Peiliin katsomisen paikka, hyvät jatkoaikalaiset!

  • 3 915
  • 35

Millaiseksi tunnet olosi?

  • Hieno juttu! Jatkakaa samaan malliin!

    Ääniä: 18 20,9%
  • Anteeksi, olen kasvissyöjä.

    Ääniä: 10 11,6%
  • Joku muu. Mikä?

    Ääniä: 14 16,3%
  • Tampere

    Ääniä: 44 51,2%

  • Äänestäjiä
    86

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Kauhistus sentään! Olemme olleet täysin edesvastuuttomia mellastaessamme näin bittiavaruuden yhteisillä taipaleilla. Suosittu Jatkoaika-keskustelupalsta alkaa jälleen näyttää huonoja puoliansa. Yleisö on kummissaan, eikä ylin valvova eli, moderaattorit, tee yhtikäs mitään pelastaakseen tilannetta totaaliselta romahtamiselta.

Päivänä muutamana olen äärimmäisen pettyneenä, mutta ennenkaikkea järkyttyneenä, avannut Jatkoaika-palstan raikkaan keskustelun toivossa. Olen jopa kerännyt mieleni sopukoihin argumentteja, perusteltuja kantoja, tarkoituksen mukaisia narusta vetoja sekä osuvia sanankäänteitä, jotta onnistuisin keskustelussa mahdollisimman hyvin. Päivittäin saan kuitenkin kokea, kuin iskun vasten kasvoja, tämän surkean nykytilanteen, josta vastuu, kuri ja järjestys ovat kaukana ja josta ei päivänvalossa kehtaisi omalle jälkikasvulle kertoa.

Kirjoittajajoukkoomme on hiipinyt luopioveljeskunta, joka mellastaa ja mekastaa niillä aseilla, jotka juuri saimme kitkettyä palstoilta pois. Ankaran kesän ja alkusyksyn mielipideväännön jälkeen kirjoittajat olivat hyvässä nuhteessa - vaan eivät ole enää.
Esimerkiksi: Otsikoita ja vistiketjuja avataan mitä ihmeellisemmästä aiheesta. Aloitussivulla on parhaimmillaan keskustelu käynnissä viidestä eri tietokonepelistä! Muissa viestiketjuissa jauhetaan samaa, vaihtelematonta paskaa ja toistetaan itseään kuin Esko Aho ehdokasvuotenaan. Latteuksia ja nollanollaa saa lukea aiheesta kuin aiheesta. Nimeltä mainitsisin, negatiivisessa sävyssä, nimimerkki Maurin, jonka avaamia viestiketjuja näkyy avaussivulla vähintään se neljä. Joka päivä.

Viestiketjuihin lisäillään äänestyksiä lähes maanisella tavalla. Joku on keksinyt tämän maanmainion tavan lisätä äänestyksiä ketjuun kuin ketjuun. Vaihtoehtojen laatuun ei enää viitsitäkään panostaa. Viimeinen pisara äänestysten ristiaallokossa oli viestiketjussa, jossa tiedusteltiin tuttujen JA:laisten lukumäärää. Aihe ja äänestys eivät sopineet sitten millään yhteen.

Kirjottajien välisestä ystävyydestä ollaan jälleen lipsumassa. Näin kauden tärkeimpien pelien alla pitäisi kannattajien olla ehdottomasti tukkanuottasilla keskenään. Sen sijaan, että kehuskellaan toisia ja nuollaan eri mielipiteen esittäjän persettä, pitäisi vääntää puukkoa enemmän haavassa ja antaa veren valua. Kuka helvetti kirjoittaa kommentteja tyyliin: "Voi että, kun olet taitava ja hauska kirjoittaja", tai "Saisinko ottaa sun munan suuhun, koska olet niin hauska ja kiva kirjoittaja". Perseennuolenta pois ja kunnon väittelyä tilalle. Ennen ainoastaan luulin, nyt tiedän, olevani oikeassa.

Kopterihatut valtaavat alaa Jatkoaika-palstalta. Jo aiemmin mainitsemieni tietokonepelien lisäksi keskustelun aiheena on kaikenmoiset Playstationit, kivat internet-sivut jne. Piiloinsinööriys on mielestäni pelon aihe. Espoolaiset ja muutkin ovat kunnostautuneet tällä saralla erityisesti. Tommyn meinasin mainita nimimerkiltä, mutta tiedän Tommyn jo lapsuudesta, joten hän ei itselleen mitään voi.

Lapset valtaavat alaa, niinikään. Keskustelua käydään viikkorahoista, lempiruoasta, lempi siitä ja lempi tästä. Siveetöntä. Kaiken huippu oli viesti nimikirjoituksista. Minusta olikin jo aika ottaa esille tämä asia ja laittaa kirjoittajat järjestykseen arvoikkaimman nimikirjoituksen mukaan. Voi ristus!

Hymiöt ja huumorintajuttomuus ovat jo vanhoja ongelmakohtia, joihin ei ole auttanut kovakaan vastaantaistelu toistaiseksi.

Kaikenkaikkiaan olen ymmyrkäisenä ja huolestunut palstan jatkosta. En todellakaan tiedä kauanko tämä jaksaa itse itseään, kun meno on edelläkuvatun kaltaista. Hallelujaa!
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Tunkki
Tommyn meinasin mainita nimimerkiltä, mutta tiedän Tommyn jo lapsuudesta, joten hän ei itselleen mitään voi.

Ai kato, Tunkki!
Lapsi ketä minä aina hakkasin pienenä ja toisella luokalla tatuoin Espoon vaakunan sun kankuille.

No, olisihan pitänyt muistaa.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Ehdottomasti Tampere.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Kanada
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
V1tun hom0 Tunkki ota muna kurkkuun ja lotkota...

KOKEMUXII!!!?=!?

:mad: :D :eek:

TAPMERE!!! OTTAKAA KANTAA!!!???

On sulla kyllä pointtiakin, melkosen turhia on suurin osa otsikoista, mutta eihän niitä tarvitse lukea. Kunhan valitsee ne jotka mahdollisesti kiinnostaa ja seuraa niitä. Eikö?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Dear Tunkki...

Siinä mielessä samaa mieltä, että eräänä huippupäivänä kun avasin Vapaan keskustelun etusivun, niin siellä oli 15 erilaista äänestystä meneillään ja niitten äänestysten kirjallinen/älyllinen saalis oli se että omaa mielipidettä perusteltiin kahdella, korkeintaan neljällä sanalla. En väitä itse olevani sen kummoisempi väittelijä tai perustelija itsekään, minähän usein kirjoitan tänne pitkiäkin (joskus yli 4000 sanaa sisältäviä juttuja) jan silti en saa niistä minkäänlaista palautetta. Kyseessä tosin usein on jokin pikku asia, joka meikäläistä ottaa kupoliin, joten ei sen saman asian tarvitse tietenkään risoa kaikia muita. Kunhan kirjoittelen. Olen kirjoittanut ammatikseni ja puoliammatikseni viimeiset 20 vuotta, enkä vieläkään innostuessani osaa/tai en piittaa pilkkusäänöistä. Tästä varmaan nimim. Tunkki on saanut jokusenkin harmaan hiuksen... jos hän on jaksanut lukea pitkiä vuodatuksiani.

... joten vastaukseni ei ole Tampere, vaan Turku...
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Re: Peiliin katsomisen paikka, hyvät jatkoaikalaiset!

Viestin lähetti Tommy


Ai kato, Tunkki!
Lapsi ketä minä aina hakkasin pienenä ja toisella luokalla tatuoin Espoon vaakunan sun kankuille.

No, olisihan pitänyt muistaa.

Loistavaa! Toivottavasti se oli palava savuke millä sen teit. :)

Ei sillä että se (Blues tai tatska) kiinnostaisi mutta se tasoittaisi universaaleja tilejä. :D
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
...niin, maailma on paha paikka.

Ottaa vaan pari buranaa ja jatkaa sen
pään iskemistä seinään niin eiköhän ala
otsikot ja kyselyt näkymään uudesta vinkkelistä.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Totta...

Olen aika tuore tapaus täällä Jatkoajassa. Suurin syyni mukana olemiseen on suomen kielellä pakinoimisen hauskuus. En nimittäin ole siinä hommassa lellitty viimeisen 24:n vuoden aikana.

Munan imu on minusta joskus parempi ratkaisu kuin vinoilu joka käänteessä, sillä finninen epäonnistuneen maanviljelijän ainut poika ei nosta koskaan keskustelun tasoa vain heittelemällä kiviä sivusta.

Yksi ongelma on suljettu osasto. Kiva lueskella heidän juttujaan, mutta ikävä kun ei voi ottaa osaa mielenkiintoisiin ketjuihin. Lisäksi osastolla heiluvat ovat aika hyviä kirjoittajia. Heidän puuttuminen vapaasta keskustelusta laskee tasoa. Me äänestelijät jäämme jäljelle. Henkilökohtaisesti olin todella ihastunut alussa äänestyksien järkkäilyyn. Helppoa, nopeaa ja hauskaa. Uutuuden viehätys on tosin alannut laskea. Jäähyväiset Jatkoajalle lähestyvät.

En ole tosin huomannut lyhyen täällä oloni aikana että olisit itse aloittanut kovin montaa mielenkiintoista viestiketjua - etkä ole pahemmin nostanut minun ketjujeni laatua, sillä siitähän tässä on kysymys! Ei aihe pilaa ketjua, vaan laadukkaan jatkon puute.

Se että aiheet vaihtelevat laidasta laitaan ei minusta laske tasoa, vaan monipuolistaa sivua. Sivun periaatehan on että kaikki voivat olla mukana. Tämä edellyttää kaikilta pientä joustavuutta.

Lisäksi täytyy sanoa että olen hieman yllättynyt siitä että äärimmäisketjut saavat aikaan kovimman vilinän täällä. Esim. Jagerin ketju täyttyi lähes välittömästi. Myös Annulin perse vai rinnat on suosittu. Näinkö se on? Pitää puhua salaliitoista tai perseestä? Kaikki muu siltä väliltä on hieman hiljaisempaa. Noh.. ehkä latelen hieman liikoja jatkoajan historiaan sen kummemmin perehtymättä, mutta tämä on mielipiteeni. Kunnioita sita tai pure munaa ja murise!

Ai niin.. meinasin unohtaa....:D

P.S. En äänestänyt. Mitäänsanomaton juttu - mutta sitähän sinä varmasti haluatkin että joku panee sen matalaksi...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Hyvin menee! Joka viikko nousee penkiltä enemmän rautaa, peli salibandykentillä paranee, paino putoaa ja lihakset kasvavat.

Töitäkin tuli lisää, joten rahatilanne alkaa myös parantua.

Jaa, niin Jatkoaika... kai se siitä suttaantuu.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Tunkki
Nimeltä mainitsisin, negatiivisessa sävyssä, nimimerkki Maurin, jonka avaamia viestiketjuja näkyy avaussivulla vähintään se neljä. Joka päivä.

Kiitos saamastani huomiosta, oikein erityisesti mainiten. Olen pahoillani, jos olen näin mahdottomasti mielenrauhaasi häirinnyt avaamalla milloin mielestäni ihan "asia-asia" -ketjuja kuin myös kevyitä aiheita käsitteleviä äänestysketjuja. Tarkoitukseni on ollut osallistua yleisen "huban" tekemiseen keksimällä aiheita laidasta laitaan. En ole ymmärtänyt, että tämä onkin (ainakin kommentoijan mukaan) näin vakava paikka. Toisaalta, onhan se niinkin, ettei kenenkään tarvitse energiaansa kuluttaa aiheisiin, jotka eivät kiinnosta. Itsekin tartun vain niihin, johon löydän jotakin kommentoitavaa. Eiväthän meikäläisenkään aiheet listoilla kauan keiku, ellei niihin kukaan reogoi. Silloin se on epäsuosionsa ansainnut. Ikävää, että Tunkki suhtautuu Jatkoaikaan kirjoittamiseen silmäkulmat kurtussa. Minulle tämä on enimmäkseen hauskaa puuhaa - ja toisinaan myös hyvä kanava keskustella syvällisestikin. Palaillaan.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Aivan niin! Silmät kurtussa ja kyyneleitä vuodattaen luen ja kirjoitan palstalle. Tuntuu, että aiemmin suorastaan hersyvä huumorini on Jatkoaika-palstan myötä kuihdutettu tavalliselle insinööritasolle. Tuntuu, kuin osa minua olisi kadonnut.
Vanha tuttu ohjenuorahan on, että kannattaa lukea ainoastaan aiheista, jotka kiinnostaa. Koetan parhaani mukaan neuvoa seuratakin. Joskus kuitenkin optimistisen toivorikkaana avaan jonkun "tavallisen" otsikon, joka paljastuukin keskustelulliseksi tyhjiöksi. Nämä ovat niitä pieniä ihmismielen tappioita, jotka nakertavat itseluottamusta ja syövät yhteisen tekemisen henkeä.

Mukava huomata kuitenkin, että tähän ketjuun vastanneet, lievää sääliäni nauttivaa kirjoittajaa, vastasivat juuri niinkuin odotinkin. Nimimerkki Tommyn espoolaiset insinörttitavat tiedänkin jo, kuten sanoin, lapsuudesta asti, mutta että Vilperttikin. Melko heikkoa yritystä. Samaa vitsiä ei kannata taivuttaa joka kerta. Se menettää raikkaasti tehonsa ja tulos ei liene toivomuksesi kaltainen.

Aikaisemmasta viestistäni jäi pois eräs kehu. Täytyy antaa maininta herra Jagr68:lle, joka kuukaudesta toiseen jauhaa valitsemallaan tiellä muille vittuillen ja omassa kannassaan pysyen. Tämä on minun periaatteitteni mukaista toimintaa, vaikka sisältönsä puolesta Jagr68:n kirjoitukset ovatkin aivan täyttä paskaa.

Yhden epämiellyttävänkin kannan joudun nostamaan vielä esille. Selasin juuri Sm-liiga -palstaa ja siellä näkyi tämä aiemmin kirjoittamani ilmiö täysin selvästi. Eräässä ketjussa nimimerkit Vakio, Mike ja Kuznetsov kiistelivät Tuomo Ruudusta. Jutut alkoivat mennä lämpimäksi taisteluksi, kunnes kaikki alkoivat syödä mielipiteitään, pyydellä anteeksi ja laukoa latteita kliseitä. Hienosti edennyt viestiketju päättyi täyteen nollaan, lähtöpisteeseen. Lopputulos oli, että toivottavasti T.Ruutu pelaa ensi kaudella. Vaarallista! Todella vaarallista.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tunkki hyvä, minähän olen itsekin insinöörinalku, älä odota minulta mitään suuria saavutuksia.

Toiston on sanottu olevan paras tehokeino, tai ainakin tehokeino. Toistin "teinix" -moodin tekstin toiseen kertaan osoitettuna sinulle. Huvitin sillä lähinnä itseäni, sillä nauran omalle superhauskuudelleni. Elämäni on niin tylsää. Muut saavat huvittua jos jaksavat.

Olen kanssasi samaa mieltä Jagsista. Saanko tuoda tämän esiin, vai pitäisikö minun väkisin alkaa väittämään Jagsin keskustelullisia ansioita loistaviksi?

Eihän sitä SM-liigaa seuraavaa palstaa kannatakkaan tuijottaa, siirry NHL:n palstalle, sielä ne sanamuodot vasta vääntyvät ja verbaalitaituruus on voimissaan. Sitäpaitsi NHL on kuningas.

Hyvää yötä kullannuppu
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tunkki
Samaa vitsiä ei kannata taivuttaa joka kerta. Se menettää raikkaasti tehonsa ja tulos ei liene toivomuksesi kaltainen.
Tartun näihin kahteen lainaamaani lauseeseen ja kysyn sinulta, Tunkki, kuinka monta vitsiä Sinulta löytyy? Luen palstaa ahkerasti, mutta olen toistaiseksi törmännyt ainoastaan yhteen esittämääsi vitsintynkään, joka ei kolmannella kerronnalla enää jaksanut naurattaa. Tekstejä sinulta tulee jatkuvalla syötöllä ja kaikissa on sama teema, eli Espoo. Eikö se menetä tehoaan railakkaasti? Vai onko Espoo kuitenkin, kaikessa insinörttimäisyydessään ja kuivuudessaan, ylitsevuotavan hauska ja mainitsemisen arvoinen asia vielä tuhannennen kerran?

Jos tätä espoojuttua ei voi laskea mukaan, niin mitä se mainitsemasi hersyvä huumori sitten on? Vai muuttuvatko kaikki itseäsi naurattavat jutut matkalla aivoistasi Jatkoajan tietokantaan pelkäksi paskaksi? Vai onko taustalla vielä jokin kolmas osapuoli, joka häiritsee hersyvän huumorisi esiintuloa?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Asiaa!

Tunkin mielipiteisiin on helppo yhtyä.
Itse rekisteröidyin jokin aika sitten ja odotin mielenkiintoisia,perustavanlaatuisia keskusteluja jääkiekosta ja vapaalla puolella joistain muista mielenkiintoisista aiheista.

Olen joutunut kerta toisensa jälkeen pettymään keskustelun tasoon ja aihepiireihin.

Jos jostain asiasta syntyy kunnon väittely,homma menee vittuiluksi heti kun argumentit alkavat käydä vähiin.

Ja nämä lukuisat äänestykset,eipä kovin hyvä kuva muodostu ns.keskiverto Jatkoaikalaisen sivistyksen tasosta kun katselee avattuja otsikoita ja kaikenmaailman äänestyksiä.

Pistää suoraansanottuna vituttamaan joskus kun sivut suorastaan pullistelevat paskaa kun sisältö voisi olla parempaakin.
Toisaalta sisältö näillä sivuilla on juuri sitä mitä käyttäjät tänne tuottavat mutta silti sen sisällöttömyys vituttaa.

TAMPERE!
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Moderaattorit:
Voisi tehdä samanlaisen systeemin kuin MuroBBS:ssä( ei en ole siellä muuta kuin lueskellut tekstejä joten minua on turha sieltä etsiä) eli pistää Gallupit omaan lokeroonsa. Silloin Vapaa Keskustelu olisi keskustelua ja Gallup-paikassa olisivat ne harvat äänestykset jotka enää kiinnostaisivat. Tietenkin pitäisi puuttua raskaalla kädellä erinäisiin mainostusyrityksiin "Hei Gallup-osiossa on nyt mun hieno uusi äänestys, menkää äänestämään...!".

Vaikka Tunkki kuinka Espoota&insinöörejä inhoaakin niin on kuitenkin todettava se valitettava tosiasia että koulutustaso vaikuttaa hyvin paljon argumentoinnin tasoon. Tarkoitan siis sillä lähinnä sitä että yleisesti ottaen ne kaikista huonoimmat perustelut ym. tuskin tulevat näiltä Tunkin vihaamilta espoolaisinsinööreiltä.
 

tsei_tsei

Jäsen
Jonkin verran pitää kyllä olla Tunkin kanssa samaa mieltäkin - harvinaislaatuinen tapahtuma. Nimittäin itsekin olen kirjoitellut Jatkoaikaan melko vähän viimeisen puolen vuoden aikana. Muutaman melko aggressiivisenkin, mutta argumentoidun kirjoituksen kirjoitin SM-liigapalstalle. Pettymys oli kyllä suuri, kun vastauksia taisi tulla tasan kaksi, joista kummassakin viitattiin vaan sivulauseeseen, eikä vastaväitteitä esitetty.

Vanhassa kiekkopesässä vitutuspäissä kirjoittamiini vuodatuksiin tuli sentään kunnon vastauksia. Tiedä sitten olisiki pitänyt kirjoittaa suljetulle osastolle, mutta kun kirjoitukseni olivat vastauksia SM-liigapuolen viesteihin. Suljetulla osastolla tuntuu jotenkin olevan vielä melko arasteleva ja ylihienostunut meininki. Ilmeisesti pelätään, että onko kirjoitukset osaston arvoisia. Kunnon hienhajuista vääntöä kyllä kaipaa aina silloin tällöin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Miksi minulle Tunkin tekstejä lukiessa tulee mieleen ZZToippari, joka jossain vaiheessa osallistui Tapparaa käsittelleisiin keskusteluihin?

Samankaltaisuutta löytyy ainakin siitä, että johdonmukaisesti samaa asiaa jauhetaan välittämättä muiden mielipiteistä.
Niin kuin Toipparillakin, muiden mielipiteet erilaiset mielipiteet ovat vääriä. Mielipiteen vapaus halutaan rajata samaa mieltä oleviin. Tosiasioihin viittaavat vastaukset ohitetaan kommenteitta.

Keskustelupalstan tasossa on parantamisen varaa ja moni viesti voitasiin luokitella turhaksikin. Kuitenkin toivoisin Tunkin vastaavan huutoonsa.
Kun kuitenkin kirjallinen ilmaisu on sinulla hallussa, voisit kohota korkeammalle tasolle kuin espoolaiset insinöörit ja peruskoululaiset.
Provosointisi on välillä hauskaakin. Valitettavasti itsekin usein alitat riman, jota tässäkin viestissä peräänkuulutat.

Jos suljetulta osastolta löytyy kirjoituksellisia helmiä, jotka olisivat jääneet kirjoittamatta ilman uudistusta, on osasto tarkoitustaan vastaava. Kaikkihan eivät todellakaan ole tasa-arvoisia, edes internetissä. Ihmisiä karsinoidaan ja laitetaan järjestykseen kaikkialla, miksi jatkoaika.com olisi poikkeus?

Olen Tunkki kanssasi samaa mieltä siitä, että jokaisen meistä tulisi katsoa peiliin. Minä lupaan katsoa peiliin ja toivon että tätä viestiketjua avatessasi myös itse sen teit.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Yllätyksekseni useampikin kirjoittaja on löytänyt punaisen langan kirjoituksestani. Hyvä niin! Turhaa en rypistele silmäkulmiani, haro harmaantuvia hiuksiani ja menetä yöuniani sivistymättömän nuorison vuoksi. Antaa kaikkien kukkien kukkia, lauloi Arja Korisevakin Toivo Kärjen säveltämässä rallatuksessa. Niin kai pitäisi opetella meidänkin elämään. Tuntuu vaan välillä kovin vaikealta.

Kilpavarustelu otsikoiden avaamisessa on aika erikoinen ilmiö. Vapaaseen keskusteluun avataan otsikko päivittisistä iltapäivälehtien lööpistä. Eilen tai toissapäivänä nimimerkki Tommy avasi sanatarkasti samanlaisen otsikon, kuin Iltalehdessä oli. Miksi näin? Muitakin kirjoittajia on, joilla on tapana avata otsikko aina, kun esimerkiksi teksti-tv:n urheilusähkeisiin tulee uusi aihe. Otsikko avataan, vaikkei itsellä olisi siihen mitään kommentoitavaa. Sm-liiga -puolella availlaan kilpaa otsikoita otteluista. Tuntuu, että aina vain aikaisemmin ja aikaisemmin syntyy otsikoita tulevista peleistä. Taannoin oli otsikko Jokerit-HIFK ja päivämäärä kolme viikkoa aikaisessa. Hmmm. Otsikon yhteydessä oli kommentti: "Ottelun kommentit tähän". Ei minkäänlaista omaa mielipidettä, ei argumentin argumenttia. Ainoastaan otsikko. Tuntuu, että kirjoittavat saavat siemensyöksyjä tms. siitä, että heidän nimimerkkinsä paistaa viestiketjun avaajana. Sisällöllä ei ole mitään väliä. Ajattelinpa tuossa itsekin avata uuden otsikon: Pelicans-Ässät, 23.10.2002. Onpahan aikaa puida tulevaa ottelua. Vapaaseen keskusteluun voisin avata ketjun, jossa äänestettäisiin lempisormesta (vaihtoehdot: peukalo, etusormi, keskisormi, nimetön, pikkusormi, joku muu - mikä?) Oleellinen äänestys ja tuikitarpeellista ja mielenkiintoista varmasti sisältönsäkin puolesta.

Kommentoisin hieman saamiani vastineita: Joku moitti minua siitä, etten availe otsikoita. En availe uusia otsikoita, jos minulla ei ole mitään sanottavaa. Joku toinen ihmetteli, kuinka kehtaan arvostella muiden huumorintajua, vaikka itsekään en ole hauska. Jos olet lukenut viestejäni, saatat löytää niistä huumoria ns. rivien välistä. Ei tosin aina, mutta joskus. En tietenkään kirjoita vitsejä tai muita sellaisenaan, jos siihen ei ole tarvetta. Panostan tietoisesti tilannekomiikkaan, mikäli sellaista kirjoitetussa muodossa voi olla.

Mitä Espoosta kirjoitteluuni tulee, pidän sitä tyylinäni. Voin tässä ja nyt tunnustaa, että tiedän oikasti Espoon olevan kaupunki siinä missä Porvoonkin ja Bluesin olevan jääkiekkojoukkue siinä missä Lukkokin. Mutta täytyy sanoa, että te kaikki kirjoittajat tunnistatte minut espoolaisvastaisuudestani ja tahallisesta, joskus ontuvastakin provosoinnista. Silloinhan tyylini on onnistunut. Olen niin sanotusti profiloitunut anti-Espoo tai anti-Blues -kirjoittaja. Kirjoittajissa on muitakin, jotka tunnistetaan tyylistään. Predator tunnetaan harmittomista, kliseiden täyttämistä huumorkirjoituksistaan, joista varsinainen huumori puuttuu. Sistis tunnetaan veikkosena, jonka elämä pyörii tietokoneiden ja teekkariuden ympärillä. Tommy tunnetaan pahasuisena penikkana, jonka kirjoituksissa ei koskaan ole alkua eikä loppua. Kuningas tunnetaan värittömänä ja hajuttomana espoolaisena, jonka kirjoituksiin ei monestikaan suhtauduta mitenkään. Ervatsalo tiedetään omasta nappiverkkarihuumoristaan, Designer muita mielistelevästä kaikkitietävyydestään, Mauri kymmenistä ja taas kymmenistä avatuista viestiketjuista jne. Suurimmalta osalta kirjoittajista puuttuu tyyli. Milloin ollaan mitäkin mieltä ja välillä jotain muuta. Minun tyylini on olla anti-espoolainen. Suokaa se minulle.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Olen samoilla linjoilla kanssasi, Tunkki. Jatkoaika on mennyt pahasti alaspäin siitä mitä se oli vielä viime keväänä. Ehkä tänne pitäisi perustaa vielä yksi osasto "Turha keskustelu", jonne mauri ja kumppanit voisivat laittaa voileipäkyselyitään (Mikä on paras voileivässä päällimmäisenä: juusto, makkara, kurkku, joku muu?). Asiallista keskustelua saa usein etsimällä etsiä.

SM-liigapuolella olen muutaman kerran alentunut kirjoittamaan Blues-Kärpät ym. otsikoiden alle kun parempaakaan keskustelua ei ole löytynyt. Nämä yksittäisten otteluiden spekuloinnit hautaavat usein asiallisetkin keskustelut näkymättömiin.

Olen huomannut myös, että täältä löytyy erittäin herkkänahkaista porukkaa, jotka vetävät herneen nenään vähäisestäkin rivien välissä olevasta herjasta ja ovat sitten vaatimassa kirjoittajien sulkemista jatkoajasta - kas kun eivät raipparangaistuksia. Varsinkin espoolaiset tuntuvat olevan herkkiä pienellekin provosoinnille. Tästä esimerkkinä on, että en ole nähnyt juuri muiden kuin espoolaisten väittävän Kärppä-faneja ylimielisiksi. Tämä liturgia toistuu tietysti viestistä toiseen kun ei muita argumentteja keksitä.
 

Sokos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voi Tunkki alias Punkki! Yleistyksesi on kohtuuttoman radikaali ja osoitettu tietylle ryhmälle. Muistaakseni tämä jatkoaika.com on avoinna kaikille ? Minua ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta pätkääkään mitä mieltä olet muista kirjoittajista. Pidä se omana tietonasi, kirjoituksesi aiheuttavat sanasotaa!

-Shooting Sokos-
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Sokos
Pidä se omana tietonasi, kirjoituksesi aiheuttavat sanasotaa!
Sitähän se Tunkki ajaa takaakin... Harmikseni joudun myöntämään, että Tunkin ensimmäisessä kirjoituksessa oli yli paljon asiaa. Mielenkiintoisia väittelyjä todella on liian vähän.

Allekirjoittaneen nettiväittelytaito ei ainakaan ole sillä tasolla, että voisin vääntää peistä mistä asiasta hyvästä ja poistua taistelusta voittajana. Esimerkkinä tällaisesta nettikeskustelun ässästä voisin mainita erään IFK-fanin, jolle en todellakaan uskalla edes vastata. Mikäli hän alkaisi väittelemään kanssani, poistuisin tilanteessa joka tapauksessa hävinneenä ja julkisesti nöyryytettynä riippumatta siitä, olinko alunperin oikeassa vai en. Sellaisia kirjoittajia toivoisin olevan enemmänkin, koska kunnon vääntöjä on todella mukava lukea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös