Anaheim Ducks 2016–2017

  • 135 144
  • 485

bob barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Ja Despresin tärskylle vahvistus exit päivänä. Ei ollut median käytettävissä. Ei_hujva. Toivottavasti toipuu kuntoon.
 

Largo

Jäsen
Toivottavasti Getzlafin perheessä oli tv auki kun Dallas ja St Louis palasivat 2 kierroksen 1 ottelun. Siellä Dallasin C Jason Spezza näytti vähän mallia miten kapteeni näyttää esimerkiä asenteessa ja pelaamisessa.
Tota, en nyt ymmärrä. Mistä lähtien Spezza on ollut Starsin kapteeni? Olen ollut siinä käsityksessä että Jamie Benn on Dallasin kapteeni, mutta taas oppii jotain uutta.
 

Juissi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, Ducks
Toivottavasti Getzlafin perheessä oli tv auki kun Dallas ja St Louis palasivat 2 kierroksen 1 ottelun. .

Taitaa koko perhe olla jo Karibialla lomailemassa "raskaan" kauden jälkeen. Mukavahan siellä on kattella rantabaarissa kun toiset hikoilee ja raataa vielä kuukauden.
Ja tilille napsahti taas 8 miljoonaa... ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa... vai miten se menikään.

Ei vaan, BM keskustelee pelaajat läpi ja kysyy missä he olivat poffien aikaan kun kentällä ei oltu läsnä (henkisesti). Viimeisenä kurmotukseen joutuu kapteeni-Getzlaffi; olisi mukava olla kärpäsenä katossa ja kuulla tuo "kehityskeskustelu".
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Mielenkiintoista tosiaan minkälainen "gordonbombay" on ensikaudella valmentajana. BBn pois potkiminen oli hyvä ratkaisu, mutta valmentajakandidaateista puhuttaessa itsekkään en Carlyleen tai Sutteriin lämpene...

Ensimmäisen tappion Nashvilleä vastaan voin vielä läpi sormien katsoa ja olla syyttämättä valmentajaa, mutta toinen peli ei enää läpi mene millään. Pelaajat pelasivat toki huonosti, mutta olisihan ne silti tärkeimpiin peleihin pitänyt saada paremmin hereille.
Mitä ensikautta ajatellen, niin toivoisin Hampusin ja Samin saavan molempien jatkosopparit. Jos maailma olisi täydellinen niin pakistossa Fowler ja Bieksa saataisiin treidattua..
 

Kiekura

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan hauskaa kun aikasemmin puhuttiin ja haluttiin, että jos pakeista pitäisi joku heittää pois niin se olisi Vatanen, mutta nyt todella moni on sitä mieltä, että Fowler pitäisi myydä pois ja Vataselle sopparia.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Ihan eri linjoilla kuin yleinen mielipide täällä. Asennevammaisia fleguja vellit housuissa, en näe sitä.
No GM Bob Murray ainakin teeskenteli olevansa hyvin, hyvin vihainen ja sanoi "Missä pahuksessa pelaajat olivat Game 1:ssä ja Game 2:ssa...Missä he olivat? Game 7:ssä pelaajia ilmestyi pelailemaan, mutta missä oli se intohimo ja yrittäminen? Missä pahuksessa se oli?" Joten tuo kuulostaa minun korviini siltä, että hän oli samaa mieltä useiden tässä ketjussa olleiden kirjoittajien kanssa Ankkojen asennevammaisuudesta. Ei yritetty tarpeeksi. Mutta ehkä sitten tiedät paremmin kuin Bob Murray mikä se totuus on, mistä näitä voi varmaksi tietää. Minä muodostan mielipiteeni sen mukaan kuin mitä näen, ja ilmeisesti sinä näit, että ei fleguiltu vaan sata lasissa koko ajan mentiin, vaikkei se siltä kaikkien (Murraynkaan) silmiin näyttänyt.

Enkä kyllä yhtään ymmärrä tätä Getzin jatkuvaa haukkumista.
No NBC-televisioaseman NHL-analysoijat, entiset NHL-pelaajat Jeremy Roenick ja Anson Carter ehdottivat Getzlafin kauppaamista muualle, joten ainakin puolitosissaan kai yhtyivät tuohon mielipiteeseen, että olisi ehkä aika päästä eroon Getzlafista. Mutta mielipiteitä on monia. Minusta tuntuu, että Getzlaf on tosiaan ollut "matkustaja" kaikissa näissä mestaruuksia voittaneissa joukkueissaan ainakin miesten tasolla, ennemminkin kuin se ratkaisija, jota häneltä odotetaan. Mielestäni se ei riitä, että Getzlaf ehkä omasta mielestään "pelaa täysillä". Mielestäni siitä pitäisi näkyä joku apinan raivo myös.

Runkosarja on runkosarja mutta kyllä kannattajana on mukavampi olla kun voitetaan kaksi peliä kolmesta ja pelityylikin oli omaan makuun viihdyttävä.
Siis sinun mielestäsi Ankkojen "puuduttava pitkä päätyyn ja ei kukaan perään ja annetaan vastustajan pyörittää Ankkojen päässä mielensä mukaan ja toivotaan, että eivät osu maaliin", on viihdyttävä? Ei siinä mitään, mielipiteensä kullakin. Minua viihdyttäisi joku Neuvostoliiton 1970-luvulla esittämä klap-klap peli paljon enemmän, ja vaikkei sellainen NHL-ssä mahdollista olisikaan, niin nykyjoukkueista vaikka San Jose pelaa paljon nopeampaa ja viihdyttävämpää kiekkoa. Hankitaan sellaiset pelaajat jotka siihen pystyy, ja kyllä Perryllä ja Getzylläkin luistin tarpeeksi nopeasti kulkee kun vaan laittavat niskan kyyryyn ja lähtevät polkemaan, olen nähnyt heidän tekevän tätä! Joten kesällä kuntokuri päälle, niin ettei tarvitse kuulla huhuista, että kaverit tulevat leirille syksyllä rapakunnossa ja siitä kärsitään sitten koko kausi.

Eli itsellesi tärkein kriteeri valmentajassa on kuinka sujuvaa small talkkia se lörpöttelee pressissä ? #america
Luetun ymmärtäminen: En missään kohtaa kirjoittanut, että small talk (ja mielestäni pelin jälkeiset kommentit eivät ole, tai ei ainakaan pitäisi olla, mitään small talkia, vaan vakavaa puntaroimista) olisi tärkein kriteeri. Minua nyt vain ei Sutter miellytä ihmeellisine kasvovääntöineen (linkki vie sportspickle.com:in kuvaan Darryl Sutterista) ja täysin käsittämättömällä mongerruksellaan, koko miehestä jää hyvin vastenmielinen ja Forrest Gumpmainen kuva. Mutta en häntä tietenkään henkilökohtaisesti tunne.
 

Kuppi

Jäsen
No GM Bob Murray ainakin teeskenteli olevansa hyvin, hyvin vihainen ja sanoi "Missä pahuksessa pelaajat olivat Game 1:ssä ja Game 2:ssa...Missä he olivat? Game 7:ssä pelaajia ilmestyi pelailemaan, mutta missä oli se intohimo ja yrittäminen? Missä pahuksessa se oli?" Joten tuo kuulostaa minun korviini siltä, että hän oli samaa mieltä useiden tässä ketjussa olleiden kirjoittajien kanssa Ankkojen asennevammaisuudesta. Ei yritetty tarpeeksi. Mutta ehkä sitten tiedät paremmin kuin Bob Murray mikä se totuus on, mistä näitä voi varmaksi tietää. Minä muodostan mielipiteeni sen mukaan kuin mitä näen, ja ilmeisesti sinä näit, että ei fleguiltu vaan sata lasissa koko ajan mentiin, vaikkei se siltä kaikkien (Murraynkaan) silmiin näyttänyt.
En kai missään väittänyt tietäväni mitään paremmin kuin Murray, esitin vain oman mielipiteeni. Muutenkin tekstini enemmänkin käsitteli koko BB:n ajan eikä ainoastaan tuota viimeistä sarjaa, lukuunottamatta sarjan viimeistä peliä. Sarjan ekasta pelistä olen samaa mieltä Murrayn kanssa, Nashville oli valmiimpi. Vikassa Ducksilla oli kolmannessa erässä liuta hyviä paikkoja. En nähnyt siinä pelissä fleguilua, näin yrittämistä ja hienoa Nashvillen puolustuspeliä.

Oletko sitä mieltä että Ducks olisi fleguillut viime vuoden pudotuspeleissä? Ekat viisi CHI-peliä Ducks pelasi huikealla temmolla ja 4-1 oli lähempänä kuin 2-3 toiseen suuntaan. Sen jälkeen tuli seinä vastaan enkä väitäkään ettei parantaa pitäisi. Pointti oli kuitenkin se ettei tämä ollut kiinni asenteesta tai fleguilusta. Uskotaanko oikeasti että ekaksi pelattaisiin runkosarjat kärjen tahdissa jonka jälkeen aina jossain sarjassa kolmen voiton jälkeen muistetaankin että lomahotellin baarissa onkin happy hour jo alkanut? Mielestäni syitä voisi hakea vaikkapa henkiseltä puolelta, esim mietinkin jo että onkohan joukkueessa liian vähän henkeä luovia. Tämä siis oma mielipide asiasta jos toiset näkee laiskottelua niin ei siinä mitään, minä en sitä syytä tällä hetkellä osta.

No NBC-televisioaseman NHL-analysoijat, entiset NHL-pelaajat Jeremy Roenick ja Anson Carter ehdottivat Getzlafin kauppaamista muualle, joten ainakin puolitosissaan kai yhtyivät tuohon mielipiteeseen, että olisi ehkä aika päästä eroon Getzlafista. Mutta mielipiteitä on monia. Minusta tuntuu, että Getzlaf on tosiaan ollut "matkustaja" kaikissa näissä mestaruuksia voittaneissa joukkueissaan ainakin miesten tasolla, ennemminkin kuin se ratkaisija, jota häneltä odotetaan. Mielestäni se ei riitä, että Getzlaf ehkä omasta mielestään "pelaa täysillä". Mielestäni siitä pitäisi näkyä joku apinan raivo myös.
Murrayn mielipiteellä on mun silmissä arvoa. Roenick ja Carter nyt ovat noissa hommissa koska tuovat mielipiteillään väriä lähetyksiin, en niitä kovin tosissani ota. Jos joku oikea analysoija tyyliin McKenzie sanoisi saman voisin jo kuunnella perustelutkin.

Kanadalla on parempia senttereitä kuin Getzlaf. Mielestäni Getzlafin on kuulunutkin pelata alemmissa kentissä Kanadan paidassa. Jos se sitten on matkustamista ettei ole maailman parhaan maajoukkueen paras pelaaja niin sitten olkoon. Lisäksi Getz ei ole parhaimmillaan isolla jäällä, muistaakseni Vancouverin kisoissa peli kulki hyvin. Ja vaikken tiedäkään mitään verrattuna Kanadan GM:ään niin itse en olisi valinnut ainakaan Perryä Sotshiin, aivan liian hidas isoon kaukaloon. SC-voitossahan Getz ja Perry olivat nuoresta iästä huolimatta tärkeimpiä hyökkääjiä, eivät matkustajia.

Getzlaf teki BB:n aikana pudotuspeleissä 46 pistettä 42:ssa pelissä. Ei tankkaajia vastaan vaan top-16 vastaan ja veikkaan ettei löydy montaa pelaajaa noin kovalla pistekeskiarvolla samalta ajanjaksolta. Siinä ohessa on kuitenkin pelannut pääosin ihan hyvin puolustuspäähänkin. Vaikea ainakin minun on haukkua tuota suoritusta.

Siis sinun mielestäsi Ankkojen "puuduttava pitkä päätyyn ja ei kukaan perään ja annetaan vastustajan pyörittää Ankkojen päässä mielensä mukaan ja toivotaan, että eivät osu maaliin", on viihdyttävä?
Ei vaan mielestäni Ankat ei pelannut tuolla tyylillä. Ankoilla oli tällä kaudella valtaosassa peleissä enemmän sekä laukauksia että maalipaikkoja kuin vastustajalla, jonka takia saavuttivatkin taas yli 100 pistettä. Tuskin sama olisi onnistunut tuolla tyylillä mitä kuvailit. Tällä kaudella maalinteko oli hankalaa mutta edellisillä kausilla maaleja syntyi ihan NHL:n kärkitahtia, meikäläiselle ainakin tuo maistui. Lisäksi minusta Anaheimin peleissä oli hyvin vauhtia ja mukavasti fyysisyyttäkin BB:n aikakaudella. Eikä päätykiekoissa ole mitään vikaa jos ne pelataan niin että oma pelaaja kerkeää niihin, yhtä hyviä kuin mikä tahansa muu syöttö. Puhun edelleenkin koko BB:n ajasta eikä parista pelistä jossa Rinne pääsi päätykiekkoihin.

Mielipiteitähän nämä ja hyvä vaan jos herättävät keskustelua, sitä vartenhan täällä ollaankin.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
En kai missään väittänyt tietäväni mitään paremmin kuin Murray, esitin vain oman mielipiteeni.
Et väittänyt et, mutta "väitit" että pelaajat eivät fleguilleet (joten ilmeisesti painoivat sata lasissa jollei ylikin). Minun ja BM:n ja monen muun mielestä se pelaaminen ei siltä näyttänyt. Mutta voihan olla, että me olemme väärässä ja sinä oikeassa, sitä ei voi oikein tietää kuin olemalla jokaisen pelaajan aivokopassa, ja sehän on mahdotonta meille se, ainakin toistaiseksi.

Vikassa Ducksilla oli kolmannessa erässä liuta hyviä paikkoja. En nähnyt siinä pelissä fleguilua, näin yrittämistä ja hienoa Nashvillen puolustuspeliä.
Oli vähän parempaa pelaamista Duckseilta se peli minunkin mielestäni, mutta odotin jotain apinan raivoa (ja ilmeisesti BM:kin) ja sitä ei nähty. Joten pikkasen parempaa peliä kuin seiskapelin loppu kun olisivat esittäneet jokaisessa sarjan pelissä, niin ei tarvitsisi lukea Amerikanihmeen ulinoita tällä palstalla.

Oletko sitä mieltä että Ducks olisi fleguillut viime vuoden pudotuspeleissä?
En varmaan muista tarkkaan, mutta ei nyt millään apinanraivolla silloinkaan pelanneet. Silloin vain upposi maaliin aika hyvin. Siinä kaikki muistoni. Ja sitten seiskapeliin tultiin taas katsomaan, kuinka monta maalia se Toews tekee.

Mielestäni syitä voisi hakea vaikkapa henkiseltä puolelta, esim mietinkin jo että onkohan joukkueessa liian vähän henkeä luovia. Tämä siis oma mielipide asiasta jos toiset näkee laiskottelua niin ei siinä mitään, minä en sitä syytä tällä hetkellä osta.
Laiskottelu ja henkisen puolen ongelmat ovat minun mielestäni suorassa yhteydessä toisiinsa, joten tavallaan ne ovat sama asia. Jos on koko sydämellään pelissä mukana (henkinen puoli kunnossa), niin tuskin silloin voi mitään fyysisesti laiskotella, vedetään vaan pää kolmantena jalkana joka shifti niin kauan kuin happea riittää.


Roenick ja Carter nyt ovat noissa hommissa koska tuovat mielipiteillään väriä lähetyksiin, en niitä kovin tosissani ota.
Oletko lukenut Roenickin kirjat? En miestä millään tavalla tunne henkilökohtaisesti, mutta niistä kirjoista huokuu kyllä sellainen aitous, että tuskin J.R. ihan kansan huviksi vaan puhuu puuta heinää. Kaveri on hyvinkin tunteella mukana kaikessa (ehkä vähän liiankin), ja luulen, että "hän puhuu suoraan sitä mitä ajattelee" eikä yritä esittää jotain TV-viihdyttäjää (asia, jonka hän mainitseekin kirjoissaan, että NBC:n sporttilähetysten päälliköltä tulee palautetta siitä, että Jeremy sanoo asiat vähän turhankin suorasti). Getzlafin kohdalla en ole ihan varma, kuinka tosissaan hän oli, mutta koska asia esille nousi, niin ajattelin, että ei savua ilman tulta hänenkään ajatuksissaan. MacKenzie on nostettu vähän turhankin korkeaksi jumalaksi suomalaisten NHL-seuraajien keskuudessa minun mielestäni, ei ainakaan näin pohjois-amerikkalaisesta näkökulmasta hän ole niitä ainoita Ukko Ylijumalia, vaan on reippaasti muitakin, joita arvostetaan ja kuunnellaan. Toki Bob on ihan mies paikallaan ja tietää kiekosta varmaan miljardi kertaa enemmän kuin esim. minä.

Kanadalla on parempia senttereitä kuin Getzlaf. Mielestäni Getzlafin on kuulunutkin pelata alemmissa kentissä Kanadan paidassa. Jos se sitten on matkustamista ettei ole maailman parhaan maajoukkueen paras pelaaja niin sitten olkoon.
Ongelmana tässä on se, että suuresti arvostamani jääkiekkoasiantuntija (pitäisikö laittaa hymiö tähän kohtaan?) Teemu Selänne totesi aikoinaan, että Getzlafin taidoilla rajana on taivas, ja minä olen samaa mieltä. Eli kaverissa tuntuisi olevan potentiaalia vaikka maailman parhaaksi kiekkoilijaksi, mutta hän ei kuitenkaan sitä ole. Joten flegu, henkisen puolen ongelmajätkä, jne. Matkustaja, kun voisi olla todellinen kapu.

SC-voitossahan Getz ja Perry olivat nuoresta iästä huolimatta tärkeimpiä hyökkääjiä, eivät matkustajia.
Joo, silloin nuoruuden innossa Getzlaf ja Perry vetivät aika kovat pisteet pleijareissa. Jotenkin minulle on kuitenkin jäänyt mieleen sellainen kuva, että se joukkue oli enemmän Niedermayerin, Prongerin, Selänteen ja ehkä Andy McDonaldin varassa kuin Getzlafin ja Perryn, mutta olivathan jälkimmäiset silloin kovina pistelinkoina varsinkin pleijareissa. Jotenkin vaan se pelaaminen ei ole enää yhtä vapautunutta nykyisin niin kuin silloin, mutta ehkä se on vaan mutua.

Getzlaf teki BB:n aikana pudotuspeleissä 46 pistettä 42:ssa pelissä. Ei tankkaajia vastaan vaan top-16 vastaan ja veikkaan ettei löydy montaa pelaajaa noin kovalla pistekeskiarvolla samalta ajanjaksolta. Siinä ohessa on kuitenkin pelannut pääosin ihan hyvin puolustuspäähänkin. Vaikea ainakin minun on haukkua tuota suoritusta.
Voitot ratkaisevat, eivät henkilökohtaiset pisteet. Jotenkin sitä vaan odottaa kapteenin vievän joukkueen eteenpäin vaikka sitten väkisin (aina tulee mieleen tuo Mark Messierin lupaus voitosta 1994 ja lupauksen lunastaminen) tai ainakin näennäisesti yrittävän kaikkensa voiton eteen. Nyt näen vain näitä Getzlafin sokkosyöttöjä rystyltä jotka usein päätyvät vastustajalle, ja missä oli se apinanraivo esim. tämän vuoden playoffs pelissä #1?

Eikä päätykiekoissa ole mitään vikaa jos ne pelataan niin että oma pelaaja kerkeää niihin, yhtä hyviä kuin mikä tahansa muu syöttö.
Myönnän, etten katsonut tarpeeksi monta peliä menneellä kaudella, mutta niissä, mitkä näin, tuo pitkä päätyyn ja sitten luistellaankin vaihtoon ja annetaan kiekko ilmaiseksi vastustajalle oli liian usein se tyyli. Kyllähän jotkut ovat yrittäneet sanoa, ettei Ducksien pelaajisto sovi kiekon hallussapitoon tai siniviivan ylittämiseen jollain kovalla vauhdilla, mutta on kai siihen muitakin variaatioita olemassa, esim. viivan ylittäminen ja jättökiekko takana tulevalle on yksi mahdollinen, josta pidän. Niin että se kiekko pysyy koko ajan hallussa. Mielikuvitusta ja ajatusta mukaan! No, helppo se kai on sanoa täältä jostain ruudun takaa.

Mielipiteitähän nämä ja hyvä vaan jos herättävät keskustelua, sitä vartenhan täällä ollaankin.
Tuosta olen viimein sataprosenttisesti samaa mieltä! Kiitos mielipiteistäsi, yritän vain ymmärtää miten ja miksi jotkut muut näkevät asiat toisin!
 

bob barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Michael Russo StarTribune:

"Speaking of that, it's believed on that same phone call with Murray, Fletcher asked about the status of Ducks assistant coach Paul MacLean. I've been led to believe Fletcher has yet to receive permission to talk with MacLean. If that's true, it likely means MacLean, the former Senators head coach, is a candidate to replace Boudreau in Anaheim. That would make sense since MacLean was Murray's hire in the first place."
 

bob barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Ihan hauskaa kun aikasemmin puhuttiin ja haluttiin, että jos pakeista pitäisi joku heittää pois niin se olisi Vatanen, mutta nyt todella moni on sitä mieltä, että Fowler pitäisi myydä pois ja Vataselle sopparia.

Tässä tulee se realismi cap hitin kanssa vastaan, kaikkia sopimuksen alalisia pelaajia ei voida nyt pitää. Kun on niin monta uutta sopimusta tehtävänä. Sekä Sami että Cam on "helppo" treidata hinta/laatusuhde.
Fowlerin laukaus otti tänä vuonna (etenkin lopussa ) isoja kehitysaskelia On omasta mielestäni liian pehmeä pelaaja top puollustajaksi vaikka liikkuukin jäällä todella sulavasti. Vähän enempi munaa siihen pelaamiseen niin olisi todella hyvä.

Täällä on käytetty sanaa fleguilu Ducksin pelaamisesta , mikä ei mielestäni kuvaa sitä oikein hyvin. Ennemminkin oli sellasta vastuun siirtämistä ja odottelua, hävittiin kaksinkamppailut ja aloitukset järjestään noissa huonoissa peleissä. Edelleen hehkutan Dallas joukkuetta siitä voi kattoo mitä tarkoitan. joka_sentistä_taistellaan. katsokaa vaikka maalineduspelaamista, kiekko vaikka syödään. Siitä samaan hengevetoon ducksille tehdyt maalit nauhalta niin näette eron. Ihan rauhassa saa siellä seisoa, ja sohia kiekkoa maaliin/tehdä maskia Andersen piti isoja aikoja puollustusta pystyssä.
 

Largo

Jäsen
Aletaan sitten miettimään hieman ensi kautta.

Hyökkäys:

X - Getzlaf - Perry
Cogs - Kesler - Silf
Ritchie - X- X
Garbutt - Thompson - X
Wagner

Perron ja McGinn ovat ainoat UFA:t, jotka voisivat sopivan hinnan kanssa mahtua joukkueeseen. Santorelli, Horcoff ja Stewart ovat kiitos hei. Perronille 1.v ja 3M voisi olla sopiva jatko. Pidempää kuin vuoden sopparia en kuitenkaan miehelle tekisi, McGinn sitten hieman halvemmalla, 2.v ja 2,25-2,5M hänelle. Sitten RFA:t. Pirrille voisi jarkon sorvata, mutta ihan maksimissaan 1.v ja 1M. Rakellille tarvii varmaan joku silta rakentaa ja se voisi olla 2.v ja 2,5-3M. Vapailla markkinoilla on pelaajia, mutta mitään meille sopivaa löytyy aika vähän. Lucic voisi olla tarpeeksi vittumainen lisä Ducksin rosteriin, mutta hinnat markkinoilla on varmaan liian kovat Ducksille.

Puolustus:

Fowler - Bieksa
Stoner - Theodore
Despres - Montour
Manson

RFA:t Vatanen ja Lindholm, UFA:t valitettavasti vain Holzer. Näiden herrojen sopimukset on aika mysteeri. Ei kumpikaan tehnyt suuria liikkeitä kohti supertähteyttä, vaan pelasivat melko samanlaisen kauden putkeen. Lidholmille varmaan napsahtaa siltasopimus. Olisiko se sitten 2.v ja 2,5M? vai pitääkö enemmän maksaa? Vaihtoehtoisesti sitten 6.v ja 4-4,5M voisi olla vaihtoehto. Vataselle tulee hieman kalliimpi sopimus, kun on jo ehtinyt syömään RFA-kuormasta. Hintaa onkin taas vaikeampi arvioida. Itse tekisin 5X5 sopparin Samille. Vapailta markkinoilta meidän ylileveään pakistoomme on aika turha hakea mitään, vaikka Kris Russell itseäni miellyttäisi. Jollekin vatipäälle kun saisi Bieksan, Stonerin ja melkeenpä Despresin treidattua, niin eipä haittaisi.

Maalivahdit:

Gibson
X

Khudobin saa lähteä, Andersen ei. Andersenin sopimukselle tulee väkisinkin hintaa, joten alan kallistumaan Gibsonin kauppaamiseen. Andersenille tulee varmaan 4-5M kaudesta ja vuosia 3-6.v

____________________________________________________________________________________________________________________________


Eli aika heikoilla ollaan. Tosta tulisi jo karkeasti 20M lisää, ja veikkaan sen menevän kuutisen miljoonaa yli Ducksin oman palkkakaton. Eli kaupataan:

Bieksa
Fowler
Despres
Gibson

Sisään ei tarvitse tulla juuri mitään, eikä tolla kasalla pl. Gibson mitään saakaan. Jos Tampa on vielä kiinnostunut, niin otetaan Drouin. Ongelma on siinä , että jos meillä on turhia miljoonia pakeissa, niin sitä on myös Tampalla. Eli minne sitten? Hurricanesille meillä olisi antaa Fowler, Gibson ja suostuisivat varmaan ottamaan Stonerin ja ehkä jopa Bieksan sopimuksen kontolleen saadessaan Wardille korvaajan ja Fowlerista ihan kelvollisen puolustajan. Mitäköhän me siitä hyödytään, kun Hurricanes on todellisessa re-buildissa, eikä mitään järkevää varmasti meille pysty antamaan. Skinner ja Lindholm ovat ainoat mitä omaan silmääni sieltä voisin haluta. Toki Faulk, mutta ei nyt liioitella. 1st rounderi pitäisi varmaan myös antaa.

En keksi enempää, joku muu voi puolestaan pohtia.
 

Kuppi

Jäsen
Laiskottelu ja henkisen puolen ongelmat ovat minun mielestäni suorassa yhteydessä toisiinsa, joten tavallaan ne ovat sama asia. Jos on koko sydämellään pelissä mukana (henkinen puoli kunnossa), niin tuskin silloin voi mitään fyysisesti laiskotella, vedetään vaan pää kolmantena jalkana joka shifti niin kauan kuin happea riittää.
On siinäkin perää että laiskottelu voi johtua henkisen puolen ongelmista. Itse kuitenkin mietin tilanteen vähän samanlaiseksi kuin Leijonilla aikanaan (ja toisinaan edelleenkin) jossa finaaleja ja välieriä ei vaan millään saatu voitettua. En muista että Leijonia olisi ikinä syytetty laiskoiksi mutta jokin henkinen heikkous siinäkin kuitenkin oli jonka takia peli huononi ratkaisuhetkillä.

Oletko lukenut Roenickin kirjat? En miestä millään tavalla tunne henkilökohtaisesti, mutta niistä kirjoista huokuu kyllä sellainen aitous, että tuskin J.R. ihan kansan huviksi vaan puhuu puuta heinää. Kaveri on hyvinkin tunteella mukana kaikessa (ehkä vähän liiankin), ja luulen, että "hän puhuu suoraan sitä mitä ajattelee" eikä yritä esittää jotain TV-viihdyttäjää (asia, jonka hän mainitseekin kirjoissaan, että NBC:n sporttilähetysten päälliköltä tulee palautetta siitä, että Jeremy sanoo asiat vähän turhankin suorasti).
En ole kirjoja lukenut, mutta sen perusteella mitä muistan peli- ja TV-urasta niin näkisin Roenickin aika lailla samanlaisena kuin kuvailit. Ei hän esitä mutta tuolla luonteella seuraa automaattisesti värikkäitä kommentteja. Tuntuu kuitenkin että hänen heittonsa tulevat usein tunteella mutu-tyyliin ilman sen syvempiä perusteluja tai analyysiä joten en anna niin paljon painoarvoakaan niille. Mielenkiintoisia ne kyllä ovat ja siinä mielessä mies paikallaan noissa hommissa, paljon mielummin kuuntelen Roenickia kuin näitä perusjargonia jauhavia vanhoja pelaajia jossa suu käy mutta mitään ei kuitenkaan sanota.

Tuosta olen viimein sataprosenttisesti samaa mieltä! Kiitos mielipiteistäsi, yritän vain ymmärtää miten ja miksi jotkut muut näkevät asiat toisin!
Sama homma, enkä mitenkään väitä tietäväni kaiken paremmin kuin muut vaikka mielipide olisikin eri. Eiköhän nuo erot meidän mielipiteissä tulleet jo aika hyvin selviksi joten en meinaa enää heittää vastaväitteitä tässä asiassa.
 

Caniac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers / Carolina Hurricanes
Hurricanesille meillä olisi antaa Fowler, Gibson ja suostuisivat varmaan ottamaan Stonerin ja ehkä jopa Bieksan sopimuksen kontolleen saadessaan Wardille korvaajan ja Fowlerista ihan kelvollisen puolustajan. Mitäköhän me siitä hyödytään, kun Hurricanes on todellisessa re-buildissa, eikä mitään järkevää varmasti meille pysty antamaan. Skinner ja Lindholm ovat ainoat mitä omaan silmääni sieltä voisin haluta. Toki Faulk, mutta ei nyt liioitella. 1st rounderi pitäisi varmaan myös antaa.

Olisi ehkä antaa, mutta Carolinalla ei ole oikeasti mitään tarvetta puolustajille, eikä varsinkaan Fowlerille. Ja kun suurin puute on hyökkäyspäässä, niin Skinnerin ja Lindholmin kauppaaminen ilman vastaavia tai Lindholmin tapauksessa vastaavan potentiaalin omaavia hyökkääjiä olisi todella omituinen ratkaisu.
 

bob barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Aletaan sitten miettimään hieman ensi kautta.
Perron ja McGinn ovat ainoat UFA:t, jotka voisivat sopivan hinnan kanssa mahtua joukkueeseen. Santorelli, Horcoff ja Stewart ovat kiitos hei. Perronille 1.v ja 3M voisi olla sopiva jatko. Pidempää kuin vuoden sopparia en kuitenkaan miehelle tekisi, McGinn sitten hieman halvemmalla, 2.v ja 2,25-2,5M hänelle. Sitten RFA:t. Pirrille voisi jarkon sorvata, mutta ihan maksimissaan 1.v ja 1M. Rakellille tarvii varmaan joku silta rakentaa ja se voisi olla 2.v ja 2,5-3M. Vapailla markkinoilla on pelaajia, mutta mitään meille sopivaa löytyy aika vähän. Lucic voisi olla tarpeeksi vittumainen lisä Ducksin rosteriin, mutta hinnat markkinoilla on varmaan liian kovat Ducksille.


RFA:t Vatanen ja Lindholm, UFA:t valitettavasti vain Holzer. Näiden herrojen sopimukset on aika mysteeri. Ei kumpikaan tehnyt suuria liikkeitä kohti supertähteyttä, vaan pelasivat melko samanlaisen kauden putkeen. Lidholmille varmaan napsahtaa siltasopimus. Olisiko se sitten 2.v ja 2,5M? vai pitääkö enemmän maksaa? Vaihtoehtoisesti sitten 6.v ja 4-4,5M voisi olla vaihtoehto. Vataselle tulee hieman kalliimpi sopimus, kun on jo ehtinyt syömään RFA-kuormasta. Hintaa onkin taas vaikeampi arvioida. Itse tekisin 5X5 sopparin Samille. Vapailta markkinoilta meidän ylileveään pakistoomme on aika turha hakea mitään, vaikka Kris Russell itseäni miellyttäisi. Jollekin vatipäälle kun saisi Bieksan, Stonerin ja melkeenpä Despresin treidattua, niin eipä haittaisi.


.

McGinn treidin yhteydessä puhuttiin että hänellä halu jatkaa Buffalossa että tuli vaan "lainalle" kannujahtiin kevääksi. Kelpaisi kyllä itselle ...

Samoin Lucic on ilmoittanut haluavansa jatkaa Kingseissä.

Stewardille toivon jatkoa, halpa syvyyspelaaja samat sanat Horcoffista. Perron toivottavasti jatkaa. Lähteiden mukaan sekä Vadu että Hampus hakee pitkää pahvia, en itsekkään usko mihinkään siltasopimuksiin heidän kohdalla.

Murray ilmoitti BB potkujen jälkeen miettivänsä uutta valmentajaa ihan rauhassa mutta taitaa olla niin että valmentajamarkkinoilla on nyt niin paljon liikettä että mihinkään kuukausien tuumailutaukoihin ei ole varaa. nopeat syövät hitaat. eli itse odotan valmentaja uutista ihan lähipäivinä/viikkona.
 

Largo

Jäsen
McGinn treidin yhteydessä puhuttiin että hänellä halu jatkaa Buffalossa että tuli vaan "lainalle" kannujahtiin kevääksi. Kelpaisi kyllä itselle ...

Samoin Lucic on ilmoittanut haluavansa jatkaa Kingseissä.

Stewardille toivon jatkoa, halpa syvyyspelaaja samat sanat Horcoffista. Perron toivottavasti jatkaa. Lähteiden mukaan sekä Vadu että Hampus hakee pitkää pahvia, en itsekkään usko mihinkään siltasopimuksiin heidän kohdalla.

Murray ilmoitti BB potkujen jälkeen miettivänsä uutta valmentajaa ihan rauhassa mutta taitaa olla niin että valmentajamarkkinoilla on nyt niin paljon liikettä että mihinkään kuukausien tuumailutaukoihin ei ole varaa. nopeat syövät hitaat. eli itse odotan valmentaja uutista ihan lähipäivinä/viikkona.
Joo, niin taisi McGinnin kohdalla ollakin

Lucic on näin ilmaissut, mutta uskon hänen katsovan muitakin vaihtoehtoja. LA on meitä lähellä, joten jos kaupunki viehättää, niin Orange County on ainakin riittävän liki.

Ei mulla Stewartia saati Horcoffia vastaan mitään ole, mutta halvemmalla pitää sainata, kun tuo oma raja tulee hätäseen vastaan. Sekä Hampusille että Vataselle pitkää pahvia vaan. Hinta onkin se toinen juttu. Hampusilla on vielä neljä kautta RFA:na ja siihen pari UFA vuotta niin ollaan siinä 4-5/AAV paikkeilla. Vatasella taitaa olla enää vuosi RFA:na, joten muut vuodet alkaa maksamaan.

Ajatus: palkataan BB runkosarjaksi ja vaihdetaan valmentaja runkosarjan jälkeen. Tilalle sitten joku passeli PO-valmentaja.
 

bob barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Sutter ei kirjoittanut suoraan alle L.A: n sopimustarjousta vaan " miettii vielä"
( Sutter; “see what the Kings will look like through free agency, the cap and its prospects.” ) odottaako Lombardi muka heinäkuuhun ?

Alkaa tuoksumaan Ducks sopimukselta. Kelpaisi.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Kovasti tuolla HFBoardsin puolella ja ehkä muuallakin huhuillaan Travis Greeniä Vancouverin AHL-joukkueesta mahdollisesti Ankkojen johtavan valmentajan rooliin. Minulla ei ole muuta mielikuvaa kaverista kuin että pelaajana hän oli vähän tätä harmaata massaa, mutta näköjään kaverilla oli Islanders-aikoinaan (mihin joukkueeseen minäkin hänet lähinnä yhdistän) yksi 70 ja yksi 64 pisteen kausi. Valmentajana minulla ei ole hänestä senkään vertaa hajua, ihan tuntematon tapaus, mutta jos tuota viime aikaista rekordia katsoo, niin näköjään pari finaalitappiota on tullut viime vuosina sekä Memorial Cupissa, että AHL:ssä, joten onko tässä toinen playoffs-luuseri taas kyseessä? Jos joku osaa valaista kaverin tekemisiä paremmin, niin olisin kiitollinen.
 

bob barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Voisin lyödä aika paljon vetoa että Ducks ei TÄSSÄ vaiheessa palkkaa valmentajaksi ketään nousevaa kykyä. Joukkue on rakennettu menestymään nyt. Muutaman vuoden päästä alkaa osittainen re-bilding ja silloin ehkä mahdollista.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Voisin lyödä aika paljon vetoa että Ducks ei TÄSSÄ vaiheessa palkkaa valmentajaksi ketään nousevaa kykyä. Joukkue on rakennettu menestymään nyt. Muutaman vuoden päästä alkaa osittainen re-bilding ja silloin ehkä mahdollista.
En tiedä onko nouseva kyky sama kuin nuori valmentaja, mutta tulee ainakin lähihistoriasta mieleen Mike Babcock, joka voitti Stanley Cupin päävalmentajana ollessaan vissiin 45 vuotias, ja Dan Bylsma (joka taisi kyllä tulla kesken kauden päävalmentajaksi) ollessaan vissiin 38 vuotias 2009. Babcock ei nyt ehkä ollut enää "nouseva kyky" voittaessaan, kun oli jo NHL:ssä valmentanut vuodesta 2002.

Yeo on kyllä kyvykkään oloinen valmentaja, mutta ei kaikki tainnut mennä putkeen Wildissä. Mutta en nyt kauheasti pahakseni laittaisi, jos hän tulisi Ducksiin yrittämään vaikka jollain lyhyellä sopparilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös