Amazon: Fallout -sarja

  • 12 079
  • 78

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Täällä 3 jaksoa takana ja voi pojat että toimittaa tämä sarja allekirjoittaneelle. Hienosti on mielestäni saatu Fallout-peleistä tuttu tunnelma sarjaan ja aika hyvin tuntui olevan jo näiden kolmen jakson perusteella kaikkea pikku kivaa huomioitavaa laitettu ruutuun vähän väliä pelien maailmasta. Lisäksi vielä mainittava sarjan äänimaailma joka on mielestäni mahtava biisivalintoja myöten. Niin ja onhan Walton hyvä näyttelijä ja tyly ghouli.

Tässä kohtaa jo harmittaa vähän että miksi tätä ei voisi olla enempää jo tehtynä. Se on ainakin varma että kuhan sarja on katsottu loppuun niin joutuu Steamista asentelemaan läppärille oman suosikin pelisarjasta, eli Fallout kakkosen aloittaa omat seikkailut wastelandissa.

Itse menin ajassa vielä enemmän taaksepäin ja asensin Fallout 1:n. Fallout 2 on toki kaikin puolin edeltäjäänsä parempi peli, mutta edellisestä läpipeluusta on vaivaiset 2 vuotta aikaa. Ensimmäisen osan edellinen läpipeluu taitaa olla ennen vuotta 2010.

Muita osia en ole koskaan pelannut läpi, en edes erinomaista New Vegasia kokonaan. Kahta uusinta en ole edes kokeillut.

Mitä tulee itse tv-sarjaan, niin tuli ahmittua koko kausi viikonlopun aikana ja oli kyllä erittäin viihdyttävä. Näkee, että mukana on ollut pelisarjasta ja sen tunnelmasta jotain ymmärtäviä mukana.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Oli ihan kiva. 8-/10.

Pelasin niitä ykköstä ja kakkosta joskus vuonna miekka ja kilpi.

Vault Boy ja retrofiilistely 50-luvun duck and cover tyyliin oli aina veikeitä kun lopulta örkit tulee päälle ja tykitetään gatlingeilla.

Siinä suhteessa pelin tunnelma kait välittyi. Lopun pikkutwisti oli kiva. En muista peleistä paljoakaan.

Ei herättänyt mitään valtavia fiiliksiä mutta kiva nähdä mitä jatkossa tulee.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Olen sitä pohtinutkin itsekseni pidemmän aikaa, että jo pelkästään vaultissa elämisestä saisi hyvän draamasarjan aikaiseksi. Miten pärjätä koko elämä tuollaisella erittäin rajatulla alueella, seuranasi ihmisiä, jotka voivat ruveta jossain vaiheessa käymään hieman hermoille. Puhumattakaan sitten vielä Vault-Tecin testeistä, jotka tuovat hitusen lisäjännitystä tietyissä vaulteissa elämiseen...

Sinällään siis minun makuuni koko ykköskaudenkin voisi käyttää vaultissa olemiseen, kunnes sitten viimeisessä jaksossa syystä x (water chipin rikkoutuminen olisi "nice touch") vaultin ovi avattaisiin ja viimeisenä kuvana olisi 100-200 vuotta raunioituneena ränsistynyt maailma. Toki tämä ei suurelle yleisölle sarjaa markkinoidessa oikein toimisi, kun se sarjan oikea luonne paljastuisi vasta tuossa vaiheessa.

2077 asti eletty Falloutin maailma on toki myös todella kiinnostava 50-luvun meininkeineen, mutta hitusen hankala sitä on saada ympättyä sarjaan ilman Fallout 4:n syväjäädytys-idean kopioimista, kun tosiaan sellaiset 100 vuotta pitäisi vaultin ovet kuitenkin pysyä säpissä, että Fallout-maailma olisi olemassa.
Sinällään kai jokaisen ketjussa käyvän pitäisi ymmärtää, että kun ketju käsittelee sarjaa ja sarja on kokonaan julkaistu, niin sen tapahtumista puhutaan täällä täysin vapaasti. Mutta, laitan nyt silti piiloon huomioita verrattuna tuohon 1,5v takaiseen kommenttiini:
- Tekijät olivat samaa mieltä siitä, että vaultissa elämisestä saisi hyvää draamaa ja ratkaisivat tilanteen seuraamalla osittain tapahtumia ulkosalla ja osittain vaultin sisällä.
- Vault-Tecin testejä käytiin myös läpi.
- Water chip meni kuin menikin rikki - ja kun siitä ei sen jälkeen puhuttu mitään, niin kyseessä oli sitten ihan vain pelkästään viittaus meille boomereille ykkösestä.
- Sotaa edeltävää maailmaa saatiin myös mukaan koko kauden kestävien takautumien muodossa.
- Ja syväjäädytyskin oli kuvioissa.

...Eli pitkälti kaikki mitä spekuloin ennakkoon oli saatu ympättyä mukaan.

Ihan kaikista jutuista en sarjassa pitänyt, mutta suuren budjetin sarjaksi (jollainen Fallout-sarjan toki on pakko olla) ei kauhean paljon parempaan nykypäivänä taidettaisi pystyä. Olisin varmasti ollut hieman ärsyttävää katseluseuraa, jos joku olisi ollut tätä kanssani katsomassa läpi, kun noin joka toinen minuutti olisin osoittanut ruutua ja hihkaissut mihin tuo ja tuo on viittaus.

Ja kyllä, tuli itsekin v-loppuna käynnistettyä taas muutaman vuoden tauon jälkeen se ihan alkuperäinen Fallout. Junktownissa piti käydä Killian Darkwateria moikkaamassa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka olen pc-pelaaja henkeen ja vereen, niin en ole kunnolla pelannut Fallout pelejä koskaan. Muutamaa niistä olen vähän aloitellut, mutta en ole päässyt etenemään juurikaan. Olen kuitenkin ollut hyvin tietoinen peleistä ja jossain määrin tietysti myös niihin liittyvästä pelimaailmasta.

Tiesin siis suunnilleen mitä on luvassa ja olin melko varma, että tulen pitämään tästä sarjasta. Olin oikeassa. Ensimmäiset pari jaksoa olivat vähän hitaita, mutta huomasi heti alusta alkaen, että jossain kohtaa lähtee kunnolla liikkeelle.

Hahmot ja näyttelijäsuoritukset olivat kovaa luokkaa. Maximuksen hahmo jäi jostain syystä vähän ontoksi, mutta ehkä sekin siitä lähtee.

Toivottavasti sarjaa tehdään vielä monta kautta, koska tuosta maailmasta ja hahmoista riittää kyllä kerrottavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös