Anaheim Ducks 2016–2017

  • 134 993
  • 485

Kuppi

Jäsen
Tuskin Yeo ainakaan BBta huonompi voi olla 7 peleissä kuhan nyt eka pääsevät sinne asti.
Jos tuo on parasta mitä Yeon puolesta keksii niin ehkei miestä sitten kannata palkata.

Kun Ducksin haluttomuutta tässä on haukuttu niin mun silmään Minnesotan peli vasta haluttomalta näytti Yeon aikana. Perusasiat olivat kyllä kunnossa mutta peli oli huonolla tavalla roboottimaista. Intohimo näytti puuttuvan, samoin fyysisyys eikä omia pelikavereita edes tultu puolustamaan kahinoissa. Välillä oli tietty hyviäkin voittoputkia mutta suurimman osan ajasta peli näytti tahmaiselta vaikka voittoprosentti olikin päälle 50:n. Pudotuspeleissä ei kyennyt edes haastamaan ketään Coloradoa lukuunottamatta, joka vuosi ulos niin että helähti. Voipi tietysti olla että oli myös pelaajamateriaalista kiinni mutta itse en nähdyn perusteella Yeota palkkaisi.

Edelleenkin olen Sutterin palkkaamisen kannalla, vaikken miehestä oikein edes pidä ja pieni pelko on päällä että hän on yliarvostettu. Tulokset ovat kuitenkin Losin ja Calgaryn ajoilta suurilta osin hyviä. Toisaalta esim viime vuoden pudotuspelien ulkopuolelle jääminen Pacificissa on sen verran umpisurkea suoritus että pieni pelko on paikallaan. Valmentajamarkkinat näyttävät kuitenkin tänä vuonna niin surkeilta että jos Sutter ei ole saatavilla niin joku nouseva kyky olisi melkein paras.
 

bob barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
L.A Times tietää kertoa tänä aamuna että Sutter ja Kings ovat allekirjoittaneet sopimuksen jatkosta. Eli ei Duckseihin. Fäk.
 

WannabeParros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, RaahenJääkiekkoKlubi
L.A Times tietää kertoa tänä aamuna että Sutter ja Kings ovat allekirjoittaneet sopimuksen jatkosta. Eli ei Duckseihin. Fäk.

Hyvä! Varovainen hyvä... en usko että Sutter olisi ollut se sateentekijä ankkoihin. Mursu taitaa olla kovilla vetovastuuseen, ja siinä näen jostain syystä positiivista. Toivottavasti muutos tulee olemaan pelillisesti vahva, sama kuka sinne peräsimeen tulee. Jotenkin tuo läpsynläpsyn BB kiekko alkoi tulla jo vähän yli. Jos on tuttu termi "friendly poker" pokeripöydästä, oli meidän kiekko hieman "friendly hockey"ta.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jäikö Paul MacLean vielä Ducksin valmennusryhmään Yeon apuriksi, vai tuoko Yeo omat miehet mukanaan? Jotenkin olisin kuvitellut, että MacLean olisi ollut selvä valinta Boudreaun potkujen jälkeen, ja sitähän tälläkin palstalla useampaan otteeseen väläytellä, kun MacLeanin siirtyi Ducksin valmennukseen. Mursulla on mielestäni kuitenkin varsin pätevät näytöt Senators-ajoiltaan. Senatorsin materiaali ei häikäissyt oikein missään vaiheessa, mutta playoffeihin menvät silti ainakin sillä yhdellä kaudella, kun riepottelivat Habsin mikkihiiri-laumaa ensimmäisellä kierroksella. Siitä ei puuttunut ainakaan sitä tunnetta, mistä Yeo'a kritisoitiin edellisisissä viesteissä... Sama kuva minulle jäi MacLeanin Senators-ajoista noin yleisestikin.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ahaa, no näin tarkasti tätä liigaa tulee seurattua nykyisellään. :D Mutta sittenhän asia tuntuu entistäkin oudommalta, että Yeoa edes spekuloidaan tuohon rooliin, jos jo ennestään organisaatiossa on pätevä tekijä päävalmentajaksi. Tosin enpä minä nyt tiedä MacLeanin sopimuksestakaan, että kattoiko vain tämän vuoden vai jatkuuko vielä eteenpäin. Joka tapauksessa unohtaisin Ducksin front officella kaikki yeot ja katsoisin mihin viiksi-vallusta on Ducks-päävalmentajana.
 

bob barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks

WannabeParros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, RaahenJääkiekkoKlubi
se ketkä lähtee ja ketkä jää on osiensa summa, nyyt liikkuu useampikin pelaaja.Tuota lähdettä en itse pidä minään ihan ykkösmediana. Suomeen Vatanen ei ole palannut, varmaan neuvotteluja käydään paraaikaa..

Eikähän Murray yritä saada Samin pidettyä. Ja tuossa kyllä olet varmaan täysin oikeassa että joukkue tulee muuttumaan huomattavasti enemmän kuin muutamina edellisinä vuosina. Toisin sanoen "isompia" pelaajia liikkuu. Kunhan nyt vaan saisivat Bieksan johonkin dumpattua...
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Se on sitten ruksittava Ducks pois contender-listoilta ~pariksi vuodeksi. Tuskinpa Carlylea ainakaan kahta kautta pidempää Anaheimissa katsellaan.
 

VilleSeina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, SaiPa
Se on sitten ruksittava Ducks pois contender-listoilta ~pariksi vuodeksi.

Näin.

Vaikka huhuja Randystä on pyörinyt siitä lähtien kun BB sai kenkää niin enpä olisi uskonut, että
voi oikeasti olla todellisuutta. Vaikea nähdä, että tästä taas mitään hyvää seuraisi. Niin uskomatonta
paskaa se edellisen visiitin loppu oli eikä se Torontossa tainnut paljoa paremmalta näyttää..
Kiristääpi!
 

WannabeParros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, RaahenJääkiekkoKlubi
Ei näyttänyt Torontossa kummemmalta, mutta olihan lähtökohdatkin ihan erit. Siellä oli kuitenkin jo jonkinlainen rebuild käynnistynyt, Anaheimissa on ikkunaa vielä raollaan jonkun vuoden. Jospa Randy sais jotain isompaa irti suurista pelaajista...tai sitten menee ihan vituiksi tämäkin vapaus sota. Itse en ainakaan tuomitse/kiitä ennen kun edes yksi kausi on pelattu. Tiedä vaikka Teemukin vielä kaivais putkiterät naftaliinista! :D
 

VilleSeina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, SaiPa
Ei näyttänyt Torontossa kummemmalta, mutta olihan lähtökohdatkin ihan erit. Siellä oli kuitenkin jo jonkinlainen rebuild käynnistynyt, Anaheimissa on ikkunaa vielä raollaan jonkun vuoden. Jospa Randy sais jotain isompaa irti suurista pelaajista...

EIpä ole pelkoa, että Randyn pelikirjalla olisi mitään ikkunaa auki. Toinen ongelma oli
nimenomaan se ettei saanut mitään rotia noihin isoihin pelaajiin, jotenkin on vaan helvetin
vaikea nähdä että saisi nytkään. Mielellään olen väärässä tässä mutta en pidättele henkeäni
Cuppia odotellessa...
 

Etana#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomalaiset maailmalla
Voi helvetti nyt sentään! Toivottavasti Sami lähtee muualle kattelemaan touhuja ku ihan perseilyks menee tää Ducksin touhu! Toivon että olen väärässä ja kannua ens kesänä nostellaan, mutta en kyllä jaksa uskoa! :(
 

WannabeParros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, RaahenJääkiekkoKlubi
Joo siis koetuksella on usko itselläkin, mut jos olis jotain maailma opettanut. Ei tuota BB:n kanssakaan päästy päätyyn asti, niin jotainhan oli pakko tehdä. Itse olisin mieluusti nähnyt mitä Mursu olisi saanut aikaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pienet on piirit, pakko taas sanoa. Eikö mikään organisaatio jaksa koskaan katsoa vaikkapa Euroopan suuntaan valmentajaa rekrytoidessa?
 

Fowler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Eipä tuo koutsivalinta täälläkään riemunkiljahduksia aiheuta, mutta samapa tuo tässä kohti, kun runkosarjamenestys aivan järjestään johtaa räikeisiin alisuorittamisiin playoffeissa. Valmentajien kohdalla sykli on hyvin usein sama, eli tsemppaava silkkihansikkain pelaajia kohteleva "hyvä jätkä" seuraa veemäistä pelaajat riekaleiksi repivää jääräpäätä, ja toisin päin. Molemmat voivat toimia, mutta vain tietyn aikaa, kuten Ducksin tapauksessa on nähty. Carlyle vei toisella kaudellaan Ducksin päätyyn asti, minkä jälkeen viesti kaikui kuuroille korville ja tuloksena oli täysin munaton ja hengetön joukkue, ja valmentaja sai väistyä.

Boudreau taas palautti pelaajien itseluottamuksen, sai heidät nauttimaan jääkiekosta ja hyvältähän tuo vaikutti pitkän aikaa, nousujohteisuus säilyi kaikista Game 7 -tappioista huolimatta ja Boudreau vei playoffeissa joukkueen aina yhtä sarjaa pidemmälle. Tänä keväänä olisi tuon kaavan mukaan pitänyt päästä finaaleihin (ja hävitä ne seiskapelissä, heh) ja itse näen että se oli Boudreaun ainoa mahdollisuus säilyttää työnsä. Näin ei käynyt ja voidaan varmuudella todeta, että Boudreau on nyt nähty, silkkihansikkaat eivät siivitä tätä joukkuetta mestaruuteen. Siinä mielessä suunta on Ducksilla oikea, joskin olisin paljon mieluummin nähnyt Ducksin kokeilevan jotain täysin uutta, kuin palaavan vanhaan.

Faktahan on että tasokkaita valmentajia ei kovin montaa vapailla markkinoilla juuri tähän saumaan ollut. Claude Julienia olen aiemminkin toivonut Ducksiin, mutta jotain kertoo hänen tasostaan se, että herra on edelleen Bostonin palkkalistoilla kaikista vastoinkäymisistä huolimatta. Darryl Sutter olisi kelvannut minulle myös, mutta myös Kings päätti pitää menestyneen valmentajansa. Mike Yeo kävi haastattelussa, mutta itsekään en ole aivan vakuuttunut hänen kyvyistään, vähän liian monta kertaa hän onnistui tappamaan Wildin peli-ilon. Bob Hartley olisi profiililtaan sopinut Ducksiin hyvin, mutta en tiedä haastateltiinko häntä edes.

Travis Green olisi ollut mielenkiintoinen valinta, ilmeisesti ei-NHL -koutsien parhaimmistoa tällä hetkellä. Mielellään olisin antanut tällaiselle nuorehkolle (45 vuotta) päävalmentajalle mahdollisuuden. Ja Dallas Eakins on muuten Ducksin farmijoukkueen päävalmentaja, joten siinäkin olisi ollut yksi vaihtoehto. Marc Crawford on vapaana, mutta kuten Hartley, hänkään ei ole niittänyt menestystä ihan viime aikoina. Paul MacLean taas menee käsittääkseni samaan kastiin Boudreaun kanssa, eli tämä "player's coach".

Näillä mennään, joten pakko totutella ajatukseen vanhasta jääräpäästä penkin takana. Joitain asioita hänen pestaamisensa yhteydessä kannattaa kuitenkin muistaa:

- Carlyle sai kenkää viisi ja puoli vuotta sitten. Aika tekee tehtävänsä, sekä Carlyle itse että myös silloin mukana olleet pelaajat ovat ehtineet muuttua ajan kuluessa. Myös koko laji on ehtinyt muuttua. Joten minusta ei liikaa kannata tuijottaa siihen, miten Carlylen viimeiset vuodet Anaheimissa menivät.
- Toronton aikakaudesta on turha vetää johtopäätöksiä Carlylea mollatakseen, se joukkue oli täysi luuseri, ja silti Carlyle vei heidät kerran playoffeihin. Toronto varaa tänä kesänä ykkösenä ja en silti kuule Babcockista paljoa huonoa.
- Carlyle on edelleenkin Stanley Cup -voittaja, mitä ei voi aliarvioida, kuten Boudreaun kohdalla nähtiin. En jaksa uskoa Carlylen sortuvan vastaavanlaiseen kädettömyyteen kuin Boudreau.
- Carlyle saa käyttöönsä hyvin erilaisen joukkueen kuin 2011. Joukkue on paljon, paljon laadukkaampi. Suurin ero on siinä, että 2011 Ducks oli vielä käytännössä Ryan-Getzlaf-Perry -ketjun varassa, pappa-Teemun antaessa tukea. Nyt siellä on mm. Kesler, jota pidän Ducksin tärkeimpänä hyökkääjänä ja parempana johtajana kuin esim. Getzlafia.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Ja Dallas Eakins on muuten Ducksin farmijoukkueen päävalmentaja...
Cup voitettiin tällä kaudella ekaa kertaa koko kaukalon swervellä ja Dallas Eakinshan on Mr. Swerve. Ei tosin saanut sitä Oilerisissa toimimaan, muttei siellä ole yksikään valmentaja saanut mitään toimimaan kymmeneen vuoteen.

Odotan mielenkiinnolla, mitä annettavaa Randy Carlylellä on nykyjääkiekolle. Jatkot huumoritopaashissa :D
 

Kuppi

Jäsen
Huumoriosioonhan tämä uutinen tosiaan kuuluu. Mitä oikein Murrayn päässä liikkuu kun palkkaa saman kaverin jonka erotti koska oli täysin menettänyt otteensa joukkeesta? Iso osa joukkueesta on vaihtunut mutta ne kaksi joiden Carlylen olisi tärkeintä saada omien ajatuksien taakse eivät.

Valmentajamarkkinat ovat mitä ovat mutta joku roti sentään. Omassa organisaatiossa olisi jo ollut ainakin kaksi parempaa vaihtoehtoa ja mikä vaan nouseva lupaus olisi parempi kokeilu kuin tämä. Juu, Carlylellä on SC mutta vaikuttikohan hän mitenkään lopputulokseen? Saattoivat jopa voittaa hänestä huolimatta, sen verran kova oli materiaali.

Propsit nimimerkille @Fowler jonkinnäköisestä myönteisestä näkökulmasta vaikka olenkin eri mieltä noista Carlyleä puolustavista väitteistä. Itse en kykene vastaavaan juuri nyt. Täytynee vilkaista ketjua uudestaan huomenna, painajaisunen todennäköisyys täytyy olla nollaa isompi.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
- Carlyle sai kenkää viisi ja puoli vuotta sitten. Aika tekee tehtävänsä, sekä Carlyle itse että myös silloin mukana olleet pelaajat ovat ehtineet muuttua ajan kuluessa. Myös koko laji on ehtinyt muuttua. Joten minusta ei liikaa kannata tuijottaa siihen, miten Carlylen viimeiset vuodet Anaheimissa menivät.

Äkkiseltään valinta pisti naurattamaan, mutta vakavoidutaanpa nyt heti kuitenkin. Saattaahan se niinkin olla, että mies on miettinyt tuossa vapaa-ajalla jääkiekon uudelleen. Jos samoilla metodeilla yrittää pärjätä kuin ennen, niin ei toki tule saavuttamaan yhtään mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös