Maiden tärkeä merkitys SM-liigassa sekä tulevat raporttini aiheesta!

  • 3 346
  • 18
Suosikkijoukkue
ILVES
No niin! Mielestäni tämä on niin merkittävä asia, että tästä on jo puhuttava. Tämä on tärkeää!

Olen pitkään miettinyt, että kun nykyään kiekkomaailmassa tapahtuu niin
hirvittävästi ja pelaajat vaihtavat seuroja jne. jne., niin hahmottavatko
kaikki, varsinkin nuoret fanit, että mitä he oikeastaan kannattavat?

Eli kuinka joku nuori uusi fani esim. kykenee päättämään, mikä on hänen
seuransa?

Minä yritän nyt tuoda esiin asian, jonka yksityiskohdat olen tarkasti pohtinut
ja joka on mielestäni hyvin tärkeä ja mielenkiintoinen osa liigaa. Tämä on siis
täysin vakavaa asiaa ja tulen kirjoittamaan tästä vielä lukemattomia kertoja
tehden myös jatkuvaa tilastointia ja kommentointia aiheesta.

Eli nythän on siis niin, että kun pohdimme jonkin joukkueen imagoa ja sitä,
mitä arvoja ja tyylejä joukkue edustaa, niin pääsemme siihen, että jokainen
joukkue edustaa jotakin maata. Siis pelikorttimaata.

Olen tarkasti ja monipuolisesti miettinyt, mikä joukkue kuuluu millekin maalle.
Nyt esitän jaon ja kuten totesin, tulen jatkuvasti kauden edetessä
kommentoimaan eri maiden menestystä ja keskinäisiä voimasuhteita.

Teen jatkuvia raportteja aiheesta, seuratkaa niitä!!!



Hertan joukkueita ovat HPK ja JYP.

Padan joukkueita ovat Ilves, Lukko, Pelicans ja Ässät.

Ristin joukkueita ovat Kärpät, Tappara ja TPS.

Ruudun joukkueita ovat Blues, HIFK, Jokerit ja SaiPa.
 

Gren

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja New Jersey Devils. Ja Liverpool. Mets!
Olet siis asiaa kovasti miettinyt, joten ehkäpä voisit hieman valaista miten olet jaottelun tehnyt ja mitä mahtaa kyseinen "maa" sitten merkitä?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti keltainen vaara
Ruudun joukkueita ovat Blues, HIFK, Jokerit ja SaiPa.
hetkinen... eikös Ruudut pelannut vain Jokeriessa ja HIFK:ssa:confused: :D
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei kait Kärpät voi olla risti? Mielestäni Kärpät on lähinnä pataa. Muodostat ilmiselvästi vääriä assosiaatioita. Tässäpä oikeat vastaukset.

Pata:
Kärpät
Ässät
TPS

Risti:
Blues
Pelicans
SaiPa
Ilves
Lukko

Hertta:
JYP

Ruutu:
Tappara
Jokerit
HPK
HIFK
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minun mielestä Kärpät on nimenomaan risti. Täällä pohjoisessa on niin paljon näitä uskonlahkolaisia, ja Kärpät on itsekin kerran melkein kuollut ja kuopattukin. Ja Kärppien fanit on niin uskollisia, ihan kuolemaan saakka. Ja Kärpät saattaa vastustaja vainaiksi, varsinkin tulevalla kaudella. Siis kyllä niitä assosiaatioita ristiin ihan riittävästi, aikakin minun mielestä.
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No hei hetkinen nyt siellä. Luulisi sen nyt olevan itsestään selvää, että vain Ässät on padan joukkue. Että ihan turha ruveta tunkemaan sekaan mitään muita. Ja ei kai Jokerit kuuluu mihinkään maahan...
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kh:han hanaa vastaan tiukasti. Perustelusi ovat periaatteessa loogisia, mutta valitettavasti kuitenkin vääriä. Nimittäin tärkeintä tässä ei ole logiikka, vaan syvältä kumpuava tunne, tai intuitio. Ristin luoma tunnemaailma ei ole samalla aaltopituudella Kärppien synnyttämän kuohahduksen kanssa.

Kokeile vaikka itse miettiä, miltä tuntuu, kun saat tuppea pelatessa käteesi ristinelosen, kun pelataan ramia ja rististä sinulla on entuudestaan vain kakkonen. Aivan oikein, se ei sovi yhteen sen tunteen kanssa, kun Kärpät pyrähtää alkuintron saattelemana Raksilan mylvivään hornankattilaan, tai kun Palsola viimeistelee hattutempun ensi kauden pleijareissa Jokereita vastaan. Tätä tunnetta kuvaa huomattavasti paremmin pataässän saaminen ramissa, kun sinulla on entuudestaan padasta jo kuningas, kuningatar, jätkä, kymppi ja kolme jalkaa.

Ehkäpä pata ei tavoita koko sitä Kärppien synnyttämää kokemusmaailmaa, mutta pata on tyylikkyydellään ja uljaudellaan lähempänä sitä, kuin sävyltään huomattavasti passiivisempi risti, kuten varmaan jo huomasit.

:)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Entäs horoskoopit? Tai biorytmit?

Joopa joo. Näitähän voi funtsia ihan miten vaan! Pata = Ässät (paita) ja HIFK koska se sisältää anagrammin "tapa". Hertta = Blues koska heart viittaa sydämeen ja blues surumielisyyteen ja siten sydänsuruihin. Ruutu = Jokerit jo em. Tuomon ja Mikon vuoksi sekä TPS, koska syntyy anagrammi "turuu.." st jää ikäänkuin ilmaan. Risti = taas HIFK (imago edelleen) ja Pelicans, koska siitä saa angrammin "irti" ja Pelicans on 13. joukkueena saanut paikkansa lahjaksi ja on ikäänkuin irti SM-liigasta.
Enää puuttuu joukkueiden horoskoopit ja biorytmit. Ja Hermusen tekemät syväluotaavat analyysit jääkiekosta. Voin kuvitella A-K Hermusen haastattelemassa kädet heiluen esim. Mäkkäriä, Summasta tai Willmania kysyen "onkse sitten niin machomaailma se jääkiekko että teidän on niinku pakko lyödä vai oottekste vain niinku jonkun roolin vankeina vai haluuttekste oikeesti niinku hellyyttä mutta ette pysty ottamaan sitä vastaan.."
Jääkiekko on vain peliä. Helvetin hienoa sellaista. Jätetään naistenlehtien maailma sinne minne se kuuluukin..;)
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mitä? :confused:
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ahaa mielikuvia

Ei ei ei. Voi sun kanssa, Lare. Logiikkani tosiaan kyllä pitää, mutta myös mielikuvani kumpuaa todella syvältä. En tiedä, että millaisia mielikuvia tulee tupenpeluusta, kun en kerta pelaa tuppea. Korttipakan kuitenkin tunnen ja pasianssi on minun peli. Sinun pitäisi nyt irrottautua tupenpeluusta ja siirtyä vaikka tietokonepasianssiin. Sen verran pahasti tuntuu olevan hukassa mielikuva Kärpistä tupen vuoksi, Lare. En ymmärrä mitä tyylikästä näet pata-kuviossa.

Minun mielikuvissa Kärpistä tulee mieleen juuri risti kaikista maista parhaiten. Ei voi mitään, tämä on ihan suvereeni tunne. Rististä tulee mieleen Kärppä-ritari, joka taistelee jumalattoman kokoisella ristinmuotoisella miekalla, milloin pataa, herttaa tai ruutua vastaan. Ritarilla ja ristillä on jotain, mitä muilla mailla ei ole. Voin sieluni silmissä kuvitella, kun tämä Kärppä-ritari nostaa kerta kerran jälkeen voittajana kädet ylös – ristinmuotoinen miekka toisessa kädessä – ja näin kiittää raikuvaa Raksilan yleisöä. Yritä nyt saada sinäkin tuosta tunteesta kiinni, Lare.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Perusteluni maiden valinnalle.

Tässä perustelen, miksi olen valinnut juuri nämä maat.
Muistakaa seurata jatkossa tilastojani aiheesta.

(On hienoa muuten huomata esim. Kh:n kommenteista, että olen osunut oikeaan.)

Eli Herttahan edustaa iloa, energiaa, positiivisuutta, taistelua jne.
Herttaan kuuluvat siis HPK ja JYP.

Pata edustaa vahvaa sitoutumista, syvällisyyttä, vakavuutta, syvää voimaa,
täyttä elämää ja salaperäisyyttä.
Pataan kuuluvat siis Ilves, Lukko, Pelicans ja Ässät.

Risti on sisäistä taistelua, kokeilua, pyrkimistä johonkin, matkantekoa.
Ristiin kuuluvat siis Kärpät, Tappara ja TPS.

Ruutu on jännitystä, nauttimista, projekteja, suurten kansanjoukkojen pientä
liikehdintää, historian muotojen säilyttämistä ja rentoa kaupallisuutta.
Ruutuun kuuluvat siis Blues, HIFK, Jokerit ja SaiPa.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Perusteluni maiden valinnalle.

Viestin lähetti keltainen vaara
On hienoa muuten huomata esim. Kh:n kommenteista, että olen osunut oikeaan.

Hups, ollaan näköjään siirrytty tänne. Näemmä moderaattori ei ole ollut kanssamme samaa mieltä.
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Re: Perusteluni maiden valinnalle.

Viestin lähetti keltainen vaara

Pata edustaa vahvaa sitoutumista, syvällisyyttä, vakavuutta, syvää voimaa,
täyttä elämää ja salaperäisyyttä.
Pataan kuuluvat siis Ilves, Lukko, Pelicans ja Ässät.

Ruutu on jännitystä, nauttimista, projekteja, suurten kansanjoukkojen pientä
liikehdintää, historian muotojen säilyttämistä ja rentoa kaupallisuutta.
Ruutuun kuuluvat siis Blues, HIFK, Jokerit ja SaiPa.

Ihan pakko sanoa tähän väliin (asiasta sinällään kiinnostumatta), omasta mielestäni HIFK on enemmän pdan maa kuin ruudun, koska mistään muusta joukkueesta ja kannattajista ei löydy niin vahvaa sitoutumista ja voimaa kun HIFK:sta.

Mitä muut ajattelee on ihan sama, tämä on vain mun mielipide.
 

Bluesfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Detroit Red Wings, HJK, FC Honka, Arsenal
Jii kirjoitti:
hetkinen... eikös Ruudut pelannut vain Jokeriessa ja HIFK:ssa:confused: :D

Mutta Christian Ruuttu pelas Bluesissa, ja taitaa olla muuten Lappeenrannasta kotosin...
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Bluesfan kirjoitti:
Mutta Christian Ruuttu pelas Bluesissa, ja taitaa olla muuten Lappeenrannasta kotosin...

...ja Porissa ja IFKssa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eikös se ole niin, että Jokereille on nimetty oma pelikorttikin? Mutta tuolla pelikortilla ei sen paremmin ole maata. Mutta jokerikortteihin näyttää kyllä päässeen poseeramaan Hjallis, ilmiselvästi...
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
keltainen vaara kirjoitti:
Tässä perustelen, miksi olen valinnut juuri nämä maat.
Muistakaa seurata jatkossa tilastojani aiheesta.

(On hienoa muuten huomata esim. Kh:n kommenteista, että olen osunut oikeaan.)

Eli Herttahan edustaa iloa, energiaa, positiivisuutta, taistelua jne.
Herttaan kuuluvat siis HPK ja JYP.

Pata edustaa vahvaa sitoutumista, syvällisyyttä, vakavuutta, syvää voimaa,
täyttä elämää ja salaperäisyyttä.
Pataan kuuluvat siis Ilves, Lukko, Pelicans ja Ässät.

Risti on sisäistä taistelua, kokeilua, pyrkimistä johonkin, matkantekoa.
Ristiin kuuluvat siis Kärpät, Tappara ja TPS.

Ruutu on jännitystä, nauttimista, projekteja, suurten kansanjoukkojen pientä
liikehdintää, historian muotojen säilyttämistä ja rentoa kaupallisuutta.
Ruutuun kuuluvat siis Blues, HIFK, Jokerit ja SaiPa.

Kokeilaampa uudestaan:

Pata edustaa fyysisyyttä, kahjoutta, viisveisaamista taloudellisista seikoista ja tyylin korostamista päämäärän kustannuksella. Siispä padan joukkueet: Ässät, HIFK, Pelicans.

Muut onkin hmv.

Miten olisi jokaiselle joukkueelle oma alkuaine? Tapparalla se olisi osmium: kova ja pahanhajuinen, Jypillä vety: kevyin, hajuttomin ja näkymättömin, HIFKlla hiili: olotilasta riippuen joko haurasta tai timantinkovaa, Kärpillä kulta: pehmeä, muokattava mutta samalla kestävä, SaiPalla kupari: kaunis mutta rapistuu nopeasti. Tepsillä helium: kevyttä, jaloa ja saa ihmiset puhumaan hassulla tavalla ... okei, tosi huono juttu elikkä sopii just tähän ketjuun.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Bluesfan kirjoitti:
Mutta Christian Ruuttu pelas Bluesissa, ja taitaa olla muuten Lappeenrannasta kotosin...
Stadin kundi on käynyt syntymässä Lappeen rannalla ja lapsuuden ja nuoruuden viettänyt Porin Herralahdessa (pl. vaihto-oppilasvuosi). Parikymppisenä sitten stadiin ja sinne on jäänytkin kymmenen vuoden Amöriikan kiertueen jälkeen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös