ESPN Fantasy Hockey 2012-13

  • 20 845
  • 237

Ralph

Jäsen
Lopulta päätin avata kokonaan uuden ketjun uudelle kaudelle ja uudelle liigan ylläpitäjälle, joka olen siis minä. Jos jollakulla on jotain asiaa vastaan, ilmaiskoon mielipiteensä mieluiten heti. 20 pelaajaa mahtuu mukaan ja viime kauden tapaan ensisijaisesti mukaan otetaan tuttuja managereja, edelliseltä vuodelta.

Mukana ovat:

1. Ralph
2. Mängimies
3. Jonte
4. Linjatuomari
5. McJokke
6. TaoTao
7. Frostburn
8. Fingerpori
9. Navy
10. Romppanen
11. Filatovi
12. Noss3
13. Hawk #22
14. Erämaan kettu
15. jjoni
16. Calgaryman
17. Mäntylä #18
18. #16 Murray
19. Petro
20. fourtyone

Uudet voivat täällä kysyä mitä mieleen tulee, mutta kannattaa vilkaista myös ESPN Fantasy Hockeyn sivut, missä tämä toimii.

Säännöt tulevalle kaudelle, joihin saa ehdottaa muutoksia ihan rohkeasti niin yhdessä päätetään millä mennään:

Joukkue:

Jokainen varaa 26 pelaajaa joukkueeseen. Jokaiselle kierrokselle mukaan otetaan neljä sentteriä, oikeaa- ja vasenta laituria sekä kuusi puolustajaa ja kaksi maalivahtia. Lisäksi kuusi pelaajaa saa olla vaihdossa ja kaksi IR-listalla, eli loukkaantuneena. Kenttäpelaajissa ei ole mitään rajaa, mutta maalivahteja saa olla korkeintaan kuusi joukkueessa.

Pistekategoriat:

Kenttäpelaajat (15 kpl):
- maalit
- syötöt
- plus/minuus
- pisteet
- jäähyminuutit
- ylivoimamaalit
- ylivoimasyötöt
- voittomaalit
- aloitusvoitot
- peliaika (keskiarvo)
- laukaukset maalia kohti
- taklaukset
- blokkaukset
- puolustajien pisteet
- alivoimapisteet

Maalivahdit (6 kpl):
- aloitetut ottelut
- voitot (voitto merkitään maalivahdille joka on maalissa kun voittomaali syntyy)
- torjunnat
- nollapelit
- päästettyjen maalien keskiarvo (väh. kolme pelattua peliä vaaditaan)
- torjuntaprosentti
 
Viimeksi muokattu:

Pengu

Jäsen
Täältä tulee uusi pelaaja mukaan. Itse en ole vielä tehnyt tunnusta mutta onko se tehtävä nyt vai voiko ilmoittaa YV:llä myöhemmin?
 

Ralph

Jäsen
Itse en ole vielä tehnyt tunnusta mutta onko se tehtävä nyt vai voiko ilmoittaa YV:llä myöhemmin?

Liigaan liitytään, kun ilmoittaa minulle sähköpostiosoitteensa YV:llä ja minä laitan kutsun tulemaan liigaan. Kutsuviestin avattuasi luot tunnuksen.

Nuo numeroidut 2-7 voivat jo ilmoitella sähköpostejaan minulle, niin lisään mukaan.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kumman vähissä tuntuu olevan porukan kiinnostus peliä kohtaan. Rohkeasti vain uusia naamoja mukaan jos kerran vanhoja partoja ei enää nappaa. Seitsemän vielä ilmeisesti tarvittaisiin.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Meikäläinen on mukana! Parina kautena olen päässyt sen verran lähelle mestaruutta, että pakkohan se on lähteä hakemaan sitä kirkkainta.

Säännöt lienevät pitkälti samat kuin ennenkin? Pistelaskussa ei ainakaan minun silmään näy muutoksia aikaisempaan. Pelaajien määrä näyttää nousseen ja varsinkin maalivahtien määrä näyttää nousseen kuuteen (!) entisen neljän sijaan. Jokainen tietysti taaplaa tyylillään ja jokaisella tulee olla vapaus tehdä kuten parhaaksi näkee, mutta kyllähän kuusi veskaria on aika paljon yhdelle jengille!

Tämä oli hieman epäselvästi mainittuna säännöissä, mutta pelaavaa kokoonpanoa lienee mahdollista muokata jokaiselle pelipäivälle (eli 7 kertaa runkosarjamatchupin aikana) kuten aikaisemminkin eli samalla valitulla rosterilla ei pelata koko matchupia?

Uusille kasvoille tarkennuksena tuo "varausvuoroja saa vaihdella" tarkoittaa, että ennen draftia kaksi pelaajaa voivat vaihtaa KAIKKI varausvuoronsa päittäin eli vuoroja ei pysty vaihtamaan draftin alettua. Esim. arvonnassa vuoron 1. (ja 40., 41., 80., 81. jne) saanut pelaaja voi vaihtaa kaikki vuoronsa arvonnassa vuoron 10. (ja 31., 50., 71., 90. jne) saaneen pelaajan kanssa.

Toivottavasti jokainen osallistuva pelaaja jaksaa pelata kauden aktiivisesti loppuun asti, vaikkei menestystä tulisikaan. Jokaisella pelaamallani kaudella vähintään yksi joukkue on lyönyt hanskat tiskiin jo hyvissä ajoin ja se on kyllä vääristänyt tuloksia suuntaan jos toiseen, joten toivottavasti jokainen osallistuja näkee pienen vaivan (alle 5 min viikossa riittää!) pelin loppuunpelaamiseen, jos päättää mukaan lähteä!
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Mukana ollaan! Filatovi liittyy remmiin, viime kaudella keltanokkana taisin puolivälieriin päästä tiputtaen jonkun kärkijengeistä pleijareiden ekalla kierroksella, tällä kaudella tavotteet neljän sakkiin!
 

Ralph

Jäsen
Tämä oli hieman epäselvästi mainittuna säännöissä, mutta pelaavaa kokoonpanoa lienee mahdollista muokata jokaiselle pelipäivälle (eli 7 kertaa runkosarjamatchupin aikana) kuten aikaisemminkin eli samalla valitulla rosterilla ei pelata koko matchupia?

Jeps, näin se on. En vain huomannut mainita.

Ilmeisesti ei kauheasti ole väkeä tulossa, joten kaikki tähänmennessä ilmoittautuneet, uudet ja vanhat, ovat mukana.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelaajien määrä näyttää nousseen ja varsinkin maalivahtien määrä näyttää nousseen kuuteen (!) entisen neljän sijaan.

Tuo kuusi tuossa säännöissä ei toki meinannut molareiden määrää, vaan maalivahtien pistekategorioiden määrää. Kuusi molaria kertaa kaksikymmentä joukkuetta menisi kyllä jo aika mielenkiintoiseksi.

Eli neljää kaveria ilmeisesti enää huutaisi. Rohkeasti vaan mukaan.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Säännöt tulevalle kaudelle, joihin saa ehdottaa muutoksia ihan rohkeasti niin yhdessä päätetään millä mennään:

Koska ESPN:n pelipaikkatarjonta on välillä mitä on ja vapaina hiihtelee aina kohtalaisen hyviä senttereitä väsyneeseen laituritarjontaan (etenkin vasen laita) verrattuna niin voisiko "neloskenttää" harkita koostumukseen Forward-Forward-Winger? Tämä mahdollistaisi maksimissaan viiden sentterin käyttämistä yhtaikaa, millä voisi esimerkiksi osittain paikata sitä että kokoonpanoon on eksynyt aloitusvammainen sentteri.

Eli kolme ensimmäistä olisi edelleen 3LW-3C-3RW.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Koska ESPN:n pelipaikkatarjonta on välillä mitä on ja vapaina hiihtelee aina kohtalaisen hyviä senttereitä väsyneeseen laituritarjontaan (etenkin vasen laita) verrattuna niin voisiko "neloskenttää" harkita koostumukseen Forward-Forward-Winger? Tämä mahdollistaisi maksimissaan viiden sentterin käyttämistä yhtaikaa, millä voisi esimerkiksi osittain paikata sitä että kokoonpanoon on eksynyt aloitusvammainen sentteri.

Eli kolme ensimmäistä olisi edelleen 3LW-3C-3RW.

Erittäin hyvä idea. Täältä ainakin kannatusta tälle.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska ESPN:n pelipaikkatarjonta on välillä mitä on ja vapaina hiihtelee aina kohtalaisen hyviä senttereitä väsyneeseen laituritarjontaan (etenkin vasen laita) verrattuna niin voisiko "neloskenttää" harkita koostumukseen Forward-Forward-Winger? Tämä mahdollistaisi maksimissaan viiden sentterin käyttämistä yhtaikaa, millä voisi esimerkiksi osittain paikata sitä että kokoonpanoon on eksynyt aloitusvammainen sentteri.

Eli kolme ensimmäistä olisi edelleen 3LW-3C-3RW.

Käy minullekin, jos tuollainen kombinaatio vain onnistuu.
 
Koska ESPN:n pelipaikkatarjonta on välillä mitä on ja vapaina hiihtelee aina kohtalaisen hyviä senttereitä väsyneeseen laituritarjontaan (etenkin vasen laita) verrattuna niin voisiko "neloskenttää" harkita koostumukseen Forward-Forward-Winger? Tämä mahdollistaisi maksimissaan viiden sentterin käyttämistä yhtaikaa, millä voisi esimerkiksi osittain paikata sitä että kokoonpanoon on eksynyt aloitusvammainen sentteri.

Eli kolme ensimmäistä olisi edelleen 3LW-3C-3RW.

Hyvä idea jos säännöt tämän sallivat. Eli sitten olisi pelipaikkarajoituksena hyökkääjien osalta 3xLW, 3xC, 3xRW, 2xF ja 1xW. Tämä siis pelaavassa kokoonpanossa. Ja 6xD ja 2xG. Sen lisäksi toki vaihtomiehet, oliko niitä nyt 5 vai 6 kappaletta viime kaudella?
 
Viimeksi muokattu:

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Tuo kuusi tuossa säännöissä ei toki meinannut molareiden määrää, vaan maalivahtien pistekategorioiden määrää. Kuusi molaria kertaa kaksikymmentä joukkuetta menisi kyllä jo aika mielenkiintoiseksi.

Kohdassa säännöt-lukee näin:

Joukkue:

Jokainen varaa 26 pelaajaa joukkueeseen. Jokaiselle kierrokselle mukaan otetaan neljä sentteriä, oikeaa- ja vasenta laituria sekä kuusi puolustajaa ja kaksi maalivahtia. Lisäksi kuusi pelaajaa saa olla vaihdossa ja kaksi IR-listalla, eli loukkaantuneena. Kenttäpelaajissa ei ole mitään rajaa, mutta maalivahteja saa olla korkeintaan kuusi joukkueessa.

Itse kyllä ymmärrän tuon boldatun kohdan siten, että maalivahteja saa olla joukkueessa korkeintaan kuusi.

Olen myös hyvin myötämielinen tuolle neloskentän winger-uudistusehdotukselle, jos se vain on mahdollista toteuttaa.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Itse kyllä ymmärrän tuon boldatun kohdan siten, että maalivahteja saa olla joukkueessa korkeintaan kuusi.

Olen myös hyvin myötämielinen tuolle neloskentän winger-uudistusehdotukselle, jos se vain on mahdollista toteuttaa.

Kyllä nuo forward ja winger (sekä utility, eli mikä tahansa paitsi maalivahti) -pelipaikat ovat ainakin ennen olleet saatavilla.

Katos vaan, kuuden maalivahdin maksimi sieltä säännöistä löytyi. Tuota voi ihan vain varmuuden vuoksi vaikka siihen neljään pienentää. En usko että kukaan lähtisi draftissa sooloilemaan, mutta auto-draftin aivoituksista ei aina tiedä, nimimerkillä "Kaveri veti kaikilla neljällä ensimmäisellä kierroksella maalivahdin."
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kohdassa säännöt-lukee näin:


Itse kyllä ymmärrän tuon boldatun kohdan siten, että maalivahteja saa olla joukkueessa korkeintaan kuusi.

No niinpäs näkyy. Neljän maksimilla ollaan taittu ainakin ennen mennä ja kyllähän se ihan paikallaan olisi ainakin tuota autodraftia varten. Aina siihen joku joutuu turvautumaan.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Neljä paikkaa edelliskaudelta on jo vapautunut, odottelen yhä muita viime kaudelta tuttuja nimiä vielä.

Vapautetaan yksi paikka lisää innokkaille harkinnan jälkeen. Espn:n toteutus fantasylle on vain niin kehno, että menee kilpailuvietin edelle tällä kertaa.
 
Vapautetaan yksi paikka lisää innokkaille harkinnan jälkeen. Espn:n toteutus fantasylle on vain niin kehno, että menee kilpailuvietin edelle tällä kertaa.

Millä tavalla kehno toteutus? Haluaisin aidosti kuulla, sillä tottakai itsekin pelailen mielellään sellaista peliä, joka on vielä paremmin toteutettu jos sellaista on tarjolla. Äläkä sano Yahoo, sillä merkittävää parannusta se ei ESPN:ään verrattuna oman kokemukseni perusteella tuo.
 

Ralph

Jäsen
15-16 nimeä listassa, 10:lle lähetetty kutsu, 8 vastannut. Siinä tämähetkinen saldo.

Sääntömuutoksista lähempänä draftia lisää, ehdotelkaa kuitenkin. Mainitaan nyt kuitenkin, että TaoTaon ehdotus meni heti läpi. Nyt hyökkääjät jokaiselle kierrokselle ovat näin:

Left wing - Center - Right wing
Left wing - Center - Right wing
Left wing - Center - Right wing
Forward - Forward - Forward

Tätä ilmeisesti tarkoitettiin. Niin ja maalivahtien määrän pudotin alustavasti takaisin neljään.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Oliko tarkoitus arpoa draftijärjestys vai mennäänkö liittymisjärjestyksessä? Jos mennään liittymisjärjestyksen mukaan, kuten tällä hetkellä ainakin näyttäisi olevan, niin tietäisi alkaa jo hieman valmistella draftistrategiaa. Minulle kyllä sopii kumpi vaan, mutta arvonta olisi ainakin kaikille tasapuolinen.
 

Ralph

Jäsen
Oliko tarkoitus arpoa draftijärjestys vai mennäänkö liittymisjärjestyksessä? Jos mennään liittymisjärjestyksen mukaan, kuten tällä hetkellä ainakin näyttäisi olevan, niin tietäisi alkaa jo hieman valmistella draftistrategiaa. Minulle kyllä sopii kumpi vaan, mutta arvonta olisi ainakin kaikille tasapuolinen.

Arvon järkestyksen, mutta se vaatii ensin 20 osallistujaa. Kyselkääpä tuttuja, jos tiedätte jonkun jota voisi tämä kiinnostaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös