Minä en Ikeaan astu jalallani. Kenties periaatteesta, että yksi halpalafka on saanut koko kansan suosion ja sama tehdas valmistaa myös muiden huonekaluliikkeiden tuotteet (toinen asia tietenkin nämä suomalaisia legendoja vähättelevät tuotteet, joita ainakin joskus oli Ikealla myynnissä). Ns. parempaa tavaraa Ikeassa. Ja paskat! Itse olen ollut eräässä huonekaluliikkeessä töissä ja tiedän tasantarkkaan, että samoista tehtaista ne tuotteet tulee, mutta ne ovat vaan eri nimellä varustettuja ne tuotteet. Kuinka kummassa täysin samanlaisia tuotteita onkaan myös muiden liikkeiden tuotteet. SuomiSoffa täytyy erotella siitä joukosta ainakin, koska varmuudella tiedän niiden tuotteiden olevan muualta. Asun Jyväskylässä ja ihan satavarmasti en osta Ikeasta yhtään mitään senkin takia, että kun huonekaluja kasaan, niin monesti sieltä puuttuu joku palanen. On todella mukava matkata Ikeaan tai ruveta soittelemaan, josko saisi varaosan, joka sattui puuttumaan paketista. Ja taas puhun omasta kokemuksesta. Meinaan omaa työntekoani eräässä liikkeessä, jossa päivittäin osui asiakkaita kohdalle, joilla jotain puuttui tuotteesta. Välillä ne olivat ruuveja, mutta välillä esimerkiksi toinen kylki, joka on (sanoisinko) erittäin tärkeä. Pidän siitä, että palvelut ovat lähellä. Ja olen valmis siitä muutaman hassun euron maksamaan enemmän. Elkääkä ikinä syyttäkö liikettä siitä, jos tuotteesta puuttuu palanen! Se on tehtaan vika. Mieluiten hoitakaa homma asiallisesti ja ymmärtäen, ettei liikkeissä voida avata jokaista pakettia ja tarkastaa onko siellä kaikki palaset tallessa. Välillä se ärsyttää, että asiakas on "aina" oikeassa.
Täältä tähän.