Mitä fanituotteita omistat?

  • 10 537
  • 76
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En löytänyt tällaista ketjua ns. yleisellä tasolla, eli kaikki seurat ja kaikki liigat käsittäen. Eri joukkueiden osioissa näitä kyllä oli. Elikä oli suosikkijoukkueesi sitten NHL-, Elitserien-, SM-liigaseura tai minkä tahansa liigan seura, niin kysymys kuuluu, mitä faniroinaa on nurkkiin kertynyt?

Itse en omista muuta kuin pelipaidan, joka on ollut viimeksi päällä kaudella 2003-2004 (piti oikein testata, että mahtuuko vielä päälle - mahtui) sekä joukkueen logolla varustetun kiekon. Niin ja tietenkin löytyy se pakollinen tarra auton takaikkunasta. Säälittävää, en taida olla mikään fanaatikko. Mutta kerro ihmeessä, mitä fanituotteita itse omistat. Sana on vapaa.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
En löytänyt tällaista ketjua ns. yleisellä tasolla, eli kaikki seurat ja kaikki liigat käsittäen. Eri joukkueiden osioissa näitä kyllä oli. Elikä oli suosikkijoukkueesi sitten NHL-, Elitserien-, SM-liigaseura tai minkä tahansa liigan seura, niin kysymys kuuluu, mitä faniroinaa on nurkkiin kertynyt?

Itse en omista muuta kuin pelipaidan, joka on ollut viimeksi päällä kaudella 2003-2004 (piti oikein testata, että mahtuuko vielä päälle - mahtui) sekä joukkueen logolla varustetun kiekon. Niin ja tietenkin löytyy se pakollinen tarra auton takaikkunasta. Säälittävää, en taida olla mikään fanaatikko. Mutta kerro ihmeessä, mitä fanituotteita itse omistat. Sana on vapaa.

HIFK-paita (Kille), t-paita, huppari ja Sakke Lindforsin signattu maila jostain '90-luvulta.

Eli pohjoisen mittakaavan ja kärpä-fanipohjan huomioon ottaen aika hyvin. Täällä meitä kuitenkaan liikaa ole. En tosin uskalla edes mainita itseäni oikeiden HIFK-fanien yhteydessä, mutta mitään muuta jengiä en tunne omakseni.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kai Nurmisen aito kotipaita Kärppäfinaaleista kaudelta 2003-2004 nimmarilla. Lisäksi muuta fanikrääsää...kausikirjoja nimmareilla, tarroja, viirejä, paitoja, muki jne...
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Hyvä ketjun avaus, olen itsekkin etsinyt tämmöistä ketjua ja vähän odotellut, että joku tämmöisen avaa.

Mutta asiaan:

JYPin pelipaitoja löytyy minulta neljä. Jarkko Immosen ja Pekka Tuokkolan aidot, ja Immosen ja Filppulan jälkeenpäin teetetyt nimet taakke. Lippuja jota tuli muutama vuosi takaperin käytettyä löytyy 2, huivi ja pipo. Samasta taloudesta löytyy siskonpojalta omalla nimellä varustettu JYPin pelipaita ja pieni lippu. Frölundan paita löytyy Fabriciuksen nimellä. Ja nyt tulee sitten jäätävä paljastus loppuun. Pitkäaikainen kaveri joutui muuttamaan (en rupea tässä selittelemään sitä minne ja minkä takia), mutta hänen perintönä löytyy Jokereiden pelipaita 31# Sulander.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kerhon koristemailan joka on valitettavasti mennyt rikki jo vuosien saatossa, kun tuli pikkuisena veljen kanssa pelattua sillä sisälätkää (ai että se oli hauskaa aikaa...). Kerhon kaulaliina, mikä on täynnä mestaruusyöltä kerättyjä nimikirjoituksia. Pari tavallista koulureppua, en ole koskaan pitänyt niitä koulussa. Kerhon t-paita ja mestaruus t-paita. Kerhon pari kahvikuppia. Kerhon pari pyyhettä. Lisään jos tulee jotain mieleen. Pelipaita on tilauksessa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hmm. IFK:n petopaita vuosimallia 98-99, Lindforsin punainen tähtipaita, 2xpieni fanilippu, sukkia, pinssejä, lakkeja, kultainen IFK-vaakunakiekko, pienoispelipaita perinteisellä IFK-mallilla ja tietenkin "keep your head up"-Jere#10 t-paita ;).
Seuraava ostos tulee olemaan HIFK:n tämän kauden pelipaita, joka on ehdoton must-hankinta jokaiselle fanille.
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan sitä sälää kertynyt. HIFK-takki 70-luvulta kokoa jotain 150 cm, tää on mun aarre.
T-paitoja, hiirimatto, kännykoruja ja avaimenperiä. Magneetteja, pinssejä ja kai joku lippiskin.

Hattuhyllyllä köllöttelee kärppä-lippis vuodelta 2005, hävisin vedon ja lupasin pitää ko lippistä koko vuoden, en pitänyt.

Helmi
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
20 Jokerien fanipelipaitaa, 3 Phillyn fanipelipaitaa ja 1 Titaanien Gameworn(!) :) Lippiksiä, pyyhkeitä, t-paitoja yms. on myös jonkin verran. Plus miljuunat julisteet joita nuorempana tuli keräiltyä.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
IFK:n pelipaita ja paljon St Pauli rekvisiittaa. No joo, onhan siellä DIF-paita omalla nimellä ja taitaa olla vielä HSV:n vastaavakin jossain kellarin perukoilla.

Edit: Ai niin, se Saarisen fanipaita, jossa vielä liki yltiölegendaarinen mainos KOFF 1.
 

d2uce

Jäsen
Kauheasti en varsinaista fanikrääsää ole haalinut, mutta kesällä tuli hommattua talveksi Elfsborg pipo ja kaulahuivi sekä korttikotelo, joka meni tosin heti käyttöön.

Frendien pitäisi tuoda jotain Barcan krääsää tuliaisiksi, kun vaihdosta palaavat.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässien tavaraa kaikki: Iso fanilippu, lippiksiä 2, pipoja 3, takkeja 2 (kumpikaan ei enää mahdu päälle), t-paitoja 2, kaulaliina, kollegepaita, pullonavaaja, pelikortit, postikortti Jokke Heinäsen ja Teppo Kivelän nimmareilla (kortissa joukkuekuva 1994-95), julisteita joissa Kari Takon ja Arto Heiskasen nimmarit, CD-levyt Patasydän ja Mustaa pataa sekä kasetille äänitetyt biisit Ässät going to win ja Hyvä Ässät, kirjat Pitkä Laukaus, Patajätkät ja Vellu Ketola - Ässien Ässä, paljon otteluvideoita ja lehtileikkeitä 80-luvulta lähtien, minipaita v.1993 (siis sellainen auton ikkunaan kiinnitettävä), jotain tarroja ja muuta roinaa mitä en muista...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En ole kovin materialistista fanityyppiä. Itse asiassa olen melkeinpä yrittänyt vältellä minkään krääsän hankkimista. Joskus pikkupentuna oli jotain joo. Siihen aikaan nuo fanituotemarkkinat olivan tietysti vähän toisenlaiset.

Jostakin paikan päällä näkemistäni nhl-peleistä tms. olen napannut yleensä myymälästä mukaan jotain pientä, nekin lähinnä eteenpäin annettaviksi.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kerää fanikamaa, mutta HIFK:n logolla varustetut sukat löytyy. Jokus aikoinaan oli tähtilippu, minipelipaita auton ikkunassa ja Krykovin nimellä oleva (KOFF1) pelipaitakin.
 
Bayer Munchenin pelipaita lötyy Podolskin nimellä, Aki Bergin TPS paita vuodelta 1998 ja Teemu Selänteen maila on autotallissa (Joonas Vihkon maila on siellä kanssa).
 

Anttiii

Jäsen
Hmm..

2x Huuhkajien pelipaitaa (Hyypiä,Litmanen) Litmasen paita vielä pelaajien nimmareilla. Jokereiden,Ässien ja SaPKon pelipaidat nimmareilla. ManU:n ja Englannin maajoukkueen paidat.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Tapparan 2 pelipaitaa toinen kaudelta 02-03 Tarvaisen painatuksella ja toinen olisikohan ollut vuoden 06 ja ilman nimeä. 3 paria Tappara sukkia. Dallas ja Tappara lippikset. Tappara pipo ja kaulahuivi sekä Tapparan lippu.
 

Jindebyne

Jäsen
Jääkiekon puolelta löytyy HIFK:n fanipaita sekä kaulahuivi.

Jalkapallossa sen sijaan olen pyrkinyt aina kun lähden ulkoimaille, niin ostan paikallisen seuran fanipaidan. As Roma sekä AIK -rekvisiitaa löytyykin sittn hieman enemmän.
 

scholl

Jäsen
Mistä niitä kaikkia voi muistaa.
Bayern Münchenin pelipaidat Schollin (koti) ja Matthäuksen (vieras) nimillä.
Samoin housut ja sukat. DFB:n paita ja sukat.
Juventuksen, FC Bayernin, FC Bayern-Man CL-finaali kaulaliinat.
FC Bayern Rekordmeister olutlaseja, FC Bayern Erdinger Weissbierlaseja. FC Bayernin perässä vedettävä iso laukku. Florida Panthers, FC Bayern (2kpl) maskotit, Atlanta Thrashers zamboni, Miami Dolphins ja Chicago Bulls pallot. Chicago Bulls, HIFK, New York Yankees (2kpl), St Louis Cardinals, Florida Marlins jne. lippikset, HJK, HIFK, FC Barcelona liput, FC Barcelona viiri, Cubs, Braves, Yankees pallot, Thrashers, Black Hawks kiekot, FC Torino collegepaita, NY Yankees toppatakki, HIFK, FC Juventus, Chicago White Sox pelipaidat. 49ers replicapaita, Atlanta Hawks lämmittelypaita, Banesto, Gerolsteiner, AG2R ja Kelme pyöräilyasut ja sen lisäksi kymmeniä eri seurojen t-paitoja. Voi olla, että muistin vain osan, mutta oikeasti pirun vaikeata muistella. Kaikenmaailman pikkusälää kuten avaimenperiä ja pullonavaajia ja ties mitä on ihan sikana.

Teini-ikäisenä mulla oli tavoitteena ostaa kaikkien MLB, NBA, NHL ja NFL joukkueiden kankaiset viirit. Pukevan alakerran Team Place oli se, mistä niitä hankin. Jäi kyllä kokoelma vähän vajaaksi kun aikuistuin. Suurin ongelma oli se, että keräsivät ihan sairaasti pölyä.

edit. IFK:n minipelipaita itselläni on auton takakontissa. Se ei ole koskaan pysynyt ikkunassa kiinni

edit2. sitten on lisäksi hatuissa ainakin USA:n olympiajoukkueen baskeri vai mikä lienee, Packers Hall of Famen kaupasta ostettu valtava Cheesehat, Säbener Strasselta ostettu FC Bayern Oktoberfest hattu jne. Tekniikkapalloja pyörii täällä jaloissa ainakin FC Barcelonan ja FC Bayern (voi olla muitakin). Scuderia Ferraria on joitain kehystettyjä valokuvia, pienoismalleja, Dekra lippistä, Ferrari kenkiä ja muita vaatteita, pienoiskypäräsäästöpossu jne. CD-levyjä on ainakin FC Bayernilta ja FC Barcelonalta.
Jos kämppää oikein kävelee ympäri niin kaikkea löytyy. Tuotteita on varmasti ihan hirvittäviä määriä, jos oikein ajatuksella miettii.
 
Viimeksi muokattu:

TML

Jäsen
Leafsin pipo, kypärämallinen pipo, kansitakki, huppari, crocksit.. Ne ainakin vaatteista. Sitten muuta "fanikamaa" löytyy jonkin verran.
 

Brode#13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa,Kaputt HEC ja puhtaasti taklaavat..
Omistamani 'fanituotteet..'

Tarkoituksenani on ostaa kotijoukkueen logolla oleva kiekko sieltä missä pelin pääsen katsomaan,SaiPan,Jokereiden ja HPK:n kiekot puuttuvat koska en muistanut ostaa niitä.. Kärppien,Ässien,Lukon yms. suunnalla olevat porukat voi unohtaa,tuskin tulee ikinä mentyä noihin kaupunkeihin muutenkaan:(

Mutta muuta tavaraa,tosin vähänlaisesti,löytyy kotoa: HIFK:n pelipaita+t-paitoja+laidan yli lentänyt kiekko,Tapparan pullonavaaja+kiekko,KalPan pipo ja kaulaliina+kiekko ja Jypin kiekko.Löytyy myös parin vuoden takainen Pelicansin harjoituspaita kun tuttu kuului vielä Pelsujen rinkiin..Jukka Hentusen nimmarilla varustettu Suomen pelipaita olisi kova saada!
 

Sabres #81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, HIFK, Sabres & AC Milan
Onhan sitä tavaraa jonkin verran kertynyt. Jan Hrdinan game worn HIFK-pelipaita, Ville Peltosen game worn HIFK-pelipaita kaudelta 94-95, Teemu Laakson game worn HIFK-pelipaita ja sitten on HIFK-lippu ja pari t-paitaa ja huppari. On tullut saatua myös jostain jotain HIFK tarroja ja heijastin ja jotain muuta pientä. Ja tietenkin Marek Zidlickyn Predators game worn kaudelta 05-06. Marekin HIFK game worn on vielä hakusessa, toivottavasti tulee pian vastaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aika vähän... HIFKiltä muutama paita, yksi tyhjä ja yksi täysi viinipullo... Devilsiltä paita ja jotain pientä.

Ai niin, onhan mulla maila jossa on Matti Hagmanin joskus 1981 tai sinne päin kirjoittama nimmari, ihan itse pyydetty. Siitä olen hieman ylpeä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös