Alpo Suhonen Ässien uusi valmentaja

  • 806 935
  • 3 183

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
En sitten tiedä, mutta minä en ainakaan tuollaista itkijää ja avautujaa jaksaisi katsella oman joukkueeni valmentajana. Onko tämä sitten sitä Hirsimäen mainitsemaa hyvin ammattimaista käyttäytymistä?

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1677396

Naurettavaa, jos Ape tällaisten juttujensa jälkeen saa jatkaa.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Tuoko? Eiköhän se kuitenkin mene niin, että pelikirja on edelleen se sama, jonka Alpo osti aikanaan jostain divarista Winnipegissä...

Kyllä tuo. Karri saa varmasti sen verran vastuuta että pelikirja menee uusiksi, toki siitä varmasti yritetään luoda yhtenäinen, mutta tämä ei ole mielestäni mahdollista.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aina vaan kummallisemmaksi menee. Itse en vielä usko Alpon suostuvan valmentamaan Ässiä ensi kaudella.

Jos Alpo sitten saisi jatkaa valmentajana, mikä oli se todellinen kiistakysymys mistä koko homma lähti? Ilmeisesti pelkkä valta? Vai onko niin, että uusi johto haluaa Alpon lähtevän itse?
 

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos tää valmennuskuvio menee näin kun nyt näyttää, niin aivan loistava juttu. Pahoin pelkään kuitenkin, että peliä ei ole vielä pelattu loppuun ja että uskomattomat käänteet jatkuu vielä jonkin aikaa.
 

Tompse

Jäsen
Aina vaan kummallisemmaksi menee. Itse en vielä usko Alpon suostuvan valmentamaan Ässiä ensi kaudella.

Jos Alpo sitten saisi jatkaa valmentajana, mikä oli se todellinen kiistakysymys mistä koko homma lähti? Ilmeisesti pelkkä valta? Vai onko niin, että uusi johto haluaa Alpon lähtevän itse?

Ei ole valtakysymys, Olli ei aja omaa etuaan, vaan seuran etua. Oli tuossa Radio Porin haastattelussa noin puoli tuntia sitten. Katsoppas tuosta toisesta ketjusta, mun lyhennelmä tuosta haastiksesta.

Mulla on semmonen tutina, että joku noista lähteneistä, oli sun hyvä tuttu ja jonkinsortin tietolähde, ja nyt olet vähän puilla paljailla. Muuten en ymmärrä sinun Kaskeen ja hänen ajamaan asiaan kohdistuvaa aliarvioimista ja dissausta. Toinen mahdollisuus on, ettet tosiaan tunne Kaskea ja tiedä hänestä juuri mitään.

Tämä oli paras asia mitä Ässillä on vähään aikaan tapahtunu, toinen oli onnenkantamoinen Miracle on Ice 2005 - 2006. Saatiin tuolta Ahola pois tekemästä huonoja päätöksiä. Helavirta ja Kuparinen varmasti ovat osa Ässäperhettä jatkossakin, ainakin mitä tulee Helavirran antamiin lausuntoihin. Häneen luotettiin, Oy:n hallitukseen ei. Kyse on ollut siis silkasta luottamuuspulasta Oy:n hallitusta kohtaan.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei ole valtakysymys, Olli ei aja omaa etuaan, vaan seuran etua. Oli tuossa Radio Porin haastattelussa noin puoli tuntia sitten.
Tottakai hän näin sanoo, mutta luottamus on ansaittava. Tulevan puheenjohtajan on syytä olla hyvää pataa tällaisen rivijäsenen kanssa.
 

Tompse

Jäsen
Tottakai hän näin sanoo, mutta luottamus on ansaittava. Tulevan puheenjohtajan on syytä olla hyvää pataa tällaisen rivijäsenen kanssa.

Ja uskon että näin asia on. Tunnen Opaa jonkin verran, enkä voi kuvitella Opaa ajamaan omaa etuaan. Mutta kattellaan mitä mm. huominen tuo tullessaan Ässiin. Toki liian sinisilmäisesti ei voi luottaa median kirjottamisiin sun muihin. Mutta Opaan kyllä uskon ja luotan.

Ja tottakai luottamus pitää ansaita, koska kyseessä on luottamustoimi. Ja tulevan puheenjohtajan tulee olla Ry:n hallituksen enemmistön hyväksymä. Ja Ry:n hallituksen enemmistöllä on valta potkia pellolle Oy:n hallituksen jäseniä. Tosin tässä tapauksessa herrat lähtivät itse.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ole valtakysymys, Olli ei aja omaa etuaan, vaan seuran etua. Oli tuossa Radio Porin haastattelussa noin puoli tuntia sitten. Katsoppas tuosta toisesta ketjusta, mun lyhennelmä tuosta haastiksesta.

Suurinpiirtein Kasken puheiden sisällön tiedän, ei siinä mitään. Kuinka hyvin ne sitten vastaavat tulevaisuuden tapahtumia on aivan eri asia. Totta kai tässä vaiheessa kaikki osapuolet antavat sellaisia lausumia, jotka ovat heidän etujensa mukaisia.

Mulla on semmonen tutina, että joku noista lähteneistä, oli sun hyvä tuttu ja jonkinsortin tietolähde, ja nyt olet vähän puilla paljailla. Muuten en ymmärrä sinun Kaskeen ja hänen ajamaan asiaan kohdistuvaa aliarvioimista ja dissausta. Toinen mahdollisuus on, ettet tosiaan tunne Kaskea ja tiedä hänestä juuri mitään.

Opan tunnen erittän hyvin. Mukava mies, mutta onko hänellä todella halua ja sisua taistella Ässien puolesta monissa tuiskuissa ja myrskyissä? Ja jos Opa ei sitä tee, kuka tekee? Jo pelkästään Porin kaupungin suhtautuminen Ässiin aiheuttaa sellaisen jatkuvan taistelutilanteen, jossa tarvitaan tosisoturi, muuten liigakiekko Porissa loppuu yksinkertaisesti olosuhteisiin ja junioritoiminta jään puutteeseen. Samoin SM-liigalla on menossa monenmoista "kehityshanketta" ja jos Ässät ei valvo etujaan tiikerin lailla, meidät kehitetään liigasta ulos

Tämä oli paras asia mitä Ässillä on vähään aikaan tapahtunu, toinen oli onnenkantamoinen Miracle on Ice 2005 - 2006. Saatiin tuolta Ahola pois tekemästä huonoja päätöksiä. Helavirta ja Kuparinen varmasti ovat osa Ässäperhettä jatkossakin, ainakin mitä tulee Helavirran antamiin lausuntoihin. Häneen luotettiin, Oy:n hallitukseen ei. Kyse on ollut siis silkasta luottamuuspulasta Oy:n hallitusta kohtaan.

Toivotaan vahingojen jäävän mahdollisimman pieniksi.
 

Tompse

Jäsen
Opan tunnen erittän hyvin. Mukava mies, mutta onko hänellä todella halua ja sisua taistella Ässien puolesta monissa tuiskuissa ja myrskyissä? Ja jos Opa ei sitä tee, kuka tekee? Jo pelkästään Porin kaupungin suhtautuminen Ässiin aiheuttaa sellaisen jatkuvan taistelutilanteen, jossa tarvitaan tosisoturi, muuten liigakiekko Porissa loppuu yksinkertaisesti olosuhteisiin ja junioritoiminta jään puutteeseen. Samoin SM-liigalla on menossa monenmoista "kehityshanketta" ja jos Ässät ei valvo etujaan tiikerin lailla, meidät kehitetään liigasta ulos

Tuohon voisin sen verran vielä kommentoida, että Opahan ei lähde Oy:n hallitukseen taistelemaan ja hakemaan itselleen lisää valtaa. Tosin eilinenkin jo kertoi, ainakin minulle, että Opalla on sydäntä ja intohimoa Ässiä kohtaan ja hyvä niin. Uskon myös, että Opalla on ammattitaitoa, jolla on ollut mukana valitsemassa huomenna julkaistavia hallituksen jäseniä.

Uskoisin kaupunginkin asenteen muuttuvan, jos nyt saadaan todellisia ammattilaisia tuonne hommiin hoitamaan asioita Aholan tilalle.

Mutta odotellaan ja kattellaan, ennenkuin tuomitaan taikka nostellaan ketään millekkään jalustalle. Huomenna tiedetään enemmän.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuohon voisin sen verran vielä kommentoida, että Opahan ei lähde Oy:n hallitukseen taistelemaan ja hakemaan itselleen lisää valtaa. Tosin eilinenkin jo kertoi, ainakin minulle, että Opalla on sydäntä ja intohimoa Ässiä kohtaan ja hyvä niin. Uskon myös, että Opalla on ammattitaitoa, jolla on ollut mukana valitsemassa huomenna julkaistavia hallituksen jäseniä.

Tämä on juuri se kummallinen puoli tässä asiassa. Koska jonkun täytyy joka tapauksessa uhrata äärimmäisen paljon aikaa ja vaivaa Ässien hyväksi ilman mitään varsinaista palkkiota. Ja päällepäätteksi tulee sitten haukut päälle joka tapauksessa.

Kasken sidoksia ajatellen, toivottavasti vain joku Sampsa Kataja ei ole nousemassa Ässien hallituksen puheenjohtajaksi, koska tässä hommassa tarvitsee oikeasti tehdä töitä, toisin kuin eduskunnassa.

Mutta huomenna ollaan viisampia.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Vai onko niin, että uusi johto haluaa Alpon lähtevän itse?

Vai ajoiko (tosin omasta mielestään "ajojahdin" vuoksi) Ahola sittenkin ihan itse ojaan toiminnassaan? Näyttää vahvasti siltä, että Alpoa ei heivata pois rattailta, vaikka monet niin toivovatkin.

Runkosarjaan olin melko tyytyväinen, täältä löytyvät Alpoa puolustavat viestini. Toiminta playouteissa ja karsinnoissa olikin sitten sitä luokkaa, että kiitos ja anteeksi.
 

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
.. että Opahan ei lähde Oy:n hallitukseen taistelemaan ja hakemaan itselleen lisää valtaa.

Eipäs olla naiveja. Ei miehen, joka on juuri kipannut patahallituksen nurin, tarvitse enää hakea valtaa. Eiköhän valta ja voima ole jo todistettu tulevaisuudenkin varalle. Toivotaan energian suuntautuvan padan edun mukaiseen toimintaan sekä lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä. Aloitetaan tilanteen pikaisella rauhoittamisella valitsemalla luottoa nauttivat ja kokeneet johtohenkilöt hallitukseen, varmistetaan valmennuskuvio (Ape+Karri), Penalle työrauha uushankintoihin ja sitten esitetään suunnitelma organisaatiosta (UTJ ym), toimet talouden ja urheilutoiminnan menestyksen turvaamiseksi. Sitten ei muuta kuin työrauha ja eteenpäin. Amen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on juuri se kummallinen puoli tässä asiassa. Koska jonkun täytyy joka tapauksessa uhrata äärimmäisen paljon aikaa ja vaivaa Ässien hyväksi ilman mitään varsinaista palkkiota. Ja päällepäätteksi tulee sitten haukut päälle joka tapauksessa.
Jotenkin hiipii mieleen näitä viestejä lukiessa, että olisit jäävi ottamaan kantaa tähän asiaan. Tuskin sellaista puheenjohtajaa on olemassakaan, jonka toiminta ihan kaikkia miellyttäisi. Teoilla ansaitaan enemmistön luottamus ja Ahola ei siitä selvästikään nauttinut enää viime aikoina.

En vaan pysty näkemään millään, että Aholan johdolla homma olisi kehittynyt yhtään parempaan suuntaan. Miehen kommenteistakin paistoi se, että ei Ässät taida herralle sen enempää merkitä.

Mutta sai Ahola jotain hyvääkin aikaan, joista mainittavimpana Toivolaa grillanneen Tammisen ulostus organisaatiosta. Ja talous saatiin kuntoon (aika pitkälti silti ihmehopean ansiosta). Nyt kun taloudellinen tilanne on erinomainen, niin on uusien miesten aika ottaa tilanteesta paras mahdollinen irti, kun Aholan johtama poppoo ei siihen pystynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Tompse

Jäsen
Eipäs olla naiveja. Ei miehen, joka on juuri kipannut patahallituksen nurin, tarvitse enää hakea valtaa. Eiköhän valta ja voima ole jo todistettu tulevaisuudenkin varalle. Toivotaan energian suuntautuvan padan edun mukaiseen toimintaan sekä lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä. Aloitetaan tilanteen pikaisella rauhoittamisella valitsemalla luottoa nauttivat ja kokeneet johtohenkilöt hallitukseen, varmistetaan valmennuskuvio (Ape+Karri), Penalle työrauha uushankintoihin ja sitten esitetään suunnitelma organisaatiosta (UTJ ym), toimet talouden ja urheilutoiminnan menestyksen turvaamiseksi. Sitten ei muuta kuin työrauha ja eteenpäin. Amen.

Nimenomaan Ry:n hallituksen enemmistön valta ja voima on todistettu. Ei Kaski tähän yksin ole voinut ryhtyä, takana täytyy olla Ry:n hallituksen enemmistö, ja näin sen pitääkin olla, koska heillä on valta tehdä muutoksia Oy:n hallitukseen. En usko, että Kaski tässä hakee yksinään mitään valtaa ja voimaa itselleen organisaatiossa. Mutta muuten, niin toivotaan että huominen tuo positiivisia uutisia ässäleiriin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä on juuri se kummallinen puoli tässä asiassa. Koska jonkun täytyy joka tapauksessa uhrata äärimmäisen paljon aikaa ja vaivaa Ässien hyväksi ilman mitään varsinaista palkkiota. Ja päällepäätteksi tulee sitten haukut päälle joka tapauksessa.

Kasken sidoksia ajatellen, toivottavasti vain joku Sampsa Kataja ei ole nousemassa Ässien hallituksen puheenjohtajaksi, koska tässä hommassa tarvitsee oikeasti tehdä töitä, toisin kuin eduskunnassa.

Mutta huomenna ollaan viisampia.

Tässä on erilaisia toimintatapa malleja, Ahola halusi puuttua kaikkeen mahdolliseen nakkien myynnistä SM-liigan hallituksen jäsenyyteen. Ässissä on operatiivinen organisaatio, jolle pitää antaa rauha tehdä työtään ja toisaalta vaatia tuloksia. Nyt tilanne on ollut sellainen, ettei Hirsimäki ole pystynyt antamaan edes varmoja lausuntoja yksinkertaisista asioista. Itse toivon, että tuleva pj. antaa organisaatiolle työrauhan ja keskittyy itse edunvalvontaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aina vaan kummallisemmaksi menee. Itse en vielä usko Alpon suostuvan valmentamaan Ässiä ensi kaudella.

Jos Alpo sitten saisi jatkaa valmentajana, mikä oli se todellinen kiistakysymys mistä koko homma lähti? Ilmeisesti pelkkä valta? Vai onko niin, että uusi johto haluaa Alpon lähtevän itse?

Eiköhän nämä tämän päivän lausunnot ole vain kaunista savuverhoa. Luultavasti lähipäivinä Alpo antaa haastattelun, jossa kertoo jäävänsä pois Ässien organisaatiosta, koska hänen työskentely mahdollisuudet ovat menneet. Samassa haastattelussa hän haukkuu Ässien organisaation, kertoo ettei Ässillä ole mahdollisuuksia menestykseen tulevaisuudessa ja lopuksi kertoo aloittavansa Forssan taidenkeskuksen vetäjänä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllä Kaski nyt itsensä on sellaiseen tilanteeseen ajanut että muita vaihtoehtoja kuin ry:n tai oy:n puheenjohtajuus ei ole.

Ja mitä otsikon aiheeseen, eli Alpoon tulee niin jos herra jatkaa valmennuksessa niin muutettakoon herran sopimus määräaikaiseksi. Toivottavasti se ihan neuvotteluteitse menee. Ei ole kovinkaan järkevää jos pappa vaikka päättääkin erota juuri ennen kauden alkua kun on kuitenkin valmistautumisen vetänyt. Vaikka eipä tuo olisi Alpon kohdalla uutta...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä Kaski nyt itsensä on sellaiseen tilanteeseen ajanut että muita vaihtoehtoja kuin ry:n tai oy:n puheenjohtajuus ei ole...

En usko, että Kaski "uskaltaa" laittaa oman maineensa peliin. Tässä episodissa hän sai vähän positiivista mainetta fanien keskuudessa, mutta pj:n paikalla tulisi myös niitä sateisia päiviä.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos sinne HC Ässät Oy:n hallitukseen on tulossa kovia nimiä Kasken puheiden mukaan olisiko tässä nyt sitten joitakin yksityisiä omistajatahoja tuomassa omia rahojaan hommaan mukaan? Sitä tässä ollaan odoteltu jo monta vuotta että löytyisi jostain rahaa toimintaan pumppaava miljonääri mallia makkarajussi. Huomenna ollaan viisaampia, joten turha arvuutella. Tarvittava muutos urheilullisten katastrofivuosien jälkeen on kuitenkin tehty ja hyvä niin. Alpon ja Matikaisen tilanteeseen kun saadaan vielä virallinen selvyys niin voidaan alkaa keskittymään ensi kauden rosterin vahvistamiseen.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä on erilaisia toimintatapa malleja, Ahola halusi puuttua kaikkeen mahdolliseen nakkien myynnistä SM-liigan hallituksen jäsenyyteen. Ässissä on operatiivinen organisaatio, jolle pitää antaa rauha tehdä työtään ja toisaalta vaatia tuloksia. Nyt tilanne on ollut sellainen, ettei Hirsimäki ole pystynyt antamaan edes varmoja lausuntoja yksinkertaisista asioista. Itse toivon, että tuleva pj. antaa organisaatiolle työrauhan ja keskittyy itse edunvalvontaan.

Ässien toimisto-organisaatio on sen verran kevyt, että joka tapauksessa hallituksen jäsenille ja erityisesti pj:lle jää paljon tehtävää. Totta kai pitää priorisoida, mutta nimenomaan edunvalvonta ja Ässien markkinointi, aina kun tapaa maailmalla kiinnostavia kontakteja, on iso savootta. Samoin kuin suhteiden hoitaminen Porin kaupungiin päin. Joten olen sitä mieltä, että pelkkä keulakuva tyylin kaupunginjohtaja tai kansanedustaja ei mitenkään korvaa Aholaa.

Aholalla oli kuitenkin iso rooli sponssirahoituksen hankinnassa ja samoin hän kantoi paljon harteillaan paskaa, joka muuten menee suoraan toimistoon.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt ollaan varmasti paljon avoimempia yksityiselle rahoitukselle kuin Aholan aikana. Ts. Kasken ja kumppaneiden pelikirja on moderni ja päivitetty. Jos haluaa pysyä kilpailussa mukana, niin näin on oltavakin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässien toimisto-organisaatio on sen verran kevyt, että joka tapauksessa hallituksen jäsenille ja erityisesti pj:lle jää paljon tehtävää. Totta kai pitää priorisoida, mutta nimenomaan edunvalvonta ja Ässien markkinointi, aina kun tapaa maailmalla kiinnostavia kontakteja, on iso savootta. Samoin kuin suhteiden hoitaminen Porin kaupungiin päin. Joten olen sitä mieltä, että pelkkä keulakuva tyylin kaupunginjohtaja tai kansanedustaja ei mitenkään korvaa Aholaa.

Aholalla oli kuitenkin iso rooli sponssirahoituksen hankinnassa ja samoin hän kantoi paljon harteillaan paskaa, joka muuten menee suoraan toimistoon.

Ässät Oy:n palveluksessa on täysi päiväisesti viisi työntekijää, joka minusta on tarpeeksi iso organisaatio SM-liigajoukkueelle. Kysymys ei kuitenkaan ole kovinkaan vaikeasta alasta, ei ole kysymys mistään erikoisosaamisesta. Itse en oikein keksi mitä mahdottomia tehtäviä pj:n pitäisi hoitaa, tj. on kuitenkin olemassa.

Aholan paskan kantamisesta olen täysin erimieltä, hän suojeli itseään viimeiseen asti kieltäytymällä julkisuudesta. Pääasiassa tj. joutui selittelemään asioita puutteellisilla tiedolla tai valtuuksilla.
 

Andy Burglary

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En usko Apen jatkavan. SK:n sivuilla annetut kommentit eri ihmisten suista ovat sen luokan sanahelinää, että oksat pois. Eli toisin sanoen sitä kuuluisaa schaissea.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Pari pointtia:

Suhonen: voi olla että jatkaa kuitenkin, veikkaisin että ei. Kaski ja Hirsi pelasivat korttinsa julkisuudessa fiksusti ja laittoivat pallon Apelle.
Kivi: tapahtuu mitä tapahtuu niin Kivellä on merkittävä asema ensi kaudella Ässien valmennuksessa. Nämä episodit antavat paljon valaistusta siihen, miksi kivikausi huhut liikkuivat niin sitkeästi pitkin kautta.
Muu valmennus: Toivottavasti muu ryhmä pysyy
Kaski: Opan pitäisi kyllä mielestäni vetää reki loppuun saakka, mutta vaikuttaa että haluaa vaikuttaa ilman vastuuta. Tämä ei tule olemaan hyvä tilanne. Muuten Opa on kyllä innostava ja positiivinen kaveri, eikä sattumalta perinyt silloin todella isoja saappaita Pratulta joukkueen pomona.
Matikainen: Penan johdolla kannattaisi kasata ensi kauden joukkue ja hoitaa UTJ-prosessi loppuun. Sen jälkeen molemmat osapuolet voivat kunniallisesti jatkaa omilla poluillaan.
Hirsimäki: Itselle tuli hivenen puskista Hirsimäen kuuluminen Kaski/Kivi-klikkiin. Siinä mielessä se on kyllä hyvä juttu, että tuo jotain jatkuvuutta touhuun
UTJ: kysymysmerkki - Matikainen short-listiltä taisi muutamat nimet yliviivautua. Tää on kyllä varmaan ihan levällään?
Herrat x,y ja z: Hallituksen uusiksi jäseniksi olisi parasta saada vahva asiantuntijahallitus, mutta käytännön syistä siellä lienee sidosryhmä edustusta lähinnä. Itse en pidä ollenkaan pahana jos kaupungilta/kunnallispolitiikasta saadaan edustus, koska jonkunlaiset suhteet sinne on oltava kunnossa.
Sponsorit: Isot tukijat vähenevät joka tapauksessa parin vuoden katsannolla, nyt uuden johdon on aktivoitava ruohonjuuritasoa paremmin. Nyt odotellaan mielenkiinnolla onko tulossa suunnattua osakeantia taikka vastaavaa.
Osasto muut: En näe positiivisena jos Yö-Ollille annetaan taas valtakirja koheltaa pukukopissa ynnä muuta häröilyä. Kaveri saisi olla jatkossakin jonkinsortin virallinen Ässä-fani ja -lähettiläs, mutta siinä kaikki. Sama pätee myös muutamiin ex-pelaajiin, liikaa häröilyä organisaation ympärillä. Toivon mukaan Ässien hallituksen eroamisen yhteydessä poistuneet kaverit saadaan kauden mittaan takaisin
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös