puhelimessa on fast charge. Jos laitat sen sellaiseen laturiin mikä sitä tukee, niin se lataa itsensä täyteen noin tunnissa.
Ymmärsinköhän nyt oikein. Mulla siis päinvastainen tilanne, 100% varmuudella sampan oma laturi lataa ihan helvetin hitaasti monta tuntia ja kaikki muut laturit lataavat sen puhelimen tunnissa mm 5v vanhan nokian laturi ja varaosalaturi.
Siksi epäilin että lataustehoja olisi juuri samsung puhelimissa tiputettu, tai kenties vain tässä vuosimallissa. Eli A3 2016.

_
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ymmärsinköhän nyt oikein. Mulla siis päinvastainen tilanne, 100% varmuudella sampan oma laturi lataa ihan helvetin hitaasti monta tuntia ja kaikki muut laturit lataavat sen puhelimen tunnissa mm 5v vanhan nokian laturi ja varaosalaturi.
Siksi epäilin että lataustehoja olisi juuri samsung puhelimissa tiputettu, tai kenties vain tässä vuosimallissa. Eli A3 2016.
Ei se että se on Samsungin laturi tarkoita näissä halppiksissa sitä että se on hyvä laturi. Usein jopa todella kalliit puhelimet tulee aivan paskoilla latureilla. Kato siitä laturista paljonko se antaa outputtia kyllä siinä se lukee. Eikös tuossa A3:ssa ole USB-C liitin?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kato siitä laturista paljonko se antaa outputtia kyllä siinä se lukee.
Juu täytyy tarkistaa. Onkohan suuria riskejä latailla sitten suuremmilla tehoilla? Siltä se nimittäin haiskahtaa että samsung on syystä tai toisesta pistänyt heikkotehoisen laturin mukaan.

_
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Juu täytyy tarkistaa. Onkohan suuria riskejä latailla sitten suuremmilla tehoilla? Siltä se nimittäin haiskahtaa että samsung on syystä tai toisesta pistänyt heikkotehoisen laturin mukaan.
Ei ole mitään riskiä. Laite ottaa vain sen mitä se suostuu ottamaan. Toki sitten jos alkaisimme puhumaan aivan järkyttävistä virtamääristä asia olisi toinen. Voit ladata vaikka ampere nimisen ohjelman ja katsoa paljonko se puhelin saa sitä virtaa siitä laturista. Tuolla näet aika nopeasti sen eron.

Moni ns. pikalaturi antaa noin 2A ja moni tabletti suostuu tuon ottamaan vastaan. Noi quick charge (viralliset) antaa kanssa jotain 2A tasoa ja keskustelee se laturi ja puhelin keskenään, mittailee akun lämpötilaa ja vaihtelee sitä virtamäärää. Että anna palaa vain.

Piti oikein katsoa omasta ugreenistä niin antaa 5V 2A, 9V 2A ja 12V 1.5A ja hyvin lataa.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Auttakaas viisaammat!

Onko puhelimessani (Honor 7, android) jotain toimintoa, jolla saisi tietyt puhelut soimaan normaalisti, kun puhelimeni on äänettömällä? Tai jos puhelimesta ei valmiiksi löydy vastaavaa ominaisuutta, niin onko tietoa sovelluksesta joka hoitaisi tämän?

Vituttaa näin vuorotyöläisenä herätä iltaviikolla siihen kun jokin puhelinmyyjä yms. soittelee aamusta.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
s-Pankki pakkopäivitys... ja uusi ei tue enää 4.2.2. Androidia. Eläkeläisäidilleni todettiin ykskantaan, osta uusi puhelin. 3 vuotta se on opetellut tota käytään, tykännyt s-pankistaan ja nyt spankki vaikenee 4.2.2. kyselijöiden kysymyksille. Olen ollut siinä käsityksessä, että S-pankki on nimenomaan eläkeläisten suosiossa maksuttomuutensa ja pankkipalvelut kaupassa olemuksena myöden. Nyt ne sit olettaa, että eläkeläiset ostelee uusia puhelimia.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
s-Pankki pakkopäivitys... ja uusi ei tue enää 4.2.2. Androidia. Eläkeläisäidilleni todettiin ykskantaan, osta uusi puhelin. 3 vuotta se on opetellut tota käytään, tykännyt s-pankistaan ja nyt spankki vaikenee 4.2.2. kyselijöiden kysymyksille. Olen ollut siinä käsityksessä, että S-pankki on nimenomaan eläkeläisten suosiossa maksuttomuutensa ja pankkipalvelut kaupassa olemuksena myöden. Nyt ne sit olettaa, että eläkeläiset ostelee uusia puhelimia.
Minullla oli puhelimessani (Samsung Galaxy S4 Mini) alunperin 4.2.2. versio androidista ja siihen tuli joskus talvella 4.4.4 -päivitys. Viimeinen S-pankin päivitys on kahden päivän takaa ja meni läpi. Olisiko muorin luuri mahdollista päivittää 4.4.4-versioon?

Sen verran tuo 4.4.4-versionkin on jäämässä ajastaan että VR:n aika uusi Lähijunat -sovellus ei suostunut asentumaan omaan luuriini.
Laitteesi ei ole yhteensopiva tämän version kanssa.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eip ainakaan normi päivitysrutiinilla. Voishan sen ruutata ja katsoa jos sen voisi pakottamalla päivittää (tsekata tukeeko rauta, Samsung, että ehkäpä... guugeli auttanee )

En tiedä onko tyhmä lisäys, mutta pankkisovellukset kai yleensä tunnistavat jos laite on ruutattu. Toki tässä tapauksessa ei taida olla paljon menetettävää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
s-Pankki pakkopäivitys... ja uusi ei tue enää 4.2.2. Androidia. Eläkeläisäidilleni todettiin ykskantaan, osta uusi puhelin. 3 vuotta se on opetellut tota käytään, tykännyt s-pankistaan ja nyt spankki vaikenee 4.2.2. kyselijöiden kysymyksille. Olen ollut siinä käsityksessä, että S-pankki on nimenomaan eläkeläisten suosiossa maksuttomuutensa ja pankkipalvelut kaupassa olemuksena myöden. Nyt ne sit olettaa, että eläkeläiset ostelee uusia puhelimia.
Näinhän se valitettavasti menee, että uusimpia päivityksiä et saa vanhoihin luureihin. Ja siinä mielessä toki ikävää jos vanhemmalle käyttäjälle luuri toimii muuten omiin perustarpeisiin, liekö kyseessä sitten joku tietoturvaan tai muuhun liittyvä juttu. Eikai tuossa oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin ostaa uusi kännykkä, Samsungilta ja Huaweilta löytyy suht huokeita ja hinta-laatu suhteeltaan toimivia laitteita, joilla taas pärjää eteenpäin. Android-laitteissa vieläpä se hyvä puoli että laitteesta saa tuunattua aikalailla samanlaisen kuin mitä aiempikin puhelin oli, joten siinä mielessä vanhemmalle käyttäjälle ei aiheuta varmaan sen isompaa päänvaivaa kuin tosiaan sen sijoituksen uuteen puhelimeen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minullla oli puhelimessani (Samsung Galaxy S4 Mini) alunperin 4.2.2. versio androidista ja siihen tuli joskus talvella 4.4.4 -päivitys. Viimeinen S-pankin päivitys on kahden päivän takaa ja meni läpi. Olisiko muorin luuri mahdollista päivittää 4.4.4-versioon?

Sen verran tuo 4.4.4-versionkin on jäämässä ajastaan että VR:n aika uusi Lähijunat -sovellus ei suostunut asentumaan omaan luuriini.
Ei muuta kuin Lineage OS sisään ja kovaa ajoa aina uusimmalla androidilla.
LineageOS – LineageOS Android Distribution (linkki LineageOS:n sivuille)

Muistaa vain tehdä täyden backupin niin tuolla ei mitään saa rikki, mitä ei voi palauttamalla korjata. Asennusohjeet on selvät ja yksinkertaiset, jopa koulutettu apina osaisi tuon asentaa.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Ei muuta kuin Lineage OS sisään ja kovaa ajoa aina uusimmalla androidilla.
LineageOS – LineageOS Android Distribution (linkki LineageOS:n sivuille)

Muistaa vain tehdä täyden backupin niin tuolla ei mitään saa rikki, mitä ei voi palauttamalla korjata. Asennusohjeet on selvät ja yksinkertaiset, jopa koulutettu apina osaisi tuon asentaa.
Kiitokset. Täytyypä tutkia asiaa. Itseasiassa uusi puhelin on jo hankittu mutten ole ehtinyt ottaa vielä käyttöön. Jahka saan sen mobilisoitua niin voisi alkaa tämän vanhan kanssa pulaamaan ruuttausta. Jää sitten reservipuhelimeksi ja vaikka karttakäyttöön reissuille.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Täällä myös S4 Mini ja LineageOS ihan päivittäisessä käytössä. Ei voi kuin kehua, eikä tarvi ostaa uusia, liian isoja puhelimia.
Sanoisin kuitenkin että asennus nyt vähän viitseliäisyyttä tarvii silti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämmöinen päätöspommi sitten rauhalliselle sunnuntai-illalle. S2 lopetti vain yhtäkkiä lataamisen. Useampaa laturia sille on tarjottu eikä mikään toimi eli siellä päässä on se ongelma. Toki olen koittanut myös rynkyttää sitä helvetin aukkoa minne johto työnnetään.

Nyt ei tehdä ongelmaa sellaisesta mikä ei sitä ole, mutta onhan tämä ihan vitusta. Onko mitään saumaa viedä huoltoon ja samana päivänä onnistuisi korjaus. Ei tietenkään ole, retorinen kysymys.

Tässä pitäisi vain lähteä ylihuomenna ulkomaan retkelle, mutta onhan sitä ennenkin pärjätty paperikartoilla. Ahdistaa se, että ahdistaa älyluurin menettäminen.

Isoin tarve olisi herätyskellolle. Keittiössä on joku Siemensin digiuuni mihin kyllä saa näpyteltyä jotain herätyksiä. En tiedä miten, enkä rupea testailemaan. Onneksi on liukuva työaika ja marketista voi käydä ostamassa herätyskellon tai kai sellaisia vielä myydään.

Kiireellä en rupea nyt mitään uutta luuria hankkimaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös