Ärsyttäviä tapoja...

  • 5 558
  • 41

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi ihmisillä on ärsyttäviä tapoja tai miten niitä esiintyy? Ovat kaikki vain saamattomia, laiskoja vai välinpitämättömiä? Löytyykö kammottavia esimerkkejä?

Ohessa muutamia esimerkkejä:
  • Tyhjä vessapaperi rulla jätetään paikalleen vaikka uusia rullia on vieressä. Lisäksi vanha rulla jätetään esim. lattialle eikä viedä roskiin, joka on n. 2 metrin päässä.
  • Tavara X jätetään sinne missä sitä viimeksi tarvitsi eikä palauteta takaisin omalle paikalleen (erityisen ikävä kun kyseessä on työkalut).
  • ...laitan lisää kunhan muistuu mieleen.
Mitä asialle pitäisi tehdä? Armeija-meininki ei varmasti auta, koska kyseisillä tavoilla yleensä saadaan aikaan päinvastainen tilanne vaikka ajatus on saattanut olla järkevä. Aina välillä näkyy henkilöitä joita oikeasti kiinnostaa omat tekemisensä niin töissä kuin kotona. Varsinkin siivoamisesta kiinnostunut siivooja on erikoinen näky kun toisella puolella on 16 vuotias työharjoittelija "siivoamassa". Myös myyjien asenteissa on todella paljon eroja.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kahvihuone...

Tai ruokahuone on suosittu paikka kaikille jotka haluvat jättää käytetyt kupit, veitset ja haarukat ym. tiskipaljuun. Siihen on vain yksi keino: Aina roskiin kaikki, heti ja ihan varoittamatta. Omistaja löytää ne kyllä eikä jätä enää koskaan kun tietää mistä saa ne aina kaivaa:D
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaihtaa kaistaa maksimissaan yhdellä vilkun väläytyksellä. Prkl se vilkku mihinkään kulu, vaikka antaisi muutaman kerran välähtää!
 

PV

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit
Älä jätä minua

Kaikenlainen jättäminen vihastuttaa todella paljon.

Jättämisen Top-6

1. Keittiön kaapit auki
2. Vessan vetämättä paskomisen jälkeen-luukku auki, ovi auki
3. Vauhtiviirut pönttöön - kyllä ne joku joskus aina siivoaa
4. Maitotuotteet pöydälle lämpeämään
5. Sähkölaitteet päälle - valot, tv, ym.
6. Kännykkään vastaaminen - kyllä kaikki uskovat että sulla on tosi hieno uusi soittoääni mutta ei sitä luuria tarvitse tuijottaa kymmentä sekuntia ennen vastaamista.

Myöhemmin lisää, on nimittäin lempiaiheeni....
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaikenlainen nuppulointi ja hidastelu ottaa välillä kaaliin oikein todella.

Miksi esim. aivan täydessä ravintolassa jonotettuaan 10-min. tiskillä ruvetaan vasta kaivelemaan sitä käsilaukkua ja rahapussia? Tasaraha, tai rahat esille jo valmiiksi.
Ja sitten kun ei huomannutkaan käyttää sitä plussakorttia jne. jne.

Miksi esim. jäähallin käytävillä pidetään muutaman henkilön kokouksia keskellä käytävää, tai liikutaan avorivissä matelemalla?

On hyvä ajaa turvallisesti. Jos kuitenkin huvittaa ajaa 100km/h alueella esim. 70km/h, niin voisi joskus vilkaista sitä jonoa ja päästää muut ohi.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
mua ärsyttää kämppis joka sammuttaa aina vessasta valot käytyään..esim juuri äsken.. vaikka varsin hyvin luulisi tietävän että sitä vessaa tullaan käyttämään vielä tänä iltana..kun tässä kommuunissa kuitenkin 3 tyyppiä asuu..
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Pari tulee heti mieleen...

Vanhempien ihmisten etuileminen. Jotkut, usein vanhemmat ihmiset, ovat todella ärsyttäviä jonossa kiilaajia. Jos vaikka jossakin paikassa on vain yksi kassa auki (ja näin ollen vain yksi jono) ja viereen aukeaa toinen kassa, niin viimeisenä jonossa olevan pitää rynnätä ensimmäiseksi uuteen jonoon. Jos joku vielä nopeasti siirtyy (hänen edeltään) hänen edelleen, niin sitten alkaa marmatus käytöstavoista ja omasta kiireestä ym. ym. En ole juuri muiden nähnyt tällaista tekevän kuin hieman keski-iän ylittäneiden naisihmisten. Samaa ärsyttävää maailmanomistajuutta näkee (ja valitettavasti kokee) ruuhkissa yleensä. Juuri äskettäin joku satakiloinen vanha ämmä meinasi jyrätä tyttöystäväni yli viereisessä automarketissa. Eikä ollut edes mikään erityinen ruuhka. Hänellä vain oli niin älytön kiire...

Eräällä kaverillani on tapa puhua asioista erittäin kovaan ääneen. Monesti on parin kaverin kanssa menty noloksi tämän yhden puolesta, kun hän ei osaa/halua rajoittaa äänen voimakkuuttaan. Esimerkiksi koulun atk-luokassa hän saattaa ruveta kertaamaan edellisen viikonlopun tapahtumia välittämättä yhtään muiden vihaisista katseista. Tämä kaverini on vielä aina kuskina, eikä hänelle itselleen edes satu mitään erikoisia juttuja, muistaa vaan hyvin muiden jutut. Huutaa sitten siinä vieressä, että etkö säkään muista, kun piirtelitte kaverille lisää tatskoja, kun tämä sattui sammumaan baarin pöytään. Onhan juttu sinänsä ollut hauska ainakin kyseisenä iltana, mutta tuskin se atk-luokan ihmisiä kiinnostaa, varsinkin kun yrittävät keskittyä omiin töihinsä.

Yleisesti ärsyttäviä asioita ovat totinen pikkutarkkuus ja jokaiseen asiaan tarrautuminen. Tämä koskee niin tavallista elämää kuin tätä nettiin kirjoittelemistakin. Itsensä ylempänä pitäminen ja mielipiteittensä järkkymätön kannattaminen voivat tietyissä tilanteissa olla todella ärsyttäviä piirteitä.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minua ärsyttää suunnattomasti velttoilu, tylsämielisyys, luuserina omaehtoisesti oleminen, perustelemattomat väitteet, virheiden myöntämisen kyvyttömyys, epäasiallisuuksien ihaileminen, selkärangattomuus, inttäminen asioista joista ei tiedä ja ennen kaikkea oman kivan etusijalla pitäminen asiassa kuin asiassa.
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Suomi-Salama
Minua ärsyttää suunnattomasti velttoilu, tlsämielisyys,
Tylsämielisiä ei saa arvostella. Se on käsittääkseni määritelty sairaudeksi silloin kun AO on tarpeeksi pieni. Joskus koulussa vaan oli puhetta. Muut onkin sitten ihan ok ärsytyksiä.
Tosin ajatus oli varmaan toinen, joten eikai tämä niin vakavaa ole.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Matelu liikenteessä ja aivan erityisesti nämä Anden mainitsemat ihmiset jotka 100 km/h aluella nysväävät 70 km/h eivätkä missään tapauksessa päästä suosiolla takana tulevaa jonoa ohi.

Niin ja lisätään erityisesti nämä karavaanarit jotka sahaavat alinopeutta vähintään viiden vaunun letkassa.

-ipa rules
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Re: Älä jätä minua

Viestin lähetti PV

6. Kännykkään vastaaminen - kyllä kaikki uskovat että sulla on tosi hieno uusi soittoääni mutta ei sitä luuria tarvitse tuijottaa kymmentä sekuntia ennen vastaamista.

AAAARRGGGHH! Aina kun tuommoista sattuu niin tekisi mieli huutaa jotta "vastaa nyt ***tana siihen **tun puhelimeen!".

MTV:een tekstiteeveen tapa uutisoida "yhdistetyn miehet saivat mitalinsa, Hautamäki sai mitalinsa jne.".
 

Shane

Jäsen
Liikenteessä: tyypit, jotka ajavat nopeudella 85 km/h niin 100:n, 80:n kuin 60:nkin alueella, mutta ohituskaistalla nostavat nopeuden aina päälle sadan. Vilkun käyttämättömyys erityisesti liikenneympyröissä.

Nämä jo mainitut : valojen ym. päällejättäminen jopa asunnosta poistuttaessa, vanhempien naisten (yleensä) etuilu, vihaiset katseet jne, väitteleminen&"tietäminen" asioista, joista ei oikeasti tiedä mitään sekä ennen kaikkea itsekeskeisyys.

Lisäksi joidenkin ihmisten tapa tulla tietokoneen taakse kurkistelemaan, mitä henkilö koneella kirjoittaa, tai millä sivuilla hän liikkuu. Tämä siis yleisissä tiloissa ; kirjastossa, oppilaitoksissa jne.

Kaiken, mistä ei itse satu pitämään, haukkuminen ja vastustaminen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vaihtaa kaistaa maksimissaan yhdellä vilkun väläytyksellä. Prkl se vilkku mihinkään kulu, vaikka antaisi muutaman kerran välähtää!

Suomalainen kaistanvaihto:

1. Vaidetaan kaistaa
2. Pannaan vilkku päälle
3. Katsotaan oliko toisella kaistalla ketään

Aina mennään järjestyksessä 1,2,3

Minua ei muuten kyllä ärsytä mikään, koska vieterini on äärimmäisen pitkä. Tämän seikan itsessäni taas olen huomannut ärsyttävän monia muita, ja paljon! Ottaahan se päähän, kun äijä (minä) ei ota pulttia mistään, vaikka kuinka yritetään provosoida...Varsinkin jotkut naiset ovat hiilenä, kun eivät saa riitaa minun kanssani aikaiseksi millään. (miksiköhän naisilla on sellainen hinku saada aikaiseksi riita aina sillion tällöin, vaikka tyhjästä?)
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En nyt tiedä...

...onko tämä tänään tekemäni huomioni oikean otsikon alla, mutta ajattelin parit rivit laittaa:

Jonottelinpa tänään huoltoaseman kassalle (oli oikein tunkua!), ja edellä oleva noin 56-vuotias, kultasormuksilla varustettu valkotukka totesi kassaneidille: "Sais laittaa 95:a tankin täyteen." Tyttö juoksi pihalle, tankkasi äijän "vastikään pakastarevästyn" JAGUAARIN, ja äijä lueskeli siinä iltapäivälehden odotellessaan. Kysyinkin kassaneidiltä omalla vuorollani, että noinkohan noita on vielä paljonkin, jotka eivät ole oppineet tankkaamaan itse - tytön mukaan "muutama"...
Meninpä sitten hetken kuluttua ruokakauppaan, ja huomasin samaisen upouuden JAGUAARIN kaupan pihassa invaliidipaikalla. Ehdin jo miettimään, että josko miehellä oli joku oikea este, ettei tankkauskaan onnistunut. Vaan eipä tainnut olla; mies tuli ihan omin jaloin autolle, molemmissa käsissä painavat ruokakassit keikkuen. Kävelin auton etupuolelta; katsoin tuulilasiin etsien invaliidimerkkiä - ei löytynyt - vilkaisin liikennemerkkiä - ja miestä merkittävästi. Kumma mies: olisi ajanut autonsa reippaasti siihen kaupanoven eteen, ettei olisi niin kauas kävellä (ainakin 10m) tai olisi teettänyt ostokset jollakin toisella...
Tällainen asenne on surullista...

PS. Se JAGUAARI oli kyllä makee.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joillakin mummoilla on semmonen tapa linjapottia pelatessaan, että ensin laitetaan kaikki linjat päälle ja käynnistetään. Sitten kun ne kiekot pyörii niin painellaan samaan aikaan kaikkia pelin nappuloita. Ja tätä tehdään koko ajan jokaisella "pyöräytyksellä". Todella kamalaa katteltavaa, kun itse koittaa vieressä tuplata pokerilla.

Kansainvälisten urheilutapahtumien televisiointiin liittyvä asia: Miksi esim. Suomi-Kanada -pelissä kuvattiin vähän väliä Wayne Gretzkyä ja hänen taputuksiaan säälittävälle maalin voitolle? Sama jalkapallossa, aina kun Brasilia pelaa, niin jostain on pakko repiä Pelen ruma naama näkyviin monta kertaa pelin aikana!
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaikki edellämainittu ja suu auki syöminen eli mässyttäminen:mad:
Toi mateleminen on varmaan yleisintä 9 tiellä Tre-Kangasala väli Huutijärven ramppiin asti p...kele ja toinen on ponsantie,siellä mummot ja papat ajaa viittäkymppiä 80:n alueella vaikka ois kuinka kuivaa ja hyvä keli s...tana!

Huh,kun helpotti:o
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Maailmassa on varmasti paljon asioita, jotka ärsyttävt toisia ihmisiä. Esim. kaikki edellä mainitut sekä nyhvääminen pankkiautomaatilla, työpaikan kahvihuoneessa tyhjän mehupurkin laittaminen jääkaappiin samaten kuin tyhjän suolakurkkupurkin, wc- paperirullan tyhjentyessä toista ei panna tilalle jne.

Kuitenkin nämä asiat ovat ihmisen elämän kokonaisuuden kannalta niin pieniä ja mitättömiä juttuja, että välillä ihmetyttää miksi niistä yleensä pitää valittaa. Onko siis niin, että elintasomme on saanut aikaan sellaisen hyvinvoinnin, että muusta ei enää ole valittamista? Aletaan valittaa tyhjänpäiväisistä asioista kun isoja asioita ei enää ole?

Kun olin nuori, olisi minulla ollut aihetta valittaa monistakin asioista. Kasvoin perheessä, jossa ei materiaali ollut tärkein asia elämässä. Varmasti myös sillä, että vanhempieni hankittua oman ok-talon kovalla työllä, meillä ei ollut varaa makkaraan ja juustoon kuin viikonloppuisin ja isäni teki kahta työtä maksaakseen taloa, on jokin vaikutus ajatusmaailmaani. Nykyään vain kaikki halutaan saada heti ja helposti. Elämän laatu on varmasti tärkeämpää kuin materia.

Tämä sama ilmiö on havaittavissa nykyajan nuorissa, siis teissäkin. Itse olen kasvattanut kaksi upeaa sälliä aikuiseksi tiukalla mutta reilulla tyylillä. En ole koskaan kehuja kerjännyt, mutta tuntuu hienolta kun sivusta kuulee miten hienoja miehiä heistä on kasvanut. Koko ansio ei tietysti ole minun, mutta periaate että mitään et voi saavuttaa ilman kovaa työtä, näkyy myös heidän toimissaan.

Ymmärrän toki, että näillä sivuilla suurin osa jutuista on täyttä tuubaa, mutta joskus on hyvä palauttaa mieliin mistä elämässä oikein on kysymys. Tai ihan miten vaan.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Allekirjoitan 58:n kirjoituksen täysin, joskus on vaan semmoisia päiviä, jolloin vituttaa ja edellämainittuihin asioihin kiinnittää huomiota.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kaksinaamaisuus

Minua ärsyttää joidenkin ihmisten totaalisen läpinäkyvä
kaksinaamaisuus.

Jos jotakuta haittaa tämän palstan juttujen keveys, kannattaa
vaihtaa palstaa.

Itsestäni JA on äärettömän mielenkiintoinen keskustelupalsta.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Mua ärsyttää suunnattomasti se, että jäähallista poistuttaessa ihmiset avaavat oven vain itselleen vaikka hyvin tietävät, että takaa tulee vielä ihmisiä. Siinä ei montaa sekuntia menisi, jos jokainen pitäisi oven auki seuraavalle ihmiselle.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Olit varmaan, Jude, se ihminen joka piti minulle viimeksi ovea auki.

Juttujen keveys ei häiritse, kuitenkin jos itse yrittää keveästi heittää läppää, saa kaksirivisen maineen.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
58

Missä nimimerkkisi taustat?

Syntymävuosi? vai Cadillacin paras vuosikerta?

Parhaat JAn jutut on one-linereita.

Yli sivun juttuja tulee harvoin edes luettua.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
No entäs tämä:

Ollaan SUURESSA koulussa ja siinä SUURESSA koulussa on SUURET aulatilat, mutta kun kakarat lähtevät koulusta ulos, niin minkä helkkarin takia pitää jäädä siihen ahtaaseen tuulikaappiin pukemaan kuteita päälleen? Siinä sitten pyöritään pienessä kopperossa ja estetään ulosmeno ja sisääntulo, vaikka vieressä olisi HELVETIN ISO TYHJÄ AULA jossa voisi sen pukemisen suorittaa. Ja tietenkin siinä tuulikaapissa seistessä pitää levitellä laukusta kaikki kirjatkin pitkin lattiaa, että löytää sieltä laukun pohjalta sen kännykän... ja sitten siihen kapulaan ruvetaan puhumaan viisaita tyyliin "no hei, mä olen nyt lähdössä täältä ja kohta mä olen menossa sinne".... voi luoja....
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Se ärsyttää kun ihmiset ei osaa käyttää vilkkua oikein (tai käyttää ollenkaan) liikenneympyröissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös