Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 543 766
  • 9 521
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En tiedä miten, mutta eikös se ollut tämä kaveri, joka menee aina pontevasti eteenpäin?
En muista/tiedä tämän hassun nerouden isää, mutta erästä kotipitäjäni rillimaisteria veikkaisin.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Syvällisyys. Ihminen joka kuvailee toisen juttuja syvällisiksi kuvailee niin vain, koska ei ymmärrä kuulemaansa/lukemaansa/näkemäänsä. Ei se oma ymmärtämättömyys perusjuttuja kohtaan tee mistään syvällistä. Yleensä sanaa käyttävät ovat aika dorkia, eikä siellä korvien välissä käy kuin tuuli.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Omata. "Hän omaa hyvät lahjat." Ei se ole mikään sana! "Mä omasin nopeat jalat." Ei ei ei. Omatkaa parempia sanoja.
 

Käppyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Omata. "Hän omaa hyvät lahjat." Ei se ole mikään sana! "Mä omasin nopeat jalat." Ei ei ei. Omatkaa parempia sanoja.

Tästä samasta asiasta äidinkielenopettajani jo taannoin heristi sormeaan. "Omata"-verbi on kuulemma raskas rakenne, eikä sitä tule käyttää. Samoilla linjoilla olette / olemme siis...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tästä samasta asiasta äidinkielenopettajani jo taannoin heristi sormeaan. "Omata"-verbi on kuulemma raskas rakenne, eikä sitä tule käyttää. Samoilla linjoilla olette / olemme siis...
Svetisismi kaiken lisäksi. Ei tunnu sopivalta sanalta omaan suuhun.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vietin viikonlopun erään kurssin parissa, jossa suurehko osa osallistujista oli ikähaarukassa 18-22. Kävimme paljon ryhmäkeskusteluja, joissa edellämainittujen suosikkisanat olivat "ööö", "niinku" ja "sillee". Jos vedetään hatusta vaikka puheenaiheeksi vaikka viikonlopun JYP-Ilves -tuplapelit, niin monet puheenvuorot olivat tämäntapaisia:

Ööö, JYPillä oli varmasti niinku sillee vaikea paikka, koska, ööö, onhan sitä sillee niinku hankala keskittyä Liigaan heti CHL-finaalin jälkeen, kun taas, ööö, Ilveksellä oli niinku sillee tosi tärkeä saada niinku pisteitä ja sillee, mutta, ööö, lauantaina oli sitten juhlapeli ja sillee, niinku siihen on taas sillee helppo latautua, varsinkin kun, ööö, on niinku kotiyleisön edessä ja sillee, niinku Ilveksellä saatto olla sillee vähän liikaa itseluottamusta, kun voittivat, ööö, perjantaina niinku sillee suurinumeroisesti ja sillee...

Luonnollisestihan sitä kyseisessä tilanteessa ei liikaa ehdi miettiä mitä sanoa, mutta voisiko ne lyhyet miettimistauot yksinkertaisesti pitää hiljaisuutta?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Venäjän olympiaurheilijat. Pikku juttu, mutta rupeaa oikeasti vituttamaan kuunnella kisalähetyksiä mistä oikein paistaa läpi kuinka selostajaa on ohjeistettu käyttämään Venäjän olympiaurheilijat-termiä kun puhutaan ryssistä. Juu, ihan oikein että roidaavat (tai siitä kiinni jääneet, Niin kuin muut eivät sitä tekisi...) suljetaan kisoista varsinkin kun se douppaaminen tapahtuu vielä ihan järjestelmällisellä tasolla. Mutta Kyllä se Slovakia pelasi silti ihan Venäjää vastaan, eikä mitään vitun Venäjän olympiaurheilijoita. Ja toi vielä kun selostaja sanoo ensin luonnostaan Venäjää... ja sitten korjaa: Venäjän Olympiaurheilijoita edustava. On se hyvä että Yle pitää rangaistuksesta kynsin ja hampain kiinni. Uskon että useampikin venäläinen urheilija katselee suomenkielisiä kisalähetyksiä, ja kuullessaan "Venäjän olympiaurheilijat"-termin, tulee uskoon ja poistaa kaikki vilunkipeliin viittaavatkaan aatokset mielestään.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Bitcoinien louhiminen. Imekää nörtit pakoputkea.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jokseenkin ironisesti kärppäosiossa joku ilmeisesti sai pelikieltoa "juurikin näin" -sananparren käyttämisestä.
Vähemmän yllättäen eräällä nimimerkillä kuitenkin riitti Moderaattori-ketjussa ymmärrystä, sympatiaa ja empatiaa tästäkin idiotismista.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Totta kai joka toinen selostaja käyttää sanontaa totta kai lähes joka lauseessa, totta kai.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska + substantiivi siinä perässä selittämässä syytä.

Käteni irtosi, koska leijona.
Lähdin Janen kanssa panemaan, koska erektio.

Opetelkaa wannabe-tarzanit suomea:
Käteni irtosi, koska leijona repi sen irti.
Lähdin Janen kanssa panemaan, koska minulla oli erektio.

Minä lähden nyt keittämään kahvia, koska ärsyttää tällaisista asioista ärsyyntyminen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Koska + substantiivi siinä perässä selittämässä syytä.

Käteni irtosi, koska leijona.
Lähdin Janen kanssa panemaan, koska erektio.

Opetelkaa wannabe-tarzanit suomea:
Käteni irtosi, koska leijona repi sen irti.
Lähdin Janen kanssa panemaan, koska minulla oli erektio.

Minä lähden nyt keittämään kahvia, koska ärsyttää tällaisista asioista ärsyyntyminen.
Minä vahingossa vaatekaappi. Onko tämä paha?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös