Analysoi tämä.

  • 2 933
  • 8

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Playoffeja kohti mentäessä täytyy jonkun herätä analysoimaan mistä voiton avaimet kolmea muuta kärkijoukkuetta vastaan. Viimeisin voitto kärkikolmikosta (TPS, Kärpät, Jokerit) on tullut 13.11. HIFK-Jokerit 2-0. 8 voitotonta ottelua putkeen tuosta päivämäärästä tälle päivämäärälle. Pitääkö muuttaa pelitapaa näitä joukkueita vastaan vai onko kaikki selitettävissä maaleja tekevän kakkosketjun puuttumisella?
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Itse olen ollut jo pidemmän aikaa sitä mieltä, ettei TPS:n Kärppien ja narrien kanssa pidä alkaa leikkiä heidän aseillaan. Siis luistelulla, maalintekotaidolla jne. Tiukka puolustus, se yksittäinen räkämaali ja kovaa fyysistä pelaamista.

Nämä siis JOS ei löydy vahvistuksia, ja vaikka löytyisikin, tätä itse suosisin. Ei todellakaan mitenkään loistokas tapa pelata kiekkoa (vaikken sumputuksesta tahi kilpikonnasta puhukaan), mutta omasta mielestäni pitäisi enemmän panostaa tämän joukkueen materiaalin suomiin vahvuuksiin. Ja se on kuulkaas pojat puolustaminen, ei maalinteko.
 

Hockey

Jäsen
Koko paketti pitäisi saada kasaan, ettei käy niin kuin HPK:lle viime vuonna.

HIFK:n puolustajien pitäisi saada kiekkoa nopeammin omille kuin nyt. Omat paikatkin tuntuvat olevan joskus aika hukassa, Söderholm - Karalahti -paria lukuunottamatta.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Pakit

Samaa mieltä että (ei ehkä koko syy mutta..) meidän pakkien pitää pystyä parempaan. Vaikkakin Dave on jotain helpohkoja päästänyt silloin tällöin niin hyvä veska se on. Meilläkin nimiä Defenssissä löytyy muitakin kuin Jere ja Söde.. missä näytöt?
Ei riitä Finaalin nykykiekossa se että joka toinen peli pelataan hyvin.. Katsokaa vetoja!! On niitä maalejakin mutta ne meille tulleet vedot!! Kauheeta luettavaa!
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Itse olen henk. koht. sitä mieltä, että jos tosissaan halutaan panna kampoihin noille "kolmelle kovalle", niin etenkin muutaman 80-luvulla syntyneen pelaajamme pitäisi nostaa tasoaan ja rajusti.

Ja sitten se puolustus. Tyhmät jäähyt pitää ehdottomasti jättää pois, ja muutenkin pelata äärimmäisen tarkasti noita kolmea vastaan ja välttää riskejä.

Maalivahtipeli. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että Stathosista ei ole voittajaksi. Paljon on toki hyvää nähty Davelta, mutta sitten käy näitä lipsahduksia. Tuollaisia joukkueita vastaan ei kovin montaa lipsahdusta tarvita, niin voittamisesta tuleekin sitten suhteellisen hankalaa.
 

FOBI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Jere Karalahti
Re: Pakit

Viestin lähetti Caine
Samaa mieltä että (ei ehkä koko syy mutta..) meidän pakkien pitää pystyä parempaan. Vaikkakin Dave on jotain helpohkoja päästänyt silloin tällöin niin hyvä veska se on. Meilläkin nimiä Defenssissä löytyy muitakin kuin Jere ja Söde.. missä näytöt?
Ei riitä Finaalin nykykiekossa se että joka toinen peli pelataan hyvin.. Katsokaa vetoja!! On niitä maalejakin mutta ne meille tulleet vedot!! Kauheeta luettavaa!

Meillä on tämän hetken liigan kovimmat pakit, tosin ylilyöntejä tulee joskus. En tiedä johtuuko esim. Jeren tilanne pelaamattomuudesta vai mistä, mutta kuntoon päästyään pleijareita ajatellen tosi paha ylitettävä. Söde parantaa esityksiään mitä pidemmälle päästään. Vielä kun saataisiin Kultanen kehiin niin eiköhän se siitä. Tosin hieman olen pettynyt Saarisen pelaamiseen viimeaikoina. Syynsä on tällekkin varmaan eli loukkaantuminen Kultasen kohdalla samoin Benysekin ja Jeren pelikiellot.Peliaikaa on tullut kitettävästi ja näin ollen väsymys varmaan iskee. Hieman enempi tsemmpiä Turunen ja Kurvinen niin eiköhän se siitä. Itse olen sitä mieltä, että Puolustuksen kautta voitton ja taklauspeli kunniaan.( Koskien myös tuomari työskentelyä, eivät kaikki taklaukset ole rangaistavia tekoja )
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ainoa mahdollisuus IFK:lla on Kärppiä ja TPS vastaan lähteä pelaamaan 0-0. Eli tiivis koko viisikon puolustuspeli. Ainoa ongelma tässä on meidän maalivahti Stathos, häneen ei voida luottaa täydellisesti. Jos meillä olisi Bäckströmin tasoinen maalivahti, asiat olisivat toisin.

Ratkaisut tehtäisiin sitten ylivoimalla ja siinä IFK:n ykkösketju pärjää vertailuissa kärppien ja tepsien vastaaviin yv-ketjuihin. Mutta IFK:n puolustajat ovat jäähyherkkiä, joten alivoimaa tulee puolustusvoittoisessa taktiikassa varmasti paljon. Tällöin Stathosilta vaadittaisiin venymistä ja siihen en usko. Kaadumme puolustusvoittoisella taktiikalla taas maalivahtiin ja ehkä jäähyherkkyyteen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika ylläri, että Kempes nostaa Stathosin IFK:n akilleen kantapääksi. Itse väitän, että jos suinkin IFK-pakit nostavat tasoaan pleijareihin sen verran, että hoitavat puolustustehtävät nykyistä tunnollisemmin ja tarkemmin, on IFK vahvoilla. Se on sitten eri asia, riittääkö mikään poppakonsti Kärppiä tai Tepsiä vastaan, mutta se on saletti, että nimivahvojen pakkien pitää pelata oma pää paljon paremmin kuin runkosarjassa. Tietenkin puolustustyöskentely koskee koko joukkuetta, mutta mielestäni Jere & kumppanit alakerrassa ovat päävastuullisia.
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stathos

Kyllähän se nyt vaan ikävä kyllä on niin, että meidän ykkös maalinvahtimme ei oikein täytä niitä mittoja joita sille on asetettu.Kyllähän Dave on kieltämättä välillä pelannut uskomattoman loistavia otteluita mutta vastapainoksi on tullutkin seuraavassa ottelussa ns. kylmää kyytiä. Daven ongelmahan on se, että taso ei yksinkertaisesti pysy. Nyt jos mietitään härkäviikkoja jolloin pelataan tiistaina torstaina ja vielä viikonloppuna niin on pommin varma asia, että jossain noissa peleissä ei Stathoksella oikein kulje. Pleijarithan on juuri tälläisia härkäviikkoja ja niissä vaan pitää kulkea.

En ollenkaan ihmettele sitä, että tälläinen veskari ei koskaan tule pääsemään NHL:n ykkös tai edes kakkos veskariksi!

Kyllähän tietysti puolustuksellakin on merkitystä mutta kyllä veskarin tehtävä on korjat puolustuksen mahdollisia virheitä.

Kaikesta huolimatta vaikka en toivokkaan, että Dave jatkaisi IFK:ssa kaudella 2004-2005 niin hurraan ja kannustan heppua kaikin tavoin!

Tsemppiä DAVE
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös