Anaheim Ducks 2014–2015

  • 308 546
  • 748

Largo

Jäsen
Fowler hakeutui kerrankin kunnolliseen vetopaikkaan ja sai vastustajasta snadisti kimmonneen vedon kautta kiekon verkkoon. Lindholmin syöttöpisteet yhtä turhia kuin Vatasen jos sinun mukaasi mennään. Itse en vähättelisi yhtäkään näistä, mutta logiikkasi tuohon otteluun liittyen edellyttäisi tällaista.
No joo, muistin tuon vedon menneen ihan suoraan sisään, joten analyysini oli alun perin väärä. Koitin nyt hakea missä kohtaa sanoin Samin syöttöjen olleen turhia, mutta en sitä löytänyt. Jos kelaat hieman taaksepäin, niin huomaat ohjaneesi tämän keskustelun - ja sen mistä se lähti - täysin sivuraiteille.

En palvo enää Sami Vatasta, mutta puolustan häntä kyllä jos kummallista kuraa rupeaa irtoamaan.
Ööh, missä kohtaa nyt latosin kuraa Sami Vatasesta? Jos nuo Samin syötöt maaleihin olivat jotain maagista ja huikeaa, niin se on sinun mielipiteesi ja sinulla on siihen ihan täysi oikeus. Omasta mielestäni Kesleriin maaliin hän antoi ihan kivan passin, johon nyt pystyy esim. noh, melkein ketä vaan NHL:ssä pelaava pelaaja. Getzlafin maaliin häneltä hieno ajatus heittää DSP:lle passi, mutta missaa sen 15 senttiä kohteesta, jonka seurauksena DSP noutaa kiekon laidasta, kiekkoa maalille ja Getzlafilta hieno ohjaus. Ei siinä, tehopisteet ovat tehopisteitä ja ihan ansaittujahan nuo ovat, mutta jos tänne tulee joku sanomaan, että Samilta maaginen passi DSP:lle ja hieno viivan pitäminen, niin kyllä siinä kohtaa tulen hieman topputtelemaan. Jos tuon olisi tehnyt Fowler, ei olisi kukaan tullut tänne jakamaan vuolaita kehuja hienosta viivan pitämisestä ja nerokkaasta passista.

Edit. Haen sitä että muistellaan muidenkin pakkien tehopisteitä sitten samalla tavalla.
Okei, lähdetään siitä ettei kenenkään tehopisteet ole samanlaisia. Esim. jos Fowler tekee maalin ja Sami antaa lyhyen keskialueen syötön, josta tulee maali, ovat ne eri luokkaa ihan miten päin vaan katsoo. Myönnän, analysoin Fowlerin maalin väärin, kun tosiaan olin katsovinani sen menneen suoraan sisään. Lindholmin syötöistä en muista sanoneeni mitään, koska se ei liittynyt tähän keskusteluun millään lailla, mutta ovat ihan linjassa Samin syöttöjen kanssa. Koitan ajatella ihan objektiivisesti näitä pelejä, enkä aseta Samia mihinkään jalustalle jokaisen kivan jutun jälkeen. Enkä ketään muutakaan. Jos joku pelaaja saa omissa papereissa turhaa lokaa niskaan, on se ehdottomasti Jakob Silfverberg, eikä oikeastaan kukaan muu. Puolestaan Cogliano ja Etem saa minulta ehkä hieman herkästi kehuja, johtuen ehkä heidän sähäkästä pelityylistään, josta pidän.



 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No joo, muistin tuon vedon menneen ihan suoraan sisään, joten analyysini oli alun perin väärä. Koitin nyt hakea missä kohtaa sanoin Samin syöttöjen olleen turhia, mutta en sitä löytänyt. Jos kelaat hieman taaksepäin, niin huomaat ohjaneesi tämän keskustelun - ja sen mistä se lähti - täysin sivuraiteille.

Sinä puhuit syötöistä joilla ei maaleihin juurikaan osuutta ollut. Tätä on helvetin vaikea muuksi yrittää vääntää.


Jos tuon olisi tehnyt Fowler, ei olisi kukaan tullut tänne jakamaan vuolaita kehuja hienosta viivan pitämisestä ja nerokkaasta passista.

Älä viitsi lätistä pehmeitä. Voin lainata tähän koko viime kauden ankkaketjun jolloin jokainen Fowlerin tai Lindholmin kakkossyöttö oli maagisinta ikinä. Tai siis upeita tehoja. Tällä kaudella on ollut tietty pakko puhua positiivisesti myös Vatasesta. Tämä on toisinaan lähes hfboardtason kamaa kun puhutaan Vatasen "hehkuttajista" vaikka ketju on useimmiten täynnä ihan muuta settiä ko. pelaajaa kohtaan.


Myönnän, analysoin Fowlerin maalin väärin, kun tosiaan olin katsovinani sen menneen suoraan sisään. Lindholmin syötöistä en muista sanoneeni mitään, koska se ei liittynyt tähän keskusteluun millään lailla, mutta ovat ihan linjassa Samin syöttöjen kanssa. Koitan ajatella ihan objektiivisesti näitä pelejä, enkä aseta Samia mihinkään jalustalle jokaisen kivan jutun jälkeen.

Sinä ammuit nyt ohi ja kovaa. Minusta on vain fiksua analysoida jokaisen pakin tehopisteiden tyyliä jos sille tielle lähdetään. Itse en näe syytä lähteä, mutta puolustan kyllä Vatasta tarpeen tullen.


 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Aika hölmö väittely on saatu aikaiseksi. Vaikka Vatanen saalisti kaksi syöttöpistettä oli hänen esityksensä, kun alku kauden aiempiin suorituksiin verrataan niin aika keskinkertainen. Tämä ottelu oli omaan silmään Vatasen yksi huonnoimmista matseista.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Aika hölmö väittely on saatu aikaiseksi. Vaikka Vatanen saalisti kaksi syöttöpistettä oli hänen esityksensä, kun alku kauden aiempiin suorituksiin verrataan niin aika keskinkertainen. Tämä ottelu oli omaan silmään Vatasen yksi huonnoimmista matseista.

Itseasiassa helvetin typerä väittely, mutta tähän hfboardtason paskaan on ihan aiheellista puuttua jos sitä ilmenee. Tämä meluaminen lähti siitä kun ruvettiin määrittelemään puolustajan tehopisteiden tyyliä. Itselleni särähtää moinen varsinkin silloin kun joukkueen muille pakeille ei vastaavaa analysointia tehdä.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Itseasiassa helvetin typerä väittely, mutta tähän hfboardtason paskaan on ihan aiheellista puuttua jos sitä ilmenee. Tämä meluaminen lähti siitä kun ruvettiin määrittelemään puolustajan tehopisteiden tyyliä. Itselleni särähtää moinen varsinkin silloin kun joukkueen muille pakeille ei vastaavaa analysointia tehdä.

En nyt jaksa tarkistaa missä yhteydessä Largo oli heittänyt "tehopisteiden tyyli" jutun, mutta kaveri vääntää aina jokaisen pelin jälkeen pitkän ja kattavan analyysin pelistä niin väkisinkin sinne tulee joskus sisältymään myös vähemmän onnistuneita lauseentynkiä.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Itseasiassa helvetin typerä väittely, mutta tähän hfboardtason paskaan on ihan aiheellista puuttua jos sitä ilmenee. Tämä meluaminen lähti siitä kun ruvettiin määrittelemään puolustajan tehopisteiden tyyliä. Itselleni särähtää moinen varsinkin silloin kun joukkueen muille pakeille ei vastaavaa analysointia tehdä.

Ymmärrän että puolustajan tehopisteiden tyyliä ruvetaan määrittelemään, kun sanotaan ettei puolustaja pelannut tehoistaan huolimatta kummoista matsia. Tuo vähän lihaa luiden ympärille tuossa väitteessä. Kuulostaa melkoiselta salaliittoteorialta joku Vatasen vihaklubi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
En nyt jaksa tarkistaa missä yhteydessä Largo oli heittänyt "tehopisteiden tyyli" jutun, mutta kaveri vääntää aina jokaisen pelin jälkeen pitkän ja kattavan analyysin pelistä niin väkisinkin sinne tulee joskus sisältymään myös vähemmän onnistuneita lauseentynkiä.

Arvostan helvetin korkealle kaverin otteluraportteja ja tältä pohjalta pikkumaisuuteni on varsin turhaa. Tuohon ensimmäiseen lauseeseen liittyen kannattaa tarkastaa ne tekstin pätkät joissa puhutaan "ei mitään merkitystä itse maalille" -tyylillä. Itsekin tunnustin ettei tuo Vataselta millään muotoa paras peli ollut, mutta kritisoidaan nyt kuitenkin vain niitä asioita mihin oikeasti perusteita on.

Ymmärrän että puolustajan tehopisteiden tyyliä ruvetaan määrittelemään, kun sanotaan ettei puolustaja pelannut tehoistaan huolimatta kummoista matsia.

Miten ne tehopisteet tai se pari pykälää plussalla oleva tehotilasto liittyy ottelussa tapahtuneisiin virheisiin? Niinpä. Pelissä oli hyviä ja huonoja hetkiä. Tuollaisia ei voi lokeroida samaan boksiin vaikka miten kokonaiskuvaa määrittäisi mielensä mukaan.
 

Largo

Jäsen
Sinä puhuit syötöistä joilla ei maaleihin juurikaan osuutta ollut. Tätä on helvetin vaikea muuksi yrittää vääntää.
Puolustin vain itseäni ja omaa mielipidettäni. Oliko sinun mielestäsi Sami Vatasen syötöt maagisia ja neroutta hipovia suorituksia?

Älä viitsi lätistä pehmeitä. Voin lainata tähän koko viime kauden ankkaketjun jolloin jokainen Fowlerin tai Lindholmin kakkossyöttö oli maagisinta ikinä. Tai siis upeita tehoja. Tällä kaudella on ollut tietty pakko puhua positiivisesti myös Vatasesta. Tämä on toisinaan lähes hfboardtason kamaa kun puhutaan Vatasen "hehkuttajista" vaikka ketju on useimmiten täynnä ihan muuta settiä ko. pelaajaa kohtaan
Sinä itse dissaat Fowleria ja Lindholmia ihan surutta, koska olet patotutunut Sami-fani. Voit kuule kaivaa sen viime vuoden ketjun ja hakea sitten niitä kommentteja maagisista kakkossyötöistä ihan vapaasti, et niitä sieltä paljoa löydä. Ja jos ollaan nyt ihan tarkkoja, niin viime kausi oli viime kausi, ja silloin Lindholm ownasi Samin 100-0. Samoin Fowler. Sillä ei ole mitään tekemistä tämän kauden suoritusten kanssa. Sä väännät ihan ihmeellisestä nyt ja jos sanon ettei Samin syötöllä ollut maalin syntymisen kannalta suurta vaikutusta, se ei ole Sami Vatasen dissaamista saati kuran heittämistä.

Sinä ammuit nyt ohi ja kovaa. Minusta on vain fiksua analysoida jokaisen pakin tehopisteiden tyyliä jos sille tielle lähdetään. Itse en näe syytä lähteä, mutta puolustan kyllä Vatasta tarpeen tullen.
Nyt sitten, kelaa taaksepäin ja katso kuka nimimerkki lähti yksittäistä tehopistettä analysoimaan, koska se en ollut minä. Ja olen varsin tietoinen sinun puolustustaidoista. Ne ovat varsin herkät.

Itseasiassa helvetin typerä väittely, mutta tähän hfboardtason paskaan on ihan aiheellista puuttua jos sitä ilmenee. Tämä meluaminen lähti siitä kun ruvettiin määrittelemään puolustajan tehopisteiden tyyliä. Itselleni särähtää moinen varsinkin silloin kun joukkueen muille pakeille ei vastaavaa analysointia tehdä.
Edelleen, kelaa sivu taaksepäin ja katso kuka tämän meluamisen aloitti. Puolustin vain itseäni ja siksi jouduin väkipakosta anlysoimaan tietyn syötön merkitystä. En lue hfboardsia, joten en tiedä minkä tason paskaa suollan, mutta lopetan sen sitten, niin saat mielenrauhan.



 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Miten ne tehopisteet tai se pari pykälää plussalla oleva tehotilasto liittyy ottelussa tapahtuneisiin virheisiin? Niinpä. Pelissä oli hyviä ja huonoja hetkiä. Tuollaisia ei voi lokeroida samaan boksiin vaikka miten kokonaiskuvaa määrittäisi mielensä mukaan.

Eivät liitykään. Bob barnes kutsui kuitenkin Vatasen syöttöä nerokkaaksi, kyllähän siihen on hyvä vastata omalla mielipiteellään. Minun mielestäni tuon nerokkaan syötön olisi osannut antaa melkein jokainen NHL-pakki, jotkut olisivat saaneet sen jopa lapaan (joo pikku provoa).

Vatanen on muuten suosikkipuolustajani suomalaisista. Parhaimmillaan ne hyökkäykseennousut ja pelirohkeus ovat mahtavaa katsottavaa. Toivottavasti jatkaa samaan malliin.
 

Largo

Jäsen
Arvostan helvetin korkealle kaverin otteluraportteja ja tältä pohjalta pikkumaisuuteni on varsin turhaa. Tuohon ensimmäiseen lauseeseen liittyen kannattaa tarkastaa ne tekstin pätkät joissa puhutaan "ei mitään merkitystä itse maalille" -tyylillä. Itsekin tunnustin ettei tuo Vataselta millään muotoa paras peli ollut, mutta kritisoidaan nyt kuitenkin vain niitä asioita mihin oikeasti perusteita on.
Boldaus oma.

Nyt voit kuule ihan itse hakea sen tekstin missä olen sanonut, ettei Samin syötöillä ollut mitään merkitystä maalin suhteen.

Eivät liitykään. Bob barnes kutsui kuitenkin Vatasen syöttöä nerokkaaksi, kyllähän siihen on hyvä vastata omalla mielipiteellään. Minun mielestäni tuon nerokkaan syötön olisi osannut antaa melkein jokainen NHL-pakki, jotkut olisivat saaneet sen jopa lapaan (joo pikku provoa).
Kiitos.

 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Puolustin vain itseäni ja omaa mielipidettäni. Oliko sinun mielestäsi Sami Vatasen syötöt maagisia ja neroutta hipovia suorituksia?

Eivät olleet kuten ei koko peli häneltä muutenkaan. Tämän olen jo sanonut ja sanon vielä kerran. Pelissä oli huonoja sekä hyviä hetkiä Vatasen osalta. Kyse on siitä kun yritetään saada koko peli(ne onnistumisetkin) epäonnistumisille tai merkittömyyksille leimallisiksi.

Sinä itse dissaat Fowleria ja Lindholmia ihan surutta, koska olet patotutunut Sami-fani.

Dissasin viime kaudella sitä miten Sami Vatanen ei muka tilastoista huolimatta voinut pelata edes yhtä Lindholmia parempaa ottelua. Tämä oli lapsellista allekirjoittaneelta, mutta perustui täysin ankkaosiossa käytyyn keskusteluun. Tämän kauden osalta olen kritisoinut Fowleria sekä Lindholmia varsin perustellusti. Täysin putkeen ei ole mennyt, mutta molemmat parantaneet otteitaan viime aikoina. Eli kyllä he kehujakin ansaitsevat ja silloin sitä annetaan.


Nyt sitten, kelaa taaksepäin ja katso kuka nimimerkki lähti yksittäistä tehopistettä analysoimaan, koska se en ollut minä. Ja olen varsin tietoinen sinun puolustustaidoista. Ne ovat varsin herkät.

Ei se Vatanen nyt mitenkään erikoisesti pelannut. Ihan kivasti ja saalisti kuitenkin pari syöttöpinnaa, joskaan eivät olleet maalin kannalta mitenkään ratkaisevia.

Ei minun tarvitse tässä puolustautua sen kummemmin. Sinä jo itse tällä lainaukseni kommentilla vastaat itsellesi. Tuosta se alkoi ja itse tulin mukaan vasta jokunen viesti myöhemmin.

Edelleen, kelaa sivu taaksepäin ja katso kuka tämän meluamisen aloitti.

Edelleenkin sinä. En ymmärrä miksi tätä tarvitsee sen enempää ihmetellä.

Edit. Korjailtu viestiä edes vähän selkeämmäksi. ..ttu.
 
Viimeksi muokattu:

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Miksi pitää jauhaa joista viime kauden ketjusta? Parhaiten ja kauheinten siitä muistuu mieleen aina se, kun tekstivseuraajat hyökkäsivät valtavalla joukolla siihen ketjuun aina, kun Vatanen istui pressiboksissa tai joutui käväisemään farmissa. Ei nyt valuta sinne viime kauden ketjun tasolle.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Miksi pitää jauhaa joista viime kauden ketjusta? Parhaiten ja kauheinten siitä muistuu mieleen aina se, kun tekstivseuraajat hyökkäsivät valtavalla joukolla siihen ketjuun aina, kun Vatanen istui pressiboksissa tai joutui käväisemään farmissa. Ei nyt valuta sinne viime kauden ketjun tasolle.

Tällöin oli mielestäni kyse vain kahden ääripään kohtaamisesta ja kukaan ei täysin oikeassa ollut. Yksi osasto ei kyennyt myöntämään että Vatanen voisi pelata jokusen ottelun paremmin kuin breikannut Lindholm ja allekirjoittaneen tapaiset yliherkästi lämpenijät sössöttivät sitten kaikkea kuraa. Nyt ei ole kuitenkaan kyse siitä ja itse koen vähän paremmin olevani kartalla mistä puhun. Kun jokaisen pelin kykenee nyt näkemään.
 

Largo

Jäsen
Eivät olleet kuten ei koko peli häneltä muutenkaan. Tämän olen jo sanonut ja sanon vielä kerran. Pelissä oli huonoja sekä hyviä hetkiä Vatasen osalta. Kyse on siitä kun yritetään saada koko peli(ne onnistumisetkin) epäonnistumisille tai merkittömyyksille leimallisiksi.
Siinä kohtaa kun minä tuota tekstiä kirjoitin, et ollut kertaakaan myöntänyt Samin pelanneen huonon ottelun, et kertaakaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Siinä kohtaa kun minä tuota tekstiä kirjoitin, et ollut kertaakaan myöntänyt Samin pelanneen huonon ottelun, et kertaakaan.

Se ei ollut asia mihin alunperin kommentoin. Alleviivasin kyllä varsin selkästi mitä ja mihin liittyen kommentoin tuossa kohdin. Sittemmin totesin saman asian kuin kaikki muutkin.
 

Largo

Jäsen
Yhden asian sanon vielä ja sen jälkeen poistun paikalta. Kirjoitan monta kertaa Samista hieman kattavammin, koska monet lukevat tätä palstaa ihan hänen vuoksi. En lähtenyt erittelemään Lindholmin syöttöjä sen koommin, koska ketään ei se kiinnosta. Monet haluavat lukea Vatasesta ja sehän on aivan selvää, onhan hän suomalainen. Jos kirjottaisin jonnekin Ruotsin vastaavalle palstalle, kirjoittaisin varmaan kattavammin Lindholmista, Silfverbergistä, Karlssonista ja Rakellista koska niistä he haluaisivat lukea. Eli jos olen nyt jotenkin pahoittanut sinun mielesi tämän vuoksi, olen pahoillani. En kirjoita enää.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minäkin olen tähän ketjuun kirjoittanut kauheaa paskaa välillä, koska olen suuri Vatas-fani. Viisas veljeni on todennut, että jääkiekko ilman Sami Vatasta on teeskentelyä. Viime vuosien ylivoimaisesti viihdyttävin jääkiekkoilija omasta näkökulmastani ja ainoa syy, minkä takia olen katsonut selvästi eniten Ducksin pelejä, vaikka Hawksin mies olenkin. Välillä ne Sami-lasit vetävät huuruun ja todellisuus irtaantuu johonkin kauas kuvitelmien ottaessa vallan. Suuresti arvostamani kirjoittaja Largo, esimerkiksi oikaisi kuvitelmani, ettei Vatanen pääse pelaamaan juurikaan ykkös- ja kakkosketjujen takana tasakentällisin. Oli semmoinen pienimuotoinen herätys ainakin itselleni, sillä sen jälkeen olen havainnut hänen pelaavan itseasiassa melko paljonkin noiden ketjujen takana (liekö syy siinä, että hyökkäävät ketjut vievän paineen hyökkäyspäähän ja kameran kuva ei monesti edes yletä viivaan ja pakit jäävät piiloon, kun taas puolustuspäässä käytännössä kaikki pelaajat näkyvät).

Tämän edellispelin osalta on pakko kuitenkin sanoa, että Vatanen ei todellakaan ollut tasollaan. Teki helppoja virheitä ja tuntui, ettei syöttökään aivan osu kohdalleen, vaikka yhdestä niistä maali kuitenkin oli seurauksena. Nuo kaksi syöttöpistettä ja +2 vääristävät jonkun verran itse ottelutapahtumia Vatasen osalta. Hienohan se on toki huomata, että pinnoja syntyy huonosta pelistä huolimatta. Se kuitenkin aina tarkoittaa sitä, että on ollut mukana tekemässä kahta maalia, jotka ovat joukkueelle äärimmäisen tärkeitä, joten vaikea on peliä viedä kokonaisuutena myöskään miinuksen puolelle.

Voi kun mies saisi hehtaaripyssynsä taas korjattua ja vedot löytäisivät maalia kohden. Sanotaan, että alkukauden pistetahti yleensä rauhoittuu. Jotenkin kuitenkin ehkä juuri tuon epätarkkuuden vuoksi ajattelen, ettei tahti välttämättä juurikaan tuosta hiljene, kun saa ykkösylivoimassa pelata. Tällä hetkellä tahti on kuitenkin aika hurja puolustajalle, sillä Vatanen on tahdissa 23+38=61, joten kenties pientä pudotusta on luvassa. Joka tapauksessa on ollut iso yllätys Vatasen suoritusten parantuminen viime kaudesta niin merkittävästi. Jos saa pelata terveenä koko kauden, niin uskon pistemäärän ylittävän 50.

Tänään nähdään jälleen Vatasen ja koko joukkueen suorittamista. Toivottavasti miehen otteet ovat tänään paremmat.

----------------------------------------------

Muutama sana joukkueen muutamista pelaajista. Silfverberg tekee valtavan määrän töitä joukkueen eteen ja on mielestäni aliarvostettu pelaaja. Vatasen jälkeen suosikikseni on kuitenkin noussut Cogliano, joka on käsittämättömän nopea ja rohkea pelaaja. Ilo katsella, kun mies ei kumartele ketään ja pelaa tilanteet aina loppuun. Getzlaf on ollut vähän kadoksissa ilman Perrya, mutta tuntuu pikkuhiljaa löytävän myös muita pelaajia. Parhaimmillaan maailman viihdyttävin hyökkääjä. Cam Fowlerin alkukausi oli karmaiseva, mutta on parantanut otteitaan potenssiin 3. Tuntuu löytäneen kadonneen itseluottamuksensa. Näkisin mielelläni vielä uudelleen myös Samin parina. Oli yllättävän hyvä pari ennakkopeloista huolimatta. Allen pelaa jotenkin paremmalla tasolla kuin viime kaudella. Sitten vielä yksi pelaaja. Tim Jackman. Varmasti raivostuttava pelaaja vastustajan näkökulmasta. Yllättävän nopeakin vielä isoksi mieheksi. Tykkään katsoa hänenkin pelaamistaan. Ajaa taklaukset loppuun kovaa ja on yllättävän hyödyllinen myös kiekolla. Ei todellakaan joukkueen parhaimmistoa, mutta tuommoinen moderni nyrkkipelote, vaikkei tässä kuussa olekaan hanskojaan muistaakseni pudottanut.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Sami sitä ja Sami tätä, huoh. Ei toki sillä ettenkö itsekin tykkäisi, mutta on se nyt perkele kun tästäkin ketjusta varmaan puolet täynnä kyseistä kaveria. Myykää Buffaloon, we want Myers!

Kohta sitten mennään taas kun vastaan tulee jälleen Kingsit, tosin tällä kertaa Staples Centerissä. Edeltävä peli oli tosiaan kerrassaan viihdyttävä ja veskareita lukuunottamatta myös kauttaaltaan hyvä suoritus joukkueelta. Tekisi mieli sanoa jopa dominoiva, ainakin ajoittain, mutta toki tässä kohtaa täytyy laittaa jäitä hattuun ja kääntää katseet tähän iltaan. Kings ei pelaa kahta noin heikkoa peliä peräkkäin. Tai ainakaan itse en siihen millään usko. En tiedä onko täällä vielä mainittu (laiska, jaksa tarkistella), mutta Sutterin Darryl totesi viime pelin jälkeen Kingsin pelin näyttäneen lähinnä harjoituskauden ottelulta. Tiedä sitten, mutta ainakin osa totuutta tuossa oli ja pelillisesti nähtäneenkin tänään huomattavasti "kingsimäisempi" LA. Ei heitä vastaan tietysti ikinä saa mitään ilmaiseksi, mutta jos ei muuta niin ainakin keskiviikkoista karvaisempaa persettä lienee tänään tiedossa.

Perrystä sen verran, että hän on toipunut tuosta possunuhasta taimikälie täysin, mutta BB:n mukaan paluun ajankohta on vielä auki ja olisi kuulemma koutsille yllätys jos hän pystyisi osallistumaan vieraskiertueelle Calgaryyn ja Vancouveriin. Joten tuskin tässä montaa peliä enää tarvitsee odotella niin Corey on jälleen back in bisnes.

Ja niin, Andersen on tosiaan taas tänään aloittava veskari (yllätys yllätys). Joten toivottavasti tällä kertaa tolppien välissä on jälleen se alkukaudesta tutuksi tullut varmaotteinen ja tarvittaessa muutaman gamesaverin ottava Reetu, mitä uskoakseni vaaditaan jos meinataan vieraista pisteet hakea.
 

Largo

Jäsen
Anaheimin ketjut illan otteluun ilmeisesti seuraavat:

Maroon - Getzlaf - Etem
Beleskey - Kesler - Silfverberg
Cogliano - Karlsson - Rakell
Thompson <-> Wagner - Jackman

Fowler - Stoner
Lindholm - Manson
Vatanen - Allen

Andersen
LaBarbera

***

DSP sivussa ylävartalovamman (tod. näk. olkapää) vuoksi ja Beauchemin sekä Heatley asetettu IR-listalle. Elikkä ainakaan 7 päivään eivät kumpikaan pelaa. Palmieri oli harjoitellut tiistaina Karlssonin ja Coglianon kanssa, ilmeisesti paluu on hyvin lähellä.
 

Vilttimies#27

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim
Taisi olla Panthers-matsi aikamoista kuraa. Joku pelin nähnyt voisi kertoa tarkemmin mitä siellä oikein tapahtui. Maalivahtipeli ainakin on ontunut tilastojen ja maalikoosteen perusteella, lisäksi Boudreau on vaihtanut Andersenin ensin penkille ja myöhemmin takaisin. Täytyy Vatas-fanina itsekin todeta, ettei Bjugstadia saa päästää noin helpolla ohi maalintekoon.

Kiitokset Largolle ansiokkaista raporteista, joita on mukava lukea varsinkin, kun itse en pysty katsomaan töiden takia kuin viikonloppupelit. Positiivista oli kuitenkin Palmierin kauden avausottelu (miten sujui?) ja Perryn paluu.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tuo peli oli selkeästi surkein tämän kauden peli Ducksilta. Pelistä paistoi ennenkaikkea epäkunnioitus vastustajaa kohtaan. Todella laiskaa tekemistä. Puhtaat paperit voi jakaa ainoastaan parille Lindholm-Manson. Oikein laadukasta peliä heiltä. Oli kiva huomata kuinka Manson otti roolia myös kiekollisessa pelissä. Lindholm oli Ducksin paras tässä pelissä. Vatasta kierrettiin vasemmalta ja oikealta ja vielä kerran vasemmalta. Tuntui, että oli käsittämättömällä tavalla myöhässä joka tilanteessa ensimmäiset kaksi erää. Tuntui kuitenkin sisuuntuneen kolmanteen erään ja oli jo varsin hyvä ainakin niin pitkään kunnes nukahdin. Kuskasi itse kiekkoa alueelle ja oli vaarallinen paikanhaussa. Sinänsä harmi, että hyvän vaihdon päätteeksi tuli kuitenkin toinen miinus kolmannen erän alussa tuohon kuudenteen maaliin. Vielä se viimeinen rohkeus kuitenkin puuttuu. Olikohan juuri samainen vaihto, missä kuskasi kiekon aina lähes kaarien väliin asti, kunnes tiputti viivaan. Olisi voinut hyvällä liikkeellä haastaa itsekin.
Perry oli ensimmäisessä erässä hyvä, mutta pikkuhiljaa rupesi hermoilemaan, kun ei onnistumisia tullut. Lampaanperseitä yhtä pakkiparia lukuunottamatta kaikille. Päivän sana, ylimielisyys.

Eikä mitään pois Panthersilta, hyvän pelin pelasivat. Ei tuo tulos pelkästään ankkalauman surkealla pelillä synny.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Vastustajalle annettava ensin pisteet. Ei se voitto nyt ihan pelkästään kotijoukkueen surkeuden vuoksi irronnut.

Vataselta aivan karmea peli ja tuo saa toimia herätyksenä sille ettei tuossa liigassa voi ruveta surffailemaan puolivaloilla vaikka joskus kotoisessa liigassa pystyikin. Illan kruunasi tosiaan tuo kuudenteen maaliin johtanut tilanne. Kokonaisuudessaan.

Lindholm-Manson erittäin hyvä ja molemmat saivatkin palkintoa hyvästä tekemisestään. Jotenkin tämän kaksikon upeaa peliä korosti se että nuo neljä muuta pakkia pelasivat aivan päin persettä. Kolme keräsi vielä upeat pakkaset tehotilastoon.

Hyökkäyspelistä voisi jotain sanoa jos sellaista olisi jossain kohdin tavannut. Toki sieltä +30 kutia taisi löytyä, mutta viimeistely oli aivan kamalaa ja vastustajan veskari otti ne muutamat tärkeät kopit. Kuitenkin tuolla rosterilla pitäisi saada jonkinmoista jälkeä Pantherseja vastaan.

Andersen-LaBarbera-Andersen(kekkonen-kekkonen-kekkonen -äänellä sanottuna). Ei muuta lisättävää.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Olipas surullinen matsi. Uskomatonta paskaa lähes jokaiselta pelaajalta. Paskimman pelaajan tittelin voidaan kuitenkin jakaa Stonerille, joka pelasi aivan käsittämättömän huonosti ja oli suurin syyllinen kahteen ensimmäiseen maaliin. Mitä vittua se kuvitteli tekevänsä?

Vatanen on parissa viime pelissä muistuttanut enemmän meripaalua kuin kiekollista dynamoa. Kaverit kiertää miehen oikealta ja vasemmalta miten haluavat. Toki Andersenkin saa todella paljon paskaa niskaansa tosta kolmannesta maalista, mutta silti huolestuttavempaa tässä on se, että Vatanen on nyt kierretty vähän turhan usein viime aikoina todella helposti. Getzlafin esityskin oli tänään surullinen, kuvaavin tilanne oli se yksi ylivoima, jossa kapteeni menetti kiekon neljä kertaa vastustajalle.

Murray saisi ottaa myös sen puhelimen käteen ja palkata Bryzin hätäavuksi. LOLbarbera on täysi vitsi maalivahdiksi ja Andersenkin on pelannut suhteellisen heikosti sen loukkaantumisen jälkeen. Jos Bryz hankittaisiin kaveri saisi lepoa ja rauhaa tekemiseensä, kun ei olisi jokaisessa matsissa pakko raahautua pelaamaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Flamesilta 4-3 kuokkaan rankkipotkujen jälkeen. En tiedä missä horroksessa matsia katsoin, mutta kerrankin onnistujien trioon voi nimetä Vatasen, Fowlerin sekä Lindholmin. Kolme ainoaa syytä miksi tänään edes saatiin kolme maaliin johtanutta tilannetta.

Vatanen(second star) 1+2=3, -1. 21:47
Cam Fowler 0+1=1, -1. 22:58
Hampus Lindholm 0+1, 0. 26:04

En vähättele maalien viimeistelijöitä, mutta tämä monenlaista arvostelua saanut kolmikko ansaitsee nyt kyllä isot kehut ainakin minulta. Vatanen toki perseili, mutta olipahan vastapainoksi mukana tekemässä/pohjustamassa ankkojen ainoita.

Missähän ne kärkihyökkääjät tänään olivat?

Mutta se oli sellainen peli ja eteenpäin. Joku paremmilla valoilla liikkeellä oleva voi sitten halutessaan kattavammin käsitellä tätä peliä.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Alkaa mennä jo vähän huumorin puolelle, mutta olen veikannut seitsemän kertaa peräkkäin Anaheimia ottelun voittajaksi (varsinaisella peliajalla), ihan vaan senkin takia, että kai noidenkin joskus on pakko voittaa vaikka tuurilla?

Eipä ole napsunut. Näyttää olevan ihan sivuseikka, vaikka johtaisivatkin jo parilla maalilla, niin jatkoille mennään tai sitten hävitään jo varsinaisella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös