Jatkoajan suuri possunuhatilasto

  • 9 313
  • 40

Minkälainen tapaus?

  • Sairaalahoitoa vaatinut

    Ääniä: 2 4,1%
  • Diagnoosi tehty (ei sairaalahoitoa)

    Ääniä: 1 2,0%
  • Luulen sairastaneeni kotona

    Ääniä: 46 93,9%

  • Äänestäjiä
    49

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Eli nyt kun epidemia on alkanut levitä koko maassa niin tähän ketjuun voisi tehdä vähän tilastointia:

-Viime viikolla luulen sairastaneeni kotona
-Kuume päiviä 3, korkein kuume 38.6, keskiarvo jotain 37.5
-Lihaskipuja 2 päivää, alussa maha sekaisin
-Asuinpaikka Oulu

edit.

Lisätään vielä että ensimmäisenä päivänä oli päänsärkyä johon edes Ibumax ei tehonnut ja kurkku oli kipeä, kuitenkaan mitään nuhaa tästä ei ole tullut ja olo on nyt ihan normaali.
 
Viimeksi muokattu:

julle-jr

Jäsen
-Samoin, luulen sairastaneeni viime viikolla kotona
-Kuumepäiviä 6, korkein kuume 39.4, keskiarvo ehkä jotain 37.5-38.0.
-Maha oli sekaisin koko ajan, mutta ei mitenkään pahasti. Lihaskipujakin oli oikeastaan koko ajan, mutta nekin olivat aika lieviä
-Asuinpaikka Helsinki
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Luulen siis sairastaneeni sen kotona. Olin n kk sitten viikon saikulla, kun kävin lääkärissä ja kuumetta oli silloin 38.9 ja joka vitun lihasta jomotti. Ei kestänyt kuitenkaan kuin 3 päivää ja perjantaina oli jo ihan normaali olo. Olisiko kuitenkin ollut ihan normaalia flunssaa?

e. asuinpaikka, helsinki
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Olen vasta pari päivää kuumeillut. Joka lihasta särkee ja napsin kaikkia särkylääkkeitä sekasin kuin pahinkin sekakäyttäjä.

Ei kai tää flunssa tartu jatkoajan välityksellä? ;)
 

HeroForSale

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punapaitaiset
Senverran tuli possuflunssaisten kanssa oltua tekemisissä, että epäilen itsekkin tuon saaneeni. Korostan sanaa epäily.

- Luulen siis sairastaneeni 2 viikkoa sitten kotona
- Kuumepäiviä 3, korkein kuume 39,7, keskiarvo noin 38,5
- Maha sekaisin muutaman päivän, oli aikamoista spraykakkaa
- Lihaskipu oli kuumepäivänä 2-3 yllättävänkin kovaa
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Minulla oli jo syyskuussa sikainfluenssaan sopiva oireisto, eli

-kolme päivää kuumetta (pahimmillaan 39)
-kurkkukipu
-lihaskipuja.


Pahinta melkeinpä oli nuo lihaskivut, kun oikein missään asennossa ollut hyvä olla. Lieneekö ollut possulenssu vai ei? Pystyykö "jälkikäteen" selvittämään mitenkään oliko se possu vai ei?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Itselläni ei kuumetta...ainoastaan noin 37 ja risat. Päänsärkyä kolme päivää, jota ei koskaan aikaisemmin ole flunssassa ollut. Paska olo kesti viikon. Lisäksi sietämätön kurkku- ja lihaskipu. Kokonaisuudessaan lähes kaksi viikkoa.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
- Luulen sairastaneeni kotona noin kuukausi sitten. Sairauden jälkeen olin viikon pelkässä nuhassa, jonka jälkeen kuume nousi uudestaan noin 39 asteeseen.
- Kuumeessa 4 päivää, korkein kuume 39.7, keskiarvo noin 38.
- Lihaskipuja jonkin verran, kurkkukipu oli sitäkin kovempi.
- Asuinpaikka Tampere.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
- Luulen sairastaneeni kotona noin kuukausi sitten. Sairauden jälkeen olin viikon pelkässä nuhassa, jonka jälkeen kuume nousi uudestaan noin 39 asteeseen.
- Kuumeessa 4 päivää, korkein kuume 39.7, keskiarvo noin 38.
- Lihaskipuja jonkin verran, kurkkukipu oli sitäkin kovempi.
- Asuinpaikka Tampere.

Itsellä oli samat oireet suunnilleen samoihin aikoihin. Oireet alkoivat aamuyöstä ja jatkuivat korkeana kuumeena neljän päivän ajan (kolme päivää yli 39.5 astetta ja neljäs alle 39). Lihaskivut alkoivat oikeastaan samana päivänä, kun kuumekkin nousi. Yhteensä olin siis kuumeessa 6 päivää, joista parina vain lievää lämpöä. Sairastin luonnollisesti Jyväskylässä.

Lääkäriin ei tullut otettua yhteyttä, koska totesin sen turhaksi.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Noniin, pääseehän tästä tännekin sympatioita keräämään. Omaa sairasteluani en koskaan lääkärille asti lähtenyt todentamaan, mutta merkit viittasivat kyllä johonkin ihan muuhun kuin tavalliseen flunssailuun.

Keskiviikko: Outo olo töihin mennessä, pikkulämpöä. "Kyllä se levolla tokenee!"
Torstai: Aamulla reilut 38. Iltaan mennessä 39-rajapyykki sanoi POKS. Sitten mentiin:
...
Perjantai: 40.05
Lauantai: 40.1
Sunnuntai: 38.9
Maanantai: 37.2

Yllämainitut ovat iltalukemia. Joka päivän trendi oli se, että aamusta lämpöä oli vähän alta 38, mutta illat tiesivät sitten hieman helteisempää keliä.

Epikriisi olisi seuraava:
-lihaskivut
-päänsärky
-järkyttävän voimakas horkka ja kylmänväristykset
-yskä
-korkea kuume (ennätys 40.1 (palstan pohjat??), tuntuvia kuumepäiviä 4kpl)
-asuinpaikka: Vantaa
-sairauden ajankohta: syyskuu 2009
-hoito: lepo, lepo, juotava, juotava ja kohtuullisesti Buranaa

Hämäräksi jäi, keneltä taudin joskus onnistuin saamaan, sillä tuttavapiirissäni ei ole ketään joka kyseisestä ihanuudesta olisi vielä tähän päivään mennessä päässyt nauttimaan. Voimia ja uskoa parempaan huomiseen kaikille tulevaisuuden sairastajille!
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yllämainitut ovat iltalukemia. Joka päivän trendi oli se, että aamusta lämpöä oli vähän alta 38, mutta illat tiesivät sitten hieman helteisempää keliä.

Epikriisi olisi seuraava:
....
-järkyttävän voimakas horkka ja kylmänväristykset
....

Itsellä nousi myös kuume illan mittaan ja pakko vielä mainita nuo väristykset! Jos joku random tyyppi olisi sitä tutinaa vierestä katsonut, niin olisi varmaan luullut että esitän. Ajoittain suorastaan hallitsematonta tärinää.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Itsellä nousi myös kuume illan mittaan ja pakko vielä mainita nuo väristykset! Jos joku random tyyppi olisi sitä tutinaa vierestä katsonut, niin olisi varmaan luullut että esitän. Ajoittain suorastaan hallitsematonta tärinää.
Totta tuo. Uskomaton fiilis kun vesilasi pysyy hädin tuskin käsissäsi ja vähänkin täydempi muki läikkyy hallitsemattomasti yli kuin milläkin spiidi-addiktilla.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Totta tuo. Uskomaton fiilis kun vesilasi pysyy hädin tuskin käsissäsi ja vähänkin täydempi muki läikkyy hallitsemattomasti yli kuin milläkin spiidi-addiktilla.

Mitäs touhuat sen veden kanssa. Ota kuuma rommitoti, niin johan pysyy joumat lasissa. Vesi on peseytymistä varten.

Vielä en äänestä, kun täällä on vasta lieviä oireita lentsusta, enkä osaa diagnoosia tehdä, minkä elukan lentsu on kyseessä.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Vielä en äänestä, kun täällä on vasta lieviä oireita lentsusta, enkä osaa diagnoosia tehdä, minkä elukan lentsu on kyseessä.

Sama, aina yhtä miellyttävä käymistila päällä. Vituttaa kun melkein satasella tietää että on jotain tulossa. Lämpö hiukan koholla normaalista 36,5:stä. Voisin kuitekin lyödä vetoa ettei tämänkään syksyn lentsut onnistu nostamaan kuumetta yli 38 oli mistä elukasta vaan kotoisin. Yli 39 kuume olis jo huikaiseva uusi henk.kohtainen ennätys.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Epikriisi olisi seuraava:
-lihaskivut
-päänsärky
-järkyttävän voimakas horkka ja kylmänväristykset
-yskä

Jep, samat oireet, eli joka helevetin lihasta särki, samoin niskat sekä polvet olivat säryn kohteena. Onneksi sen verran omaa kroppaa tuntee, että jos polvia särkee, niin tietää mitata kuumeen samantien. Päätä särki vasta kuumehuipun (38,7) jälkeen, mutta yskä oli alusta asti, ja on edelleen, onneksi paljon lievempänä. Ja tuo vilustaminen, se oli jotain uskomatonta. Vaikka oli neljä kerrosta vaatetta ja kuumavesipullo sylissä + kuuma kaurapussi harteilla, niin paleli ja väristi niin maan perkeleesti.

Kun otti buranan, niin sitten ~tunti siitä oltiin sitten pelkät bokserit ja t-paita päällä, kun sitä hikeä pukkasi hyvin runsain mitoin. Kolme päivää tuota iloa kesti, nyt on suurin piirtein saatu tauti sairastettua.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Kun otti buranan, niin sitten ~tunti siitä oltiin sitten pelkät bokserit ja t-paita päällä, kun sitä hikeä pukkasi hyvin runsain mitoin. Kolme päivää tuota iloa kesti, nyt on suurin piirtein saatu tauti sairastettua.
Hep! Tuota hikoilua en muistanutkaan mainita. Mutta sitä kyllä tosiaan riitti ihan kiitettävällä volyymilla. Yhtään omiani lisäämättä yhtenä yönä vaihdoin paitaa kunnioitettavat seitsemän kertaa. Tunnin välein heräsin hiestä läpimärkänä, joten ei auttanut muuta kuin kaivaa aina uusi palttoo kaapista. Luonnollisesti lakanat kostuivat siinä samalla, mutta niitä en jaksanut yön tunteina enää vaihtaa. Kyllä pyöri pesukone ahkerasti sairastelun jälkeen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Todennäköisesti kyllä. Ehkä puolitoista kuukautta sitten olin vajaan viikon jatkuvassa 38 asteen kuumeessa (peruslämpö 36,5), joka nousi entisestään aina iltaa kohden. Lihaksia ja niveliä särki, ja päänsärky oli miehekkäämpää laatua. Tärisin kuin horkassa ja päässä heitti tavallistakin enemmän. Appelsiinia kuoriessani olin äärimmäisen kiitollinen joltain joskus saadusta vihreästä, muovisesta etananmallisesta appelsiininkuorijasta, sen terävämpien esineiden kanssa olisi voinut tulla rumaa jälkeä.

Lääkäriin en ole tähän mennessä minkään lenssun takia mennyt, enkä mene jatkossakaan, jollei työnantaja pakota. Osaan ihan itsekin juoda viskiä, rommitoteja, Finrexiniä ja kuumaa mehua, sekä napsia päälle erinäköisiä vitamiinipillereitä ja äärimmäisessä hätätilassa myös ibuprofeenia.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Voisin kuitekin lyödä vetoa ettei tämänkään syksyn lentsut onnistu nostamaan kuumetta yli 38 oli mistä elukasta vaan kotoisin. Yli 39 kuume olis jo huikaiseva uusi henk.kohtainen ennätys.

Tässä on tosiaan pieni epäilys, että sivuunkirjoittaneella on H1N1-prosessi menossa. Tavallisesta syysflunssasta tämä ei itselläni toistaiseksi eroa kuin lihaskipujen vuoksi. Viime yönä oli vaikea nukahtaa, kun joka asennossa nipisteli eri puolilta.

Hirmumyrskyn tapaan kuumetta ei ole nytkään, kuten ei itsellänikään yleensä muutenkaan ole. Peruslämpö 36.3-36.5 astetta. Kuumetta ollut viimeksi useampi vuosi takaperin. Huono puoli kuumeettomuudessa on se, että tavallisen flunssankin yhteydessä yleisestä voimattomuudesta saa sitten kärsiä muutama viikko pitempään..

No nyt kolottaa mahtavia hauiksiani..

Edit: Mittari näyttää sitten alilämpöä 35,7. Olen mä sitten ainutlaatuinen..mahdanko olla ihminen laisinkaan ;)
 
Viimeksi muokattu:

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole varma. Noin kuukausi sitten alkoi kurkkukivulla. Sen jälkeen nousi kuume. Tuntui välillä, että on kovakin kuume, mutta mitattaessa kuume oli 37,6 maksimissaan. Muita oireita oli kova päänsärky ja lihaskivut. Ainut mikä ehkä sulkee pois sen, että minulla olisi ollut tämä tauti on alle 38 asteen kuume. Toisaalta pystyy tunnistamaan suhteellisen hyvin, jos kuumetta on yli 38 ja siltä se tuntui, mutta mittaushetkillä kuume oli alhaisempi. Voi olla, että Burana vaikutti sen verran, että kuume oli alhaisempi tai sitten ei.

Oireita kesti noin viikon.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
En ole varma. Noin kuukausi sitten alkoi kurkkukivulla. Sen jälkeen nousi kuume. Tuntui välillä, että on kovakin kuume, mutta mitattaessa kuume oli 37,6 maksimissaan. Muita oireita oli kova päänsärky ja lihaskivut. Ainut mikä ehkä sulkee pois sen, että minulla olisi ollut tämä tauti on alle 38 asteen kuume.
Ilmeisesti nasuköhän voi sairastaa ilman kuumettakin, kertoo MTV3.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Tämän hetken tilanne Jatkoajassa:

Vastanneista diagnosoituja possunuha tapauksia 0. Vastaavasti 19 luulee sairastaneensa taudin. Voidaanko jo puhua luulotaudista?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Voidaanko jo puhua luulotaudista?

Toisaalta saadaanko edes kaikkien tautiepäilyjen kohdalla tietää mikä on oikea diagnoosi? Tällä suunnalla Suomea ymmärtääkseni vain selkeimmissä tapauksissa (sairaalahoito tms.) sekä riskiryhmien kohdalla ryhdytään tutkimaan tarkemmin sitä mistä taudista on kyse. Muiden kohdalla lääkitään ns. oireiden mukaan ja jos oireet viittaavat sikainfluenssaan niin lääkitys on sen mukainen.

vlad.
 

stigers

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Suomi
Voidaanko jo puhua luulotaudista?
Minulla on päällä tällä hetkellä melkein kaikki samat oireet kuin täällä kirjoittaneilla. Maha ei kumminkaan ole ollut sekaisin. Pää kylläkin.

Aikaisempina vuosina on aina ilmojen kylmetessä ollut juuri samat oireet.
Eli aika monella on ollut varmaan ihan normi syysflunssa.

Eli itsestäni sanon että ei ole diagnosoitu, enkä luule sairastaneeni possunuhaa.

En kuiteskaan vähättele tätä influensaa, jos joku vetää kirjoituksestani kärsäänsä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Aikaisempina vuosina on aina ilmojen kylmetessä ollut juuri samat oireet.
Eli aika monella on ollut varmaan ihan normi syysflunssa.

Omalta osaltani sanottakoon, että normi syysflunssasta tuo erosi kestonsa ja selkeästi voimakkaampien oireidensa vuoksi; mun syyslenssujen kuume kun kestää yleensä 2-3 päivää, ei päänsärkyä, lihaskipuja ym. Lisäksi eräs ystävä sai samat oireet muutamaa päivää myöhemmin ja possulenssudiagnoosin ehkä viikkoa sen jälkeen, kun olin kuumeessa ottanut lähikontaktia (eikä nyt mitään epäilyttäviä ajatuksia, pervot!).
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
En käynyt lääkärissä hakemassa vahvistusta asialle, mutta itselleni epätavallisen pitkä (nyt meneillään 4. päivä kuumetta, jatkunee iltaan saakka jolloin alkaa 5. päivä, mutta on nyt jo laantumaan päin) influenssatyyppinen tauti tässä on juuri päättymäisillään. Kaikkia oireita ei ole ollut ja yllättävän helppo, joskin energian täysin vienyt kokemus. Kuume on ollut suht korkea (38,8, mahdollisesti ylikin kovimmillaan) mutta lihaskivut jäivät varsin vähäisiksi ja päänsärky on ollut ajoittaista kun on muistanut juoda hyvin. Kurkku on ollut hyvin kipeä ja ruoka ei ole maittanut ensinkään, vaikka nälkä on välillä kaivellut. Uni sen sijaan on maistunut. Ripulia ja mahakipua ei ole ollut, kuten ei myöskään vuotavaa nenää.

Yksi lisää kategoriaan "kotona luulosairastanut".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös