Alkoholi – yleisesti

  • 388 290
  • 2 557

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä minä juuri pelkään, ettei lähikaupasta enää saa parempaa olutta, vaan pitää valita miedosta ja vahvasta Karjalasta.
Minun pienistä lähikaupoista K-marketissa on jo nyt selvästi enemmän olutvaihtoehtoja kuin kolem kertaa suuremmasssa S-marketissa. Että on aivan kauppiaasta kiinni mitä haluaa asiakkailleen tarjota, lakimuutos ei tähän tule vaikuttamaan.
..koska ei hyväksy sitä, että pidän homoutta syntinä. Eikä hän ole ainoa.
Arvioisin että yhdellekään jatkoaikalaiselle ei ole minkäänlainen ongelma että pidät homoutta syntinä ja pidättäydyt siitä vaikka tekisi kuinka mieli kokeilla. Ongelma on siinä että sinä haluat kieltää muilta elämisen riemut.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Voin hyvin olla väärässä tuosta alkoholistien määrän kasvusta, ei siinä mitään. Joka tapauksessa käytön kasvu tulee parhaan tiedon mukaan kalliiksi yhteiskunnalle, olin väärässä tai en.
Riippuu vähän miten sitä laskee, jos ongelmakäyttämistä saataisiin pois ja jaettua se tasaisesti kansalaisten kesken, niin väitän ilman mitään tutkimusta että halvemmaksi se tulisi. Kaikessa myös jätetään huomioimatta se että jos alkoholia käyttää enemmän (ilman että se olisi ongelma), niin se lyhentää elämää juuri siitä loppupäästä. Joka taas tuo säästöä yhteiskunnalle. Toki sairaudet pitää laskea mukaan, mutta yhteiskunnan laskutapa tähän ei ole pätevä. Kuten ei moneen muuhun juttuunkaan. Ylinopeuden aiheuttamat kuolemat/onnettomuudet sopii esimerkiksi tuohon liittyen
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ei tämä ole suinkaan ainoa lain huono kohta. Nelosolutta ja limuviinoja (ml. lonkerot ja siiderit) myytäisiin 350 myyntipaikan sijasta 5300 myyntipaikassa.
Tarkoittaako tämä siis sitä, että noista 5300 myyntipaikasta ei ole ennen saanut alkoholia?
Tämä tarkoittaa, että mieluisia alkoholijuomia saisi ostettua samasta paikasta, mistä tehdään päivittäisiä ruokaostoksia.
Meillä Kotkan Pasaatissa riittää kun kävelet S-Marketin kassoilta 8 porrasta ylöspäin, niin olet Alkossa. Karhulan Lidlissä kun kävelet, oliko se nyt 10 metriä. Ihan sattumalta Alko halusi liikkeensä Liitelin yhteyteen Jumalniemen kauppakeskuksen pussinperältä. Mutta on se jännää, että kun seinän takana Alkossa myyjä rientää kysymään, että voinko auttaa sinua viinanetsinnässä ja suosittelee, vaikka jotain viinipulloa kuhalle, niin jos sen saman viinipullon voi ostaa viereisestä marketista on käsillä lopun ajat, koska alkoholismi ja lapset silmät suurina paljain jaloin pakkasessa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hih, ime munaa, Pekka Puska! Eihän tämä ollut kuin erävoitto, mutta parempi kuin ei mitään.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kylläpä tunteet käy kuumina. Ilmeisesti olen nyt osunut todelliseen ampiaispesään puolustaessani täällä asiantuntijoiden lausuntoja.

Se taas ei ole uutta, että tällä palstalla saa olla vain yksi totuus ja kaikki muu on härskiä. Edustan erilaista arvomaailmaa, kuin valtaosa täällä, joten luulisin palstalaisten olevan iloinen siitä, että mielipiteitä riittää keskustelujen pohjaksi. Se kai on päällimmäinen keskustelupalstan tarkoitus. Mutta kuitenkin esimerkiksi @mikko6000 on hyökännyt monessa eri ketjussa kimppuuni, koska ei hyväksy sitä, että pidän homoutta syntinä. Eikä hän ole ainoa.

Miksi luette keskustelupalstaa, jossa ette hyväksy erilaisia mielipiteitä? Ja kun ette niitä hyväksy, niin kuinka isoa tyydytystä saatte mollatessanne minua?

Minä olen ja varmasti tulenkin olemaan monissa eri asioissa eri mieltä mutta ei minulla ole tarvetta alkaa systemaattiseen toisen kirjoittajan mollaamiseen tai ajojahtiin.


Hah. Ehkäpä kyse on vain teikäläisen naurettavasta tekopyhyydestä. Oli sitten kyse alkoholilaista tai muusta. Esimerkiksi TPSn kannattamisen lopettaminen, koska tukevat Prideja ja homojen oikeuksia. Sitten taas kun Manchester United tekee samaa, niin ei niin väliä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulevaisuudessa kännissä örveltäminen ei ole enää cool, tai ainakaan niin cool kuin aiemmin ja humalahakuinen juominen vähenee Suomessa, koska maailma ja nuoriso muuttuu. Riippumatta siitä mitä 60/70-luvun alkoholipolitiikkaa suustaan ulos työntävät pekkapuskat ja lertit sanovat.

Mielestäni tämän muutoksen näkee jo nykyään ainakin jossain määrin. Jotenkin tuntuu, että "silloin kun minä olin nuori" (eli vuosituhannen vaihteessa), minun ikäpolveni oli se pahin örveltäjä, joskin aina välillä näki niitä "vanhojakin pieruja" tuhannen päissään, kun olivat kerrankin lähteneet "kylille". Tänä päivänä tilanne on jotenkin toisin. Kun tuhannen kännissä olevia ihmisiä tapaa, kyseessä tuntuu yhä useammin olevan juurikin se keski-ikäinen, tai vielä vanhempi henkilö. Jopa haaparipukuiset opiskelijaporukat vaikuttavat olevan vähintään promillen verran selvempiä kuin kymmenen vuotta sitten. Pahimpia tuntuvat olevan laivoille menevät tai sieltä tulevat viisikymppisten bussimatkaseurueet...

Nuorison juominen on selkeästi vähentynyt myös tilastojen valossa. Minun ikäluokkani on taas keski-ikäistynyt, ja sitä myöten myös rauhoittunut. Kasvaako kulutus sitten vain vanhemmassa ikäluokassa, vai miksi alkoholin kulutuksen kasvu perustuu?

Joka tapauksessa nuoriso vaikuttaa olevan menossa oikeaan suuntaan, joten heidän syyllistäminen tai suojelu laeilla on aika tarpeetonta. Jotenkin tuntuu, että nuorison alkoholinkäytön lisääntymisestä huolissaan olevat poliitikot ovat oikeasti huolissaan omasta ikäluokastaan. Nuorisosta huolehtiminen vain vaikuttaa paljon hienommalta kansan syvien rivien mielestä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Riippuu vähän miten sitä laskee, jos ongelmakäyttämistä saataisiin pois ja jaettua se tasaisesti kansalaisten kesken, niin väitän ilman mitään tutkimusta että halvemmaksi se tulisi. Kaikessa myös jätetään huomioimatta se että jos alkoholia käyttää enemmän (ilman että se olisi ongelma), niin se lyhentää elämää juuri siitä loppupäästä. Joka taas tuo säästöä yhteiskunnalle. Toki sairaudet pitää laskea mukaan, mutta yhteiskunnan laskutapa tähän ei ole pätevä. Kuten ei moneen muuhun juttuunkaan. Ylinopeuden aiheuttamat kuolemat/onnettomuudet sopii esimerkiksi tuohon liittyen

Lisäksi varmaan jos kulutusta saataisiin kasvamaan niin työllisyys ja verotulot kasvaisi. Varmaan tässä on yksi pohdinnan paikka että jos saataisiin verokertymää kasvatettua eri keinoin niin sitä pitäisi saada ohjattua tuloja sitten ehkäisevään työhön ja varsinkin työikäisten ihmisten ongelmiin pitäisi puuttua paremmin, nythän holhotaan eniten melkein niitä jotka on jo pudonnut yhteiskunnan kelkasta ajat sitten.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nuorison juominen on selkeästi vähentynyt myös tilastojen valossa. Minun ikäluokkani on taas keski-ikäistynyt, ja sitä myöten myös rauhoittunut. Kasvaako kulutus sitten vain vanhemmassa ikäluokassa, vai miksi alkoholin kulutuksen kasvu perustuu?

Se on totta, että suuret ikäluokat ovat ns. kosteita ikäluokkia. Näissä ikäluokissa ja monissa myöhemmissäkin ryyppääminen on sosiaalisesti hyväksyttyä, eikä sitä lopeteta vanhempanakaan. Tämä vaikutus ylettyy vähintään 70-luvulla syntyneisiin, ehkä myös 80-luvulla syntyneisiinkin.

Nuorison juomisen vähentyminen voi selittyä ainakin osittain sillä, että etenkin toinen ääripää on kasvanut. Streittareita on paljon enemmän kuin ennen. Mutta kyllä varmasti kohtuukäyttäjiäkin on aiempaa enemmän, sillä perskännit eivät tunnu olevan nuorten keskuudessa siisti juttu. Silti näissä tilastoissa ei taida näkyä esimerkiksi mietojen huumeiden käyttö, joka on varmasti nykyään paljon yleisempää kuin ennen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Silti näissä tilastoissa ei taida näkyä esimerkiksi mietojen huumeiden käyttö, joka on varmasti nykyään paljon yleisempää kuin ennen.

Näin minäkin olen antanut itseni ymmärtää. Olisikin mielenkiintoista tietää, että minkä verran käytöstä on humalassa tapahtuvaa viihdekäyttöä, ja kuinka iso osa porukasta on korvannut alkoholin miedolla huumausaineita. Itselläni ei tästä osa-alueesta ole mitään tietoa, ja ainoat kokemukset huumeista rajoittuvat kadulla tehtyihin hajuhavaintoihin jostain etäältä tulleesta ruohon kärystä sekä Kööpenhaminassa näkemääni surullisen näköiseen huonokuntoiseen hippivanhukseen, joka kulki vastaan marihuanaa ylistäviä lauseita sisältävässä paidassaan ja tyhjä katse silmissään...

Jos joku haluaisi vetää omia johtopäätöksiä, tuon tilaston voisi tulkita niinkin, että alkoholin käytön väheneminen nuorison keskuudessa johtuu vain ja ainoastaan mietojen huumeiden käytön lisääntymisestä. Ja kai joku oikeasti noin luuleekin...
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Hah. Ehkäpä kyse on vain teikäläisen naurettavasta tekopyhyydestä. Oli sitten kyse alkoholilaista tai muusta. Esimerkiksi TPSn kannattamisen lopettaminen, koska tukevat Prideja ja homojen oikeuksia. Sitten taas kun Manchester United tekee samaa, niin ei niin väliä.

Asia ei ole niin mustavalkoinen kuin luulet. Manchester United on käytännössä pakotettu heiluttamaan sateenkaarilippuja, koska kaikki muutkin jättisuuret Valioliigajoukkueet tekevät siten. Muuten teikäläiset olisivat herhiläisenä kimpussa.

TPS:n kohdalla puhutaan aivan eri kokoluokan asiasta ja kotimaastani. TPS lähti pioneerinä sohimaan alueelle, joka ei sovi urheilujoukkueelle.
 

sinikettu

Jäsen
TPS:n kohdalla puhutaan aivan eri kokoluokan asiasta ja kotimaastani. TPS lähti pioneerinä sohimaan alueelle, joka ei sovi urheilujoukkueelle.
Onko mielestäsi väärin, että jääkiekkoilijat ovat tehneet työtä ja ottaneet kantaa esimerkiksi koulukiusaamisen vähentämiseen? Kuuluuko sekin ulkopuolelle ja on tuomittavaa jääkiekon imagon kannalta?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Onko mielestäsi väärin, että jääkiekkoilijat ovat tehneet työtä ja ottaneet kantaa esimerkiksi koulukiusaamisen vähentämiseen? Kuuluuko sekin ulkopuolelle ja on tuomittavaa jääkiekon imagon kannalta?

Eiköhän koulukiusaamisen vähentäminen ole jokaisen ihmisen toiveena. Sen sijaan sateenkaarilipun heiluttaminen vain jakaa ihmisiä eri leireihin. Järkevä urheilupomo ei lähde mielistelemään osaa kannattajia ja suututtamaan toista osaa.
 

sinikettu

Jäsen
Eiköhän koulukiusaamisen vähentäminen ole jokaisen ihmisen toiveena. Sen sijaan sateenkaarilipun heiluttaminen vain jakaa ihmisiä eri leireihin. Järkevä urheilupomo ei lähde mielistelemään osaa kannattajia ja suututtamaan toista osaa.
Ajattelin vaan, mihin urheilujoukkue mielestäsi saa ottaa kantaa. Oletettavasti molemmat ovat varsin oleellisia yhteiskunnallisia ongelmia ja ihmisoikeuskysymyksiä.
 
K

kiwipilot

Eiköhän koulukiusaamisen vähentäminen ole jokaisen ihmisen toiveena. Sen sijaan sateenkaarilipun heiluttaminen vain jakaa ihmisiä eri leireihin. Järkevä urheilupomo ei lähde mielistelemään osaa kannattajia ja suututtamaan toista osaa.

Eikös tuo sinun homovastaisuutesi sekä täydellinen halveksuntasi ole juuri sitä kiusaamista? Ihmisiä ne homotkin ovat, vai? Kuvottavan tekopyhää uskispaskaa.

@Radiopää; seison korjattuna.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kyllä päivän kukkahattupalkinto pitää antaa Antti Rinteelle ja Demareille tosta tän päivän äänestyksestä. Voi saatana että laittaa vihaks kun asia jolla ei pitäis olla mitään vastustamista läpimenolla niin Demarit on vaan periaatteessa vastaan kun esitys tuli Hallituspuolueilta ja se ei näille mulkuille käy. Jungner teki oikein kun eros tosta ämmäpuolueesta.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Eikös tuo sinun homovastaisuutesi ole juuri sitä kiusaamista? Ihmisiä ne homotkin ovat, vai? Kuvottavan tekopyhää uskispaskaa.

@Radiopää; seison korjattuna.

Miten minä olen homoja kiusannut? Tiedän, että he ovat ihmisiä mutta kristittynä ihmisenä totean, että he eivät elä raamatun sanan mukaisesti. En kuitenkaan väitä heidän olevan huonompia ihmisiä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Muutama jännä huomio tässä uutisoinnissa alkoholilain muutoksesta on kyllä. On mm. hehkutettu, miten festareiden olutkarsinat poistuvat. Eivät poistu useimmilta, koska tämä vaatii sen, että tapahtumassa ei ole alaikäisiä. Monelleko kesäfestarille on K-18-raja?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä päivän kukkahattupalkinto pitää antaa Antti Rinteelle ja Demareille tosta tän päivän äänestyksestä. Voi saatana että laittaa vihaks kun asia jolla ei pitäis olla mitään vastustamista läpimenolla niin Demarit on vaan periaatteessa vastaan kun esitys tuli Hallituspuolueilta ja se ei näille mulkuille käy. Jungner teki oikein kun eros tosta ämmäpuolueesta.

Minusta oli erittäin hauskaa, että tämä oli niin monille suomalaisille elämän ja kuoleman kysymys. Jos neloskalja ei tule kauppoihin, osa kansasta lähtee kadulle mellakoimaan.

Suomesta on nähtävästi työttömyys ja eriarvoisuus poistunut kokonaan, kun tällaiset asiat kuohuttavat niin paljon.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Miten minä olen homoja kiusannut? Tiedän, että he ovat ihmisiä mutta kristittynä ihmisenä totean, että he eivät elä raamatun sanan mukaisesti. En kuitenkaan väitä heidän olevan huonompia ihmisiä.
En minäkään elä Harry Potterin tai muiden satukirjojen sanan mukaisesti. Sen enempää kuin raamatunkaan.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Anteeksi juhanitammisuuteni, mutta minä näpäytin tästä ensimmäisenä.

Nyt kun tämä tapaus on hoidettu, niin toivottavasti seuraava askel on rahapeliautomaattien hävittäminen kaupoista.

Olen erittäin harvoin samaa mieltä kanssasi oikeastaan mistään, mutta tästä vahva sama, pelikoneet aiheuttavat varmasti monelle nuorison edustajalle himoa pelaamiseen joka täysi-ikäisenä voi johtaa todella suuriin ongelmiin pelaajalle ja lähipiirilleen. Pahempi addiktio kuin päihteet, väittäisin.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Asia ei ole niin mustavalkoinen kuin luulet. Manchester United on käytännössä pakotettu heiluttamaan sateenkaarilippuja, koska kaikki muutkin jättisuuret Valioliigajoukkueet tekevät siten. Muuten teikäläiset olisivat herhiläisenä kimpussa.

TPS:n kohdalla puhutaan aivan eri kokoluokan asiasta ja kotimaastani. TPS lähti pioneerinä sohimaan alueelle, joka ei sovi urheilujoukkueelle.

Siis TPS on aivan eri kokoluokan organisaatio kuin ManU? Kaikenlaista sitä saa lukea uskovaisten absolutistien kirjoittamana. Herran rauhaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Muutama jännä huomio tässä uutisoinnissa alkoholilain muutoksesta on kyllä. On mm. hehkutettu, miten festareiden olutkarsinat poistuvat. Eivät poistu useimmilta, koska tämä vaatii sen, että tapahtumassa ei ole alaikäisiä. Monelleko kesäfestarille on K-18-raja?
Juuri saman suuntaista mietin tuolla aiemmin, ja eikös tämäkin varmasti ole loppukädessä siitä järjestäjästä kiinni. Toki monessa tapahtumassa sitä anniskelualuettakin on kasvatettu siten että se on jopa lähellä sitä esiintymislavaa, mutta kuitenkin.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Siis TPS on aivan eri kokoluokan organisaatio kuin ManU? Kaikenlaista sitä saa lukea uskovaisten absolutistien kirjoittamana. Herran rauhaa.

Niin, mikä tässä asiassa on sellaista mikä ei ilman viinan ryyppäämistä selviä?
 
K

kiwipilot

Miten minä olen homoja kiusannut? Tiedän, että he ovat ihmisiä mutta kristittynä ihmisenä totean, että he eivät elä raamatun sanan mukaisesti. En kuitenkaan väitä heidän olevan huonompia ihmisiä.

Höpö höpö. Ylläoleva on juuri teille hihhuleille tyypillistä uskovaisten sumutusta ja vääristelyä: kirjoitteluasi ei tarvitse tulkita edes rivien välistä, sen verran selvää viestintäsi on. Sinä olet palstalla julistanut homovastaista sanomaasi vuosikausia ja luokitellut heitä sen mukaan mitä joku satukirja sattuu sinulle kertomaan. Onkin naurettavaa - ei vaan oksettavaa, että sitten pokkana suollat yo. kuraa uskovaisen sädekehä pääsi päällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös