A-nuorten Suomen mestarit hakusessa

  • 1 577
  • 1

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jatkoajan tilastonikkarit, huomio!

Tulipa tässä illan ratoksi mietittyä kiekkojännärin huikeimpia muistoja, mutta nyt on hivenen vuosiluvut hakusessa. Tarkoitus olisi löytää sellainen A-nuorten SM-playoffs-ottelu JYP-Jokerit, jossa JYP teki tasoitusmaalin <7 sekuntia ennen loppua ja voitti jatkoajalla. Muistikuvani mukaan kyseessä olisi ollut jokin 90-luvun alun SM-finaali. Mikä oli siis vuosi ja kun Jatkoajan tilastonikkareilta näkyy irtoavan noita SM-liigan mestareita ulkomuistista, niin löytyykö juniorimestareita ja muita mitalisteja? Google ei osannut auttaa tai sitten en vain osannut hakea. Kiitän mahdollisista vastauksista jo etukäteen.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Valaiskaa nyt joku meitä dementikkoja, näin ne yön tunnit sumentaa ihmismielen.


Mää olin (ja olen edelleen) nimittäin ihan varma, että tuo Kemun haeskelema matsi oli A:n välieriä keväältä '97, sen verran hyvin muistan ne ja yhtäläisyyksiä näyttäisi olevan aivan liikaa. 90-luvulla JYP ei ollut finaaleissakaan muulloin kuin 1995 (vastassa Ilves) ja 1997.

96-97 oli mulle ensimmäinen kausi, kun A-junnuja seurailin ja koko kevät oli kerrassaan huikee. Naisten mestaruus, lopulta A-nuorten mestaruus ja päälle vielä liigaporukan viides sija.

Ottelusarja oli meille katkolla, Jokerit johti muistaakseni 2-3 aivan sinne loppuhetkille saakka. Maalejakin tehtiin tasatahtiin. Sitten, lähes kaiken toivon menettäneinä kaikki repesi n. 10 sekuntia ennen loppusummerin soittoa Ahmaojan (?) tasoitusmaaliin! Jatkoaikaa ei ehditty edes minuuttia pelata, kun punavalo paloi taas ja tie kohti finaaleja oli JYPin osalta selvä.

Sarjanousija HPK:ta ei kertaakaan voitettu runkosarjassa ja finaaleissa nuo kaatuivat suoraan 3-0. Huh. Jyväskylästä oli suunnitteilla fanibussikin Rinkelille, taisi jonkin kokoinen porukka lähteäkin. Radioselostajan mukaanhan Janne Laine (JYPin kapteeni) kohotti mestaruuspokaalin jossain vaiheessa kohti jyväskyläläistä fanilaumaa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös