Mainos

Montaako jatkoaikalaista työnantaja on huijannut...

• 2 208
  • 11

Wolves

Jäsen
Tänään sain tietää että työnantajani, Uudenkaupungin Korihait on suoraan sanottuna kussut minua silmään ja pahasti (anteeksipyyntö Moderattoreille kielenkäytöstä)

Tein ko. seuralle kotisivut ja 4 päivää ne kerkesivät olla pystyssä, kunnes lähetin laskun tehdystä työstä. Sen jälkeen Hra Tom Westerholm ilmoitti, ettei sivujani tarvita ja ne voidaan pyyhkäistä bittiavaruuteen...

Kysynkin montako jatkoaikalaista on kärsinyt v-maisesta työnantajasta, jolla ei ole minkäänlaista selkäranka pitää lupauksiaan?

[Toim.Huom!! Kirjallista työsopimusta ei ollut, mutta Hra Westerholmin kanssa neuvotellut henkilö sopi sivujen teosta puolestani.]

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Toi..

..oli aika rumasti tehty. Mulla on käynyt niin, ettei työnantaja suostunu tekee työsopimusta (kirjallista). Meikä ei taas mihinkää suostu ilman paperia tekemään mitään, niin eihän siitä duunista mitään sitten tullut. Meikää ei työnantajat kuseta; riittää, kun maksaavat huonoa palkkaa.

Tuossa sun tapauksessasi voit kysyä kuluttajasuojaviranomaisilta tms. taholta lausuntoa tapahtuneesta. Tuohan oli tavallaan sopimus sinun ja työantajan välillä (vaikkakin ei sinun henk.koht. neuvottelemasi eikä kirjallinen)..

Wolves

Jäsen
Re: Toi..

Viestin lähetti M@rko77
Tuossa sun tapauksessasi voit kysyä kuluttajasuojaviranomaisilta tms. taholta lausuntoa tapahtuneesta. Tuohan oli tavallaan sopimus sinun ja työantajan välillä (vaikkakin ei sinun henk.koht. neuvottelemasi eikä kirjallinen)..

Muuten olisin mennyt heti, mutta ensin täytyy varmistua siitä ettei asian neuvotellut henkilö joudu minkäänlaiseen vaikeuksiin, sillä on ko. seuran päävalmentaja ja isäni. Hänelle en halua mitään vaikeuksia, ko. asian tiimoilta.

Muuten kiitos ideasta....

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
No niin, ensin tältä oharin tehneeltä polvet / peikalot murskaksi, tai jos haluat, voi aloittaa hieman lievemmillä toimilla, kuten esimerkiksi tilata ko. henkilön nimissä hänelle esim. pizzoja kotiin kuljetettuina joka ilta tai vaikkapa kuorma-autolastillinen multaa oven eteen... :D :D :D

Ok... tämä ei ollut vakava vastaus. Ikäviä tuollaiset oharit. Itselleni ei ole onneksi vielä sattunut moista kohdalleni.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
ihan vaan vinkkinä....suulliset sopimukst ovat yhtä sitovia, kun kirjallisetkin...tosin ehkä vaikeampia todistaa.

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti wilco
ihan vaan vinkkinä....suulliset sopimukst ovat yhtä sitovia, kun kirjallisetkin...tosin ehkä vaikeampia todistaa.

Tälle on todistaja...ja lakimieheni mukaan ko. seura on rikkonut toimeksiantosopimusta jne...ilmottelen sitten, jos tässä joutuu asian tiimoilta käräjille...

Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En, tiedä ymmärsinkö oikein, mutta korjaa, jos olen väärässä:)

Tämä "kusettanut" työnantaja on siis sama mies, joka maksaa isällesi palkkaa valmentajan tehtävistä? Omaa toimenkuvaasi en kirjoituksesta saanut ongittua! Oletko opiskelija vai kokonaan työantajan palkkalistoilla?

Itselleni, nyt ainakin tuli mieleen tällainen tarina:)

Isäsi on kysynyt työnantajaltaan kahvihuoneessa, voisiko poikani tehdä kotisivut seuralle, kun ei sellaisia tunnu olevan. Ja työnantaja on sanonut, että mikä ettei:)

Sitten on poika tehnyt kotisivut ja laittanut "muutaman" kymppitonnin laskun perään;)

Ja työnantaja on nauranut perseensä avaruuteen.....:D

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Predatorin innoittamana löysin tämmöisenkin.

Jälleen modejen harhauttamiseksi vastaan, että kyllä on.

Olin siivousfirmassa kesäduunissa pari vuotta sitten. Yhtäkkiä loppukesästä, kun yksi työmaa tuli valmiiksi pomo vain katosi. Naisääni kertoi monta päivää, että puhelin on suljettuna, kunnes ääni kellossa vaihtui ja liittymä oli suljettu.

Kaikenlaista siinä yritin sitten, mutta rahat jäi saamatta. Tuossa tapauksessa tosin helpotti se, että oli viikon sairauslomalla aikaiseimmin ja pomo sanoi, että ei maksa koska olen ollut alle kuukauden työsuhteessa.

Ihan totta, ei hänen olisikaan kuulunut maksaa, mutta sanoin, että keikan teko loppuu sitten tähän. Sain rahat ja loppukesästä jäi suunnilleen sama määrä maksamatta eli siinä mielessä homma meni tasan.

Saipa2000, nyt on muutama vuosi kulunut oletko saanut rahasi?

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti pernaveikko
Predatorin innoittamana löysin tämmöisenkin.

Kyllä minua on paljon elämäni aikana haukuttu (joskus jopa Karjalan karhukoiran toimesta), mutta tämä on huippu. Miten minä mukamas olen Sinua tähän "innoittanut"? Joka vanhoja muistelee, sitä Torspolla silmään. Nii, tai jollakin hiilikuituvartisella, helvatan arvokkaalla mailalla, jonka lapakulmaa voi säätää tietokoneen Alt Gr-näpyskällä. Gerbele.

Mutku nyt tämän esiin kaivelit, niin minuakin kouluaikoina kesäduunissa "kusi linssiin" Valtion Rautatiet. Olin nimittäin VR:n taloushallinnon puolella "kesävahtimestarina". Duuni oli todella tylsää. Istuin lasiseinäisessä kopissa katselemassa ihmisiä, jotka siinä ohitse kulkiessaan vilauttivat minulle jonkilaista lupalappua (siis että heillä oli VR:n lupa yleensä tulla siihen a.o. kiinteistöön duuniin). Jos totta puhutaan, niin siitä meikäläisen ohi pääsi vilauttamalla ihan mitä vaan - kirjastokorttia, ajokorttia, toissavuotista joulukorttia, tissiä, betonimyllyä, Veikko Vennamoa verkkareissa, ym.
Mutta VR kusi minua silmään pöllimällä minun suurella vaivalla työpaikalle roudaamani pillulehdet! Joku vitun VR:n natsi kävi ennalta ilmoittamatta nyysimässä omaan penikseensä herkkää tuttavuutta tekevän teinipojan Jallu-nimisen treenausohjelmiston!
Törkeetä! Vieläkin vituttaa.

Viimeksi muokattu:

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti pernaveikko
Saipa2000, nyt on muutama vuosi kulunut oletko saanut rahasi?

En, enkä todennäköisesti koskaan saakkaan. Olin lähes tulkoon unohtanut koko asian, mutta veikkaan, että käräjille on asian suhteen enää turha lähteä.

Nyt samoissa hommissa toisessa seurassa ja edelleen ilman virallista sopimusta, mutta liksa tulee ajallaan.

On se kumma miten jotkut elävät kusettaakseen ja toiset eivät...

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei suoranaisesti huijannut mutta paskaan jamaan ajoivat kun lomauttivat heti intistä pois päästyäni. Samaan syssyyn jättivät maksamatta kesälomakorvaukset kun rahaa ei kuulemma löytynyt. Kesälomarahat sain kolmen kuukauden päästä palkkaturvasta.

Löysin sitten uuden duunin ja lomautusta jatkui 200 päivää jonka jälkeen irtisanouduin itse joten joutuivat maksamaan irtisanomisajan palkan, tällä kertaa rahaa löytyi.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Saipa2000 - On ikävää, ettei Korihaiden sivuilla ole esim. vieraskirjaa. Ainahan se olisi voitu vaikka porukalla trollata umpeen ja täyteen järkyttävää skeidaa!

Varmasti olisi tuntunut edes hiukan paremmalta.

Ilmoittaudun muutenkin vapaaehtoiseksi avuksi jos täällä joku haluaa häiriköidä kusettaneiden työnantajien arkea.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy