PlayStation 2

  • 3 322
  • 33

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Tässä taloudessa on keskusteltu viime aikoina tuon otsikossakin esiintyvän kodinkoneen hankinnasta, kun uuden tietokoneen hankkimiseen ei ole varaa ja uusien pelien pelaaminen kiinnostaisi. Ajattelinkin kysellä, että onko täällä jollain jo PS2 ja jos on, niin millaisia kokemuksia siitä?
 

Rocco

Jäsen
PS2

DVD-soittimena PS2 on todella laadukas. Levyn naarmut tai lika ei haittaa ja useinmiten kaikki leffat näkyy ilman häiriöitä.

Pelikoneena PS2 on kuin PS1 mutta ainakin sata kertaa parempi. Ongelmana on pelit, PS2:lle ei vieläkään ole tehty kunnollisia pelejä jotka hyödyntäisivät kunnolla koneen ominaisuuksia. Monet peleistä on vain PS1:n pelien uudelleen päivityksiä.

Mutta ei PS2 virheinvestointi ole, päinvastoin. DVD:nä oikein hyvä. Pelikoneena oikein hyvä.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
pleikkari kakkosella ei voi pelata championship manageria eikä sillä pääse nettiin, emme tue ;(
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Peleistä

Minua ainakin henk. koht. kiinnostaa hyvinkin paljon Final Fantasyn seuraavat osat, kuin myös Tekken 4, joita muilla koneilla ei tulla tod. näk. näkemään. Ja ohjelmoijillahan kestää aina aikansa päästä sisään uuteen ympäristöön, ja ajan myötä pelitkin varmasti paranevat - vrt. PS1, jolle on viime aikoina tehty useita varsin näyttäviäkin pelejä ( esim. FF IX )
 

narrimanaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
PS2 leffakäytössä

DVD soittimena en kehuisi. RGB-liittimellä ei voi katsoa leffoja, joka verottaa parasta mahd. kuvanlaatua. Peliohjain taas on valovuosia jäljessä normaali-DVD:n kapulaa valikoissa ja toisto-ominaisuuksien käytössä. Pelikäytössä hakkaa PCn omasta mielestäni.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
No itselläni on ollut PS2 nyt muutaman kuukauden, mutta pelejä ei tulojen pienuudesta johtuen ole tullut hankittua kuin NHL2001 ja nyt viikonloppuna aion investoida Formula One 2001:n. DVD leffoja on tullut ostettua n. 10 kpl. Itse olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen laitteen ominaisuuksiin. Olen henkilökohtaisesti sitä koulukuntaa, jonka mielestä pelejä varten on pelikone ja PC:llä tehdään ihan muita hommia.

Kyllähän PS2:lla tulevaisuudessa pääsee nettiinkin. Ja saahan siihen ihan suht kunnollisen DVD-kahvankin parilla sadalla.

Suosittelen.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Tj

Kannattaa ostaa,tai kannatta odottaa X-Boksia...Miten vaan.Itse olen Ps2:sen omistanut noin kahden kuukauden ajan ja tuskastuneena odottelen laatupelejä siihen.

Tämän uuden Nhl sarjan pelin tullessa,luonnollisesti juoksin kirkuen kauppaan ostamaan sen,ja mikäs siinä hyvää graffaa siitä pukkaa,mutta pelinä olin pettynyt siihen.Plusssa puolena täytyy sanoa,että broidini tulee about kaksi kertaa kuussa pelaamaan ja näillä käynneillään köyhtyyyyyyyy.

Dvd:t skulaa tosi hyvin ja olenkin katsonut huomattavasti enemmän leffoja tällä laitteella kun pelannut.Hyviä pelejä on tulossa Max Paynet,MGS2,Commandos2 ym ym.Nettiyhteyksiä luodaan jo jenkkilöissä,joten kovin pitkään ei mee kun euroopassa on myös yhteydet.

Suosittelen lämpimästi Ps2:sta,jo senkin takia,että Bill Gates on jotenkin demoninen ukko(X-Box):)
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itse aion ko. masiinan ostaa kesäkuun palkasta:

PS2 -konsoli 2950,-
Toinen ohjain 199,-
Muistikortti 299,-
DVD-kaukosäädin 199,-
Peli 399,-
------------------------------
Yhteensä 4046,- + DVD-elokuvat

Mutta tottakai miinustetaan henkilökunta-alennukset
niin yhteishinta on: 3236.80,-

Mutta silti tulee kalliiksi.
 

#69

Jäsen
Eipä tuo PS2:sen DVD-soitin hirveitä kehuja saanut Hifi-lehden testissä, jossa oli mukana alle parin tonnin soittimia kuin sitten hieman hintavampiakin. Pelikäyttöön tuo laite on helvetin hyvä ja hakkasi muistaakseni päälle yks gigasen ja todella hyvällä näytönohjaimella varustetun pc:n helposti.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Viestin lähetti Tommy
Itse aion ko. masiinan ostaa kesäkuun palkasta:

PS2 -konsoli 2950,-
Toinen ohjain 199,-
Muistikortti 299,-
DVD-kaukosäädin 199,-
Peli 399,-
------------------------------
Yhteensä 4046,- + DVD-elokuvat

Mutta tottakai miinustetaan henkilökunta-alennukset
niin yhteishinta on: 3236.80,-

Mutta silti tulee kalliiksi.

Jaahas...

Tommy taitaa sitten olla Anttilassa töissä!?!?!
Ainakin Keskon leivissä olet...

Ps. Älä osta PS2:sta. Odota X-boxia!
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Viestin lähetti #69
Eipä tuo PS2:sen DVD-soitin hirveitä kehuja saanut Hifi-lehden testissä, jossa oli mukana alle parin tonnin soittimia kuin sitten hieman hintavampiakin. Pelikäyttöön tuo laite on helvetin hyvä ja hakkasi muistaakseni päälle yks gigasen ja todella hyvällä näytönohjaimella varustetun pc:n helposti.

Millä tavalla PS2 hakkasi PC:n?
Kuulostaa aika uskomattomalta...

Itselläni on molemmat, ja täytyy sanoa, että vieläkin
PC hakka grafiikassa PS2:sen!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Bill Gates; Suck my X-box.

Minä en markkojani Microsoftille kanna. Seuraava konsoli olkoon PS3 (tulee vuonna 2004).
 

theref

Jäsen
x-box

Minähän en rahojani tuohon vehkeeseen laita. Gatesin hommista häsi pohja viimesitään siinä vaiheessa kun putiikki alkoi demoamaan screeshotteja joiden resoluutio oli selvästi korkeampi kuin mihin x-box edes pystyy ja kun pelien screenshotteihin oli törkeästi työnnetty lensflareja sekaan...

Täyttä kusetusta ehkä, aika näyttäköön, mutta ilman minun osanottoani.

PS2 on toimiva laite jolle alkaa tulemaan kunnolla laitetta tukevia pelejäkin.
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
PS2 kicks ass..

Eli se on todellakin noin. Minkäänlainen PC laitteisto ei pääse lähellekkään pelikäytössä PS2:sta, ja hinta-laatusuhde on lyömätön. DVD toimii mainiosti, ja mikään ei ole parempaa kun piestä kaveri Maddenissa.. siis jos peleistä puhutaan :) .. ja puhumattakaan siitä sitten että ei tarvitse tuskailla iänikuisten päivitysten kanssa.. levy luukkuun ja kapula käteen. sota on voitettu ;)

Ehdottoman kannattava hankinta.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
PS1 vs. PS2

Mitä järkeä on ostaa PS2:sta kun Ykkösen saa muutamalla huntilla ja kelvollisen DVD-soittimen alle puolentoista donan? Entä sitten kun perheen toinen pää haluaa pelata ja toinen tsiigata filkkaa? Bad deal.

Paitsi tietenkin jos pitää omistaa aina uusinta uutta, ja kulkea mukana 'kehityksen kärjessä'. Toisaalta tuollainen elämänasenne tulee kyllä kalliiksi. Ainakin se syö valuuttaa tärkeämmiltä elämänaloilta, kuten musiikilta, matkailulta ja palloilulajien seuraamiselta.

No, kukin tuhlaa tyylillään
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Re: PS2 kicks ass..

Viestin lähetti redcougar
Eli se on todellakin noin. Minkäänlainen PC laitteisto ei pääse lähellekkään pelikäytössä PS2:sta, ja hinta-laatusuhde on lyömätön. Ehdottoman kannattava hankinta.

Miten niin? Mitä tarkoitat pelikäytössä?
Olen itsekin samaa mieltä, että jos on täysi tumpelo tietokoneiden kanssa, niin osta playstation. Hinta-laatusuhdekin
on kohdallaan. Mutta, ei kukaan voi väittää että PS2 pelit ovat yhtä kauniita kun PC:llä! Resoluutio on aivan eri luokkaa, ja monitori verrattuna Saloran töllöön on paljon tarkempi.

PS2 on hyvä hankinta sellaiselle joka ei tietokoneita kunnolla osaa käyttää ja kuitenkin haluaa pelata. Tosi pelimiehille oikea laite on PC!

Ps. Itse pelaan paljon mielummin NHL2001 PC:llä kuin PS2:ella. Grafiikka on hienompaa ja pelattavuus parempi. Pari Graviksen GamePad Pro:ta kiinni ja sotaan.
 

ipaz

Jäsen
Olen kanssa pohtinut tuota PS2:n hankkimista varsinkin siksi kun siinä on tuo DVD. Täällä on nyt tullut aikas erilaista kommenttia PS2:n DVD:sta ja siitä onko se oikeasti hyvä. Jos joku Hifi-lehti arvostelee sen huonoksi, niin se ei minua niinkään liikuta, koska en tajua muutenkaan kyseisen makasiinin ohmi-arvosteluista mitään. Eli, siis kysymys kuuluu. Onko PS2:n DVD niiin hyvä, että laite kannattaisi hankkia myös leffan pyörittäjäksi? Kuitenkin mun on ostettava uudet hi-fi videot vanhojen monojen viimeaikaisten nikottelujen takia.

Toinen kaverini suositteli PS2:sta lämpimästi myös leffakäyttöön ja toinen taas kertoi ettei sitä kannata ostaa DVD:n takia, pelkäksi pelikoneeksi vaan. Ja jos/kun PS2:n joskus hankin, niin kannattaisi varmaan hommata myös isompi töllö kun nykyinen Philipsin 15 tuumainen.. vai?
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: PS2 kicks ass..

Viestin lähetti redcougar
ja puhumattakaan siitä sitten että ei tarvitse tuskailla iänikuisten päivitysten kanssa..

No joo, mutta pelit jotka tulevat kummallekin alustalle sisältävät usein samat bugit ja kummallakos ne saadaan korjattua? Puhumattakaan NHL-pelien SM-liigapäivityksistä, formulapelien kausipäivityksistä ja muista virallisista ja vähemmän virallisista pätseistä. Mun mielestä päivitysmahdollisuus on enemmänkin etu kuin haitta.

Edit: Ellet sitten tarkoittanut nimenomaan laitteistopäivityksiä.

En yritä väittää että pleikkarissa tai konsoleissa yleensä olisi jotain vikaa, itsekin omistan ps-ykkösen ja saatan jonkun toisenkin konsolin joskus ostaa. Mutta niille jotka pärjää pc:n kanssa muutenkin, se on myös hyvä pelikone siinä missä playstationkin. Toki peli-ihmisen, joka ei osaa tietokoneita käyttää, kannattaa mieluummin hankkia konsoli jo hinnankin puolesta.

Kukin pelaa sillä millä haluaa.
 
Viimeksi muokattu:

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kai minunkin täytyy

Eli menin sitten itsekin ostamaan tuon vempeleen jo talvella. Noh, vaikea sanoa sitten siitä mutta kyllä ainakin DVD-pyörittäjänä on ollut hyvä. Jotkut sanoo että tuuletin häiritsee mutta ei ainakaan minua. Kuvanlaatu on hyvä niinkuin DVD:ssä nyt yleensäkin.

Pelikoneena on ollut toistaiseksi aika hiljaista. Kun ei oikein ole ollut sellaisia klassikkopelejä...ehkä niitä vielä tulee. Tähän mennessä lähinnä olen lainaillut sellaisia kuin Silent Scope ja NBA 2001...se oli muuten ihan hyvä. Sittemmin en ole juurikaan enää pelannut sillä, vaan PS1:llä joka minulla myös on :) Aika ironista. Ostan kakkosen ja pelaan ykkösellä...mutta niin se vaan on. Ei ole sellaisia mukaansatempaavia pelejä ainakaan vielä kuten PS1:llä on. Maksoin muuten tuosta vehkeestä 3490 markkaa eli 500 markkaa enemmän kuin mitä se nyt maksaa. Se oli tämä aikaisin ostamisen varjopuoli. Kyllä vituttaa.

Mulla on muuten sellainenkin ongelma ollut että PS1:sen pelit joiden pitäisi hyvin toimia kakkosellakin, ovat suttuisemman näköisiä kuin ykkösellä vaikka periaatteessa pitäisi pikemminkin olla päinvastoin....mistähän sekin mahtaa johtua....

Nyt on kuulemma tulossa Gran Tourismo 3 PS:lle, ja sen pitäisi olla orgasmipeli...toivottavasti. Olen tuota kakkososaa innostunut nyt pelaamaan ykkösellä ja se on aika hyvä peli. Pidän tuollaisesta rakentelusta.

Kaiken kaikkiaan ihan OK sijoitus nimenomaan tuon monipuolisuuden takia. PS2:ssa on potentiaalia ja paljon laajennusvaraa. Tietokoneissa vituttaa eniten se, että koko ajan saa päivittää ja ostaa uutta jotta parhaimmat pelit pyörisi parhaimmilla grafiikoilla jne. ja sitten ne *!&¤%¤ kaatuilut ja tilttaamiset ja errorit ja niin edelleen! Mikään, siis ei MIKÄÄN ASIA MAAILMASSA ole sen vittumaisempaa kuin että on pelaillut pitkään ja kaikki menee kun kone kaatuu tai että on kirjoittanut jotain esitelmää tms. ja sitten kone kaatuu. Siinä vaiheessa tekisi mieli viskata se ulos ikkunasta ja vetää itse kuula kalloon. Tätä ongelmaa ei ole konsoleissa. Siksi ne ovat hyviä...ehkä parempia kuin tietokoneet.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Re: Re: PS2 kicks ass..

Viestin lähetti tiki10


PS2 on hyvä hankinta sellaiselle joka ei tietokoneita kunnolla osaa käyttää ja kuitenkin haluaa pelata. Tosi pelimiehille oikea laite on PC!


Mutta esim. minulla ei ole varaa hommata uutta PC:tä pelkästään pelikäyttöön. Jos ostaa uuden PC:n, niin pitäisi ostaa samalla kunnon laite tai systeemi on samantien jo vanhentunut. Konsoleille tulee myös pelejä, joita PC:llä ikinä ei tulla näkemään ( Dreamcastin Shenmue ja PS1:n Bushido Blade ) ja sama tietysti myös toisinpäin ( Strategiapelit ).
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
tiki10

Pelikäyttö on ihan sitä itseään eli pelkkää pelaamista.

Ei mua paljon kiinnosta ostaa jotain 8kmk PC konetta vaan sen takia että pääsen pelaamaan jotain peliä, koska välttävä peli-pc maksaa vähintäänkin ton 8 tonnia. sitten jos halutaan hyvä peli-pc mennäänkin jo tonne noin 15 tonnii rajalle. Mielummin tein näin eli hankin PS2:en siinä vaiheessa kun tuli pc:n päivitys rumba eteen (emo, prosu, näytönohjain, muistia, levyä jne), ja makso kaiken lisäks vähemmän ja on _helvetin_ paljon parempi kun joku bulkki matolaatikko. ja mielummin kattelen kuvaa tykin tai töllön kautta, monitori on niin saatanan pieni :D.

-----
PS2 on hyvä hankinta sellaiselle joka ei tietokoneita kunnolla osaa käyttää ja kuitenkin haluaa pelata. Tosi pelimiehille oikea laite on PC!
-----

Tyypillistä.. teepä ite töitä noitten matolaatikkojen kanssa ja mieti uudestaan tota kommenttia.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: PS2 kicks ass..

Viestin lähetti tiki10


Mutta, ei kukaan voi väittää että PS2 pelit ovat yhtä kauniita kun PC:llä! Resoluutio on aivan eri luokkaa, ja monitori verrattuna Saloran töllöön on paljon tarkempi.

PS2 on hyvä hankinta sellaiselle joka ei tietokoneita kunnolla osaa käyttää ja kuitenkin haluaa pelata. Tosi pelimiehille oikea laite on PC!

Joopajoo... itse katsoisin osaavani käyttää PC:tä, koska työskentelen päivittäin mm. ihmisten PC:illeen aiheuttamien ongelmien parissa, mutta silti pelaan mielummin pelini pelikonsolilla ja hoidan duunit PC:llä.

Ja kyllä mä mielummin katselen ison hyvälaatuisen tv:n ruudulta PS2:n pelejä, kuin tihrustan p*rsereiän kokoista monitoria 20cm:n päästä.
 

Sundance

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Itse en koe tarvitsevani konsolia yhtään mihinkään. Kaksi vuotta sitten ostin täysin uuden koneen ja sillä pärjään edelleen aivan mainiosti. Kaikki pelit pyörii edelleen hyvin. Aluekooditon DVD asemakin on mukana, ja siitähän sen kuvankin saa TV:stä ulos, jos vain purkukortti, tai tv-out näytönohjaimesta löytyy,

Ehkä yksi syy siihen, että vaikkapa Playstationia en tarvitse, on se, että eihän sille taida saada kunnon roolipelejä, eikä varsinkaan strategiaa.
PC:lle kuitenkin saa monet auto- ja urheilupelit, jotka Playstationille tulee.

Sen lisäksi nykyään on olemassa muutama todella hyvä playstation-emulaattori PC:lle (ei kuitenkaan Bleem!, joka on ilmeisesti todella surkea), joilla kuulemma saa jopa nämä uusimmat pelit, mm. Final Fantasy IX, toimimaan todella hyvin (kunhan vain tietää mitä tekee :) ). Itse ei ole tullut kokeiltua.

Loppujen lopuksi paremmuus taitaa kuitenkin aika paljon riippua vain siitä, että millaisia pelejä tykkää pelata.

Ja oikeastaan mua vituttaa, kun aina on jossain PC vs PS tappelu käynnissä. :mad:
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Re: Re: Re: PS2 kicks ass..

Viestin lähetti BigRedBob


Ja kyllä mä mielummin katselen ison hyvälaatuisen tv:n ruudulta PS2:n pelejä, kuin tihrustan p*rsereiän kokoista monitoria 20cm:n päästä.

Ihan miten vain, kaikkia oman makunsa mukaan. Itselläni on 21" näyttö tietokoneessa, ja ihan hyvin se riittää. Hyvälaatuinen telkkari ei pääse lähellekään tarkkuudessa Trinitron kuvaputken kanssa varustettua monitoria.

Ja kyllä minä mielummin pelaan Colin McRae Rally 2:sta tietokoneella kun Playkkarilla. Ratin ja polkimet saa aivan näytön lähietäisyydelle, joten tuntuu paljon paremmalta ajaa autoa vain konepellin näkyessä ja läheltä. Itse en pääse samoihin fiilareihin istuessani olohuoneessa sohvalla, noin 3 metriä töllöstä. Ei se vain tunnu oikealta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös