kuinka vältän intin?

  • 42 419
  • 182
G

Guest

no niin olen saanut lykkäystä tohon inttiin pari kertaa,mut nyt pitäs ens kesänä sitten lähteä,ja haluaisinkin neuvoja että miten tuon vois välttää tai vetää läpi mahollisimman tuskattomasti,jos jollain on ideoita tai omia kokemuksia niin otan kaiken auliisti vastaan
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti purinton
no niin olen saanut lykkäystä tohon inttiin pari kertaa,mut nyt pitäs ens kesänä sitten lähteä,ja haluaisinkin neuvoja että miten tuon vois välttää tai vetää läpi mahollisimman tuskattomasti,jos jollain on ideoita tai omia kokemuksia niin otan kaiken auliisti vastaan

Jos vain jostain saat legendaarisen Tabu-sarjan "Intti-haastattelu"-jakson, niin katso se, kyllä siitä varmasti muutaman jipon saa. Yritä myös saada about samanlainen "lookki" kuin Kari Heiskasella ;)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Hanki "astma" tai selkäkipu. Selkäkivut ovat sellaisia joita ei voi varsinaisesti vääräksi todistaakaan ja silloin sinusta tehdään helposti bemari tai saat kokonaan C:n paperit.

Suomi-Salama, älä viitsi vaivautua. Jos tuolla asenteella lähtee inttiin niin parempi ettei sinne edes mene.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Hmm... ainahan sitä voi kaikenlaisiin "sairauksiin" vedota. Enpä osaa neuvoa.

Suomi-Salamalta tosiaan kannattaa kysyä, hän varmasti neuvoo mielellään kaikissa armeijan välttelyä koskevissa asioissa. No ei... ;)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
tietääkö kukan tarkemmin miten tuo jehova-juttu toimii?
Siis jos minä liittyisin jehoviin nyt ja anoisin sen perusteella C:tä tms. ja eroaisin vaikkapa viikon kuluttua niin säilyisikö vapautukseni? Jos sanoisin vaikkapa että aatteellisesti olen yhä samaa mieltä mutta en halua kuulua enää siihen lahkoon tms.
Vai pääsekö jehovista edes eroon, pitääkö maksaa kymmenyksiä vai?
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo
tietääkö kukan tarkemmin miten tuo jehova-juttu toimii?
Siis jos minä liittyisin jehoviin nyt ja anoisin sen perusteella C:tä tms. ja eroaisin vaikkapa viikon kuluttua niin säilyisikö vapautukseni? Jos sanoisin vaikkapa että aatteellisesti olen yhä samaa mieltä mutta en halua kuulua enää siihen lahkoon tms.
Vai pääsekö jehovista edes eroon, pitääkö maksaa kymmenyksiä vai?

Kyllä tuota valvotaan, en muista kuinka tarkkaan , mutta pitää olla ihan "aktiivi" jehova.

Selkäkivuilla ja astmalla saattaa päästä bemariksi tai C:si. Riippuu lääkäristä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Jehovan todistajaksi voit liittyä menemällä lähimpään valtakunnansaliin. Ilmoitat olevasi kiinnostunut asiasta. Saat ystävän, joka alkaa tutkia kanssasi Raamattua. Jos hyväksyt ajatukset ja metodit, voit alkaa valmistautua kasteelle, yleensä n. puolen vuoden kuluttua siitä kun menit salille. Kun olet saanut kasteen, voit ilmoittaa olevasi JT. Kun olet ollut n. vuoden "mukana", saat flabarin joka vapauttaa sinut kokonaan palveluksesta.

Piece of cake.

Eroon pääsee, ei tarvitse maksaa mitään.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Käsittääkseni myöskään mitään moninkertaisia murhamiehiä tms. ei inttiin oteta. Ymmärrän kyllä hyvin miksi.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voin sanoa että ei siellä intissä pakko ole olla nykyään jollei halua. Luo tuo legendaarisia inttimuistoja ketju niin sieltä saat hyviä virikkeitä tyyliin paskannat housuihisi tai muuta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Joskus muinoin eräässä lehdessä, olisiko ollut tämä edesmennyt Nyrkkiposti, neuvottiin vapautusta palvelusta haluavia antimilitaristeja ottamaan inttiin mukaan lemmikkiappelsiini. Tälle oranssille hedelmäpallolle sitten kerrotaan kovaäänisesti kaikki huolet ja kysytään siltä ahkerasti neuvoja. Toimii luultavasti hyvin, jos vain pokka pitää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kuinka vältän verot?

Miksi inttiä haluat välttää? Siellähän ei tarvitse nykyajan leppoisina aikoina olla kuin 6kk. Kyllä se intti/siviilipalvelus kuuluu sinun velvollisuuksiisi (oletan, että olet Suomen kansalainen ja mies) siinä missä verojen maksu. Menee aika naurettavaksi, jos hankkii jotkut "hullun" paperit vain siksi, ettei jaksa olla 6kk, nykyään varsin leppoisassa laitoksessa ...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Miksi ihmeessä tehdä itsestään idiootti mahdollisimman vaikealla tavalla? Ei muuta kuin anot siirtoa Viestirykmenttiin, niin homma hoituu ihan huomaamattomasti ja helposti. Sitten jälkeenpäin voit kertoa kaikille ylpeänä käyneesi intin, kunhan muistat olla mainitsematta ko. joukko-osaston nimeä :)
 

Vopat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
Meet vaan sanoon kessulle, että mää ammun kohta jonkun, niin eipähän tarvitse siellä kauaa pyristellä.
Tietysti tästä saattaa tulla muutamia haittavaikutuksia siviilielämään, mutta voihan sitä aina muuttaa vaikka Ruotsiin.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kerrot kohteliaasti olevasi ns. kovien huumeiden ystävä. LSD ainakin on sellainen "kama" että sen kanssa SA-INT ei riskeeraa. Mielestäni ei testauksia yms. turhanpäiväistä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti purinton
no niin olen saanut lykkäystä tohon inttiin pari kertaa,mut nyt pitäs ens kesänä sitten lähteä,ja haluaisinkin neuvoja että miten tuon vois välttää tai vetää läpi mahollisimman tuskattomasti,jos jollain on ideoita tai omia kokemuksia niin otan kaiken auliisti vastaan

Pyydä päästä kelamieheksi:D
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Pyydä päästä kelamieheksi:D


Mitäs vikaa kelamiehissä? :D

nim. "KrhK:n viestimies"



Ja mitä itse ketjun kysymykseen tulee, niin kannattaa vaan vetää kultaista keskitietä pitkin intti läpi, eikä mene vapaaehtoisesti mihinkään, jos sellainen mahdollisuus tulee, sekin aika harvinaista tosin, eikä tee oma-aloitteisesti juuri mitään. Niin minä tein ja suht hyvin pärjäsin sen kuusi kuukautta, mitä siellä firmassa olin.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti BigRedBob
Suomi-Salamalta tosiaan kannattaa kysyä, hän varmasti neuvoo mielellään kaikissa armeijan välttelyä koskevissa asioissa. No ei... ;)

Koska BigRedBob kehotti ystävällisesti :p kääntymään puoleeni, annan vinkin:

Älä mene inttiin! Osoita, että sussa on munaa ja ryhdy totaalikieltäytyjäksi tai edes sivariksi. Älä ole säälittävä luuseri, joka temppuilee intissä laiskuuttaan, lapsellisuuttaan tai selkärangattomuuttaan! Se on S-S:n neuvo, perk..e!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tee sukupuolenvaihdos!
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Buccaneer
Käsittääkseni myöskään mitään moninkertaisia murhamiehiä tms. ei inttiin oteta. Ymmärrän kyllä hyvin miksi.

Sen takia kun he ovat vankilassa? :D
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti varjo
Hanki "astma"

Ei auta nykyisellään. Nimim. B-mies, vaikka toisin piti käydä.

Tosin itse olen edelleen "harkitaan"-luokassa, pitäisi mennä kuulema tarkempiin tutkimuksiin.

Ja lisätään tuosta jehovavaihtoehdosta: jehovan todistajille myönnetään lykkäystä 28-vuotiaaksi asti, jonka jälkeen heidät vapautetaan palveluksesta. Sinänsä kyllä mielenkiintoista, tietääkö kukaan miksi tällainen erityisjärjestely on alun alkaen tehty?
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Intin voi välttää myös siviilipalveluksella tai totaalikieltäytymisellä, jos se ei jollekkin selvä asia ollut.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi armeija pitäisi välttää? Suosittelen lämpimästi harmaisiin astumista, sillä se antoi ainakin meikäläiselle kokemuksia, muistoja, kavereita ja myös runsaasti puheenaiheita. Välillä kaikki oli ihan hanurista ja se loskassa ryömiminen vitutti ihan kotitarpeiksi, mutta hetkeäkään en vaihtaisi pois. Hienoa aikaa!

Paljon ylisanoja, mutta lähtisinkö uudestaan? En varmasti, se paikka on jo nähty.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Astma ei ole mikään takuuvarma poispääsylippu intistä. Minulla nimittäin on se, ja intti on käyty. Lääkärintarkastuksessa ennen inttiä lääkäri kysyi, että miten astma vaikuttaa elämääni. Vastasin, että eipä se juurikaan vaikuta jolloin hän sanoi, että palvekukelpoisuusluokka on A toistaiseksi. Intissä sitten kävi niin mukavasti, että RUK:n cooperin testissä 17 asteen pakkasessa happi loppui ja Designer vietiin ambulanssilla sairaalaan. Siellä lääkäri sanoi, että toinen samanlainen kohtaus ja C:n paperit tulee heti. Ei tullut, joten reservin vänskänä kotiuduin.
 

Rocco

Jäsen
Inttiin vaan!

Ole mies ja mene inttiin.

Vaikka etukäteen ja usein vielä paikan päällä ratkaisu tuntuu väärältä niin jälkikäteen mietittynä siellä oli todella hauskaa. Itse en arvosta yhtään sellaisia ihmisiä jotka ovat huvikseen keksineet syitä miksi armeijaa ei ole käyty. Kernaali Ehrnrothin sanoin... "Velliperseitä"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös