Äänestys: oletko rassu vai visva?

  • 2 551
  • 17

Oletko rassu vai visva?

  • Erittäin rassu

    Ääniä: 14 13,7%
  • Melko rassu

    Ääniä: 43 42,2%
  • En kumpaakaan

    Ääniä: 23 22,5%
  • Melko visva

    Ääniä: 17 16,7%
  • Erittäin visva

    Ääniä: 5 4,9%

  • Äänestäjiä
    102

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Ruotsin lähiömellakoiden aikaansaaman runsaan keskustelun myötä olisi kiinnostavaa tietää, millaisin osuuksin jatkoaikalaiset jakautuvat eri leireihin. Kerro kantasi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En tiedä termien merkitystä.

Rassusta tulee mieleen ammattikoulun autonasentajalinjaa käyvä finninaamainen lippahattupää, ja visva on luultavasti edellämainitun ihmeellisiä nesteitä valuva pissisfriidu. En siis tunnustaudu kummaksikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä mitä kouluja jäi välistä, mutta äänestyksen kohteista en ymmärtänyt yhtään mitään. Rassu? Visva?

Ilmeisesti elän jossain kuplassa.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Rassu eli rasisti

Keskustelupalstojen yleisnimitys kaikista, jotka suhtautuvat jollain tavalla kielteisesti maahanmuuttoon.

Visva eli vihervasemmistolainen

Keskustelupalstojen yleisnimitys kaikista, jotka suhtautuvat jollain tavalla myönteisesti maahanmuuttoon.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rassu eli rasisti

Keskustelupalstojen yleisnimitys kaikista, jotka suhtautuvat jollain tavalla kielteisesti maahanmuuttoon.

Visva eli vihervasemmistolainen

Keskustelupalstojen yleisnimitys kaikista, jotka suhtautuvat jollain tavalla myönteisesti maahanmuuttoon.

Meinasin jo paheksua, että kylläpä on mustavalkoiset vaihtoehdot, kunnes ymmärsin, että ketjun aloittajan pointtina taisikin olla nimenomaan typerän joko/tai -jaoittelun alleviivaaminen.

Näin ollen sanoisin kuuluvani kumpaankin ryhmään, koska täytän molempien termien määritelmän. Tai sitten en kuulu kumpaankaan, mutta välimallia tunnetusti ei ole olemassa. Ihmetyttää, että äänestyksessä ovat edes mukana nuo melko-vaihtoehdot.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Meinasin jo paheksua, että kylläpä on mustavalkoiset vaihtoehdot, kunnes ymmärsin, että ketjun aloittajan pointtina taisikin olla nimenomaan typerän joko/tai -jaoittelun alleviivaaminen.

Juuri tämä kieltämättä oli tarkoitukseni. Oikeastaan asia kuuluisi ärsytysketjuun, mutta menköön näin. Jälleen kerran eri sivustojen keskustelujen seuraamisen myötä olen saanut vahvistusta kantaani, että koko maahanmuuttokeskustelu voisi joskus jopa johtaa johonkin, jos pahimmat ääripäiden edustajat olisivat jonkin aikaa hieman hiljempaa ja antaisivat muidenkin saada äänensä kuuluville. En toki väitä, että olisin itse minkäänlainen aiheen asiantuntija, pikemminkin kaukana siitä. Keskusteluun ei vain edes oikein huvita ryhtyä, koska se tuntuu niin hedelmättömältä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mikäli kysymyksen asettelu olisi toinen, mikäli se olisi pohdiskelevampi ja mikäli siinä olisi selkeällä tavalla tuotu esille termejä ja niiden taustoja ja kysyjä olisi laittanut itsensä peliin kysymystä laatiessaan niin voisin myös antaa kunnon panoksen keskusteluun, mutta toistaiseksi tyydyn toteamaan olevani melkomoinen ressukka... siis rassukka.

Kyllä, olen maahanmuuttokriittinen tietyiltä osin ja erityisen kriittisesti suhtaudun turvapaikanhakijoihin ja osin myös kiintiöpakolaisiin, mutta heidän suhteen olen ymmärtäväisempi, joten joidenkin antaman leiman myötä olen kriittisenä ihmisenä myös rasisti. Olen sitten rasisti.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Vastasin erittäin visva koska hauska gallup.

Vihreistä en niin välitä, luonto ja ympäristö eivät aiheina rokkaa mun paattia juurikaan. En ole myöskään kovin suvaitsevainen, mutta otan suvaitsevainen-kommentit tarpeettomina kehuina vastaan iloiten. Suvaitsevaisuushan on loistava asia, ehkä joskus olen parempi ihminen ja suvaitsen enemmän.

Aktiiveja kun katsoo niin aika kliseisen yleinen vasemmistolainen näiltä osin.

persuja emme ole, kokkareiksi emme halua, olkaamme siis Visvoja.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Vastasin en kumpaakaan koska molemmat vaihtoehdot pitävät jollain tavalla paikkansa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mukana vaihtoehdoissa pitäisi kai olla myös hompanssi?
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
"Melko rassu" on vastaukseni. En näe syytä rueta syitä erittelemään sen kummemmin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vastasin, että en kumpaakaan. Omasta mielestäni olen suvaitsevainen, mutta haluan myös, että maahanmuutosta saa keskustella kriittisestikin ilman, että leimataan aiheettomasti rasistiksi. Tässä mielessä olen kai sitten rassu. Toisaalta olen tuolla maahanmuuttoketjussakin kirjoittanut monia ennakkoluuloja ja rasismia vastustavia viestejä, joten olen kai sitten kuitenkin visva.

Tähän on vähän hankala kyllä sanoa mitään, koska en ole ikinä ollut aikeissakaan äänestää vasemmistoa, vihreitä tai perussuomalaisia...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Äänestin vaihtoehtoa "ei kumpikaan", vaikka hieman asiaa pohdittuani tunnustan olevani "melko rassu".
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Äänestäisin vähän rassu jos olisi, nyt piti mennä melko rassulla. Huonoja kokemuksia on melko paljon, joten se väkisin vaikuttaa. Lähtökohtaisesti jokainen henkilö on yksilö, ja jos tämä henkilö toiminnallaan osoittaa käyttäytyvän kuin idiootti, olen erittäin rassu. Jos päinvastoin, olen toista mieltä. Sekavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös