Ässähuhut ja mutut

  • 6 031 736
  • 28 897

VAKIOPAIKKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hyvä "Pantsy"... Kerrankin on mukava lukea kirjoitusta, missä on järkeä. Niskala tahi Niskalan tyylinen pelaaja olisi "monsteri" vahvistus Ässäjoukkueeseen. Todennäköisesti tehoja tulisi heti. Suurin osa näillä palstoilla kirjoittelevista eivät vaan ymmärrä jääkiekosta yhtään mitään. Ja huutelevat törkeyksiä "nimimerkin takaa"... Huutelisivat facebookissa... Mut ku ei oo miestä. Itsekin kritisoin Myllymaata, mutta ne onkin perusteltu tilastollisilla faktoilla.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Jaaha, Lähteenmäki kuulemma henkilökohtaisten syiden takia tänään pois Lukon kokoonpanosta. Olisiko siinä hankinta? Sami on parantanut kovasti heikosta alkukaudesta ja Pori olisi tuttu ympäristö... En usko, että vielä Vaasaan suuntaa.
 
Suosikkijoukkue
Pata
Ehkä Lähteenmäki viimeinkin ymmärsi minkä virheen teki, lähtiessään Ässistä lukkoon menestymään... Saarelan johtopäätöstä odotellessa...
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Jaaha, Lähteenmäki kuulemma henkilökohtaisten syiden takia tänään pois Lukon kokoonpanosta. Olisiko siinä hankinta? Sami on parantanut kovasti heikosta alkukaudesta ja Pori olisi tuttu ympäristö... En usko, että vielä Vaasaan suuntaa.

Lähteenmäki sopisi Pataan paremmin kuin hyvin. Kanta-Hämeen omat poijat oo-Sammy ja Hattulan Anaconda samaan vitjaan & myyttinen hampaaton porilainen kolmanneksi.. Kärki-Kerälä-Lähteenmäki
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tietääkseni Niskala on ihminen. Apinajutut sikseen. Ei varmaan ole mikään helpoin taakka olla tällä hetkellä Lukon kapteeni ja varmasti vaikuttaa pelaamiseen myös Lukon tämän hetken tila. Jos Ässiin tulisi (mitä en usko) saisi pelata täällä paljon vapautuneemmin ja tuskin pelaisi millään ykköspakin minuuteilla. Ylivoimaan toisi mielestäni lisää variaatioita ja tosiaan hyvän laukauksen ansiosta saa sillä hyvää aikaiseksi. Mutta tämä on täysin oma mielipiteeni. Ja väitän myös, että parantaisi täällä paljon tasoaan siitä, mitä tällä kaudella nähty.

Minusta Niskalan parasta ennen - päiväys on jo mennyt. Paljon voidaan laittaa tästä kaudesta Lukoin heikkouden piikiin, mutta ei Niskalakaan ole kyllä tuonut joukkueen peliin varsinaista lisäarvoa, pikemminkin päinvastoin. Pidän melkoisena toiveajatteluna sitä, että Porissa homma lähtisikin vielä kulkemaan.

Sen sijaan Lähteenmäen Samin ottaisin takaisin heti, oli sitten tyyppinä millainen spede hyvänsä.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Direction Gap - Chamonix Morzine Hockey Club - Les Pionniers
Onkos Ässien hankinta oman pojan kotiutus?
Eliteprospects.com - Ville Ahlgren
Asiasta mainitsi eliteprospects.

Toivottavasti kukaan ei edes käytännön pilana ajattele tuollaista. Sponsorina jos olisin kaivanut povitaskusta parin tonnin shekin kun Ässät olisi sellaista pyytänyt jonkin vahvistuksen hankintaan ja sitten se "vahvistus" olisikin tyyliä Ahlgren, niin eipä tarvitsis jatkossa enää Ässien toimistolta kenenkään soitella sponsori-asioissa. Jos ja kun yhteistyökumppaneilta kinutaan lisää rahaa, niin sen pelaajan pitää sit kans ihan aikuisten oikeesti olla vahvistus jolla on esittää jotain meriittejäkin. Tai sit kilautellaan Perse-Karille ja kysellään josko Texas Starsista saisi Dustin Stevensonin tai Patrik Nemethin loppukaudeksi lainaan. Molemmilla loppuu sopimus tähän kauteen ja etenkin Stevensonin kohdalla NHL alkaa olemaan tavoittamaton unelma. Nemeth on seilannut neljä vuotta AHL:n ja NHL:n väliä. Kumpikin pakki on iso ja ilkeä eli toisivat sitä fyysisyyttä mitä Ässiltä puuttuu.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Luin itsekin aamun lehden ja Niskalan tai Koiviston sijaan omaankin mieleen pilkahti ensimmäisenä nimi Lähteenmäki. Voisi siitä toki apuakin olla, mutta henkilökohtaisesti antaisin herran pysyä Raumalla tai mennä johonkin muualle. On kyllä ihan pelimies, se on nähty. En vain tietyistä syistä johtuen pidä hänestä, enkä usko että hän olisi sellainen tulisieluinen joukkuepelaaja, joka vahvistuksen tähän kyseiseen Ässänippuun tulisi olla.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lähteenmäki sopisi ihan hyvin Ahon ässiin. Jos hankinta (johon rahaa kerätään) onkin mallia Ahlgren, no, 100 x ennemmin Hupi. Villi veikkaus, Lukosta tulee joku ;)
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyi helvetti, että ei ikinä sitä apinaa Poriin, kiitos. Kaiken lisäksi aivan hukassa omassa päässä. Kyllä meillä löytyy jo kiekollisesti taitavia pakkeja, jotka ovat heikoimmillaan omassa päässä. Aika monta Lukon matsia nähnyt tällä kaudella ja Niskala ollut todella huono.

Eli ei kiitos.

Määrittele "apina"? Toisinaan itsekin haukun ihmisiä apinoiksi, mutta en löydä samoja ominaisuuksia Niskalasta, jotka saa minut määrittelemään jonkun apinaksi. Meiltä ei löydy kuitenkaan pakkeja, joista olisi MITÄÄN iloa hyökkäyspäässä. Meidän pakit vetelee joko metrin yli tai ohi. Pääsääntöisesti kuitenkin vastustajan polkkareihin. Koko Lukon joukkue on ollut todella huono.
 

Nexra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla on ollut ennenkin pöhköjä aatoksia, mutta kuitenkin tänään mietein tuota Ässien rahan hankintaa sitä uutta pelaajaa kohtaan. Ja tuli mieleeni yksi juttu, se on pelkästään mun oma ajatus. Saatte tyrmätä ja haukkua, jos haluatte. Niin, jos Ässät laittaisi sivulleen tilinumeron, siihen saisi sitten kannattajat laittaa jotakin, jos vaikka 2000 kannattajaa laittaisi esim. 5 €...se tekisi jo 10 000 €... 5 € ei ketään kaada, ja laittaminenhan olisi täysin vapaaehtoista. Ja summan suuruus myös. Tietysti sitten tuon pelimannin pitäisi olla todellinen vahvistus, eikä mikään huuhaa-ukko. No, tuon arvioinnin voi ymmärtääkseni jättää Ahon vastuulle. Se vielä, että tuon rahan pitäisi olla sitten ns. korvamerkittyä sitä uutta pelaajaa varten, eli ei saisi käyttää mihinkään muuhun. No, tämä oli vaan mun typerä ajatus, mutta tuli tänään mieleeni...onkohan kukaan mahdollisesti samaa mieltä...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eikös noissa suorissa rahakeräyksissä ollut joku verotuksellinen/lakiteknillinen ongelma? Jotenkin muistelen, ettei se ihan noin onnistu...
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Mulla on ollut ennenkin pöhköjä aatoksia, mutta kuitenkin tänään mietein tuota Ässien rahan hankintaa sitä uutta pelaajaa kohtaan. Ja tuli mieleeni yksi juttu, se on pelkästään mun oma ajatus. Saatte tyrmätä ja haukkua, jos haluatte. Niin, jos Ässät laittaisi sivulleen tilinumeron, siihen saisi sitten kannattajat laittaa jotakin, jos vaikka 2000 kannattajaa laittaisi esim. 5 €...se tekisi jo 10 000 €... 5 € ei ketään kaada, ja laittaminenhan olisi täysin vapaaehtoista. Ja summan suuruus myös. Tietysti sitten tuon pelimannin pitäisi olla todellinen vahvistus, eikä mikään huuhaa-ukko. No, tuon arvioinnin voi ymmärtääkseni jättää Ahon vastuulle. Se vielä, että tuon rahan pitäisi olla sitten ns. korvamerkittyä sitä uutta pelaajaa varten, eli ei saisi käyttää mihinkään muuhun. No, tämä oli vaan mun typerä ajatus, mutta tuli tänään mieleeni...onkohan kukaan mahdollisesti samaa mieltä...
Jukka Hirsimäki kääntyy haudassaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jos sitä vahvistusta vielä haetaan niin kumpi pitäisi ottaa sisään hyökkääjä vai pakki? Itse olen pakin kannalla, hyökkäyksessä on kuitenkin rosterin ollessa terveenä enemmän ukkoja. Pakistossa joku kokeneempi kaveri voisi olla tärkeä palanen tiukoissa pleijaripeleissä.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos sitä vahvistusta vielä haetaan niin kumpi pitäisi ottaa sisään hyökkääjä vai pakki? Itse olen pakin kannalla, hyökkäyksessä on kuitenkin rosterin ollessa terveenä enemmän ukkoja. Pakistossa joku kokeneempi kaveri voisi olla tärkeä palanen tiukoissa pleijaripeleissä.

Molempia tarvitaan, mut maalintekijä on PAKKO saada. Jos Kiilholmasta päästään eroon, niin sit pakkia sisään.
 

Nexra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiva juttu ku edes joku on samaa mieltä mun kanssani...tuo summa olisi tosiaan ihan jokaisen oma asia. Mä en sitte sitä tiedä, että onko siinä jotain sääntöjä ja pykäliä, että tuo ei ole mahdollista. Joku lakiasioita paremmin tunteva voisi valaista asiaa...
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mulla on ollut ennenkin pöhköjä aatoksia, mutta kuitenkin tänään mietein tuota Ässien rahan hankintaa sitä uutta pelaajaa kohtaan. Ja tuli mieleeni yksi juttu, se on pelkästään mun oma ajatus. Saatte tyrmätä ja haukkua, jos haluatte. Niin, jos Ässät laittaisi sivulleen tilinumeron, siihen saisi sitten kannattajat laittaa jotakin, jos vaikka 2000 kannattajaa laittaisi esim. 5 €...se tekisi jo 10 000 €... 5 € ei ketään kaada, ja laittaminenhan olisi täysin vapaaehtoista. Ja summan suuruus myös. Tietysti sitten tuon pelimannin pitäisi olla todellinen vahvistus, eikä mikään huuhaa-ukko. No, tuon arvioinnin voi ymmärtääkseni jättää Ahon vastuulle. Se vielä, että tuon rahan pitäisi olla sitten ns. korvamerkittyä sitä uutta pelaajaa varten, eli ei saisi käyttää mihinkään muuhun. No, tämä oli vaan mun typerä ajatus, mutta tuli tänään mieleeni...onkohan kukaan mahdollisesti samaa mieltä...

Tätä samaa asiaa mietin työmatkalla. Verot siitä kai joutuu maksamaan. Helpoin tapa voisi olla tehdä johonkin otteluun lippujen hintaan 10e korotus, joka olisi vapaaehtoinen. Kyllä voisin sen sijoittaa yhteen kahteenkin peliin ylimääräisenä kauden aikana, jos Ässät käyttää sen joukkueen vahvistamiseen. Oikeastaan se olisi hienoakin saada osallistua pelaajan hankkimiseen. Kyllä tuo jollakin tavalla varmaan onnistuisi, jonkun sponsorin kautta vaikka?
Vaikka S ryhmä myy 1e tikkaria 11eurolla ja tukee Ässiä vastaavalla hinnalla.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Molempia tarvitaan, mut maalintekijä on PAKKO saada. Jos Kiilholmasta päästään eroon, niin sit pakkia sisään.

No en minä vastaan laita jos jostain löytyy liukas slovakki maaleja takomaan mutta harvoin yksi mies niin paljon maaleja takoo, että niillä jatkuvasti pelejä voitetaan. Kokonaisuutta ajatellen pakki olisi omasta mielestä tärkeämpi hankinta, yhtään kokenutta mutta kankeaa (löytyy jo Makkonen, Paakkolanvaara, Kuparinen, Kiilholma) hyökkääjää Ässät ei ainakaan enää rosteriin tarvitse vaan sitten pitää sitä vauhtiakin löytyä.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
No en minä vastaan laita jos jostain löytyy liukas slovakki maaleja takomaan mutta harvoin yksi mies niin paljon maaleja takoo, että niillä jatkuvasti pelejä voitetaan. Kokonaisuutta ajatellen pakki olisi omasta mielestä tärkeämpi hankinta, yhtään kokenutta mutta kankeaa (löytyy jo Makkonen, Paakkolanvaara, Kuparinen, Kiilholma) hyökkääjää Ässät ei ainakaan enää rosteriin tarvitse vaan sitten pitää sitä vauhtiakin löytyä.

Maalintekoon pystyvä pakki siis tilaukseen....
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No en minä vastaan laita jos jostain löytyy liukas slovakki maaleja takomaan mutta harvoin yksi mies niin paljon maaleja takoo, että niillä jatkuvasti pelejä voitetaan. Kokonaisuutta ajatellen pakki olisi omasta mielestä tärkeämpi hankinta, yhtään kokenutta mutta kankeaa (löytyy jo Makkonen, Paakkolanvaara, Kuparinen, Kiilholma) hyökkääjää Ässät ei ainakaan enää rosteriin tarvitse vaan sitten pitää sitä vauhtiakin löytyä.

Hagmania itse kaavailen. Iskee kyllä paikan tullen sisään. Johtajuutta muutenkin mikä voisi helpottaa muiden maalintekoa.

Viisikkopuolustus Ässillä on kunnossa. Ja Aho hioo sitä vielä kevättä kohden. Maalinteko on suurin ongelma.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Viisikkopuolustus Ässillä on kunnossa. Ja Aho hioo sitä vielä kevättä kohden. Maalinteko on suurin ongelma.

Jep puolustus on pitänyt. Siitä ei vaan parane tiputtaa Marttista ja/tai Peltolaa sivuun, muuten käy aika kokemattomaksi.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Fyysinen hyökkääjä, joka tekee maaleja, siinähän se toive olisi ;) Mistähän moinen voisi löytyä...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Molempia tarvitaan, mut maalintekijä on PAKKO saada. Jos Kiilholmasta päästään eroon, niin sit pakkia sisään.

Jos nyt leikitellään jo kevään pudotuspeleillä, puolivälierillä, mitä me tarttettais? Pakki ja vähän rutinoitunutta tappamisen meininkiä maalintekoon, tai maalineduspeliin. Joku joka ei kanna huolta huomisesta tai apinoita selässään vaan hoitaa vaikka sitten sen rajatun roolinsa viimesen päälle. Just nyt meillä ei oikein oo yhtään luontaista, kuumaa ratkaisijaa. Paikkoja on ollut, ehkä huonoa tuuriakin, mutta jos ei pompi ja homma tökkii, täytyy sitten vaan löytää keinot tehdä niitä maaleja. Kuten vaikkapa ajamalla rytinällä maalille? Kuka meillä tekee sitä nykyseltään, kuka kerjää pakeilta poikkaria kylkiluihin rynnimällä veskan syliin? Eipä kukaan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Viisikkopuolustus Ässillä on kunnossa. Ja Aho hioo sitä vielä kevättä kohden. Maalinteko on suurin ongelma.

Samaa mieltä. Viisikkopuolustus on tosiaan riittävällä tasolla, joten hankinta on ilman muuta hyökkääjä. Tosi asia on, että niin kauan kuin joka toisessa pelissä jäädään maksimissaan yhteen tehtyyn maaliin (mikä tilanne tällä hetkellä käytännössä on), niin ei myöskään tule olemaan mitään mahdollisuutta voittaa yhtään ketään pitkässä playoff-sarjassa. Eli ilman muuta maalintekoon apuja kaivataan..

Se, että nyt kerätään rahaa johonkin hankintaan X osoittaa tietysti vain sen, että organisaatio on siis katsonut tämän kauden panostuksen arvoiseksi. Mikä on toki hyvä asia..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös