Öljyn hinta

  • 1 449
  • 13

Nouseeko öljyn hinta yli 50$:n?

  • Valitettavasti kyllä

    Ääniä: 37 56,9%
  • Toivottavasti ei

    Ääniä: 28 43,1%

  • Äänestäjiä
    65

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tuota mustaa kultaa noteerataan Nymexissa jo "hulluun" 44$/barrel -hintaan. Pieni mielipidetiedusteluni kysyykin, nouseeko öljyn hinta ennen vuodenvaihdetta yli 50$:n? Onko mielestäsi öljy jo törkeän kallista?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Hintahan lähestyy nollaa.

Sitten kun öljy loppuu niin sitten se ei maksa enää mitään.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti HN
Missä ovat "Onneksi kyllä", "Valitettavasti ei" ja "Toivottavasti" -vaihtoehdot?

Ilmeisesti sinun ja perheesi elanto ei ole sidottu, tämän mustan kullan hintaan.
 

Jouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Big River Prospects
Kaksipiippuinen juttu omasta näkövinkkelistä. Toisaalta ei huvita maksaa yhtään enempää bensa-asemalla, toisaalta öljybarrelin hinnankorotukset tekevät kotiseudustani Albertasta aina vaan rikkaamman, koska täällä on nykytuotannolla öljyä Kanadan tarpeisiin 250 vuodeksi ainakin ja tuotannon odotetaan kaksinkertaistuvan seuraavien kymmenen vuoden aikana ja on löydettävä markkinoita muualta.

Barrelin nykyinen hinta on törkeän korkea ja johtunee pitkälti Venäjään liittyvistä spekulaatioista. En usko, että hinta tästä nousee lähiaikoina.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Olkku
Ilmeisesti sinun ja perheesi elanto ei ole sidottu, tämän mustan kullan hintaan.

Vaikka olisikin, niin siitä huolimatta vaihtoehdot ovat kovin vaillinaiset - en nimittäin löytänyt itselleni soveliasta vaihtoehtoa.

Enkä pistäisi pahakseni vaikka öljyn hinta jatkaisikin vielä nousuaan, lyhyellä tähtäimellä se voi tuntua huonolta vaihtoehdolta mutta ehkäpä siitä koituu pidemmällä tähtäimellä ajatellen jotain hyvääkin - vaikkapa sitten ryhdytään vakavammalla mielellä etsimään öljylle ja sen johdannaisille korvaajaa.

vlad.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Pah, mikäs minä olen tätä veikkaamaan. Ei aavistustakaan. Myönnän suoraan, että oma tietämykseni ei riitä arvioimaan asiaa näin yksioikoisesti.

Muutenkin ihmetyttää tuo USA:n linja, kun oman arvomaailmani mielestä fossiilisten polttoaineiden tilalle tulisi kehittää uusiutuvia vaihtoehtoja eikä käyttää valtion rahoja öljymaiden pommittamiseen. Kyllä noilla sotabudjeteilla luulisi saavan jotain kestävää aikaan.

Ai niin, minulle tämä on aivan sama. Ajan autolla kohtuullisen vähän (sekin isukin auto) ja mihinkään muuhun en käytännössä öljyä ja sen jalosteita muovia lukuun ottamatta tarvitse. Kysyntä ja tarjontahan tämänkin ratkaisee.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti E
Ai niin, minulle tämä on aivan sama.
Niin no.. Suomi valtiona kuitenkin ostaa öljyä, suoraan tai välillisesti. Samoin suomalaiset yritykset jotka maksavat Suomeen veroja.

Vesi- ja ydinsähkö hinnoitellaan muun energian hinnan mukaan.

Kyllä se öljyn hinta jokaisen elämään vaikuttaa vaikka ei öljyllä taloaan lämmittäisikään.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti Twite
Niin no.. Suomi valtiona kuitenkin ostaa öljyä, suoraan tai välillisesti. Samoin suomalaiset yritykset jotka maksavat Suomeen veroja.

Vesi- ja ydinsähkö hinnoitellaan muun energian hinnan mukaan.

Kyllä se öljyn hinta jokaisen elämään vaikuttaa vaikka ei öljyllä taloaan lämmittäisikään.

Niin, olen kyllä täysin tietoinen öljyn merkityksestä Suomelle ja veronmaksajille jne, mutta silti se on edelleen minulle ihan sama. Pointti oli kuitenkin se, että itse en tähän voi vaikuttaa eikä asia itseäni niin paljon hetkeuta, että viitsisin lähteä barrikaadeille edes yrittämään asiaan vaikuttamista.

Ajattelin tässä lähinnä itseäni yksilönä, koska erittäin häilyvää kokonaisuutta rönsyten sivuamalla tämäkin olisi taas mahdollisesti kääntynyt väittelyksi Idi Aminin kuoleman merkityksestä Pohjois-Korean ydinvoimaloiden hyödyntämiseen ydinasetekniikassa.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Nyt jo 47$ ja risat päälle. Kyllä tuo öljyn hinnan nousu on haitaksi muun muassa talouskasvulle ja etenkin kuluttajan kukkarolle; öljytuotteiden (mitä kaikkea niitä nyt onkaan, muovi yms.) hinnat nousevat pakostakin.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kyllä pahoin pelkään, että nousee. Pakko kuitenkin autolla ajella tai oikeammin tuon toisen puoliskon, koska töihin ei muuten pääse.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Yli viidenkymmenen mentiin, niin että saranat paukkuu..Perjantaina NYMEX:n noteeraus 53 taalaa ja risat..:o
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti M@rko77
Yli viidenkymmenen mentiin, niin että saranat paukkuu..Perjantaina NYMEX:n noteeraus 53 taalaa ja risat..:o

Ja hyvä niin.
Pannaan hinta tuplaten mun puolesta. Tuskin tuo bensan hintaa Suomessa nostaisi neljännestäkään. Tällä taas olisi pelkästään hyviä vaikutuksia ihmisten ajotottumuuksiin.
Ainoastaan Ameriikan mies voisi kummastella huikeaa bensalaskuaan Hummeriaan tankatessaan, mutta mitä sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös