Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 543 774
  • 9 521

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltasanomien artikkeli "äiskäsanoista" on kokonaisuudessaan niin kaikenkattava, että ketjun voisi miltei lyödä lukkoon. ...
Nyt tuli taas sellainen olo, että pakko päästä pois tältä planeetalta. Minulla on teoria, että raskausvaiheessa aivosolut jotenkin lainataan sikiölle ja siitä seuraa tuollaista tyhjäpäisyyttä. Ilmeisesti ne jossain vaiheessa kasvavat takaisin äidillekin, sillä olen joskus tavannut ihmiseltä vaikuttavia synnyttäneitä naisia. Kai.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Rotunainen. Tämä tuli mieleen, kun radiosta tuli Kaija Koota.

Yhdessä vaiheessa oli tuosta sanasta kunnon buumi, mitä tuli naispuolisten tuttavien facebook -päivityksiin, baarikeskusteluihin ja kuvien täggäämisiin. Elämä oli verrattavissa Xenamaiseen selviytymiseen päivästä toiseen, Mirkullakin on paita missä lukee "Devil" ja nahka on kyllä paksu. Tästä pitää mainita jatkuvasti.

Vähän kuin naispuolinen elämäm koululainen.

Miten olisi supernainen?

Kaija Koo: Supernaiset

Tämä nimitys on levinnyt onneksi aika maltillisesti, mutta se tarkoittaa kovaäänistä, vähän koulutettua, ylipainoista, tupakoivaa ja viinaan menevää naista, jolla on räväkkä lyhyt tukka.

Vastaavasta miehestä on käytetty jo vuosikaudet nimitystä juntti. Ylistyslauluja sille ei ole kylläkään tehty.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikö Popedan about koko tuotanto ole ylistyslaulua tälle?

No joo, ehkä näin on. Mutta siinä missä nämä supernaiset ja rotunaiset ovat epärehellistä junttinaisten kaunistelua, niin Popedan lauluissa se junttimies kuvataan yleensä rehellisesti ja kaunistelematta. Siinä on se ero.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Viraali. Todella ärsyttävä ja koko ajan enemmän ja enemmän käytetty termi.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ruissi. Käsittämättömän typerän kuuloinen käytännössä olematon lyhenne. Oltiin Ruississa... pää hajoaa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viraali. Todella ärsyttävä ja koko ajan enemmän ja enemmän käytetty termi.
Tämä. Ketjun voinee viimeistään nyt lukita. Eeppinen oli jo todella ärsyttävä ja liian laajelle levinnyt sana, mutta viraali vielä paljon pahempi. Onko kaikki englanninkieliset sanat pakko vääntää väkisin suomeksi?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Enpä tähän hätään keksi parempaa sanaa kertomaan ihmisen turhamaisuudesta kuin dinneri. Jokaisen dinneri-ihmisen (ihminen, joka käyttää ko. sanaa) pitäiisi tukehtua ruokaansa.
 

Ralph

Jäsen
Ruissi. Käsittämättömän typerän kuuloinen käytännössä olematon lyhenne. Oltiin Ruississa
Eihän se mikään lyhenne ole vaan suomalaisen suussa muodostuva helpompi ilmaisu. Alkuperäinen sana on pelkkä "ruis" ja inessiivissä se sana on "ruisissa" ja ainakin minun suussani toisen s-kirjaimen laittaminen sanan keskelle tulee vähän väkisin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eihän se mikään lyhenne ole vaan suomalaisen suussa muodostuva helpompi ilmaisu. Alkuperäinen sana on pelkkä "ruis" ja inessiivissä se sana on "ruisissa" ja ainakin minun suussani toisen s-kirjaimen laittaminen sanan keskelle tulee vähän väkisin.

Ei ole ruisissa vaan rukiissa.
 

Bacon

Jäsen
"Puolustaja Seppo Jääkiekko on just sitä mitä lääkäri määrää tohon rosteriin."

Mikä vitun lääkäri? Lääkärillä ei ole osaa eikä arpaa joukkueen rakentamisessa. Lopettakaa nyt helvetti tuon termin käyttäminen.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
"Puolustaja Seppo Jääkiekko on just sitä mitä lääkäri määrää tohon rosteriin."

Mikä vitun lääkäri? Lääkärillä ei ole osaa eikä arpaa joukkueen rakentamisessa. Lopettakaa nyt helvetti tuon termin käyttäminen.
Onhan sillä lääkärillä sen verran osaa ja arpaa että jos vaikka kuvitteellinen Käylyn Orpat hankkii hitollisella hinnalla änärivahvistuksen joka ei läpäise lääkärintarkastusta niin ei se sitten pääse pelaamaankaan.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt tuli taas sellainen olo, että pakko päästä pois tältä planeetalta. Minulla on teoria, että raskausvaiheessa aivosolut jotenkin lainataan sikiölle ja siitä seuraa tuollaista tyhjäpäisyyttä. Ilmeisesti ne jossain vaiheessa kasvavat takaisin äidillekin, sillä olen joskus tavannut ihmiseltä vaikuttavia synnyttäneitä naisia. Kai.

Käsittääkseni on jopa tutkittu naisten älykkyyttä/aivosolujen määrää raskauden aikana ja muistelisin jommankumman (tai molempien) tippuvan peräti 10% ja palautumisaika taisi olla nelisen vuotta.

Joku näppärä tuon tutkimuksen varmaan googlella löytää.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Eihän se mikään lyhenne ole vaan suomalaisen suussa muodostuva helpompi ilmaisu. Alkuperäinen sana on pelkkä "ruis" ja inessiivissä se sana on "ruisissa" ja ainakin minun suussani toisen s-kirjaimen laittaminen sanan keskelle tulee vähän väkisin.
Alkuperäinen sana on Ruisrock, jonka media, artistit ja muukin kansa on lyhentänet Ruissiksi. Ei siinä mitään, että puhekielessä sanoja lyhennellään, mutta niiden toki soisi olevan edes jollain lailla järkevän kuuloisia. Toi vaan särähtää korvaan pahemman kerran.

Ruissi oli viikko sitten, Oltiin Ruississa ja ensi vuonna myös Ruissiin... kaamean kuuloista mun korvassa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Porilainen hulluus.
Porissa on täsmälleen sama määrä sekopäitä kuin muuallakin Suomessa, eikä siinä ole mitään häpeilyn tai ylpeyden aihetta. Porissa on jääkiekkojoukkue sekä musiikkifestivaalit, jotka ovat profiloituneet semi-sivistyneistön diiba-daabaan eikä kummassakaan ole poikkeavaa hulluutta havaittavissa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Someraivo ja Somemyrsky, ei helvetti sentään miten rasittavia sanoja...
Joo. Tuohon voi lisätä kaikki, mihin liittyy sana "some", tai "raivo".
Esim:
Somegate
Kaljaraivo
 

Pori67s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ude&Parru
Porilainen hulluus.
Porissa on täsmälleen sama määrä sekopäitä kuin muuallakin Suomessa, eikä siinä ole mitään häpeilyn tai ylpeyden aihetta. Porissa on jääkiekkojoukkue sekä musiikkifestivaalit, jotka ovat profiloituneet semi-sivistyneistön diiba-daabaan eikä kummassakaan ole poikkeavaa hulluutta havaittavissa.
Tämä. Olen aivan samaa mieltä. Ärsyttää, kun aina joku toimittaja kysyy joltain Porilaiselta kiekkofanilta, että mitä on porilainen hulluus? Eikä me porilaiset itsekään tiedetä mikä se vastaus on.
 

Pori67s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ude&Parru
Mua ärsyttää aina, kun kuulen Jussi Salonojan nimen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenhän nuo elintarvikkeisiin liittyvät lempinimet ovat lähes järjestäen ärsyttäviä? Ranut, hamppari, broisku, mättö, mässy, mölö... Varmaan olen ihmetellyt jo monta kertaa aiemminkin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitenhän nuo elintarvikkeisiin liittyvät lempinimet ovat lähes järjestäen ärsyttäviä? Ranut, hamppari, broisku, mättö, mässy, mölö... Varmaan olen ihmetellyt jo monta kertaa aiemminkin.
Tuohon lisää sen siiderivalaan hymiöt facebookissa lauantai-iltana klo 03:33.

"Mättöö eli hampparii mäkist XD"
"Tänään jotain mässyä, tuokaa mulle :)"

Hymiöt. Voi vittu sentään. Totaalisen raivostuttavaa "lukea" noita, tällä palstalla varsinkin. Sitäpaitsi, noi merkit useasti vesittää aidosti hyvän jutun. Rakastamaani puujalkaa, sarkasmia ja ironiaa ei selitetä hymiöillä, päinvastoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös