Ässät 2014–2015 – piste kerrallaan kohti pudotuspelejä

  • 76 080
  • 364
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Jos vastaan tulisi Blyys ja Ässät sattuisi vielä voittamaan sen otteluparin, niin se tietäisi aika isolla todennäköisyydellä liigakiekkoilun loppumista Espoossa. Nakkifakiiri ei kuulemma aio sijoittaa enää omia rahojaan joukkueeseen mutta voi ehkä harkita konkurssipesän ostamista koska halliyhtiön tulos on isosti riippuvainen Bluesista.

Eikös Padalla ollut 2006 se tilanne HPK:ta vastaan finaaleissa, että mestaruusbonukset pelaajille olisivat vieneet seuran konkurssin partaalle? Kiven Kovat kirjassa taisi tuosta olla juttua..

Luulen, että joltain uudelta pohjalta Espoossa jatkettaisiin jokatapauksessa mahdollisen konkurssin jälkeenkin. Ei Liigalla ole varaa menettää pääkaupunkiseudun joukkueita kun yksi livisti jo KHL:ään.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Luulen, että joltain uudelta pohjalta Espoossa jatkettaisiin jokatapauksessa mahdollisen konkurssin jälkeenkin. Ei Liigalla ole varaa menettää pääkaupunkiseudun joukkueita kun yksi livisti jo KHL:ään.

Ymmärtääkseni Espoossa on budjetoitu pääsylipputulot neljännesvälieristä ja siltikin lisää rahaa tarvitaan kassaan likemmän miljuuna jotta ensi kaudellekin saadaan säädyllinen joukkue kasaan. 400-500 tonttua kevään ja kesän aikana tarvitaan että ylipäätään kyetään jatkamaan. Ja jos sitten Ässät (tai joku muu) pudottaisikin "sinipiiat" varhaiselle kesälomalle, niin homma repeäisi aivan tyystin. Sen jälkeen voisi olla vaikeaa löytää Espoosta enää sitä tahoa, joka sen raadon puhaltaisi jälleen henkiin. Salonojalla ei ole muuta intressiä kuin halliyhtiönsä toiminnan pitäminen voitollisena. Bluesin jääkiekkotoiminnan pyörittämiseen upposi jo edellisellä reissulla useampi miljoona. Saas nähdä kuinka pitkään Turussa riittää hynkkyä ostella nettopalkaltaan +200 tonnin Perryjä ja Lasseja kun joukkue sukeltaa vuosi toisensa jälkeen ja kansaa ei käy lehtereillä.... Ei oo varmaan Typhooniakaan myyty täyteen sitten TPS:n viimeisten finaaliotteluiden. Mutta tällä nyt ei ole enää mitään tekemistä Ässien pudotuspelien kanssa. Turussa ja Espoossa on ihan omanlaisensa "pudotuspelit".
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Älkää kertoko Blues-faneille, mutta mielestäni on niin, että jos Blues häviäisi liigakartalta savuna ilmaan, ei sitä seuraavana syksynä kaipaisi oikeastaan kukaan, hyvä jos edes muistaisi. Etenkään nyt kun kehiin on saatu uusia jengejä Sportin ja pian myös KooKoon muodossa. Ei mitään espoolaisia vastaan, itsekin siellä lapsuuteni viettänyt, ei vain tämä lätkäbisnes sinne sovi, suurin osa kannattaa ihan muita joukkueita kuin Bluesia.

Toki olisi Hifkin kannalta ihan hyvä, jos olisi paikallishaastaja, toisaalta Hifkin katsojamäärät ovat itse asiassa hivenen nousseet, Jokerien paettua Venäjälle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vaikka mahdollisia vastuksia vielä on useampia ja tilanne on siltä osin kiharainen, niin samalla selkeääkin asiaa on mukana: eli kolmen pisteen voitolla Ässillä on kotietu viikonloppuna.

Olen mehustellut ajatusta tuosta Hifk-sarjasta ja se on yhä ykköstoiveeni, mutta tänä aamuna hiipi vähän myös pelkoa puseroon, että onhan tuossa aika hemmetin kova rosteri, noinkohan Pata kuitenkaan onnistuisi Hifkiä voittamaan...Hifkiä vastaan Ässillä olisi mielestäni maalivahti-osastolla selvä etu (Riksman vrs Lankinen). Puolustuskin vielä suht tasan, mutta hyökkäysarsenaali menee selvästi tälle toiselle punaiselle.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Toisaalta, mulla on kyllä sellainen kutina että Blues tulee olemaan näiden playoffien musta hevonen. Jos vaan nuorten päät kestää niin Espoossa voi nousta jopa viiri kattoon.

Se on yksi syy miksen halua Ässien kohtaavan Bluesia ainakaan kovin aikaisessa vaiheessa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Toisaalta, mulla on kyllä sellainen kutina että Blues tulee olemaan näiden playoffien musta hevonen. Jos vaan nuorten päät kestää niin Espoossa voi nousta jopa viiri kattoon.

Se on yksi syy miksen halua Ässien kohtaavan Bluesia ainakaan kovin aikaisessa vaiheessa.

Ei kukaan haluaisi Bluesia vastaansa aikaisessa vaiheessa. Blues sarja kuluttaa joukkuetta aivan hitosti, vaikka siitä jatkoon pääsisikin. Seuraavassa sarjassa alkaisi polttoaine loppumaan, tai ainakin vähenemään. Blues on taklaava, isokokoinen, raastava joukkue joka painii kaikki tilanteet loppuun.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Blues on lisäksi ollut paljon HIFK:ta pahempi kanto kaskessa Jasserin valmentamille joukkueille, joten siitäkin syystä en haluaisi kohdata ketään kolmikosta Blues, Tappara, Kärpät ennen mahdollista finaalisarjaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Onko Husson pelit pelattu vai mistä moinen tieto että Lankinen aloittaisi?

Husso pelannut jo pitkään aika alavireisesti, toki Lankisellakin huonoja pelejä, mutta kokonaispaketti paremmalla tasolla. Ainakin jos Hifkin faneilta kysyttäisiin, niin maalissa on huomenna Lankinen, mutta toki hätäilin sen verran, että Törmänen saattaa laittaa Hussonkin maaliin.

Hifkin matseja viime aikoina muutaman katsoneena: Lankinen on Husson edellä tällä hetkellä, Riksman näitä kumpaakin edellä.
 
Olen mehustellut ajatusta tuosta Hifk-sarjasta ja se on yhä ykköstoiveeni, mutta tänä aamuna hiipi vähän myös pelkoa puseroon, että onhan tuossa aika hemmetin kova rosteri, noinkohan Pata kuitenkaan onnistuisi Hifkiä voittamaan...Hifkiä vastaan Ässillä olisi mielestäni maalivahti-osastolla selvä etu (Riksman vrs Lankinen). Puolustuskin vielä suht tasan, mutta hyökkäysarsenaali menee selvästi tälle toiselle punaiselle.
Ässillä on nähdäkseni parempi ykkösveskari, parempi ykkössentteri sekä parempi ykköspakki. Lisäksi Ässiltä on alkanut löytyä enemmän leveyttä Kiilholman, Saarelan ja Hansenin myötä. HIFK:lla on toki kova hyökkäyskalusto, mutta esim. Zabo ei ole perinteisesti ollut playoff-pelaaja. Helposti hermostuva primadonna.
 

Rawker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks
Äijät huutaa: "hifki o paperii", ja jinxaa minkä kerkiää... no.. mieluummin se kuin blegi silti!
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Olin jo laskelmoinut tämän loppuun saakka, mutta sitten Tappara meni ja suttasi Ilveksen kanssa. Pinna tarvitaan tänään, mikäli Ilves hoitaa Sportin varsinaisella, jotta vältetään Kärpät. Luonnollisesti en mennyt asioiden edelle. :)
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No niin, loistava "taktinen" häviö. Muut pelit menivät miten menivät, ja vaikeuksissa viime aikoina ollut SaiPa tulee siis Ässiä vastaan. Ahon mukaan joukkue ei näin ollen edes tule Helsingistä kotiin, vaan jatkaa huomenna suoraan Lappeenrantaan. Tähän vaihtoehtoon oli siis varauduttu organisaation toimesta..

Lukko muuten otti oikeasti vuorenvarman taktisen häviön Pelsuille, kun näki että saa vastaansa Kalpan vaikka KalPa itse pelaisi tänään miten. Lisäksi näin he välttävät sarjan Ässiä vastaan
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Lukko muuten otti oikeasti vuorenvarman taktisen häviön Pelsuille, kun näki että saa vastaansa Kalpan vaikka KalPa itse pelaisi tänään miten. Lisäksi näin he välttävät sarjan Ässiä vastaan

Itse asiassa homma on hyvinkin voinut mennä juuri näin. Lisäksi raumalaisille oli selvää myös se, ettei Kärpät joka tapauksessa tule vielä edes välierissä vastaan.

Aika fiksu veto Uimalakilta, pelimiehen merkki.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lukko on ennenkin taktikoinut häviämällä...vai oliko se Ruotsin maajoukkue...vai molemmat. Menee sekaisin kun molemmat pelaa samanlaisilla paidoilla ja Hannu Hanhen tuurilla. No joka tapauksessa Ässät on nyt pleijareissa ja toivotaan että nyt saadaan sääleissä peli kohdalleen ja hurmos päälle, jonka jälkeen kaikki on mahdollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös