”Ei lajill' väliä” – mitä HIFK merkitsee sinulle seurana?

  • 362 213
  • 1 746

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Heikoltahan futispuolen tilanne näyttää, karsijan paikka näyttää selvältä, eikä suora putoaminenkaan mahdottomuus ole. Suuri ongelmahan on organisaation osaamisessa, pelaajahankinnoissa, markkinoinnissa, rahankäytössä. Hmmm, tuntuu jotenkin tutulta, missä muualla on jotain samantyyppistä?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Toivon että tämä on provoa/trollausta. Ainakin oletan niin tuon viimeisen lauseen perusteella. Toivotko myös että rock-konserteissa palataan 70-luvun alun malliin, jossa kaikki istuivat paikoillaan ja taputtivat sivistyneesti biisien välissä?
Osin on ja osin ei. Itse en kaipaa futistyylistä kannatuskulttuuria jääkiekkoon. Yliarvostettua mekastusta. Mitä olen NHL-matseissa käynyt, niin tunnelmassa ei ole mitään vikaa. Kyllä se tunnelma sieltä tulee jos on tullakseen, jotenkin teennäiseltä ja päälleliimatulta tuntuu tuo futismeininki chantteineen ja lastentarhakoreografioineen. Tämä on minun mielipiteeni.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Futispuolellahan oli kiima ja tekemisen meininki päällä nousun jälkeen tälläisen ulkopuolisen katsojan silmiin. Kaikesta tekemisestä paistoi intohimo, vaikka vähän sellaisella amatööripohjalla organisaatio veti. Nyt jo kauden alla nämä lööpit Muurisen lomareissusta kesken treenikauden herättivät ihmetystä. Treenipeleissä sitten pataan divarijengeille yms. Huonoille raiteille lähti jo ennen kautta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Osin on ja osin ei. Itse en kaipaa futistyylistä kannatuskulttuuria jääkiekkoon. Yliarvostettua mekastusta. Mitä olen NHL-matseissa käynyt, niin tunnelmassa ei ole mitään vikaa. Kyllä se tunnelma sieltä tulee jos on tullakseen, jotenkin teennäiseltä ja päälleliimatulta tuntuu tuo futismeininki chantteineen ja lastentarhakoreografioineen. Tämä on minun mielipiteeni.

Noh, mutta onhan hallissa nyt ihan eri fiilis olla katsomassa pelejä kunnon tunnelman kanssa. Se kiekkokevät 2016 oli hieno senkin takia, että aidontyyppistä menoa&meininkiä riitti Nordiksella puolivälieristä finaaleihin asti.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Osin on ja osin ei. Itse en kaipaa futistyylistä kannatuskulttuuria jääkiekkoon. Yliarvostettua mekastusta. Mitä olen NHL-matseissa käynyt, niin tunnelmassa ei ole mitään vikaa. Kyllä se tunnelma sieltä tulee jos on tullakseen, jotenkin teennäiseltä ja päälleliimatulta tuntuu tuo futismeininki chantteineen ja lastentarhakoreografioineen. Tämä on minun mielipiteeni.

Onko vaikkapa NHL-pudotuspelien pyyhkeenheilutukset jotenkin vähemmän teennäistä tai päälleliimattua? Omasta mielestäni se näyttää ihan hienolta, mutta mikä tekee siitä mielestäsi parempaa kuin futiksen vastaavat?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Osin on ja osin ei. Itse en kaipaa futistyylistä kannatuskulttuuria jääkiekkoon. Yliarvostettua mekastusta. Mitä olen NHL-matseissa käynyt, niin tunnelmassa ei ole mitään vikaa. Kyllä se tunnelma sieltä tulee jos on tullakseen, jotenkin teennäiseltä ja päälleliimatulta tuntuu tuo futismeininki chantteineen ja lastentarhakoreografioineen. Tämä on minun mielipiteeni.

Ilmeisesti herralle alkaa ikää jonkun verran kertyä ja halutaan rauhoittua ja olla kirkossa. Kunnon meiningissä ei ole mitään vikaa vaan se liimaus on ihan omassa päässä eli haluaa vain kotiin lepäämään, kun tämä alkaa olla nähty.

Käyn itse paljon alasarjojen peleissä missä on mukava patsastella ja pohtia omassa rauhassa peliä silmäillen. Mutta kyllä pääsarjassa pitää olla hulinaa, mitä järkeä siinä muuten olisi.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Vai jos vain lopettaisi sekoilun ja osallistuisi järjestettyihin kisoihin niin kuin linkin laitoin.

Tuokin viesti periaatteessa voisi olla trolli, mutta eipä taida olla.

Trolli? Ei..ihmettelen vain että mistä ystäväperheesi vastasyntyneineen on muuttanut turvaan Kirkkonummelle? Miten elellään rauhassa tässä maailmassa ilman samassa kaupungissa / kunnassa tapahtuvaa väkivaltaa? Eikö toi tappelu nimenomaa ollu järjestetty ja kaikille osallistujille ok? Toki suhteelisen ahdistunut kaveriperhe pelastaa lapsensa muuttaessaan jonnekkin pois.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ilmeisesti herralle alkaa ikää jonkun verran kertyä ja halutaan rauhoittua ja olla kirkossa. Kunnon meiningissä ei ole mitään vikaa vaan se liimaus on ihan omassa päässä eli haluaa vain kotiin lepäämään, kun tämä alkaa olla nähty.

Käyn itse paljon alasarjojen peleissä missä on mukava patsastella ja pohtia omassa rauhassa peliä silmäillen. Mutta kyllä pääsarjassa pitää olla hulinaa, mitä järkeä siinä muuten olisi.
No, enpä osaa sanoa tästä ikäasiasta, että mikä on paljon. Kuten sanoin, ei esim. noiden pohjois-amerikan urheilutapahtumien tunnelmassa ja meiningissä ole mitään vikaa. Kannustusta ja meteliä syntyy luontaisesti, jos on syytä, eikä siihen tarvita mitään seisomakatsomoa, hyppimistä, pomppimista, tai monimutkaisia chantteja ja jotain capoja kertomaan, että nyt tehkää näin. Potkupallossa tuollainen kulttuuri on ollut pidempään ja siihen yhteyteen sen jotenkin ymmärtää, mutta jääkiekon miellän sivistyneiden ihmisten lajiksi. Jos ei lajin syntysijoilla tarvita katsomoon mitään jalkapallosirkusta, niin mielestäni ei tarvita täälläkään. On meillä perinteitä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
No, enpä osaa sanoa tästä ikäasiasta, että mikä on paljon. Kuten sanoin, ei esim. noiden pohjois-amerikan urheilutapahtumien tunnelmassa ja meiningissä ole mitään vikaa. Kannustusta ja meteliä syntyy luontaisesti, jos on syytä, eikä siihen tarvita mitään seisomakatsomoa, hyppimistä, pomppimista, tai monimutkaisia chantteja ja jotain capoja kertomaan, että nyt tehkää näin. Potkupallossa tuollainen kulttuuri on ollut pidempään ja siihen yhteyteen sen jotenkin ymmärtää, mutta jääkiekon miellän sivistyneiden ihmisten lajiksi. Jos ei lajin syntysijoilla tarvita katsomoon mitään jalkapallosirkusta, niin mielestäni ei tarvita täälläkään. On meillä perinteitä.

Kuten aikaisemmin totesit, tuo on sinun mielipiteesi ja se on luonnollisesti ok. Aivan kuten kaikkien muidenkin mielipiteet. Mutta kun otetaan huomioon että futis on selkeästi maailman seuratuin urheilulaji, niin se että julistat 96% futiskannattajista "vitun urpoiksi", ei sitten enää olekaan ihan ok. Individualismi on aina paikallaan, mutta idiotismi on sitten jotain muuta,
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Trolli? Ei..ihmettelen vain että mistä ystäväperheesi vastasyntyneineen on muuttanut turvaan Kirkkonummelle? Miten elellään rauhassa tässä maailmassa ilman samassa kaupungissa / kunnassa tapahtuvaa väkivaltaa? Eikö toi tappelu nimenomaa ollu järjestetty ja kaikille osallistujille ok? Toki suhteelisen ahdistunut kaveriperhe pelastaa lapsensa muuttaessaan jonnekkin pois.

Ihan vain Espoosta ja tietenkin myös halvemman neliövuokran perään. Mutta sitten yhtäkkiä jotkut futisjuntit ilmestyy sinne tappelemaan. Paikkahan oli taatusti valittu sen mukaan, että saa myllyttää rauhassa. Se ei silti asiaa järkeväksi tee. Tulisiko joku nyt itse kertomaan mitä järkeä tuossa on.

Kiinnostaisi myös nuo speksit miten asiasta sovitaan. Minkälaisia viestejä vaihdetaan ja sitten saa hakata toista? Ja edelleen miksi.

Kaikessa ei aina tarvitse olla järkeä, mutta tyhmät asiat on tyhmiä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kuten aikaisemmin totesit, tuo on sinun mielipiteesi ja se on luonnollisesti ok. Aivan kuten kaikkien muidenkin mielipiteet. Mutta kun otetaan huomioon että futis on selkeästi maailman seuratuin urheilulaji, niin se että julistat 96% futiskannattajista "vitun urpoiksi", ei sitten enää olekaan ihan ok. Individualismi on aina paikallaan, mutta idiotismi on sitten jotain muuta,
No kun katsoo kumman tahansa kannattajajoukon kulkueita derbyihin viime vuosilta lieveilmiöineen, niin en kyllä muuttaisi noita prosentteja. Eikä maailmalla ole ainakaan yhtään fiksumpaa väkeä. En mitenkään halua haukkua ketään, mutta jotenkin futisväki saa aina sotkettua politiikan urheiluun ja jonkun vitun tappelun aikaiseksi mistä vaan. On lätkäväkikin helvetin junttia, mutta noin maailmanlaajuisesti pienemmän lajin pariin ei ole ehkä kaikista kukkuluuruin jengi niin paljon vielä tietään löytänyt.

Aina on jengiä, jotka haluaa tapella, niin tappelisivat sitten jonkun ihan muun otsakkeen alla, kuin urheilun.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Perinteiset yhteistyökumppanit, natsit ja Puola. Tässä tapauksessa molemmat uunin tarpeessa.

Vai että oikein perinteiset yhteistyökumppanit? Taisit missata parit historian tunnit... Ja sitä paitsi aiemmassa viestissäsi käyttämäsi "heikompi aines" ja "uunin tarpeessa" antaa kyllä ymmärtää, että jaat juurikin niiden natsivatipäiden arvomaailman. Tai äärivasurien.

Kuitenkin olen samaa mieltä kanssasi siitä, että väkivaltahörhöjen hakeutuminen pullistelemaan urheilutapahtumiin on perseestä. Toivottavasti tauti ei HIFK:n piirissä leviä yli lajirajojen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
No kun katsoo kumman tahansa kannattajajoukon kulkueita derbyihin viime vuosilta lieveilmiöineen, niin en kyllä muuttaisi noita prosentteja.

Tämä onkin vankkaa tavaraa. Oletko ollut mukana marsseilla vai perustatko tietosi mediaseurantaan? Kahdeksan Derbyä pelattu, yhdessä oli tanskalaisvahvisteista myllyhalukkuutta ekalla kaudella. Toki jos lasket soihdut, bängerit ja paukut, sekä melko kovaäänisen laulamisen lieveilmiöiksi, niin sitten kyllä on ollut lieveilmiöitä. Yksi suurimmista lieveilmiöistä on aina se jumalaton hevosenpaskan määrä, jota poliisien hepat tuottavat jalkakäytäville.

En oikein millään pääse eroon vaikutelmasta että mielikuvasi perustuu siihen mitä isot pojat puhuu tupakkipaikalla, eikä niinkään omaan kokemukseen. Yksi sauma on vielä jäljellä, tule tsekkaamaan meininki. Itse olen myllyttänyt viimeksi 80-luvulla, mutta hyvin olen silti sopinut mukaan, ja natsikaan en ole.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tämä onkin vankkaa tavaraa. Oletko ollut mukana marsseilla vai perustatko tietosi mediaseurantaan? Kahdeksan Derbyä pelattu, yhdessä oli tanskalaisvahvisteista myllyhalukkuutta ekalla kaudella. Toki jos lasket soihdut, bängerit ja paukut, sekä melko kovaäänisen laulamisen lieveilmiöiksi, niin sitten kyllä on ollut lieveilmiöitä. Yksi suurimmista lieveilmiöistä on aina se jumalaton hevosenpaskan määrä, jota poliisien hepat tuottavat jalkakäytäville.

En oikein millään pääse eroon vaikutelmasta että mielikuvasi perustuu siihen mitä isot pojat puhuu tupakkipaikalla, eikä niinkään omaan kokemukseen. Yksi sauma on vielä jäljellä, tule tsekkaamaan meininki. Itse olen myllyttänyt viimeksi 80-luvulla, mutta hyvin olen silti sopinut mukaan, ja natsikaan en ole.
Olen itse aika iso poika ja tupakoinninkin lopettanut pari vuotta sitten. Onhan noilla marsseilla koko ajan "jotain pientä" kähinää ja se teinitestosteronin määrä haiskahtaa niin pahasti ilmassa, että enpä taida lähteä. Ekalla veikkausliigakaudella kävin katselemassa, mutta sitten kiinnostus hiipui. Toki matsien seuraamisessa ei ole mitään vikaa, mutta en jaksa sitä klackenin ja klubipäädyn munanmittausta enää paikan päällä.
Vai että oikein perinteiset yhteistyökumppanit? Taisit missata parit historian tunnit... Ja sitä paitsi aiemmassa viestissäsi käyttämäsi "heikompi aines" ja "uunin tarpeessa" antaa kyllä ymmärtää, että jaat juurikin niiden natsivatipäiden arvomaailman. Tai äärivasurien.
Sarkasmista katoa jotain, jos sitä pitää alkaa alleviivaamaan.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Olen itse aika iso poika ja tupakoinninkin lopettanut pari vuotta sitten. Onhan noilla marsseilla koko ajan "jotain pientä" kähinää ja se teinitestosteronin määrä haiskahtaa niin pahasti ilmassa, että enpä taida lähteä. Ekalla veikkausliigakaudella kävin katselemassa, mutta sitten kiinnostus hiipui. Toki matsien seuraamisessa ei ole mitään vikaa, mutta en jaksa sitä klackenin ja klubipäädyn munanmittausta enää paikan päällä.

Selvä homma, luotan sitten että sinulla on riittävästi kokemusta mielipiteesi muodostamiseen, vaikka se kovasti omastani poikkeaa. Mutta eihän siinä mitään.
Sen sijaan yleisellä tasolla tiedän että moni oikeasti perustaa mielikuvansa median luomaan kuvaan, joka on kauniisti sanottuna usein melkoisen väritetty. Kun kaikki menee hyvin, sitä ei mainita, mutta kun joku satuttaa sormensa soihtuun, otsikot huutavat. Se harmittaa siksi, että sen takia moni luultavasti jättää tulematta HIFK:n matseihin, "koska siellä mellakoidaan aina". Joka on täyttä harhaa tietenkin. Suurin vaaratilanne stadionin sisällä jonka olen nähnyt, on kun Klackenissa pikkutyttö meinasi saada lämmittelyvedoissa pallon päähänsä.

Kyllä itseäkin nolottaa ne ikuiset "palloliitto, haistakaa vittu!"-huudot. Klubirunkkari-chanteista en jaksa pahoittaa mieltäni. Mutta tiedän jo nyt että tulen talvella kaipaamaan Klackenin meininkiä, kun hiirenhiljaisessa Nordiksessa lähtee pelikatkolla kahdeksattatoista kertaa pyörimään jumbolla joku kello/pukumainos. Sen lisäksi olen maksanut siitä lätkälipusta kolme kertaa enemmän kuin futislipusta.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Kolmekymmentä vuotta kamppailulajeissa takana, harrastajana, kilpailijana, valmentajana ja tuomarina. Kaksi miestä menee kehään, tatamille tai häkkiin tietäen että kohta sattuu. Mikään ei ole miehekkäämpää. Jääkiekossa kaksi goonia ottaa mittaa toisistaan, kirjoittamattomiin sääntöihin kuuluu että matsi otetaan niin että molemmat esim. tulevat jäälle tuoreina, ei niin että toinen on jo valmiiksi puhki. Hienoa. Myös jääkiekon spontaanit tappelut, ja koodinmukaiset rankaisutoimet, joissa kuritetaan vastustajan sikailijaa aiheuttavat lievähköä suurempaa innostuneisuutta täällä. Futishuligaanien keskenäisiin, ennaltasovittuihin tappeluihin en osaa oikein ottaa suuremmin kantaa, sen kun tappelette, ihan sama. Futishuliganismin vastenmielisin ilmiö on kuitenkin se mitä usein on "saatu" uutisissa nähdä, täysin ulkopuolisten turistien ja muiden siviilien kimppuun hyökkäävät apinalaumat, terassien kalustoa heittelevät paviaanit ja tavalliset perheet, jotka jäävät tuholaislaumojen tielle. Hyi.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@Iso Paha samaa mieltä siitä, että urheilun nojalla rähinöinti on lapsellista, hölmöä ja naurettavaa! Mutta mikäli se tehdään kummankin puolen omasta tahdosta sen kuin tappelevat, mutta käytännössä se on rikollista puuhaa! Siitä kuitenkin täysin eri mieltä, että jääkiekossa järjestetyt goonien myllyt olisi jotenkin huikeaa, aivan pelin ulkopuolista touhua vailla mitään järkeä. Kaiken lisäksi, en ole kukkahattutäti, mutta kuinka paljon saa tapella lajin suojassa ja ns pahoinpidellä toista ilman, että se ylittää rikoksen tunnusmerkit? Case SBA ja Ville, pelin ulkopuolella tapahtunut pahoinpitely, joka tapahtuu lajin yhteydessä on joidenkin mielestä hyväksyttävää toimintaa (narrit ?). Täysin eriasia on lajiin kuuluva fyysisyys ja sen tuomat taklaukset ja väännöt!
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Myllyttäminen siviilissä on ihan saatanan junttia ja absurdia touhua, tapahtui se sitten vaikka meren pohjassa. Puhumattakaan niistä persenaamoista, jota nakkelevat irtaimistoa ohikulkijoiden niskaan. Toivottavasti lätkäpuolelta ei ikinä heru minkäänlaista symptiaa tuota apinalaumaa kohtaan.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsehän olen niin vanha, että kävin katsomassa jo edellisen kierroksen futiksen ylimmällä sarjatasolla 70-luvulla. Ymmärrän täysin, että minä en ole se, jota tavoitellaan katsomoon vuonna 2017. Käyn silti silloin tällöin ja fiilishän on upea! Mutta... olen julkisesti tunnustautunut IFK-kannattajaksi, joten minultakin kysellään 'miksi'.
En tiedä, en osaa selittää.
Shaatana.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Myllyttäminen siviilissä on ihan saatanan junttia ja absurdia touhua, tapahtui se sitten vaikka meren pohjassa. Puhumattakaan niistä persenaamoista, jota nakkelevat irtaimistoa ohikulkijoiden niskaan. Toivottavasti lätkäpuolelta ei ikinä heru minkäänlaista symptiaa tuota apinalaumaa kohtaan.

Jos myllyttäminen on noiden apinoiden veressä, niin miksi he eivät rupea harrastamaan jotain väkivaltaista kamppailulajia (vapaaottelu, potkunyrkkeily ym.)? Nämä niin sanotut kannattajat voisivat liittyä eri seuroihin, jolloin he saisivat vastustajan toisistaan valvotuissa olosuhteissa. Voihan sitä kiukkua purkaa tuollakin tavalla.

Rähinöinti urheilun nimissä on mielestäni hyvin lapsellista touhua eikä liioin kovin tervettä. Sympatioita ei minultakaan heru yhdellekään IFK:n nimissä tappelevalle paskahousulle.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Noh, mutta onhan hallissa nyt ihan eri fiilis olla katsomassa pelejä kunnon tunnelman kanssa. Se kiekkokevät 2016 oli hieno senkin takia, että aidontyyppistä menoa&meininkiä riitti Nordiksella puolivälieristä finaaleihin asti.

Stadin Kingithän ovat faniryhmänä aivan Suomen kärkeä kun puhutaan tunnelman luomisesta. Muistan vuoden 2012 pleijareissa Game 2:n Hartwall Areenalla, jolloin IFK:n pääty veti sanalla sanoen loistavasti, niin kuin Eteläpäätykin tietysti. Tunnelmaltaan toi matsi oli loistava, molemmat faniryhmät pitivät mahtavaa meteliä.

Surullista tästä tekee sen, että Jokerien Eteläpäätyä ei käytännössä enää ole olemassa, ja IFK:n menneisyyden haamut ovat kaivautuneet esiin, IFK on tänä päivänä avoimesti ja ylpeästi äärioikeiston seura, jossa ohikulkijan tappanut uusnatsi seisoo seuran virallisen kannattajaryhmän eturivissä. IFK- perhe siis takanaan. HIFK on koko historiansa ajan ollut jollain tapaa rasistinen seura. Ironista kyllä, alunperin rasismi kohdistui suomenkielisiin pelaajiin ja kannattajiin. Tänä päivänä IFK-perhe seisoo uusnatsien takana, mikä on helvetin surullista. Puolalainen kaveri, joka myllyyn oli roudattu paikalle, on ilmeisesti kovan luokan äärioikestolainen. Viime kesänä Kingien marssilla nähtiin Ranskan äärioikeston lakana. Ei nämä jutut ole mitään sattumia.
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Stadin Kingithän ovat faniryhmänä aivan Suomen kärkeä kun puhutaan tunnelman luomisesta. Muistan vuoden 2012 pleijareissa Game 2:n Hartwall Areenalla, jolloin IFK:n pääty veti sanalla sanoen loistavasti, niin kuin Eteläpäätykin tietysti. Tunnelmaltaan toi matsi oli loistava, molemmat faniryhmät pitivät mahtavaa meteliä.

Surullista tästä tekee sen, että Jokerien Eteläpäätyä ei käytännössä enää ole olemassa, ja IFK:n menneisyyden haamut ovat kaivautuneet esiin, IFK on tänä päivänä avoimesti ja ylpeästi äärioikeiston seura, jossa ohikulkijan tappanut uusnatsi seisoo seuran virallisen kannattajaryhmän eturivissä. IFK- perhe siis takanaan. HIFK on koko historiansa ajan ollut jollain tapaa rasistinen seura. Ironista kyllä, alunperin rasismi kohdistui suomenkielisiin pelaajiin ja kannattajiin. Tänä päivänä IFK-perhe seisoo uusnatsien takana, mikä on helvetin surullista. Puolalainen kaveri, joka myllyyn oli roudattu paikalle, on ilmeisesti kovan luokan äärioikestolainen. Viime kesänä Kingien marssilla nähtiin Ranskan äärioikeston lakana. Ei nämä jutut ole mitään sattumia.

Puuttumatta aiheeseen tai mitenkään muiltakaan osin kantaaottamatta, tuo puolalainen kaveri oli vissiin klubin porukan paikalle raahaamia
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Sen verran "vieraisiin pöytiin" pakko huudella, että aika huvittavaa jos NHL-fanitus on "oikeaa fanitusta" ja sitten yleisesti fudisfanitus on "väärää fanitusta". Ja tätä perustelee teennäisyydellä. Kuitenkin NHL on tunnettua siitä että esim. valotaululla neuvotaan miten sillä hetkellä taputtaa käsiä yhteen tms. Muistan hyvin kuinka älyttömän keinotekoiselta tämä tuntui kun pelattiin Suomessa NHL-pelejä. Toki kertoo paljon, jos väittää että 96% jalkapallofaneista on urpoja. Kuitenkin jalkapallofaneja on maailmalla useita satoja miljoonia, pelejä pelataan vuodessa miljoonia, eikä järjestyshäiriöitä ole kuin ihan murto-osassa noista peleistä. Esim. Saksassa pelit ovat lähes täysin kunnon kansanjuhlaa ja mukana on valtava määrä lapsiperheitä.

Huomiona, että paras tunnelma jääkiekkopeleissä on ollut omaan makuun Sveitsissä. Sielläkin vaikutteita oli paljon toki jalkapallosta, mutta juuri se "kansanjuhla" meno oli täysin toista kuin jossain NHL:ssä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Sen verran "vieraisiin pöytiin" pakko huudella, että aika huvittavaa jos NHL-fanitus on "oikeaa fanitusta" ja sitten yleisesti fudisfanitus on "väärää fanitusta". Ja tätä perustelee teennäisyydellä. Kuitenkin NHL on tunnettua siitä että esim. valotaululla neuvotaan miten sillä hetkellä taputtaa käsiä yhteen tms. Muistan hyvin kuinka älyttömän keinotekoiselta tämä tuntui kun pelattiin Suomessa NHL-pelejä. Toki kertoo paljon, jos väittää että 96% jalkapallofaneista on urpoja. Kuitenkin jalkapallofaneja on maailmalla useita satoja miljoonia, pelejä pelataan vuodessa miljoonia, eikä järjestyshäiriöitä ole kuin ihan murto-osassa noista peleistä. Esim. Saksassa pelit ovat lähes täysin kunnon kansanjuhlaa ja mukana on valtava määrä lapsiperheitä.

Huomiona, että paras tunnelma jääkiekkopeleissä on ollut omaan makuun Sveitsissä. Sielläkin vaikutteita oli paljon toki jalkapallosta, mutta juuri se "kansanjuhla" meno oli täysin toista kuin jossain NHL:ssä.

Hyvää settiä Tapparan mieheltä. Sadat miljoonat fanit menevät kyllä alakanttiin. Tai no, riippuu miten fani määritellään. Futiksen MM-finaalihan on maailman katsotuin ohjelma, mieleen on jäänyt joku lähihistorian finaali, jota katsoi joka kolmas ihminen maailmassa.

Ja tuohon aiempaan, @Malmi on ihan oikeassa, kyllä Puolan vahvistus tosiaan HIFKn joukoissa taisteli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös