Pee kirjoitti:Olen humalassa, mutta Suomen jalkapallovoitto sai taas isänmaalisuuden pintaan. Eli tässä ketjussa juttelemme suomalaisuudesta!
Ooh, kun tuntuu taas hyvältä. Urheilu on ihanaa ja Jari on kuningas!
vlad kirjoitti:Vaikka sitä ollaan kuinka humalassa, vaikka sitä ollaan kuinka isänmaallisuuden puuskassa niin sitä voisi edes hitusen panostaa aikaa ja ajatusta näiden ketjujen avauksiin - muistaakseni nimim. Pee on aiemminkin kunnostautunut kännissä kirjoittelemaan sekavia tänne Jatkoaikaan ja se jos mikä antaa kyllä varsin moukkamaisen tunnun kyseisestä nimimerkistä.
Pee kirjoitti:Ja se Red WIngs ei merkitse kennelkään suomalaiselle mitään! EI edes sinulle, "vlad", vaikka kaikkea paskaa yritätkin jauhaa!
vlad kirjoitti:Kaikki eivät todellakaan ole yhdestä muotista valettuja - se kannattaisi nimim. Peen myös muistaa.
Pee kirjoitti:Joojoo, mutta paskanjauhantaa se on, että joku ulk. seuraajoukkue merkitsisi enemmän kuin suomalainen vastaava tai maaoukkue. Ja tämä on faktaa.
Ohmi kirjoitti:Toinen asia mikä itseäni hieman ihmetyttää on se, mitä juhlimista esim. suurimmalla osalla ranskalaisista on jalkapalloilun MM-kisojen voitossa? Joukkue on koottu pääosin afrikkalaisista pakolaisista, joita maassa on noin 5 miljoonaa, eli alle 10 prosenttiä väestöstä.
Helmut Steiger kirjoitti:Ranskan jalkapallomaajoukkueessa ei pelaa ensimmäistäkään pakolaista, ei edes pakolaisen jälkeläistä.
Niin, juntteja lienee joka kolkassa. Muutama viikko sitten vastaani käveli oletettavasti italialainen perhe, päivettyneitä ja kihartuvilla tummilla kutreilla varustettuja kaikki, yllään isällä, äitillä ja teini-ikäisellä pojalla oli "Italy 2006" tjsp.-paita.Ohmi kirjoitti:Kun tälle kansallistunteelle on avattu oma ketjunsa, niin pistetään nyt asiaan liittyvä äimistelyni tähän. Suomalaisethan ovat tunnetusti juntteja juhliessaan Suomen pilipaliturnausten voittoja pääkaupunkimme torilla, mutta mitä sanaa pitäisi käyttää esim. italialaista, ranskalaisista ja muista "hieman" sivistyneempien maanosien kansalaisista, jotka juhlivat pilipalipaturnauksien voittoja suomalaisten junttien tapaan?
vlad kirjoitti:Jos alkoholia ei osaa kontrolloidusti tai siten ettei ainakaan pahemmin sekoile julkisesti tai puolijulkisesti (tätä paikkaa nyt ei välttämättä voi julkiseksi kutsua koskapa kirjoittelemme nimimerkkien takaa) niin on parempi olla ottamatta tai ottaa sitä sitten jossain metsässä jossa kukaan ei ole näkemässä sitä sekoilua ja örveltämistä.
Sistis kirjoitti:Eikös tuo yllämainittu käyttäytyminen ole juurikin ketjun nimen mukaista suomalaisuutta?
sampio kirjoitti:Samassa jutussa kerrottiin, että vaikka örveltäminen lomakohteissa suhteutettaisiinkin väkilukuun, vievät britit siltikin kärkisijan epämiellyttävimpien lomailijoiden listalla.
sampio kirjoitti:Känniörveltämisestä tuli mieleeni pieni uutinen tämän päivän Keskisuomalaisesta. Matkailusivuilla kerrottiin, että muutamat etelän lomakohteet ovat kieltäneet vanhan ja vauraan sivistyskansan, Iso-Britannian, matkatoimistoja ottamasta kyseisiä kaupunkeja kohteikseen. Samassa jutussa kerrottiin, että vaikka örveltäminen lomakohteissa suhteutettaisiinkin väkilukuun, vievät britit siltikin kärkisijan epämiellyttävimpien lomailijoiden listalla.
Tv-sarja Vetelehtijät kuvasi todella hyvin noitten rumien britti-geezereihin touhuja maailmalla. Samaa showta olen todistanut milloin missäkin ihan livenä. Tuon show seuraaminen on antanut sellaisen kuvan saarikansasta, että Lontoo matkakohteena on jäänyt pois suunnitelmista.Sistis kirjoitti:Allekirjoitan. Nimimerkillä: Riiassa käynyt.
SergeiK kirjoitti:Tv-sarja Vetelehtijät kuvasi todella hyvin noitten rumien britti-geezereihin touhuja maailmalla. Samaa showta olen todistanut milloin missäkin ihan livenä. Tuon show seuraaminen on antanut sellaisen kuvan saarikansasta, että Lontoo matkakohteena on jäänyt pois suunnitelmista.
Tämän olen kuullut muidenkin suusta, joten seuraava avautumiseni ei ole yksin sinulle suunnattu, PES. Minä en voi ymmärtää, kuinka johonkin yksittäisiin kisoihin pääsemistä voidaan verrata kansakunnan urheiluhistorian loistaviin suorituksiin tai edes jääkiekon arvokisavoittoon, kuten useat ovat tälläkin palstalla tehneet. Tämä ei ole mitään kateellista mouhkaamista, vaan olen vilpittömän onnellinen Suomen hyvästä karsintastartista Puolaa vastaan, mutta se oli nyt kuitenkin vain yksi peli muiden joukossa. Suomella on kaivaa historiastaan useiden olympiakultien Nurmea, Ritolaa ja Kolehmaista, on hiihtäjiä, keihäänheittäjiä, rallikuskeja, jääkiekkomenestystä, vaikka mitä. Ja tämän rinnalleko pitäisi nostaa arvokisoihin pääseminen? Hei, karsintoja on järjestetty kymmeniä kertoja, eikä kisoihin periaatteessa ole kovin mahdoton homma päästä. Kyllä se on vain Suomen huonoutta ollut hyvin pitkälti, ei em- tai mm-kisapaikan maagisuutta, että maamme edustusjoukkuetta ei kisoissa ole nähty. Minä en missään tapauksessa voi nostaa pelkkää kisoihin pääsyä suurimpien saavutusten joukkoon. Sitten, jos Suomi kamppailee jatkopaikasta (tjsp. verrannollista), voin mielihyvin puhua saavutuksesta. Omasta mielestäni esim. Torinon olympiahopea oli niin kova suoritus, että siinä saa muutaman kertaa jalkapalloilijat ravata kenttää ympäri, ennenkuin saavat lätkän saavutukset kiinni.PES kirjoitti:Jalkapallossa nyt ei hirveämmin menestystä ole tullut, mutta jo EM- tai MM-kisoihin pääseminen olisi mielestäni yksi suurimmista urheilusaavutuksista Suomen historiassa.
vlad kirjoitti:Pahimpia brittien ohella ovat kuulemma saksalaiset.