100-vuotias JYP – kaikkien aikojen suurin puolustaja

  • 3 529
  • 57

100-VUOTIAS JYP – KAIKKIEN AIKOJEN SUURIN PUOLUSTAJA

  • Mikko Kalteva

    Ääniä: 2 2,1%
  • Kalle Koskinen

    Ääniä: 9 9,3%
  • Markku Heikkinen

    Ääniä: 1 1,0%
  • Jyrki Välivaara

    Ääniä: 4 4,1%
  • Harri Laurila

    Ääniä: 0 0,0%
  • Vesa Kuha

    Ääniä: 0 0,0%
  • Sami Vatanen

    Ääniä: 42 43,3%
  • Leo Gudas

    Ääniä: 11 11,3%
  • Sami Niku

    Ääniä: 1 1,0%
  • Jari Korhonen

    Ääniä: 8 8,2%
  • Mikko Viitanen

    Ääniä: 2 2,1%
  • Kevin Wortman

    Ääniä: 3 3,1%
  • Anttoni Honka

    Ääniä: 0 0,0%
  • Muu, kuka

    Ääniä: 0 0,0%
  • Nolan Yonkman

    Ääniä: 14 14,4%

  • Äänestäjiä
    97
  • Poll closed .

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Pikkuisen otsikosta ohi, @JJLehto - saataisiinko myös kaikkien aikojen kulttipelaaja -äänestys? Haluan jonkun tällaisen äänestyksen jonka Rambo voittaa.
"100-vuotias JYP - kaikkien aikojen suurin Rambo?" -äänestystä vain pystyyn.

Mitä tulee "kaikkien aikojen suuriin puolustajiin", niin kyllä minä ainakin arvostan erittäin paljon pelillistä virtuositeettia. Minun vastaukseni oli tästä syystä selkeä: Sami Vatanen. Näin tyylikästä ja taitavaa pakkia ei ole JYPissä minun mielestäni pelannut. Ja kun kyseessä ei ole edes "vähänniinkuin" JYP-kasvatti vaan täysiverinen JYPiläinen, joka oli JYPin kautta aikain kovimpien joukkueiden ykköstähti ja kaksinkertainen liigan paras puolustaja JYPissä pelatessaan, mitä tähän voisi muuta vastata?

Eikä tämä ole pois Kalle Koskiselta, Leo Gudasilta, Hate Laurilalta, Mikko Kaltevalta tai Korkki Korhoselta. Kaikki erinomaisen hyviä pelaajia ja seuralegendoja omilla tavoillaan.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt mulla ei ihan pää pelaa, mutta onko Vatanen ainoa JYPiä edustanut puolustaja MM-kisoissa? Eli siis puolustaja, joka on JYPiä edustavana pelaajana päässyt MM-kisoihin, kuten Vadu ensimmäisen Liiga-kautensa jälkeen 18--vuotiaana teki. Se oli kova juttu se. Siksi itse äänestin Vatasta: oli suuri mies jo syntyessään. Jopa RD päästi muksun pelaamaan ja antoi pienin varauksin vapaat kädet toteuttaa itseään.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt mulla ei ihan pää pelaa, mutta onko Vatanen ainoa JYPiä edustanut puolustaja MM-kisoissa? Eli siis puolustaja, joka on JYPiä edustavana pelaajana päässyt MM-kisoihin, kuten Vadu ensimmäisen Liiga-kautensa jälkeen 18--vuotiaana teki. Se oli kova juttu se. Siksi itse äänestin Vatasta: oli suuri mies jo syntyessään. Jopa RD päästi muksun pelaamaan ja antoi pienin varauksin vapaat kädet toteuttaa itseään.
Harri Laurila, Praha 1992 ja Leo Gudas '91 ja '92.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pikkuisen otsikosta ohi, @JJLehto - saataisiinko myös kaikkien aikojen kulttipelaaja -äänestys? Haluan jonkun tällaisen äänestyksen jonka Rambo voittaa.
Mikä jottei, näitähän voi tehdä vaikka kuinka paljon, kun vain kiinnostusta löytyy. Ja kuka vain voi näitä tehdä, tee sinä vaikka se! Olen itse ajatellut näitä laittaa viikon välein niin saa edellisen vanhan äänestyksen tuloksen mukaan uuteen, mutta mikään ei estä päällekkäisiä äänestyksiä sinänsä.

Mitä noihin vaihtoehtoihin tulee, niin vaihtoehtojen määrä on äänestyksessä rajattu 20:n eli sen verran pitää omaa harkintaa käyttää valikoidessa nimiä. Esimerkiksi tähän jouduin pohtimaan vaihtoehtoja eri aikakausilta, eri rooleista, pelimääristä ja saavutuksista lähtien, sekä toki pelaajan muuta uraa jne. Eli aina löytyy joku yksittäinen pelaaja, joka ei siellä ole, mutta sitä varten on sitten se vaihtoehto ”muu”. Mutta isot linjat on hyvin selvillä tässäkin äänestyksessä, ja aikaisemmissa (=vain voittajaa haetaan).
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maailmanmestarikin löytyy, Välivaara nimeltään.

Harri Laurila, Praha 1992 ja Leo Gudas '91 ja '92.
Kiitoksia! Välivaaran maailmanmestaruus on multa unohtunut kokonaan, eli siinä olin oikeassa, ettei oma pää pelaa. Ulkomaalaisia en tosiaan hoksannut ollenkaan. Eli Auvitu pitää lisätä tuohon. Mutta anyway, Vatanen on silti paras.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Pikkuisen otsikosta ohi, @JJLehto - saataisiinko myös kaikkien aikojen kulttipelaaja -äänestys? Haluan jonkun tällaisen äänestyksen jonka Rambo voittaa.
Monsterimonni olisi hyvä haastaja. Vaikka kuinka olenkin Teurastajan fani, niin kyllä se valinta kohdistuisi lopulta kuitenkin Ramboon. Konneveden Kurri on kuitenkin "oman kylän poikia" ja Suomessa seura oli aina JYP - pienissä syrjähypyissäkin on valittu aina Keski-Suomen seurat. Rambo teki myös kansainvälistä uraa KHL:ää myöten ja taisi Rami piipahtaa myös EHT:lläkin. Moneen kerkesi kaveri, vaikka Liiga-ura paketoitiin vain hilkun yli kolmekymppisenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös