Äänestys: Kuka Jeesus oli?

  • 2 266
  • 18

Kuka Jeesus Oli?

  • Jumalan poika

    Ääniä: 33 29,5%
  • Venäläinen kantoraketti

    Ääniä: 13 11,6%
  • Alien

    Ääniä: 10 8,9%
  • Lähi-idän folk-lorea

    Ääniä: 41 36,6%
  • Joku muu,mikä?

    Ääniä: 15 13,4%

  • Äänestäjiä
    112
Jarg68 on tästä parikin ketjua avannut, mutta yksimielisyyteen ei ole päästy.Jotta homma tulisi kerrasta selväksi koitetaan länsimaisen demokratian keinoja.Mies ja kova ääni-periaate,olkaa hyvät!
 
Viimeksi muokattu:

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Koko Jeesus-homma on täyttä humpuukia, siitä ei ole todisteita.
 

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko sillä sitten loppujen lopuksi mitään väliä kuka se hemmo oli? Tekikö se mitään konkreettista ihmiskunnan hyväksi? No niin no...sai enemmistön ihmisistä hurahtaan...
 
Jumalan poika on kirinyt melkoisesti.Vaalitilaisuudessa lienee ollut kosolti kahvia ja pullaa tarjolla. Alkuunhan meidän agnostikkojen ehdokkaat oli vahvasti kärjessä. Nostan tän nyt vielä ylös niin Jags voi aamulla kouluun tullessaan antaa Jumalan pojalle ja pyhälle kolmiyhteisyydelle äänensä. Eikä sit palkokasvia nenään Jags, eihän? Joka herraansa rakastaa,se häntä kurittaa.Noin ainakin eräs fiksu munkki aikoinaan asian ilmaisi.Sinulla Jags on vakaumuksesi, minulla omani. Jessen pakkotyrkyttäminen meille muille vain pakoittaa minut ajoittaiseen karrikointiin.

-Buddy
 
G

Guest

Buddy, Kyse ei suinkaan ole pakkotyrkyttämisestä, vaan mielipiteiden vaihdosta.

Kävin äänestämässä äsken (jokainen tietenkin arvaa mitä vaihtoehtoa), mutta kerronpa vielä sanallisesti ja tarkemmin kuka tämä Jeesus Nasaretilainen oli ja on.

Jeesus, tai arameankielellä Yahshua (tarkoittaa Yahve pelastaa), on kaiken olevaisen luoja ja Herra. Hän on aina ollut, ja Hän tulee aina olemaan. Hän on ensimmäinen ja viimeinen, a ja o. Hän on ainoa ja oikea Jumala.

Jeesuksella on monta nimeä. Häntä kutsutaan myös Kristukseksi, Jumalan Pojaksi, Ihmisen Pojaksi, Karitsaksi, Kunnian Kuninkaaksi, Mestariksi, Juudan Jalopeuraksi, Totiseksi Todistajaksi, Kärsiväksi Palvelijaksi, Ihmeelliseksi Neuvonantajaksi, Vapahtajaksi...

Jeesus on myös luvannut palata. Tämä lupaus on varma asia. Samalla tavalla kuin Ihmisen Poika otettiin taivaaseen, on Hän kerran palaava maan päälle tuomitsemaan kaikki elävät ja kuolleet. Hänelle on annettu kaikki valta maan päällä ja taivaassa. Hän, joka kerran otti orjan muodon ja tuli köyhänä ja riisuttuna kaikesta jumaluudestaan ihmisten keskuuteen, on tällä hetkellä enkelien ja taivaan joukkojen jatkuvan ylistyksen ja palvonnan kohde. Hänen kirkkauttaan ei voi syntinen katsella kuolematta. Hän se oli, joka ilmestyi Moosekselle erämaassa ja ilmoitti itsensä nimellä "Minä Olen". Hän se on, joka profeettain kautta ilmoitti tahtonsa maailmalle tuhansien vuosien ajan. Ja Hän se on, joka avuttomana lapsena syntyi Beetlehemin seimeen teini-ikäisen Mirjamin kohdusta...

Jonakin päivänä meidän kaikkien pitää notkistaman polvemme Hänen edessään. Ei siksi, että meidät siihen pakotettaisiin, vaan siksi, koska emme voi muuta Hänen kirkkautensa, loistonsa ja ihanuutensa edessä. Kaikki me lopulta tunnustamme: "Totisesti, totisesti, sinä olet Herra..."
 

JanJ

Jäsen
Jesse on tökerösti kyhätty iltasatu jota ilman mielikuvitusolennon apua toimeen tulemattomat palvovat.
 

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
dsiisaz

No no. Mietitäänpä vähän. Sillä tämähän olisi oikeasti mielenkiintoinen aihe, mikäli vältyttäisiin Jagsin ja kaltaistensa kielilläpuhujien julistukselta. Itse sivuutan moiset suoraan.

Itse ainakin uskon että Jeesus kyllä oli historiallinen henkilö ja siis olemassa. Kuten esimerkiksi islamin uskon perustaja Mohammed. Ja ilmeisesti erittäin etevä vaikuttamaan ihmisiin, koska vielä parintuhannen vuodenkin päästä äijää muistellaan ja palvotaan. Vuosien vieriessä jutut tunnetusti värittyy ja paranee, joten maalaisjärki jo kehottaa suhtautumaan näihin raamattuunkin koottuihin kertomuksiin varauksella.

Käyttäkää päätänne ja päättäkää itse.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Jagr68
Jeesuksella on monta nimeä. Häntä kutsutaan myös Kristukseksi, Jumalan Pojaksi, Ihmisen Pojaksi, Karitsaksi, Kunnian Kuninkaaksi, Mestariksi, Juudan Jalopeuraksi, Totiseksi Todistajaksi, Kärsiväksi Palvelijaksi, Ihmeelliseksi Neuvonantajaksi, Vapahtajaksi...
Eih... Kirka, Pave, Pepe ja Hector... Aargh!

Totinen Todistaja on muuten aika vänkä titteli. "Päivää, nimeni on xxxxxx xxxxxxxx ja olen Totinen Todistaja!"
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Homo. Ei tarvitse kuitenkaan vetää tästä johtopäätöstä, että minulla olisi jotain homoja vastaan, vaikka en Jeesuksesta diggaa. Olen vain tullut edellä mainittuu johtopäätökseen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Jagr68
Jeesus on myös luvannut palata. Tämä lupaus on varma asia.

On varmasti luvannut, lukeehan niin Raamatussa... Mutta ainakin sivun http://www.vapaa-ajattelijat.fi mukaan Jeesus sanoi Raamatussa, että hän palaa silloisen sukupolven aikana... En tiedä sitten, onko tuo Raamatun kohta oikein kerrottu tuolla sivulla... mutta ainakin tuo sukupolvi on hävinnyt jo miltei pari tuhatta vuotta sitten...

Mitäs siihen sanot?
 

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Viestin lähetti Jagr68
Jeesus on myös luvannut palata. Tämä lupaus on varma asia.
Mutta mitäs jos tämä suuri ja mahtava "jalopeura" :D on jo käväissyt keskuudessamme. Venäjällähän eleli tsaarin aikoihin herra nimeltä Rasputin, ja hänellähän väitettiin olevan ihmeellisiä parantajan kykyjä ja ei vielä suostunut mies kovin helpolla kuolemaankaan. Eihän sitä koskaan tiedä...

Ja eikös raamatussa muuten mainittu myös paholaisen/saatanan toisesta tulemisesta? Jään innolla odottelemaan minkälainen äijä sieltä tupsahtaa...
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Tsiisas on samaa sakkia kuin Elvis, Jimmy Hoffa, Amelia Earnhart (?) ja Jamppa Tuominen. Koko rimppa paistattelee päivää jossain asteroidilla ja grillaavat vielä, pirulaiset, kosher-lihaa. Aika kuluu hilpeästi. Ja Valmunen soi aivan täpöillä.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaihtoehdoista puuttui Siukolan "Jeesus oli puusepän poika, jonka Israelin lahtarit tappovat kun sano että täytyy antaa toinen ihokas kansalle:" Väinö Linna: Täällä Pohjantähden alla, Kolmas osa, Toinen luku, I.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pekka Myllykoski sen kertoi:

"Jeesus oli mutakuono jengin johtaja
Mutt' täällä välimeren mies
Saa turpiin kohta ja
Myös kuulla haista vittua
Ja painu veksiä
Jos Jeesus ei tuu takaisin
Se täytyis keksiä"
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Taasko täällä harrastetaan nekrofiliaa?

Jeesus oli Jeesus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös