Miten rauta nousee? Entä cooper? Käsi sydämelle ja totuus esiin!

  • 106 540
  • 565

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Niin, nyt kun on pimeää ja tylsää ja HIFKikin ottanee kuonoonsa, on syytä katsoa omaa kondistaan. Jokaisessa meissä asuu pieni mattieskohytönen tai jussiparviainen ja urheilutuloksia tulee mitattua. Myöntäkää pois.

Itse olen kiekkoilun ja yleisurheilun lisäksi harrastanut tosissaan budolajeja ja nykyään kuntosalia. En tule toimeen ilman urheilua, olen addikti. Ja perusmachoiluun taipuvainen, myönnän..

..mutta katsotaanpa nyt minkälaisia hytösiä ja parviaisia täältä löytyy eli käsi sydämelle ja kertokaa mitä urheilutuloksia saatte aikaiseksi juuri nyt/olette joskus saaneet. Ainoa vaatimus on se, että jokainen puhuu totta. Lajit ovat vapaat.

Tässä meikäläisen nykykondis:
182 cm/87 kg

-penkiltä nousee 120 kg - (joskus ollut 140)
-leukaa vedän 15-20, yhdellä kädellä (oikea) 3
-ylätaljaa lupaan kiskoa niskan taakse 120 kg:n verran - mutta maksimejahan siinä on turha hakea
-cooperissa olen noin 2800-3000 kunnossa, treenaan myös aerobista mutta rakenteeni ei ole maratoonarin vaan kiekkoilijan/kuntosalihemmon
-maratonin olen juossut kerran 7 v sitten, huh!! silloin meni 4 h 24 min (ja muisti 35 km jälkeen. siihen asti etenin tasaisen vauhdin taulukon mukaan 3h50 min vauhdissa, kevyt hyytyminen..)
-ja ne budot: ju-jutsussa ja karatessa ruskea vyö (suoritukset tosin 10 v takaa, enää en treenaa niitä kuin ajoittain)

Kertokaa mikä on kondis! Ei mikään kilpailu, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen...
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Tässä sitten:

Mitat : 171/72
Penkki : Jos kovin äheltää, niin eiköhän siitä max 60kg lähde. En siis, vaikka puntilla käynkin, ole koskaa pitänyt ko. "laitteesta".
Leukoja : Eilen meni 12.
Cooper : Kesällä 2990m: olin ihan paskana 3 päivää. Kyllähän mä armeijaan mennessä sen 3000m vedän, että saa ne pari lomapäivää!
Maraton : Enpä ole koskaan juossut, mutta eiköhän tossa pari päivää vierähtäis...
 

Wolves

Jäsen
Itseasiassa olen lähdössä 5.12 Vierumäelle Koripallon Liittotuomari kurssille. Pelottaa ainoastaan se miten jalka kestää kuntotestin. Kyseessä ei ole ihan normaali kuntotesti, tarkemmin en osaa selittää ilman kymmenen sivun sepostusta.
 
Mitat: 171/65

Penkki: max: 70kg. Tässä sama ilmiö kuin Pihvillä: Puntilla olen käynyt jo 1½ vuotta, mutta penkistä en saa enempää nousemaan. Liekkö liikeradat/tekniikka pielessä vai mikä...

Maastaveto: 90kg.

Takakyykky: 100kg. Kiistatta paras osa-alueeni. Tässäkään en tiedä selitystä miksi kyykystä nousee eniten. "Viisaat ja kokeneet" painonnostajat ovat sanoneet, että tekniikkani olisi erinmomainen takakyykyssä. Mene ja tiedä...

Leukoja: 5-10. Riippuu päivästä. Liikkeestä en itse pidä juuri ollenkaan, mutta tekeehän sitäkin silloin tällöin.

Cooper: Täytyy tunnustaa, etten ole koskaan Cooperia juossut. Lukiossa emme koskaan kyseistä matkaa juosseet vaan pingoimme 2000m. Intissähän sen sitten näkee mitä siitä tulee.... tuskin mitään mainiota tulosta ainakaan...

Maraton: hehheh... Vai, että vielä maraton...
 

St. James

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NUFC, AIK
Jeps, osallistunpa minäkin tähän galluppiin:

175/82 kg

Penkki: Ehkä 90 kg, poden samaa "tautia" kuin mm. Pihvi ja Mahavishnu...

Jalkakyykky: tänään 90 kg:lla 10 toiston sarjoja 2 kpl

Jalkaprässi: 260 kg 10 toiston sarjoja helposti 2, varsinaista enkkaa en ole kokeillut

Cooper: juostu 2650 m pari vuotta sitten, nyt ehkä vois mennä 3000 rikki, kun oon lopettanut tupakoinninkin...

Maratonia en ole juossut, Finlandia-hiihdon olen hiihtänyt

Leukoja sain intissä muistaakseni kiitettävän verran oliks se jotain 8-12 väliltä, nyt en ole kokeillut
 
Jahas. No laitetaanpa. Jokuhan voi pian olla vaikka kiinnostunut!

n. 174cm/n. 60 kg

Penkki: 20kg tanko nousee varmasti. Muuten en ole nostellut.

Jalkakyykky: Mikä se on?

Jalkaprässi: ???

Cooper: Viimeksi jokunen vuosi sitten uskomattomat 350m. Sitten kyllästyin ja istahdin radan reunalle tupakalle ja nauramaan muille jotka ihan tosissaan rehkivät.

Maraton: Hah.

Leukoja saan päivästä riippuen kahdesta viiteen.

Pelisilmä on tärkeämpi kuin hyvä kunto.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti tsei_tsei
Lupaan 40 kiloa nostaa penkistä koska vaan. Ja cooperissakin luulisi 2000m menevän.

-Hahaa! Jäit kiinni, olet selvästikin Bluesin pakki Niklas Hedberg
 

jone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitat: 178/73

Penkki: Joskus 3-4 vuotta sitten meni 60kg. Nyt menisi varmaankin ainakin hieman enemmän, mutta ei ole tullut kokeiltua.

Cooper: Intissä vähän reilu vuosi sitten meni hieman päälle 3000m. Nyt ei ole viime aikoina tullut juoksukestävyyttä harjoiteltua, joten ehkä 2700-2850m menisi tällä hetkellä. (ei kuitenkaan ulkona tällaisella ilmalla :) ) Lisätään tähän vielä, että tuo 3000m ei todellakaan ole intin ansiota, vaan tuo nykyinen on laiskuutta tai jotain.

Maraton: Ikinä en ole juossut, mutta tekisi mieli joskus osallistua.

Leuan veto: 15-18 menee, jos ei ole krapulaa tai muuta haittaavaa häiritsemässä. Tänä vuonna on mennyt ennätyksen verran eli 19.

On jäänyt aika vähälle tuo liikunta jo pitemmän aikaa, joten pitäisi kai hieman skarpata tällä saralla.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Aloitanpa oman Jatkoaika-urani tässä ketjussa.

Mitat: 180/82

Salilla oon käyny nyt vasta pari-kolme kuukautta, mut tulokset on kuitenkin selvillä, luonnollisesti.

Penkki: >100kg, ei paljon yli, mutta kuitenkin.

Cooper: 3000m juoksin intissä onnettomissa olosuhteissa v.1999, nyt menis ehkä vähän enemmän.

Leuat: Menee jotain 10 ja 20 väliltä. Riippuu paljon päivän kunnosta.

Jalkoja en treenaa salilla juuri ollenkaan. Olen päättänyt, että muu urheilu riittää jaloilleni.
 

Bob77

Jäsen
Mitat : 188/93
Penkki +100
Leukoja kaksois..:D
Cooper : parivuotta sitten pingoin karvan alle 3000
Maraton Siinä voisi olla haastetta...jopa minulle
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mitat : 179/83
Penkki 70
Leukoja: intissä taisi mennä 10
Cooper : intissä 3000
Maraton: polvet löisivät sopimuksen poikki.
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Mitat : 177/80
Penkki : Kai 60kg nousisi. Salilla en ole käynyt, enkä käy. Menisi varmaan komeesti pitkälle toistasataa, jos olisi vahvempi...
Leukoja : n. 10
Cooper : Ei hajuakaan. 2500 - 3000m?
Maraton : Ei onnistu omilla voimilla...
 

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pituutta on 174 cm, painoa reilusti liikaa.

Penkistä nostin viimeksi eilen 70 kg.

Cooperin lupaan juosta 12 minuuttiin ja Maratonista on turha edes haaveilla.

Ihan vakavasti puhuen nykykunnossa voisi 2 km olla Cooperissa aika kova suoritus. Joitakin vuosia sitten kitkuttelin tuonne 2700 metrin paikkeille.

Nyt on onneksi kunto alkanut vaihteeksi kohentua, kun lenkkeilykaverini (7 vuotias kultainen noutaja) toipui kasvainleikkauksestaan ja jaksaa taas hölkötellä sellaisia muutaman kilometrin lenkkejä.

Itsekin lopetin tupakan polton, niin että ainakin toistaiseksi jaksaa kavuta rappuset 5 kerrokseen välillä taukoa pitämättä ;)
 

laiska laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, FPS
Pituus 181 ja paino 89KG

Penkki n. 110 kg

kyykky 175-185 kg (vielä se 2 markkaa kilahtaa joskus)
Jalkarässi 380 kg kolme viiden sarjaa

leukoja 18-25 kpl

Cooperissa viimeksi 1200 metriä, no TJ oli silloin jotain 5 ja viimonen viikonloppuvapaa paino päälle. Arvatkaapas mikä oli paikka:D


Tarinahan kertoo että Jani Rita otti 16v etukyykyssä 185 kg. eli takakyykky olis ollut jotain 230 kg paikkeilla, Uskoisko? No jos totta oli niin hyvät oli pojalla "eväät"
 

ipaz

Jäsen
Mitat: 185/90

Penkki:Joskus mennyt 115kg, nyt hyvä jos 100 saan.[/B]

Kyykky: Ennätys 175kg

Leuat: En ole koittanut moneen vuoteen. Varman viisi menee ainakin.

Cooper: Intissä juoksin 3000m kuusi vuotta ja 15 kiloa sitten. Sen jälkeen en ole Cooperia juossut, enkä aio!

Kävin puntilla viikottain melkein neljä vuotta, mutta nyt on ollut kohta jo puoli vuotta, etten ole katsonutkaan salille päin. Ei enää kiinnostanut ja lätkätreeneissä saa tehoilla ihan tarpeeksi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mitat: 182/77
Penkki: koskaan en ole tulosta yrittänyt, 50-60kg varmaan menisi.
Jalkaliikkeet: ei aavistustakaan. Jaloissa on suhteessa enemmän ytyä kuin käsissä.
Cooper: uskoisin 3000 metrin rajan rikkoontuvan.
Maraton: puolitoista vuotta sitten treenasin maratonille ja sain rasitusmurtuman sääriluun luukalvoon. Olen sen päättänyt juosta, mutta valmentautumiseen taidan tarvita jonkun asiansa osaavan opastusta. Ehkä ensi- tai seuraavana kesänä.

Salitreenauksesta en juuri pidä, enemmän pelailen joukkuepelejä tai lenkkeilen. Aika pattia porukkaa täällä on, jos minulta kysytään.
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitat 190/83

Penkki: 130 kg. Suosikkilajini hauisten ohella.
Kyykky: Enpä tiijä. Vähän paha treenata kyykkyä koska sitten jääkiekko kärsii (jalat ei liiku eikä maisema vaihdu).

Leuat: Olisko 16 enkka? Vihaan koko liikettä.
Cooper: Enkka 2850. Nyt voisi mennä 2000+jotain. Pitäisi ryhtyä tosissaan juoksemaan niin menisi pelitkin paremmin.

Maraton: Heh heh. Jos itse aion päättää päiväni teen sen pakokaasulla enkä kidutuksella...

Lisätäänpä uusi laji:
Punnerrukset käsilläseisonnasta (seinää vasten): 10+ (pään pitää koskettaa maata).

Siinähän noita.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Olen erilainen nuori

Ikä: 37

Mitat: 188/97

Penkki: EVVK. Käytän sellaisia istumiseen ja makoiluun.

Kyykky: EVVK. Onkos silloin kyykyssä, kun kotiin kävellessään korkein kohta on perse? Tuota on joskus nuorempana tapahtunut. Vastaan: Kyllä!

Leuat: ...käy kuin sivuleikkurin terä. Näin sanoi Höyry Nummisen Kallusta aikoinaan. EVVK tässäkin. Puhuminen ja ruuan möyhentäminen ovat minulle leuoista mieleen tulevia asioita.

Cooper: Se testi, jossa juostaan 12 minuuttia. Tarvitaan iso mies ja ase, ennen kuin minut saa lenkkipolulle. Sama pätee Cooperin testiinkin. EVVK.

Maraton: Mitä pidempi matka, sitä tyhmempi mies. Naapuri on poikkeus, joka vahvistaa säännön.


Mistä on kyse? Kaikki tällainen maraton-hullutus ja muu pullistelu juontaa juurensa alkuihmisten soidinriitteihin. Miehen on aina pitänyt osoittaa olevansa toista miestä parempi, oli laji sitten urheilua tai uskaliaisuutta. Useimmiten paremmuutta halutaan näyttää juuri naiselle. Vanhemmilla miehillä iskee usein pullisteluvimma, kun ikä alkaa antaa ensimmäisiä merkkejä. Syntyy tarve nuorentua, tarve pärjätä nuoremmille ja hyvävoimaisemmille. Tässäkin se perustava asia on tarve päästä parittelemaan.

Woody Allen:
- Syntymästäni saakka minulla on olllut pakonomainen tarve päästä takaisin kohtuun. Kenen tahansa.

Näin se on poijjaat!

Ike
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Koko: 187/120

Sitten jenkkifudisuran loppumisen on painoa alkanut kertyä ja liikunta, myös salilla käynti vähentyä.

Kyykky: 150 parhaimmillaan.

Penkki: ei aavistustakaan, varmaan jossain 100-120 välillä.

Leuanveto: armeijassa 1, nyt ei varmaan yhtään.

40 yardia: noin 5,5 sekuntia.

Cooper: 2650 parhaimmillaan, nyt ei varmasti paljon 2400 yli.

Olutta: Joo, kyllä tulee juotua silloin tällöin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ei,

..en ole "Varsilenkkarin" veroinen mörssäri, vaan ihan tälläinen pieni, mutta pirullinen :D:D:D.

Joo, eli jotain faktaa tyypistä, joka kävi ennen armeijaa vajaan vuoden punttiksella ja jatkaa armeijan jälkeen "uraansa" innokkaammin:

mitat: 167 cm / 71 kg
penkki: ennätys vaatimaton 60 kg
maastaveto: 110 kg
jalkakyykky: ennätys taitaa olla n. 80 kg
leuan veto: 2 :D


Ja eikun intin jälkeen vaan parantamaan tuloksia..
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Olen erilainen nuori

Viestin lähetti Eisenhower
[B
Mistä on kyse? Kaikki tällainen maraton-hullutus ja muu pullistelu juontaa juurensa alkuihmisten soidinriitteihin. Miehen on aina pitänyt osoittaa olevansa toista miestä parempi, oli laji sitten urheilua tai uskaliaisuutta. Useimmiten paremmuutta halutaan näyttää juuri naiselle. Vanhemmilla miehillä iskee usein pullisteluvimma, kun ikä alkaa antaa ensimmäisiä merkkejä. Syntyy tarve nuorentua, tarve pärjätä nuoremmille ja hyvävoimaisemmille. Tässäkin se perustava asia on tarve päästä parittelemaan.

Ike

-Tämä on totta, mutta iällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Urospuolisten kilvoittelu alkaa jo hiekkiksellä - jos ei muuta keksitä niin kenen auto pärisee kovempaa. Vanhainkodissa homma jatkuu korttipelin merkeissä - näin esim vaarini (R.I.P) tapauksessa. Äijä nautti jos oli saanut voitettua kaverilta markan ja jos oli hävinnyt oli helvetin huonolla tuulella.
Ja kaiken takana on parittelun tarve, totta! Vaikka pienenä sitä ei tajua ja vanhana ei enää kykene...

Anyway, mä tulen hyvin juttuun itseni kanssa kun olen myöntänyt tämän mattieskon asuvan sisälläni, ei tässä mitään. Ja ilokseni huomaan tosiaan että aika body-pohjaisia vastauksia on tullut, vastatkaa toki pitkänmatkanjuoksijat, hiihtäjät, suunnistajat ynnä muut. Olin myös ihan varma, että täältä löytyisi muitakin budolajien harrastajia tai joskus harrastaneita. Ja myös henkilöt jotka eivät harrasta mitään, kuten Ike, ovat tehneet mainion valinnan. Pääasia että tossu nousee, kuten Remu totesi Cisselle bassonsoiton salaisuudesta jälkimmäisen valitettua basistiksi joutumistaan, kitaristi kun oli.

PS. Penkki on sairaan vaikea tekniikkalaji. Mulla olisi voimaa yli 120 kg:n mutta ei tekniikkaa, tänään tuli taas kokeiltua, tana! Viereisellä penkillä treenasi eräs nimeltä mainitsematon voimanostossa palkintoja kerännyt 55 kiloinen mimmi, samoilla painoilla. Mutta sillä on puoli metriä lyhyemmät kädet ja helvetillisen hieno tekniikka hengityksen rytmityksestä alkaen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitat 185/70

-penkiltä nousee varmaan pari kiloa
-leukaa en vedä, jos vetäisin niin varmaan kerta riittäisi
-ylätalja - mikä se on?
-cooperin olen painanut joskus 90-luvun alkupuolella, ja varmaankin jotain 1800-2100?
-maratonin olen juossut 27 kertaa. Parhaimpana saavutuksena pistesija olympialaisissa, tulosta en nyt satu muistamaan
-ja ne budot: alushousuissa ruskea raita
 
Omia mittojani en kehtaa kertoa, mutta penkiltä pystyin nostamaan peräti 5 kg tässä pari viikkoa sitten, kun kokeilin. Enemmällä painomäärällä en edes viitsinyt kokeilla :D (tuo hymiö oli aivan pakollinen)

Cooperissa tuli syksyllä sateisella ilmalla (seliseli) juostua peräti 1700m. Viime keväänä juoksin sentään 2100m :D (taas pakollinen hymiö). Leukoja saan nolla. Maratonista en tiedä, kun en ole kokeillut. Ja riippuisi varmaankin myös vähän maratonin laadusta. Jos puhutaan normaalimaratonista, niin varmaankaan ei onnistuisi edes 1 km juokseminen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös