Aiotko osallistua Taiteiden Yön rientoihin?

  • 4 683
  • 42

Aiotko mennä Taiteiden Yöhön?

  • Kyllä

    Ääniä: 24 13,4%
  • En

    Ääniä: 118 65,9%
  • Mikä on Taiteiden Yö?

    Ääniä: 37 20,7%

  • Äänestäjiä
    179

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Niin, tämän jokavuotisen taide/dokaus/kuseskelukavalkaadin aika on taas koittanut. Kysymys siis kuuluu: Aiotko sinä mennä Taiteiden Yöhön?

Itse aion alkuillasta käväistä vähän tsekkailemassa meininkiä. Suu kuivana tosin. :(
 
Viimeksi muokattu:

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Taidan jättää väliin. Liikaa 'pissaliisoja' kännissä liikenteessä, ei uskalla mennä keskustaan...
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
En missään tapauksessa !

Tämä " taipein yö " on typerämpi juhla kuin uudenvuodenaatto ( mikäli mahdollista ! ) The Night of Arts on nykyään The Night of Farts. Kotiin , ovi kiinni ja perheen dobermanni hauveli pihalle vahtiin ! Hyvää Yötä ja Ekku Pelomäki laita saatana ne luxit pienemmälle , että saa koisia !
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
No way! Nyt tämäkin tapahtuma laajenee paitsi alueellisesti myös ajallisesti kun ensimmäiset tapahtumat starttaavat jo aamutuimaan. Parin vuoden päästä saamme varmasti nauttia parin päivän kavalkaadista koko pääkaupunkiseudulla.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Kehityskaari ja virtsavamma

Alkuilta menee Lauttasaaressa maahantuontiliikkeen esittelemiin valomaisemiin tutustuen eli ilmaista viinaa juoden.

Tarpeeksi saatuani siirryn Espan puiston interaktiiviseen vitunlateluäänimaisemaan (termin kehitti nimim. "oukka"). Ymmärtääkseni honotuksen korkeutta pystyy säätelemään siirtelemällä omia eväitään esille ja piiloon. Katsotaan nyt, mihin anisviinapulloni pystyy. Jos jostain löydän, otan turvakseni hyttysentappomailan (nimimerkin "V-man" kikka). Myös tämä esitys on ilmainen.

Jatkan Gloriaan Taideteollisen Korkeakoulun näyttelyn avajaisiin, jossa soittanee jokunen bändikin. Aikuisiksi kasvaneet entiset hippi-pissikset (termin kehitti nimim. "wild wild west") esittelevät muodokkaita sätöksiään. Eikä vieläkään maksa mittää... Sitten mietin, mihin nukahtaisin.

Käyttämieni lainasanojen selitykset löytyvät ketjusta "Pissaliisat..."
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Koko "taiteiden" yö on kaikkea muuta kuin nimensä veroinen. Ainakin Turussa se on ryyppyjuhla ilman taiteen häivääkään. En osallistu toista kertaa niihin rientoihin vapaaehtoisesti.

Tuskin Helsingin vastaava juhla on yhtään sen mielekkäämpi.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Oloneuvos


Tuskin Helsingin vastaava juhla on yhtään sen mielekkäämpi.

Päinvastoin, varmaan paljon pahempi. Taiteiden yön alkuperäinen idea ja tavoite on muuttunut 'pissaliisojen ja mitä-ne-vastaajat-teinipojat-olikaan' tyyppisten puberteettikovisten täysin tolkuttomaksi avohässäkäksi. Ei järjen häivää. Eiköhän siellä taas ole parisataa vapaaehtoista ensiapuihmistä hoivaamassa 12-13 vuotiaita oksentelevia ja alleenpaskovia pissateinejä. Eikö lasten omat vanhemmat ole yhtään kiinnostuneita, mitä ne tuhannet lapset siellä yömyöhään tekevät?

Kävin viimeksi pari vuotta sitten ALKUillasta kävelemässä Espan puistossa perheen kanssa, viimeistä kertaa. Yleinen välinpitämättömyys ja jurri oli väkevämpää, kuin vappuisin, mutta örveltäjinä pikkutenavat. Millään ei ole siellä mitään väliä. Roskataan ja kustaan miten huvittaa. ''Vittu kun mä oon kännissä'' -on yleisin kuultu lause...HUOH! Hermo menee ihan riekaleiksi, kun ajatteleekin koko asiaa.

Ai niin, äänestin en.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Minä osallistun... tosin vasta huomenna perjantaina. Nimittäin otan työpaikallani koulussa kaiken mahdollisen ilon irti krapulaisista kakaroista... ja heti aamutuimaan. Tosin viime vuosina Yrjöjen Yön jälkeisenä perjantaina on koulun luokissa ollut melko hintsusti oppilaita.
Tarkemmin ajatellen Cooperin testi voisi olla pirtsakka päivän aloitus yläasteen kakaroille huomisaamun jumppatunnilla...
 

Miguel

Jäsen
Todennäköisesti osallistun Taiteiden Yöhön, mutta vasta 7.9. Lahdessa. En ole ennen siellä pyörinyt, mutta tiedän kyllä että 'tapahtuma' on vain tekosyy nuorille kerääntyä kaupunkiin juomaan. Tässä iässä ei ole ongelmaa etteikö kestäisi katunäkymän pilaavaa nuorisoa, kun joukossa on paljon kavereita ja itsekin varmaan otan vähän kuppia. Mutta se joka minut näkee kakkimassa/oksentamassa keskelle kaupunkia, voi tulla antamaan tukkapöllyä.

Ymmärrän hyvin teitä vanhempia, jotka kartatte tapahtumaa. Vanhempana ja perheellisenä minäkin varmaan pysyisin kauempana.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
En helvetissä lähde. On se muuten kumma että oli sitten mikä tapahtuma hyvänsä niin aina on samaa skeidaa kaupungilla ( puhun siis Lahdesta ). Olkoon Taiteiden Yö, Valkosipuliyö, Vappu jne.... niin aina on samat muikun paistajat, lörtsyn myyjät, tenukepit, örveltävät teinit ja haista paska temppuilijat torilla.
Ilmeisesti tämä on pienempien kaupunkien ongelma vai onko siellä Stadissa jotain erilaista näiden kaikkien kaupunkijuhlien kesken?
 

erpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellani on ihan hyvia kokemuksia noista tapahtumista. Vuosi tai kaksi sitten esitettiin Matrix Senaatintorilla ja Zetorissa Veeti ynna kumppanit lauloivat leideja. Ihan kekselijaita tapahtumia on paljon, kunhan vaan pysyy poissa espanpuistosta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En todellakaan

En tosiaan osallistu. Joskus teininä nuo juhlat olivat mitä mainioin tekosyy ryypiskelyyn ja yleisen pahennuksen aiheuttamiseen, mutta paitsi, että koko Espan alue tuntuu eläintarhalta tänä iltana/yönä, on niitä pissiksiä ja muita aika vastenmielistä katsoa siinä kunnossa.

Sinänsä Taiteiden Yö tapahtumana ja hyvällä ohjelmalla olisi erittäinkin mielenkiintoinen, mutta aikaisen herätyksen ja liiallisen teinimeiningin pelottamana en taida jaksaa ulkoilmaa myöhään illalla haistella.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Oli pikainen käynti, olin takaisin himassa jo ennen klo. 21:tä. Piti käväistä katsomassa, kun kaveri väänsi tatskoja Suomalaisen Kirjakaupan ikkunassa (ja vääntää edelleen klo. 24:00:n) ja tietenkin Juban ja Stenvallin nimmarit hain.

Pissaliisoja ei vielä onneksi näkynyt, eikä humalaisia muutenkaan näin aikaisin tainnut olla liikkeellä.
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Vaasassa samainen yö muutama viikko takaperin oli mahtava yleisömenestys(ties monennenko kerran). Tosilla oli poppoota kuin vapputorilla konsanaan! JA ihan hauskaakin oli...
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No,oliko pissaliisat ja vittumarkot elementissään?
Jonkinlaista raporttia kaivattaisi tänne Tampereen suuntaan (milloin täälläpäin muuten on taiteiden yö?).
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Liisasta Liisaan

No niin bisnesman, tässä pikku raportti:

Valomaisemiin Lauttasaaressa tutustuttuani keräsin sopivan pissaliisa-bongariryhmän ja pyysin taksia ajamaan Espalle. Kaikki näytti hyvältä, illan hengen mukaisesti olin tankannut iänikuisen ilmaiskaljan lisäksi Perryä, pissiksien elämänektaria. Kuvittelin näin sulautuvani paremmin joukkoon hilpeään ja aavistelin staijauksesta tulevan antoisan.

Eikä mitä, takapenkiltä mekastettiin "Mennääki Kallee!" Kyseinen kapakkahan on toki hauska, jos sattuu Hifkifani-pisteitä keräilemään. Siellähän niitä istuskelee alakerran ahtaassa rokkibaarissa ja viiden kaljan jälkeen alkaa selkään taputtelu ja pöydillä tanssi. Tälle illalle oli kuitenkin tavoitteet korkeammalla, joten narikassa todellisuuteen havahduttuani käännyin takaisin ja ilmoitin portsarille käyväni pikaisesti bongaamassa Espalla muutaman pissaliisan. Portsari nyökkäsi.

Espa kuhisi lupaavasti, sidukoita korkkailtiin ja jokunen vittukin ladeltiin. Kasarmikadun Mix-mäx-ravintolan ja Eteläepsalaatin välisessä Jamaikan suurlähetystön porttikongissa pari vittumarkoa lorotteli ja hohotteli. Tuumailin innoissani, että tästä se lähtee.

Havaitsin neljän mahdollisen pissaliisan parven istuskelevan joutilaana puistopenkillä, jonka päässä oli vapaata. Istahdin reippaasti penkin päähän. Valinta oli väärä, tytöt vain keskustelivat. Sen sijaan viereisellä penkillä! Kaksi lantiofarmarista tolppakenkää rötkysi persii vasten penkin selkänojaa hartiat takana seisovaan alumiiniaitaan nojaten ja vittuili puhelimeen äänekkäästi. Siinäkö niitä nyt oli? Perry-pullo ainakin pullisteli lupaavasti repun verkkotaskussa. Höristelin korviani ja erotin kuin erotinkin muutaman lauseen kotivärjätyn punapään huulita: "Vittu mä en tajuu... siis sä oot vittu niinku missä?" Pisteet minulle, tätä piti juhlia. Palasin Kalle-baariin kilistämään illan ensimmäiselle pissis-pisteelle. Hajamielinen portieeri kysäisi, että sainko sitä rahaa? "Eiku mää kävin niitä pissaliisoja kattomassa." "Jaa juu."

Selkääntaputtelijaporukoiden hermostunut kaljanjuonti alkoi samantien ahdistamaan ja kehoitinkin toista kaveriani liittymään seuraani pissaliisojen bongailuun. Toki suostui, kyyninen baariseurakunta oli häntäkin alkanut jo tympiä. Kerroin alamäessä tälle pohjanmaalaiselle kaverilleni lajituntomerkit. Koiras-puolisista hän tiesi varoittaa, että "Noon helposti kiukkuusia ja äkkipikaasia tuommoset nuoret kollit." Lupasin pitää varani. Espalla meininki näytti edelleen hyvältä, mutta mitä! Kotivärjätty punapää seisoi Bajamaja-jonossa! Katseeni kiersi pusikoita, ei ristin sielua. Luontaiset pissapaikat oli aidattu! Perennapenkkejä kiersivät "Telinerami"-merkkiset aidat. Helsingin kaupunki oli ottanut ikään kuin opikseen ja ehkäissyt pissisten pääsyn luonnollisille tarpeilleen. Nuoriso käyskenteli sulassa sovussa pääkaupunkimme ytimessä pitäen mölinät jne. mahassaan. Taipeiden yö ei ollut entisensä. Onneksi puhelin soi ja syntyperäinen tsaddilainen kaverimme ilmoitti liittyvänsä seuraamme. "Ei ne pissikset täällä oo, ne on tuolla Kolera-altaalla kuseksimassa."

Matkalla satamaan alkoi masennus hiipiä mieleeni, enhän ollut nähnyt pissiksen pissistä. Perkules, pari likkaa notkui kaiteella, joten kimppuun vain.

-No?
-Aattelin kysyy yhtä juttua
-Ni?
-Ootteko pissaliisoista kuullu?
-Nii jaa et me oltais niinku niitä?
-Ni mitä oisitte?
-No pissixii
-Ootteko?
-Voi v...

-On kumminki tuttu termi?
-Mmm...
-Mistä ootte kuullu, netistä?
-Mistä sitte?
-Jatkoajasta

Ääntely taukosi. Vaikka eihän se edes ollut mikään pissaliisa. Kaverini vielä yritti tarjota anisviinaa, mutta eivät kuulemma ota vieraiden pulloista.

Kolera-altaalla jokunen vittumarko huudatti konettaan, mutta kukaan mitään missään sielläkään kykkinyt.

Gloriasta löytyi muutama TaiKKilainen ex-hippi-pissis, aivan kuten olin arvellutkin. Ei heistä kuitenkaan sen enempää.

Aamuviideltä Espa oli hiljentynyt ja lakaselakase-koneet sutineet sixpäkkien pahvihylsyt kitusiinsa. Pari denaturoitua ukkoa sentään tärisi jalkakäytävällä, mutta eivät olleet pissiksistä kuulleetkaan. Kerroin tuntomerkit, ukot kärttivät kaljaa ja kortongin löivät käteen. Vittuako minä sillä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator
Minä osallistun... tosin vasta huomenna perjantaina. Nimittäin otan työpaikallani koulussa kaiken mahdollisen ilon irti krapulaisista kakaroista... ja heti aamutuimaan. Tosin viime vuosina Yrjöjen Yön jälkeisenä perjantaina on koulun luokissa ollut melko hintsusti oppilaita.
Tarkemmin ajatellen Cooperin testi voisi olla pirtsakka päivän aloitus yläasteen kakaroille huomisaamun jumppatunnilla...

Kerrassaan loistava raportti Tilatiililta!

Toivottavasti Preda ehtiessään tekee vielä omansa. Minua ainakin kiinnostaa kuulla koulupäivästä

- mikä oli aamuvahvuus?
- lauloiko kaikki aamuhartaudessa?
- kuinka moni ilmottautui sairaaksi, 'kuukautiskipuja'
- mikä oli paras/huonoin suoritus Cooperissa?
- miten kouluruoka 'upposi'?
- mikä oli vahvuus viimeisellä tunnilla?
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Liisasta Liisaan

Minulle jäi sammumaton tiedon jano hienon raporttisi jälkeen.

Eikö tyttöjen ilme värähtänytkään kun he kuulivat termin pissis ?
Sitä paitsi, kuka on tuon termin keksinyt ?
Ojentuuko syyttävä sormi meidän lehtoriin, joka majoittaa myrkkyhämppistä ja haaveilee kotipissiksestä? Onko pissis myös nykyajan koulutermi? Siis kutsutaanko pissiksiä tunnillakin pissiksiksi?
:p

Mutta kaiken kaikkiaan, hieno raportti. Kertonee kaiken oleellisen.
Paitsi yhden asian. Miksi hylkäsit kondomin?

Edi: niin, ja predatorille myös raportoimispyyntö.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Viestin lähetti bisnesman

Eikö tyttöjen ilme värähtänytkään kun he kuulivat termin pissis ?
Miksi hylkäsit kondomin?

Riittävän paklattua naamaa on vaikea ruveta väräyttelemään; kyllä se on se sama apaattinen alahuuli lerpattaen haista paska -ilme kesät talvet.

En väittänyt kondomia hylänneeni, hyllyttäminen lienee osuvampi termi.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Senior




Toivottavasti Preda ehtiessään tekee vielä omansa. Minua ainakin kiinnostaa kuulla koulupäivästä

- mikä oli aamuvahvuus?
- lauloiko kaikki aamuhartaudessa?
- kuinka moni ilmottautui sairaaksi, 'kuukautiskipuja'
- mikä oli paras/huonoin suoritus Cooperissa?
- miten kouluruoka 'upposi'?
- mikä oli vahvuus viimeisellä tunnilla?

Suuri pettymys!
Voiko olla mahdollista että nuoriso on tänä kesänä jo saanut tarpeekseen rälläämisestä (kun on koko ajan ollut ihanteelliset biletyskelit ulkona)?

Nimittäin minun koulussani ei perjantaiaamu mitenkään erityisesti poikennut tavallisesta koulunaloitustsembalosta. Käytävillä ja luokissa oli väkee kuin pipoo, eikä kukaan lintsannut aamun liikuntatunneiltakaan (ei siellä mitään Cooperia vedetty... ohjelmassa oli fudista ja ulkosalibandyä (kiva termi).

Kouluruokakin näkyi menevän hyvin kaupaksi, joten ei meidän koulun teineillä näyttänyt jysäriä olevan... mutta nythän onkin kyseessä Meidän Koulun Lapset, eikä Jonkin Toisen Koulun KAKARAT! Tämän verran pitää kotiinpäin vetää!

Nyt sitten allekirjoittanut setä lähtee pois työpaikalta... menee kodin kautta loppuillaksi Hartwall Areenalle riehumaan... joten ehkäpä on turhaa moitiskella "pissaliisoja" ym. koska minäkin aion vetää tämän illan aikana lärvendaaleniukset ennen aamua. En kuitenkaan suostu kusemaan kadulle, EN vaikka maksettaisiin...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Liisasta Liisaan

Viestin lähetti bisnesman



Ojentuuko syyttävä sormi meidän lehtoriin, joka majoittaa myrkkyhämppistä ja haaveilee kotipissiksestä? Onko pissis myös nykyajan koulutermi? Siis kutsutaanko pissiksiä tunnillakin pissiksiksi?
:p




bisnesman, haloo!

Olen saattanut keksiä tuon mainitsemasi termin... se on totta, mutta en minä kotipissiksestä haaveile. Nuo minun kupeitteni hedelmät niistä haaveilevat.
Eikä pissis ole mikään koulutermi. Pissaliisa puhkeaa kukkaan vasta koulutuntien jälkeen. Minkä minä sille voin jos tämän aloittamani "pissiskohun" jälkeen tästä sanasta tulee Mitä Missä Milloin-kirjaan päätyvä vuoden uudis-sana.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ärrä Cupin pirssiä odotellessa (syyspojalla on auto ja kuski) puran pettymystä ja hyvääoloani tänne.

Tilatiili: Kiitokset loistavasta bongarin työstä ja pahoitteluni illan tuottamalle suurtakin suuremmalle pettymyksellesi.

Itse bongasin töistä kotiin päin ajellessani iltamyöhään (hieman ennen 23) arviolta 7-10 pissiksen ryhmään. Pysäytin autoni kauemmas ja hiljensin strereoiden musiikin. Kuulostelin varovaisesti ja hetken kuluttua kuului maaginen sana "vittu" sama jatkui "siis hei mitä vittua me täällä tehään, v...meidän pitäis v..... olla jo ..." Tätä kuunneltuani olin jo lähes varma onnistumisestani, mutta seuraavassa huomasin lauman siirtyvän bussiin. Petyin suuresti ja lähdin köröttelemään pois, mutta juuri sillä hetkellä havaitsin lauman jäseniä juoksevan puskasta bussia kohti. Voitte varmaan kuvitella onnistumisen ilon, enhän ollut edes tarkoituksella laumaa lähtenyt bongaamaan, mutta vaisto ilmeisesti ohjasi minut oikealle tielle.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Ai joo, sekin olis nytten. En osallistu. Ei joka vuosi. Nostetaan poltetta ja katotaan vuoden päästä uudestaan, jos pissisten rinnalle olisi noussut uusi vielä tuntematon sukupolvi bongailtavaksi. Nyt lähden kotiin bongailemaan Halkoahon viimeisiä senttejä.

Pikku raportti aamulla joltain paikalta olleelta olis kiva ylläri. Iltapäivälehtihän tiesi opastaa, että Taiteiden yössä pitää bongata julkkiksia, joten myös havainnot punaviinin huuruisista Loiron porukoista otetaan ilolla vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös