Powerplay Manager - Online managerointia

  • 8 095
  • 24

retski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Canadiens, Kalpa
Online manageroinnista kiinnostuneille tiedoksi! Viime sunnuntaina avautui virallisesti Powerplay Manger -sivusto, jonne ollaan rakentamassa monia lajeja kattavaa managerointipeliä. Ensimmäisenä vuorossa luonnollisestikkin Jääkiekko. Muita lajeja (Jalkapallo, Formula, Tennis ym.) laitetaan pelattavaan kuntoon yleisön kiinostuksen mukaan.
Pelin taustalla häärii mies joka on ollut osallisena myöskin todella kuuluisan Hockey Arena -pelin värkkäämisestä. Itse pelin pitäisi pelattavassa kuosissa tuossa kesä-heinäkuun aikana, mutta jo nyt rekisteröinti on mahdollista.
Vilkaskaa toki enempi: www.powerplaymanager.com
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Mielenkiintoinen. Itse innostuin tänä vuonna Hattrickistä, vaikka rekisteröidyin jo viime vuonna. Haaveilin jotakin yhtä hienoa jääkiekosta. Kunpa tästä tulisi menestys. :)
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Tuli rekisteröidyttyä, saa nyt sitten nähdä miten hyvin käynnistyy. Tällä hetkellä itsellä manageroinneista käynnissä hockeyarena ja xperteleven. Kyllä siihen kolmas mahtuisi komiasti joukkoon.
 

retski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Canadiens, Kalpa
Semmosta ko. pelin tiimoilta vielä, että 2000 managerin raja on jo rikottu. Suomesta tarvittaisiin hieman lisää pelureita niin saataisiin kunnon poppoo pystyyn. Tällähetkellä näyttäisi olevan vaan n. 40 manageria tältä suomenniemeltä mukana.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Joku voisi hoitaa koripallosta vastaavan pelin. Luulisi innokkaita managereita löytyvän ympäri pallon.
 

alapesa

Jäsen
Joku voisi hoitaa koripallosta vastaavan pelin. Luulisi innokkaita managereita löytyvän ympäri pallon.

Koripallosta on olemassa www.charazay.com jossa on jonkinverran pelaajia ja suomessakin jo useampi sarjataso. Itse pelin kehitys on vielä kesken mutta pikkuhiljaa alkaa tuokin viritys toimia paremmin. Itse olen ollut mukana jo jokusen kauden ja mestaruuskin on kerran napattu... ;)
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Pre-Beta versio avattu

Nyt siis on avattu kauan odotettu lätkän pre beta versio mikä tarkoittaa käytännössä sitä että päivittäin pääsee 20-50 uutta manageria mukaan. Eli nyt siis kaikki lätkämanagerista kiinnostuneet reggaamaan odotuslistalle.
Myöhemmin pre Beta versio kehittyy Beta-versioksi joka on avoinna kaikille managereille.

Petyin aikoinaan hockeyarena-manageriin joten odotukset powerplaymanageriin on korkealla, toivotaan että kaikki onnistuu ja saamme toimivan ja mielenkiintoisen manageri pelin jota tahkota apinan raivolla.

Alla vielä copy/paste hehkutus pelisivuilta. (http://www.powerplaymanager.com)

Kovia iskuja, salamannopeita luistelijoita, pelaajia tuhoisalla vaistolla ja vaikuttavia torjuntoja. Nämä tekevät tästä maailman nopeimmasta joukkuelajista yhden maailman suosituimmista. Tämä on urheilulaji, jossa voit saada kylmän väreitä muustakin kuin kaukalon kylmyydestä. Me tuomme ne sinulle uuden onlinemanagerpelin muodossa. Joukkueesi managerina voit vaikuttaa lähes kaikkeen, mikä tekee jääkiekosta jääkiekon. Ole päävalmentajan, ekonomin tai scoutin roolissa. Tarjoamme sinulle myös mahdollisuutta olla katsoja ja pelien live-seurannan ansiosta voit seurata oman joukkueesi pelejä. Jos haluat koittaa, millaista jääkiekkojoukkueen managerointi on, päättää keitä pelaajia hankit parantaaksesi kokoonpanoasi tulevaan kauteen tai muokata ketjuja ja taktiikoita otteluihin, älä epäröi liittyä jääkiekkoon.

Lajin nykytilanne:
Laji on kehitysvaiheessa juuri nyt, beta-version julkaisu on suunniteltu tapahtuvan parin seuraavan kuukauden aikana.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
PRE-FINAL

http://www.powerplaymanager.com/

Tällä viikolla on ensimmäiset viralliset kokoversion runkosarjapelit pelattu PowerPlay Managerissa. Nyt siis kannattaa hankkia joukkue mahd. pian niin pääsee pelin käynnistysvaiheessa mukaan ja saa hyvän lähdön muihin nähden. Peli kuitenkin saa joka pvä noin 50 uutta manageria. Tällä hetkellä jääkiekkojoukkueita on yhteensä 32 680 ja kovan suosion myötä tahti varmasti kiihtyy.

Suomalaisia tilastoja:
Managerien määrä 3 816
Jääkiekkojoukkueet 1 226

Itse aloitan IV-divarista jossa vielä suurin osa joukkueista on botteja mutta esim. kaverini aloittaa III-divarista jossa ei ole yhtäkään bottia. Tuosta voi siis päätellä että hyvin korkeelta pääsee tässä alussa mukaan, jos/kun suosio kasvaa niin divareja tulee helposti olemaan X-divaariin saakka.

Lyhyesti PPM:
Pelissä pelataan 2-3 matsia per viikko, aika menee reali-ajassa. Välipäiville voi valita yst. matseja. Kokoonpanojen muokkaus yli- ja alivoimineen on sinun vastuullasi, taktiikat mukaanlukien. Sopimukset pelaajille sekä hlökunnalle. Areenaa ehostetaan laajentamalla yleisökapasiteettia tai sit lisähöysteillä mm. nakkikioskeilla, fanikojuilla ym. mitä kaikkea lätkähalleissa nyt yleensä on. Talouden salliviin rajoihin tietty, ettei konkurssi häämötä heti ekan kauden jälkeen. Runkosarjan jälk on luonnollisesti pudotuspelit ja sen jälkeen mahdolliset karsintapelit joko alempaan/ylempään divariin. Itse ainakin innostuin tästä jo beta-versiona. Saapa nähdä millaisen suosion tämä saa vai saako laisinkaan, se jää nähtäväksi.
 

ardou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1988
Aikoinaan pelasin paljon juuri tuota Hockey Arena-manageria, kunnes jostain syystä kyllästyin. Ylläolevasta viestistä sitten innostuneena tutustuin tähän ja päätin rekisteröityä.

IV-divarista lähtee myös minun uusi manageriurani nousuun. Ensimmäinen peli oli mennyt botti-joukkueella, ja takkiin tuli 5-4. Nyt ehdin juuri ennen toista peliä muokkaamaan ketjuja jne. ja voittohan sieltä sitten tuli lukemin 6-1.
Vaikken tuohon nyt täysin vielä ehtinyt paneutua, niin kyllä vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Suosittelen!
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Tilannekatsaus Rötkö Blades

Powerplay managerin toinen kausi alkaa olemaan 8 ottelua vaille valmis runkosarjan suhteen. Rötkö Bladesin sijoitus on tällä hetkellä 4. ja ero kärkeen on 6 pistettä, en jaksa uskoa että sijoitus tuosta muuttuu suuntaan tai toiseen ja kotietuun olen tyytyväinen. (runkosarja: http://hockey.powerplaymanager.com/fi/liiga.html?data=b-fin-iv-46 )

1. kausi meni siten että Rötkö Blades olii runkosarjan kakkonen mutta pleijareissa ei potku riittänyt vaan hävisin semi-finaalit ja sitä kautta voitimme pronssia sit kuitenkin. Nyt ollaan säästelty ykkösmiehistöä "helpoissa" runkosarjapeleissä ja pleijareissa pitäs riittää virtaa enempi kuin viime kaudella. Pelaajamateriaali on lähestulkoon sama kuin viime kaudella, paitsi yksi huippupakki vaihtoi seuraa kun sain niin hyvän tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä.

Paperilla joukkueeni näyttää selkeästi kovemmalta kuin sarjani muut joukkueet, sen puoleen usko kultamitaliin on kova. Oheistilat ovat myöskin paljon muita edellä, esim. minulla on 8-levelin harjoitustilat rakenteilla kuin muilla on jossain max 5 kieppeillä. Areenaan mahtuu tällä hetkellä 1100 katsojaa ja se tulee olemaan loppuunmyyty pleijareissa, nytkin sarjapeleissä kärkitiimejä vastaan olevissa peleissä on lähes täyteen buukattu halli. Kohta sinnekin valmistuu lehdistölle tilat ja sitä kautta pelaajat saavat uutta buustia.


Itse olen ostanut propaketin kaksi kertaa, se maksaa 11€/3kk ja sen myötä näkee enempi tilastoja ja mm. ketjujen ja taktiikoiden suhteen on helpompaa kuin voi tallentaa useita erilaisia kokoonpanoja ja taktiikoita. Mutta varsinaisesti mitään etua ei tuosta paketista ole, vain hifistelyä jos suoraan sanotaan. :P

Onko jatkisessa montaakaan ketkä pelaa tätä loistavaa manageripeliä?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Uppia

Edellisen postauksen innoittamana: PPM Manageri urani tähän saakka.

Sain joukkueeni toisen virallisen kauden päätteeksi. Ensimmäisenä mielessä oli tietenkin vanhana HT-veteraanina joukkueelle selkeän ykköstähden hankinta. Joukkueestä ei löytynyt yhtään tähtimateriaalia, joten pelaajakaupoille piti ryhtyä. Vaikka pelin toiminnasta ei ollut pienintäkään aavistusta, lähdin Hockey Arena ja Hattrick kokemuksella ostamaan ulkkari hyökkääjää. Sellainen löytyi, nimittäin Adam "herra X" Riha. Riha oli hankintana siinä mielessä erikoinen että pystyy yhä pelaamaan ykkösketjussa pisteiden valossa tuottavasti (johtaa sisäistä pörssiä jaetusti). Rahaa peli jakaa viikoittain miljoona euroa (riippuen menestyksestäsi) ja siten aina tuli pelaajakaupoilta hankittua uutta kalustoa. Kauden 3 päätteeksi joukkueessa olikin jäljellä vain ketjullinen alkuperäisiä pelaajia, sekä kokoonpanon ulkopuolisia varamiehiä.

Kausi 3 sujuikin odotetusti, 9. sija ja muutaman pisteen päässä pudotuspelipaikasta, mikä ei kyllä ottanut ollenkaan päähän, olihan se ensimmäinen kauteni. Kauden aikana aloitin hieman päivittämään joukkueen oheistiloja (junnujoukkueet, lepotilat, harkkatilat yms.), jotka alkoivatkin kauden päätteeksi näyttää ihan kelvollisilta sekä hankin kaksi latvialaispelaajaa (sentteri ja laituri, KO:t 200+ ja 220+), jotka olivat tärkeitä loppukauden pudotuspeliviiva-kirissä. Seuraavaan kauteen lähdettiin roppa kaupalla enemmän kokemusta sekä tavoitteita.

Kauden vaihteessa joukkueeseen hankittiin 3 puolustajaa, kaksi venäläistä (KO 210+, 190+, joista jälkimmäisella on aivan huikea pistesaldo aiemmasta joukkueestaan) sekä liettualainen hyökkäävä puolustaja(KO 170+). Vielä kauden alkuun hankittiin kolmas latvialainen (laituri KO 200+), yksi espanjalainen(laituri, KO 200+) ja yksi kanadalainen(laituri/sentteri, KO 250+). Näistä tuoreimmista pelaajahankinnoista koostui kaksi ensimmäistä ketjua. Kuitenkaan pariin ekaan viikkoon en ollut tyytyväinen ykkösketjun peliin joten rukkasin ketjuja uuteen uskoon. Nostin kaikkien aikojen ensimmäisen pelaajahankintani kakkosketjun sentterin paikalta laitaan, jätin alkuperäisen latvialaishankinnan sentteriksi ja kanadalainen oikeaksi laituriksi. Ketjusta löytyy kokemusta, lahjakkuutta sekä taitoa. Kakkosketjuksi muodostuikin niin että juniorijoukkueesta viime kauden päätteksi noussut suomalainen nousi sentterin paikalle sekä ykkösketjusta putosi epsanjalainen sekä latvialainen laituri.

Kuten näkyy ulkomaalaisten pelaajien hankkiminen kotimaisten tilalle on nopeaa, halpaa ja helppoa. Siksi olenkin kauden 3 aikana pyrkinyt kehittää junnujoukkuetta mahdollisimman paljon. Joukkueeni löytyy sarjan IV.xxx sijalta 4. , mihin olen enemmän kuin tyytyväinen. Edellinen matsi päättyi minulle 23-1, mikä kertoo tulokasjoukkueen ja jo puolitoista kautta pelanneen joukkueen eroista. Tavoite on tällä kaudella pitää pudotuspelipaikka ja vakiinnuttaa korkea sijoitus sarjassa.
 

V. Filppula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, KPV
Täällähän törmää tuttuihin.. Vai mitä Rötkö? :D Ht Speedy on varmaan tuttu joukkue? :D Ite oon kyllä tyytyväinen tähän peliin. Aloittelin juuri jalkapallonkin. Mukavaa vaihtelua hockey arenan jälkeen. Ja sopivasti nopeatempoisempi ku hattrick.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Täällähän törmää tuttuihin.. Vai mitä Rötkö? :D Ht Speedy on varmaan tuttu joukkue? :D Ite oon kyllä tyytyväinen tähän peliin. Aloittelin juuri jalkapallonkin. Mukavaa vaihtelua hockey arenan jälkeen. Ja sopivasti nopeatempoisempi ku hattrick.

No perskeles, onhan tuo HT Speedy tuttu jengi. :)
Itte alotin kans ton futiksen mutta en usko että jaksan sitä nyt ainakaan beta-vaiheessa kovinkaan tosissaan mättää. Jännäksi menee kyllä tämä kausi, siellä on kärjessä Keitele ja Doom kovassa iskussa mutta usko omaan nousuun on silti kova kunnes toisin todistetaan. Tänään loppui cup, viime kaudella menin kierroksen pidemmälle.

Mites siellä sun leirissä on kauden tavoitteet ja muut suunnitelmat?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

V. Filppula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, KPV
No vähän ehkä yllätti kuin kovia joukkueita.. Ja sit se et miks kaikki kovemmat pelaa matalalla intensiteetillä? Onko siitä joku sopimus tehty vai? Ei kai se auta ku reenata poikia lisää. Pitäis kehittää reenaustiloja taas. Millä suhteella reenaat esim pakkien taitoja? Vastaa vaikka yv:vä jos ei muuten..
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Pelaakos tätä kukaan täältä enää? Ite pelailen Pasikiaiset-joukkueella IV.5 sarjasijoitus 2.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Lätkäjoukkue heivattiin inaktiivisuuden takia jorpakkoon, mutta futispuolella on nyt tullut pelailtua ensimmäinen kausi pääsarjassa. Ja sarjapaikka onnistuttiin säilyttämään sijoittumalla tasaiseen keskikastiin.
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Meikäläinen pelaa sekä hokin että futiksen puolella, mutta mitenkäs noi stadionin laajennukset menee? Sitä ei pysty kesken kauden laajentamaan, mutta olisiko sitä pystynyt laajentamaan ennen kauden alkua kun oli se tauko? Yritin kyllä silloinkin, mutta kaikki kohdat oli harmaana, enkä pystynyt sitä laajentamaan. Mikä vikana?
 

J-De

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Anaheim Ducks
Meikäläinen pelaa sekä hokin että futiksen puolella, mutta mitenkäs noi stadionin laajennukset menee? Sitä ei pysty kesken kauden laajentamaan, mutta olisiko sitä pystynyt laajentamaan ennen kauden alkua kun oli se tauko? Yritin kyllä silloinkin, mutta kaikki kohdat oli harmaana, enkä pystynyt sitä laajentamaan. Mikä vikana?

Sun pitää ensin purkaa entinen aitio pois ja sitten rakentaa uusi tilalle. Tämän pystyt tekemään milloin vain, ei vain tauolla.

Itse pelaillut kolmossarjassa jo useamman vuoden, vain ensimmäinen vuosi meni nelosessa, sittemmin kolmosessa yleensä mitalipeleissä.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Nyt kuulkaa kaikki pelaamaan tätä todella hyvää managerointipeliä, olisi mielenkiintoista saada tännekin jotain keskustelua.

Tästä linkistä voi pelata:

Powerplaymanager.com

Tämä on sellainen linkki, joka minulle hiukan hyötyä krediittien muodossa. Jos ette niitä minulle halua antaa, niin tästäkin voi mennä suoraan:

http://www.powerplaymanager.com

Peli on siis täysin ilmainen, mutta siinä on myös pro-paketti mahdollisuus, jolla saa joukkueelleen mm. omat logot, pelipaidat, tarkempia tilastoja ynnä muuta kivaa.

Kannattaa tutustua.
 

KallesS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Real Madrid
Löytyykös täältä ketään pelaajia? Itse olen tahkonut alusta saakka ja vieläkin peli maistuu.
 

J-De

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Anaheim Ducks
Löytyykös täältä ketään pelaajia? Itse olen tahkonut alusta saakka ja vieläkin peli maistuu.


Betasta lähtien on tätä tullu hakattua. Tälle kaudelle nousinkin 1. sarjaan kiekon puolella, saapa nähä miten kylmää kyytiä lopulta siellä tulee. Jalkapalloonkin on joukkue tullut tehtyä mutta sitä ei ihan yhtä innolla jaksa huolehtia :)
 

Cliffer666

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Jokerit, Järvenpään Haukat
Löytyihän tällekin oma ketjunsa täältä... Ei kauhean aktiivista meininkiä ole ollut täällä, edellinen postaus kuuden vuoden takaa. Aikakin nostaa ylös.

Aika perus managerointipelihän tämä on. Hyvinä vertailukohtina Hattrick, Hockey Arena ja ManagerZone, tämä tosin ainakin näin Suomessa ei ainakaan ole suosiossaan edellä mainittujen tasolla... Mikä sinänsä kyllä ikävä asia, koska varsin mainio ja mielenkiintoinen peli on kyseessä. Lajeina jääkiekko, jalkapallo, koripallo ja käsipallo, joihin kuhunkin voi tehdä oman joukkueensa. Itsellä toistaiseksi vain lätkässä ja futiksessa. Reilu vuosi sitten tämä peli tuli löydettyä ja suht innostuneesti tätä on tullut siitä lähtien pelailtua. Ikävän vähän on nykyisin suomalaisia managereja, joka näkyy mm. siten että, esim. jääkiekossa on vain kolme kansallista sarjatasoa. Toisaalta tämä nyt ehkä voisi olla yksi houkutusporkkana uusille kokeilijoille, kun heti kättelyssä pääsee aloittamaan rookiena III-divarista. Ei ole kovin vaikeaa tai aikaa vievää siis päästä jo jonkinasteisen menestyksen makuun, itsekin nousin parin opettelukauden jälkeen suoraan II:seen. Suht tyylikäs ja viihdyttävä visuaalisesti ja mukavan monipuolinen, mm. hallin/stadionin erilaiset katsomot, oheistilat ja niiden työntekijät mukava ominaisuus, jossa erottuu edukseen muihin samantyylisiin peleihin verrattuna.

Ehdottomasti tutustumisen ja kokeilemisen arvoinen peli. Kattavat on ohjeet ja lisää infoja ja neuvoja saa kyllä auliisti vaikka pelin foorumilta sekä Suomen puolelta että kansainväliseltä, jokainen uusi manageri on enemmän kuin tervetullut yhteisöön.

Tästä vielä itse peliin: https://ppm.powerplaymanager.com/fi/
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös