HIFK sitten kuitenkin vahvisti maalivahtiosastoa. Kyllä tämä osittain kertoo sitä, että ei ihan täyttä luottoa meidän MV-tilanteeseen ole ollut, vaikka puheet ovat olleet mitä ovat olleet ja Lundell on huikeata peliä vetänyt. Tämä diilihän on neuvoteltu kesken Lundellin uran parhaiden pelien. Olen koko aika ollut tämän hankinnan kannalla ja nyt kuitenkin se tuntuu hassulta.
Itse olen koko aika ollut sitä mieltä, että MV-osastoa pitää vahvistaa, jos finaalipaikasta meinataan edes haaveilla. Eilisen Lukko pelin perusteella olin taas sitä mieltä, että ei mikään maalivahti meitä mestariksi asti vie. Eilinen peli oli varmaan ensimmäinen koko kauden aikana, jolloin meille ladottiin tuollainen maalimäärä ja yhtään en MV-pelin piikkiin saanut. No nyt on ainakin tehty kaikki mitä tehtävissä on. Tästä iso hatun nosto HIFK:lle. Yhtäkään kiveä ei jätetä kääntämättä. Tämmöistä reagoimista kesken kauden HIFK:lla ei ole ollut sitten Kekäläisen. Tai onhan sitä reagoitu, kun on hankittu hankintoja väärille pelipaikoille ja vielä paskoja sellaisia.
Sanoisinko näin, että HIFK:n mestaruushaaveet lepäävät ykkösketjun harteilla. Maalivahtipeli riittää, pakisto riittää, 2-4 ketjut/reservi riittävät, mutta ykkösketju ei johda joukkuetta. Hyökkäyspään hankinnasta en edes uneksi, mutta eihän sitä tiedä.