Ässäfanit – mistä kaikki alkoi?

  • 40 463
  • 151

koohela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli, tuo peruskysymys. Miksi Ässät? Laukokaa kaikkia vanhoja hyviä muistoja, ja miksei uusiakin tähän ketjuun. Oma ässäkiinnostus alkoi joskus vuonna 90 kun olin 6v pelissä kummisedän kanssa. Omistan Kivelän paidan :) Kertokaa lisää! Itse olen lähes fanaattinen fani, harmi että tämä kausi on jäänyt vähän paitsioon. Käydäänpä entistä enemmän matseissa! Go pata go! P.S. idoli = Takko
 

laive

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, KTP, Mavericks, Chelsea FC
Kivelän Tepin mukana siirryin aikoinaan Ässä -kannattajaksi. Päivääkään en ole Porissa asunut, mutta pelitapa, perinteet ja Isomäen tunnelma tekivät heti ensimmäisestä kaudesta lähtien vaikutuksen, joka sai sydämen hakkaamaan padan tahtiin kunnes kuolema kutsuu!

Tähän asti parhaimmat muistot ovat pronssikaudelta -95, varsinkin IFK:n tiputtaminen puolivälierissä suoraan kolmessa ottelussa lämmittää mieltä edelleen. Tuossa ottelusarjassa tuli myös #1o Kivelän paita kastettua verellä, kun eräät vastustajan nulikkakannattajat päättivät pelin jälkeen purkaa pettymyksensä kenkimällä minut porukalla jäähallin parkkipaikalla. Tästä huolimatta hymyssä suin kotia kohti. :)

Tällä kaudella ollaan pitkästä aikaa päästy nauttimaan fyysisestä pelistä sekä jo pitsissä suosikikseni nousseen Komarovin kaltaisista lupauksista. Toivottavasti talous kestää ja suoritukset jäällä pysyvät samanlaisina myös tulevaisuudessa.

Synnyin muuten samana päivänä, kun Ässät voitti viimeksi mestaruuden. Seuraavaa synttärilahjaa odotellessa... ;)
 

Eros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata,Pyykösjärvi Pythons,sympatiat TuTolle
Aina Pata!

Turusta kotoisin olevana ,nykyään Oulussa asuvana,multa on usein kysytty että miksi Ässät?!Ensimmäinen ottelu jonka muistan hämärästi nähneeni oli Tps-Ässät jolloin olin n.4 v eli 78-79.Isäni vei mua usein Tps:n ja Tuton matseihin ,mutta jotenkin toi Tepsin touhu ei sytyttänyt!Ei vaikka nimeltä mainitsematon tuttava pelasi tuohon aikoihin monta vuotta Tepsissä!Turkulais jengeistä olen aina ollut mielummin Tuton ja futiksen puolella Interin kannattaja!Ässät on aina ollut mun lempi jengi ja tulee aina olemaan!Toivottavasti saatais noi talous sotkut selvitettyä ettei käy kylmästi!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Muistoja, muistoja

Minäkään en ole asunut päivääkään Porissa, mutta sydän on sykkinyt Ässille pikkulapsesta lähtien. Omat parhaat muistoni ovat kaudelta, jolloin Ässät tiputti Jokerit voitoin 3-0 puolivälierissä. (maksaen kalavelat viime vuodelta, hävisi silloin voitoin 3-2.) Ketterer rikkoi mailansa maalin kehyksiin Korpisalon rankaistessa. Oliko tuo nyt sitten Levonen, joka tarjoili?? Kirkkain muisto ottelusta oli voiton jälkeinen yleinen hässäkkä, jossa eräät Ässä- fanit ( 10 vuotta nuorempi isäni muiden mukana ), olivat hämmentyneinä ja riemuissaan yrittämässä DDR-hallin kaukalon laidan yli - suunnilleen siitä jäähyaitioiden vierestä. Jättiläinen oli kaatunut. Muutenkin muistelee haikeudella tuon ajan ässiä, jotka silloin todella olivat isoja ja pahoja. Toki hyviä hetkiä riittää muitakin. Tässä oma listaukseni Ässien Top 5- hetkistä, jotka luonnollisesti itselläni koostuvat 90- ja 2000- luvun parhaista hetkistä:
1. Jokerien tiputtaminen 94` keväällä

2. Pronssi 95 ( lue: mm. hifkin tiputtaminen )

3. Ässät takaisin playoffeihin keväällä 2005 ( kausi muistetaan luonnollisesti Williamsin läpimurtona )

4. Nousu takaisin liigaan ja divarin ylivoimainen voitto 90- luvun alussa

5. Jokeri- korttina: Kari Takon käsittämättömän uskomattomat peliesitykset vuodesta toiseen.

Siinä omia syitäni/vastauksiani kysymykseen "miksi Ässät ?".

ps. Italialaiset sanovat, että mies voi rakastaa elämänsä aikana montaa naista, mutta vain yhtä jääkiekkojoukkuetta.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Javanainen, Takko ja Korpisalo teki aikoinaan vaikutuksen 90-luvun alussa. Siitä se lähti.

Muu suku on Lukko-faneja
 
Suosikkijoukkue
porin ässät,
Kyllä se kipinä lähti Porin Koivulassa, jossa pelattiin lätkää Säästäjänkadulla
1970 luvun puolivälissä.Yhdessä Härkälän Juhan ja Jarin kanssa.Myöhemmin
katulätkään liittyivät Christian Ruuttu ja oma kestosuosikkini Levosen Japa.
Kävin itsekin ässäjunnujen treeneissä maalivahtina mutta ei taidot riittänyt.

Ensimmäiset isot muistot ovat 1978 jolloin olin seuraamassa Ässät-Tappara
ratkaisevaa finaalia.Ässät voitti tuon ottelun 6-3 mutta en minä pentuna
kyllä kentälle mitään nähnyt.Väitettiin että hallissa oli yli 12000 ihmistä.

Hieno kokemus oli myös Divarin nousuvuosi olikohan 1988-1989 jolloin
olimme Joensuussa katsomassa,Jokipoikien ja Ässien toista nousupeliä
joka päättyi Ässien 2-5 voittoon.Se oli mahtava kokemus Joensuun täysi
halli vastaan 30 urhoollista porilaista.Pelin jälkeen juoksimme poliisin
saattuessa linja-autoon.Pari päivää myöhemmin juhlimme "Möllin" johdolla
nousua liigaan.

Yksittäisistä peleistä on jäänyt mieleen joskus 90-luvun alkupuoliskolla
mieleen ottelu Lukko-Ässät.Maalivahteina Lukon Boris "Rusooni" ja meidän
Legenda Takko.Olisko ollut vuosi 1994.Lukko johti 2-0 ennen 40sekuntia
pelin loppua.Joku suttas avopaikasta ohi ja Ässät sai mahdollisuuden
ja teki uskomattomat kaksi maalia.Muistaakseni 2-1 kavennus Heiskanen ja
tasoituksen ampui pakki viivalta,muutama sekunti ennen loppua.En muista
kyllä nimeä.Olisko ollut Kasken Olli.

Viimeisen pronssimitalin jälkeen parvekkeellani oli koko kesän Ässät Going
To Win lakana.

Aina Porilainen vaikka en enää paikkakunnalla asu,mutta matsit käydään
aina katsomassa.
 

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jaa Ässät?

Syy lienee se, että ensimmäiset henkoseni ilmaa omin avuin vedin Satakunnan keskussairaalassa. Tai mikä lie ollut vuonna 1968. Taisi kuitenkin olla sama.

Porissa en tosin ole asunut päivääkään, koska asuinpaikkani oli noin viiden ensimmäisen vuoden osalta Ulvila. Vuonna 1973 tuli lähtö vanhempieni mukana Turkuun. Täältä pääsin jo 80-luvun lopulla pois mutta tulin takaisin vuosituhannen vaihteessa.

Mutta SE jääkiekkojoukkue on aina ollut Porin Ässät. Aina siitä asti, kun jääkiekko alkoi kiinnostaa. Pihapeleissä Turussa olin aina jokin Ässäpeluri. Ja koska pidin maalivahtina olosta, niin Antero Kivelä taisin olla monen monta kertaa.

Ja muistikuvia on Ässien viimeisestä mestaruudesta.

Porin Ässät.

Nyt, aina ja iankaikkisesti.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
vasili tihonov kirjoitti:
Yksittäisistä peleistä on jäänyt mieleen joskus 90-luvun alkupuoliskolla
mieleen ottelu Lukko-Ässät.Maalivahteina Lukon Boris "Rusooni" ja meidän
Legenda Takko.Olisko ollut vuosi 1994.Lukko johti 2-0 ennen 40sekuntia
pelin loppua.Joku suttas avopaikasta ohi ja Ässät sai mahdollisuuden
ja teki uskomattomat kaksi maalia.Muistaakseni 2-1 kavennus Heiskanen ja
tasoituksen ampui pakki viivalta,muutama sekunti ennen loppua.En muista
kyllä nimeä.Olisko ollut Kasken Olli.

Olin paikalla 9v nassikkana, muistaakseni Korpisalolle maali merkittiin, eli taisi sutia sen siitä sisään. Muistan sen pelin aina, kun ainoana Ässien väreissä Lukko-fanien keskellä olin ja Takko taisi tervehtiä minulle :)
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
vasili tihonov kirjoitti:
joskus 90-luvun alkupuoliskolla
mieleen ottelu Lukko-Ässät.Maalivahteina Lukon Boris "Rusooni" ja meidän
Legenda Takko.Olisko ollut vuosi 1994.Lukko johti 2-0 ennen 40sekuntia
pelin loppua.Joku suttas avopaikasta ohi ja Ässät sai mahdollisuuden
ja teki uskomattomat kaksi maalia.Muistaakseni 2-1 kavennus Heiskanen ja
tasoituksen ampui pakki viivalta,muutama sekunti ennen loppua.En muista
kyllä nimeä.Olisko ollut Kasken Olli.

Muistan nähneeni kyseisen pelin radiosta. Aikaa oli jäljellä 22s ja tilanne 2-0.
Iskikö Heiskanen tasoituksen? Jari-Tapani Koskisen huuto kuului varmaan ilman radioaaltojakin kauas.

Vastaavasti on Lukolle hävitty jatkoajalla 4-3, vaikka johdettiin 3-0 vielä 50min kohdalla.
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Olen kotoisin pohjanmaalta ja Ässäfanius on tullut erään Porissa vaikuttavan sukulaisen kautta.

Ensimmäinen Ässiin liittyvä muistoni on, kun olin Porissa about aikavälillä 85-87, Enoni karjui asuntonsa olohuoneessa Ässä-fanipaita päällä suoraa huutoa ÄSSÄT ÄSSÄT!

Seuraava muisto on se, kun paras kaverini sanoi ala-asteella minulle, että nyt Ässät sai kovan molarin. Kari Takko teki silloin paluun patapaitaan. Tämä on se hetki, kun aloin aktiivisemmin seurata Ässien otteita.

Viimeinen niitti Ässäfanin arkkuun oli se, että aiemmin mainittu enoni alkoi hoitamaan Ässien hallituksen PJ:n virkaa ja hänen kanssaan pääsin näkemään kaikkea jännää Ässiin liittyen. Parhaimpana muistona Ässien kesäreenien seuraaminen Kalajoella. Majailin samassa mökissä muuten Heikkilän Lassen kanssa ja Javanaisen Arto oli naapurimökissä.

Näin tuli pohjanmaan pojasta Ässä-fani. Nykyään vaikutan täällä Tampereella, mutta nämä kotikaupungin tiimit on sen verran HVM-kamaa, että Ässäfanius on ja pysyy.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
vasili tihonov kirjoitti:
....Yksittäisistä peleistä on jäänyt mieleen joskus 90-luvun alkupuoliskolla mieleen ottelu Lukko-Ässät.Maalivahteina Lukon Boris "Rusooni" ja meidän Legenda Takko.Olisko ollut vuosi 1994.Lukko johti 2-0 ennen 40sekuntia pelin loppua.Joku suttas avopaikasta ohi ja Ässät sai mahdollisuuden ja teki uskomattomat kaksi maalia.Muistaakseni 2-1 kavennus Heiskanen ja tasoituksen ampui pakki viivalta,muutama sekunti ennen loppua.En muista kyllä nimeä.Olisko ollut Kasken Olli.....

Kaivakaas nyt päivämäärä niin Kapa setä kaivaa arkistojensa uumenia...
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Roomie kirjoitti:
Näin tuli pohjanmaan pojasta Ässä-fani. Nykyään vaikutan täällä Tampereella, mutta nämä kotikaupungin tiimit on sen verran HVM-kamaa, että Ässäfanius on ja pysyy.

Ulvilassa syntyneenä Ässät oli aika luonnollinen valinta suosikkijoukkueeksi. Kyllä varmaan sosiaalistakin vaikutusta oli havaittavissa, mutta kuten R edellä mainitsi Takon, on sanottava, että siinäpä hyvää syy tulla patafaniksi. Isomäen seisomakatsomossa käytiin kavereiden kanssa aika usein, ei nyt ihan joka pelissä, mutta riittävän usein kuitenkin. Kun kavereiden isätkin sattuivat olemaan lätkäfriikkejä, pääsy hallille oli taattua.

Minäkin vaikutan Tampereella, mutta ei ole pelkoa, että suosikkijoukkue vaihtuisi. Tosin silti kokonaisuutena jääkiekon SM-liiga kiinnostaa sen verran, että aina ei ole pakko olla Ässien peli, kun tieni Hakametsään kulkeutuu. Legendaarisia viime kaudelta oli totta kai välipäivien voitto Tapparasta, mutta hyvänä kakkosena tulevat Helmisen lämärimaali Thomasin taakse sekä M.Saarisen Tappara-kauden päättänyt Pelicans-matsi.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
kapa76 kirjoitti:
Kaivakaas nyt päivämäärä niin Kapa setä kaivaa arkistojensa uumenia...

Villi veikkaus. Oliko sunnuntai 4.12.1994 tämä peli ja 2-2 tasoituksen teki JARI KORPISALO, joka ohjasi siniviivavedon maaliin ajassa 59.58.

Tuulettelin itsekin siellä päätykatsomossa. Tämä peli piti muuten näyttää telkkarissa mutta maikkari vaihtoi pelin viime hetkellä kun Kurrit ja Tikkaset katsottiin kiinnostavammaksi.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Niin, ässäfanius, hmmm.
Alkoi vuonna 1977. Ensin korttelikiekossa Ässät joukkueessa ja seuraavana vuonna mestaruus Poriin. Eipä tuossa kymmenvuotiaalle muuta kipinää tarvittu. Faija ja muut pihan kakarat Tapparafaneja, pari Ifk-faniakin mahtui mukaan, joten aika alakynnessä olin. Mutta takkia en ole kääntänyt vaikka divarissakin on käyty.
Matseja paikan päällä Porissa noin 20. Täältä pääkaupungin kupeesta kun ei ihan joka viikko viitsi Poriin puksuttaa. Vaasassa ja Turussa asuessa tuli käytyä useaminkin.
Keväällä sitten perinteinen Ässät-Ifk retki on taas pakko tehdä !
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
teemu73 kirjoitti:
Villi veikkaus. Oliko sunnuntai 4.12.1994 tämä peli ja 2-2 tasoituksen teki JARI KORPISALO, joka ohjasi siniviivavedon maaliin ajassa 59.58.

Tuulettelin itsekin siellä päätykatsomossa. Tämä peli piti muuten näyttää telkkarissa mutta maikkari vaihtoi pelin viime hetkellä kun Kurrit ja Tikkaset katsottiin kiinnostavammaksi.

Vaikkei nyt ketjun aiheeseen liitykään, niin katselinpa äsken uteliaisuuttani tuon ottelun maalit videoarkistoistani. Lukko siirtyi avauserässä 2-0 johtoon Lönnbergin ja Sahlstedtin maaleilla, mutta Ässät teki 2 maalia ottelun viimeisellä minuutilla. Ensin Heiskanen kavensi nähdäkseni Nemo Nokkosmäen syötöstä, ja sitten Korpisalo ohjasi Karri Kiven lämärin maaliin. Molemmat Ässien maalit syntyivät joukkueen pelatessa ilman maalivahtia.
 

Jerkkola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Porilaiset, etenkin Ässät.
Johto kirjoitti:
Vaikkei nyt ketjun aiheeseen liitykään, niin katselinpa äsken uteliaisuuttani tuon ottelun maalit videoarkistoistani. Lukko siirtyi avauserässä 2-0 johtoon Lönnbergin ja Sahlstedtin maaleilla, mutta Ässät teki 2 maalia ottelun viimeisellä minuutilla. Ensin Heiskanen kavensi nähdäkseni Nemo Nokkosmäen syötöstä, ja sitten Korpisalo ohjasi Karri Kiven lämärin maaliin. Molemmat Ässien maalit syntyivät joukkueen pelatessa ilman maalivahtia.

Ei tuota videota löytyisi koneelta mistään? Voisi kiinnostaa useampaakin Ässä-kannattajaa kyseinen pätkä.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Johto kirjoitti:
Vaikkei nyt ketjun aiheeseen liitykään, niin katselinpa äsken uteliaisuuttani tuon ottelun maalit videoarkistoistani. Lukko siirtyi avauserässä 2-0 johtoon Lönnbergin ja Sahlstedtin maaleilla, mutta Ässät teki 2 maalia ottelun viimeisellä minuutilla. Ensin Heiskanen kavensi nähdäkseni Nemo Nokkosmäen syötöstä, ja sitten Korpisalo ohjasi Karri Kiven lämärin maaliin. Molemmat Ässien maalit syntyivät joukkueen pelatessa ilman maalivahtia.



Eikö kuitenkin Olli Kaski ainakin syöttänyt viimeisen maalin?On kanssa jäänyt niin elävästi tämä peli radiosta mieleen ja olen ollut aivan varma,että Kaski joko syötti tai teki viimeisen.

Ketjun aiheeseen.Itsestäni tuli patafani viimeistään siinä vaiheessa,kun itse pelailin korttelissa Ässien paidassa tai paita nyt oli silloin Montreal,mutta Ässissä kuitenkin.
Jäähallilla tuli myöskin roikuttua lähes joka päivä mailoja ja kiekkoja saalistamassa ja en jaksa muistaa alkoiko tämä jo ennen kortteliuraa.
Peleissä käymiseen ihastuin siinä vaiheessa,kun Ässät vielä 90 luvun alkupuolella menestyi ja peleissä oli yksinkertaisesti silloin usein niin hieno fiilis.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jerkkola kirjoitti:
Ei tuota videota löytyisi koneelta mistään? Voisi kiinnostaa useampaakin Ässä-kannattajaa kyseinen pätkä.

Ainoastaan VHS-kasetilla ovat nuo lukuisat vanhat maalikoosteeni, mutta ehkäpä jonain päivänä voisin koettaa siirtää niitä DVD:lle...

Ja kyllä se oli Karri Kivi, jonka laukauksen Korpisalo Lukko-maalin perukoille ohjasi. Pelikello näytti aikaa 59.58, kuten jo aiemmin on todettukin.
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
teemu73 kirjoitti:
Villi veikkaus. Oliko sunnuntai 4.12.1994 tämä peli ja 2-2 tasoituksen teki JARI KORPISALO, joka ohjasi siniviivavedon maaliin ajassa 59.58.

Tuulettelin itsekin siellä päätykatsomossa. Tämä peli piti muuten näyttää telkkarissa mutta maikkari vaihtoi pelin viime hetkellä kun Kurrit ja Tikkaset katsottiin kiinnostavammaksi.

Menee nyt ohi ketjun varsinaisen aiheen, mutta tää on ottelu jonka muistan aina ja iänkaikkisesti, enkä koskaan ole matsin maaleja nähnytkään. Sattui vaan niin onnettomasti että Patella oli kerrankin pitkäveto ns. haarukassa, viisi ekaa matsia oli jo selviä, ja viimeisestä pelistä riitti että Lukko voittaa Ässät. Kerroin oli 101 ja osia, panoksena minimi 5 markkaa, ja elävästi on mieleen jäänyt kuinka seurasin matsia teksti-TVn välityksellä, peliä oli puoli minuuttia jäljellä, Lukko turvallisesti 2-0 johdossa ja Pate lähti tyytyväisenä bussilla Hakametsään katsomaan Ilveksen ja Gretzky All Starsin matsia, varmana siitä että 505 markkaa oli tienattuna. No, samantien kun pääsin Hakametsään omalle paikalle, tulostaulu näytti illan liigatuloksia, eikä ollut itku eikä halvaus kaukana kun näin että Ässät oli vielä noussut tasoihin vajaassa puolessa minuutissa ! Huonon tuurin mies olen ollut aina, mutta toi oli jotain niin käsittämätöntä että vertaansa vailla on vieläkin. Lähellä oli potti, mutta kun ei niin ei.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
In the beginning

Taisin olla IV luokalla peruskoulussa kun silloinen liikunnanope oli hommannu Ison Mustan vieraileen liikuntatunnilla ja opettaan nööseille vähän jääkiekkon niksejä. Vellu toi viä mukanaan epämääräisen kasan (käytettyjä?) mailoja ja jako niitä haluaville (kaikille ei riittäny, mutta eipä ne välttämättä olis halunnukaan ku ei ollu joku Pekka Marjamäki tai Lasse Oksanen niitä jakamassa..). Kalenteri näytti tuolloin jotain 70-luvun puolta väliä...
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Mun eka muistikuva on jostain kasikytluvun alkupuolelta, kun faija vei mut kattomaan jotain Vellun juhlapeliä muistaakseni. Mieleen jäi lähinnä täysi Isomäki ja 13... Ei kyllä oo hajuakaan mikä peli oli ja miten päättyi.

Sellanen Ässäfanius taitaa tulla ihan äidinmaidossa. Kuin myös talttumaton viha rikkaita ja isoja seuroja kohtaan (lue jokerit ja sen pussirotan näköinen omistaja). Ei ole ikinä ollut mitään muuta vaihtoehtoa, enkä ole halunnutkaan. Vaikka itse junnuna en päässyt lätkää pelaamaan, vaan futista (olen köyhästä kodista ja lätkä oli liian kallista), niin siitä huolimatta futis ei koskaan päässyt edes lähelle lätkän kiinnostavuutta.

Muistoja on monia.. Voi voi, kun tulee melkein tippa linssiin kun alkaa muistelemaan kaikkea sitä, mitä Isomäessä on tapahtunut.. Pari hauskaa tapausta/muistoa on jäänyt mieleen teinivuosilta: Kolmosen tulosruudussa vaikutti aikanaan juontajana "kiekkotietäjä" Ari Mennander. Nörtillä taisi olla/on edelleen jotain tosi pahasti hampaankolossa Ässiä vastaan. Olisiko ollut jopa kauden eka peli jonka Ässät voitti jokereita vastaan 0-2. Arin oli siis ihan pakko sanoa tuloksia lukiessaan että "jokerit vastaan Kari Takko... *öhöm*... korjaan... Porin Ässät 0-2" Tämähän herätti kiukun tulisieluisissa Porilaisissa, jotka olivat jo aiemminkin olleet kypsyneitä Arin "pro jokeri-anti Ässät"-propagandaan. Sitten tuli eräs peli Isomäessä (en muista mikä) ja hallilla kiersi huhu, että nyt se Mennanderi on täällä. Matsin jälkeen ulkona oli ihan perkeleellinen porukka odottamassa sitä sälliä, ja meinas lynkata sen sian. Arska tais päästä jotenkin pakenemaan sieltä (kyttien avulla?), koskapa jälkeenpäin on kuultu edelleen Porilaisvastaisia kommentteja sieltä täältä. Porissa pelleä ei tiettävästi ole kummemmin nähty.

Toinen mikä tulee mieleen, on jostain tps-jokerit finaalisarjasta lähetetty matsi kolmosella. Erätauolla haastateltiin joitain molempien joukkuieden kannattajia. Yksi kysymys oli, että "Mikä on pahin paikka mennä faniporukalle?" TPS-fani sanoi: "Kyllä se Pori on. Sinne ei koskaan mene mielellään, kun ei tiedä mitä sattuu." jokeri-fani: "Joo, Poriin on tosi paha mennä. Siellä tulee aina turpaan. Jos ei pelillisesti, niin muuten vaan." Pisti hymyilemään...

Ja se muuten tulee aina ja ikuisesti olemaan Pataässä mun väri ja maa. (Pataässä merkitsee muuten kuolemaa, mikäli joku nuorempi fani ei tiennyt) Asuin tuossa välillä muutamia vuosia Helsingissä ja yritin väkipakolla käydä katsomassa HIFKin pelejä. Ei tullut mitään. Tylsää paskaa ja kuulutukset ruåttin kielellä poltti mun hihat. Tietty HIFK-Ässät kiinnosti, mutta tuohon aikaan oli vähän heikompi nippu meillä... Ja kun joku ottaa herneet nekkuun tosta hurrikieli-kommentista, niin tiedoksi ettei mulla mulla mitään ruåtsalaisia ja niiden kieltä vastaan ole. Kunhan vaan muistaisivat että ollaan Suomessa jossa puhutaan suomea. Ei Ruåtsissa missä puhutaan ruåtsia...

Tuntuu muutenkin olevan sellainen "Porilaiset vs. muu maailma" meininki päällä. Se jos mikään pistää vielä enemmän tahtoa ja sisua mun fiilareihin. Jopa jotkut oman kylän tyypit (lökäpökäräkänokat) on sitä mieltä, että Pori on jotenkin huono ja syrjäinen paikka. Ehkä niin, mutta mun mielestä tää on paras paikka asua ja olla. Ja vielä täällä ollaan ja porskutetaan. Saa tulla yrittämään, mutta pahasti pettyy, kun yrittää meitä alistaa/meille vittuilla. Ei muuta kun kuin nyrkit ilmaan Porilaiset! Olkaa ylpeitä juuristanne ja syntyperästänne!

MMake
 
Suosikkijoukkue
löytyy
Meikäläien taisi olla joku vaahtosammuttimen kokonen kaveri ku faija vei peliin kattomaan ku Juha pelaa. Kyseessä oli Juha Tasku ja vastustajana oli muistaakseni KooKoo. Siinä sitten peli aikana nukahdin faijan jalkoihin siihen seisomakatsomon lankuille ja heräsin möykkään ku Juha teki maalin. Se oli harvbinaista herkkua, mut teki sellasen vaikutuksen et pakkohan sitä oli itekin alkaa pelaamaan ja vuosien jälkeen tähän on tultu. Junnuna vielä saatiin joku kausi edustuksen edellisen kauden pelipaidat ja mullehan osu Heiskasen #30 ja mies oli siitä eteenpäin pikkupojan suuri suosikki!
 

Mig428

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joskus 90-luvun alkupuolella ollessani n.10v isän kanssa olin katsomassa ässät-hifk peliä. Taisi olla vielä pudotuspeli. Pelistä enkä pelaajista muista oikeastaan mitään, mutta se tunnelma mikä hallissa oli niin on jäänyt mieleen. Koko hallissa kiersi aallot ja valtava meteli. Siitä se sitten yhden ässä-kannattajan ura lähti liikkeelle.

Muistaako joku muuten tuon pelin ajankohdan tarkemmin(mikä vuosi)? Minusta se oli pudotuspelejä ja hifk oli vieraana.
Ja sellainen muistikuva on jäänyt,että hifk vei peli 5-2(3)
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Meinaatsä ihan aiqusten oigeesti? Ässät-HIFK pleikkarit 90-luvulla:

1992 pronssi 2-3. Olin paikalla. Joku IFK-paitanen sai pataansa seisomakatsomossa. Pienen, kaljakorin päällä seisovan pojan silmin, mahtavaa meininkiä!

1995 puolivälierä 3-0. Olin paikalla. Hallittu lumierä. Takko päästi sarjassa yhden, vikan pelin tzädissa ratkasi K. Kivi.

1998 puolivälierä 2-8. Olin paikalla. Kiri Hesan päässä päättyi maalin tappioon. Kauhee fiilis ja paljon porukkaa. IFK:n iso ja ilkeä änärijoukkue pisteli pataa kuin litran mittaa! Ei paljon Huume-Jere ja Isopää-Olli huudot auttanut. Halkidis kävi kopsimassa Thomasin syndejä jokasen maalin jälkeen. Vitutti.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ilves vs KalPa
  • 2.04
  • 3.80
  • 3.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös