2006-2007 kausikortit myyntiin

  • 11 335
  • 47

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Linkki

Viime kauden menestys ja Aki tuo luonnollisesti jo itsessään niin paljon lisää porukkaa hallille, että kausareiden hintoja oli korotettava.

310e -> 330e
350e -> 380e
570e -> 650e (A1,A5,C1,C4)
610e -> 650e

Ennen kesäkuun puoliväliä kausarin ostaneille tulee kaupanpäälle jokaisen kunnon kannattajan vakiovaruste, taitettava taskuveitsiruuvimeisselivasara (arvo 79e). Samalla hinnalla olisi tietty voinut jakaa vaikka pelipaitoja, mutta se olisi ollut niiiin out.

Todennäköisesti tämä tarkoittaa myös irtolippujen kallistumista. En ole itse ainakaan normihintaista kausaria ostamassa, mutta silti, voi vittu. En ymmärrä korotuksia, en millään. Sitten kun kausarin hinta on 75% tai alle irtolippujen hinnasta ja siihen kuuluu pysäköinti, niin ostan heti. 8000 vähemmän maksavaa on aina parempi kuin 5800 enemmän maksavaa. Luulisi edes Kasin ja Sutelan tajuavan, mutta ei. Vittu mitä Joukoilua.

Noh, joukkue on tätä kirjoitettaessa vielä keskeneräinen. Mikäli Turkuun rantautuisi kesän aikana vielä pari oikeata staraa (tyyliin Rintanen, Eloranta, Nummelin) ja Hurmekin pelaisi, niin pystyisin nielemään ja myös ymmärtämään korotukset ja tulisin hallille vaikka tekisi kipeääkin. Nyt ei juuri nappaa.

Pikkiriikkinen kehu kuitenkin siitä, että fanikortin hinta (200e pelipaidalla) on edelleen kohdallaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
AnaMasa kirjoitti:
Linkki

Viime kauden menestys ja Aki tuo luonnollisesti jo itsessään niin paljon lisää porukkaa hallille, että kausareiden hintoja oli korotettava.

310e -> 330e
350e -> 380e
570e -> 650e (A1,A5,C1,C4)
610e -> 650e


No onhan meillä jo Jani Hurme ja huippusentteri sekä huippulaituri ovat vielä tulossa, eikö olekin?

Mielenkiintoiset ovat myös nuo korotusprosentit, mistäköhän unesta Sutela on ne tempaissut. 6,5 %, 8,6 %, 14 %, 6,6 %.
 
Viimeksi muokattu:

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
A1, A5, C1 ja C4, eli alakatsomoiden reunimmaiset katsomot on nostettu kalleimpaan kategoriaan. Siitä tuo suurin korotus. Sehän on ihan sama, että katsotko peliä alhaalla keskiviivan kohdalta vai maalin kohdalta.. ai ei vai?
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Hyllyyn jäivät. Viime kauden vittuilun ja paskansyöttämisen jälkeen kausarien hintojen ei olisi odottanut ainakaan nousevan.

Palataan asiaan, kun joukkueessa on muitakin pelimiehiä kuin Aki Berg. Enää en ole maksamassa 300 euroa suurten lupausten perusteellla.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
50/60

Korotuspaineen ymmärtää sikäli, että Turussa matseihin pääsee sisään turhan edullisesti noin pisnis-näkökulmasta ajatellen. Tosin hallin oheispalvelut ovat hintalaatusuhteeltaan sitten jo niin huonot, että erot tasottuvat katutason näkökulmasta kummasti.

Korotuksissa on toisaalta se riski, että kassavirta tippuu tällä manööverillä entisestään. Tuote, TPS:n edustusjoukkue, ei ole kiinnostavuudeltaan ratkaisevasti parempi nyt kuin viime kausilla - vai onko? Voittihan se Lordikin suhteellisen keskinkertaisella viisulla. Aika näyttää.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Jaaha. Lippujen hinnat nousivat samalle tasolle kuin Tampereella. Pääkaupunkiseudun tasosta ollaan vielä jäljessä.

Tepsi pyrkii selvästi pois pikkuseurojen viiteryhmästä lippujen hinnoittelun osalta. Vaarana voi tietysti olla joutuminen pikkuseurojen viiteryhmään katsojamäärien osalta, jos hinnankorotusten ja alla olevan huonon kauden yhteisvaikutus vähentää ihmisten kiinnostusta. Todellisuudessa alle 10% hinnankorotukset tuskin vaikuttavat yleisömääriin mitenkään.

Tässä tapahtuu samankaltainen ilmiö kuin bensan hinnan noustessa. Suureen ääneen uhotaan, että nyt lopetetaan tai ainakin vähennetään autoilua, mutta todellisuudessa toimitaan kuin ennenkin. Jos Tepsin yleisömäärä pienenee, syyt ovat muualla kuin hinnassa.
 
Suosikkijoukkue
TPS
blackhawk kirjoitti:
Tässä tapahtuu samankaltainen ilmiö kuin bensan hinnan noustessa. Suureen ääneen uhotaan, että nyt lopetetaan tai ainakin vähennetään autoilua, mutta todellisuudessa toimitaan kuin ennenkin. Jos Tepsin yleisömäärä pienenee, syyt ovat muualla kuin hinnassa.

Niin, lieneeköhän tutkittu kuinka suuri kysynnän hintajousto Tepsin yleisön keskuudessa on? Taitaa olla aika vaikea tutkittava, sillä lippujen ostoon vaikuttavat monet asiat.

Esim. elintarvikkeiden ostossa tietyn tuotteen kallistuessa on helppo siirtyä toiseen, jolloin hinnan nousulla on luonnollisesti suuri merkitys kysyntään. Mutta tämä ostopäätös on kovin erilainen. Varsinkaan kausikorttilaisten keskuudessa kyseisellä hinnan nostolla on tuskin suurta vaikutusta lippujen kysyntään. Uskon myös, että yleisömäärien mahdollinen pieneminen johtuu tulevaisuudessakin muista syistä kuin hintojen nostoista, jos ei lähdetä ihan järjettömiin sfääreihin.

Edit: jonkun verran varmaan Sutela on laskenut "Nordic Trophyn" tuovan kustannuksia Tepsille ja lisäarvoa kausikortin hankkijalle, ja siksi hinnannostot voivat olla heidän mielestään perusteltuja ainakin osaltaan.
 
Viimeksi muokattu:

JPL

Jäsen

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
keppimies kirjoitti:
http://tps.kummeli.fi/index.html?n=5498

Onpa tässä slogania kerrakseen.

Ja vielä monitoimityökalu, uuh.


Ai saatana! Miksei "koti, uskonto, isänmaa" saman tien? Huimaa tavaraa, kyllä nyt myynnit nousee. Jaa ei vai?

Vakavasti ottaen. TPS on kulutustuote ja osa urheiluviihdettä, joka käytön jälkeen heitetään roskiin ja ostetaan uusi tilalle. Ei osa maailmankatsomuksellista, esoteerista tai ideologista mielipiteen muodostusta. Ei tää voi näin vaikeeta olla.
 

_pakkirukka_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, Tuomas Virkkunen
Suomennetaanpa toi slougani. Koti eli hieno Turkuhalli. Koko viime kauden puolillaan, ja huippuna viimeisen Saipa pelin n.3000 katsojaa. Kyllä tunnelmaa löytyy. Kunnia. No, onneksi meillä on Berg. Eipä siihen lisättävää. TPS. Entinen Suomen ykkös-seura. Viime kaudella sääli pleijareihin. Saipa meni ohi. Kertoo kaiken. Ja se kuudes pelaaja. Viime kauden perusteella se tarvittaisiin kentälle. 3 hyökkääjää ja 3 pakkia, niin eiköhän ala peli kulkea.

Sitten ihan tosissaan. Tuskin Sutela & kumppanit ovat niinkään panostaneet tuohon sloganiin, vaan yrittävät saada viestiä perille siitä, että ajat ovat muuttuneet. Se on oma mielipide. Let's see mitä kausi tuo tullessan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
_pakkirukka_ kirjoitti:
Sitten ihan tosissaan. Tuskin Sutela & kumppanit ovat niinkään panostaneet tuohon sloganiin, vaan yrittävät saada viestiä perille siitä, että ajat ovat muuttuneet. Se on oma mielipide. Let's see mitä kausi tuo tullessan.

Joo joo mutta voisiko Bergin kutreille vielä sovitella sotilaskypärän mallia "kollaa kestää"? Trimmautuisi tuo 1930-lukulainen sloganismi tappiin saakka. Melkoista itsetekemistä tämä touhu. Onneksi ei tarvitse olla osallinen taistelevien metsojen kisaillessa klaanienvälisiään.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Minusta toi Koti, Kunnia & TPS ei ole mikään ihan huono slogan. Enemmän vituttaa kaiken maailman parasta viihdettä-tyyliset räpellykset. Tunnetta oikeasti tarvitaan, että saadaan porukkaa halliin. Telkarista tulee viihdettä. Pitää muistaa, että urheilun seuraamisen perus tila on vitutus ja kaikki muu on plussaa. En tarkoita sitä, että hallissa ei saisi viihtyä vaan sitä että urheilun seuraaminen on täysin eri juttu kuin leffassa käynti, vaikka jollain tavalla mahdollisesti samoista asiakkaiden ajasta kilpailevatkin.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Jaakko kirjoitti:
Minusta toi Koti, Kunnia & TPS ei ole mikään ihan huono slogan. Enemmän vituttaa kaiken maailman parasta viihdettä-tyyliset räpellykset. Tunnetta oikeasti tarvitaan, että saadaan porukkaa halliin. Telkarista tulee viihdettä. Pitää muistaa, että urheilun seuraamisen perus tila on vitutus ja kaikki muu on plussaa. En tarkoita sitä, että hallissa ei saisi viihtyä vaan sitä että urheilun seuraaminen on täysin eri juttu kuin leffassa käynti, vaikka jollain tavalla mahdollisesti samoista asiakkaiden ajasta kilpailevatkin.

Kannattaa muistaa Tepsin matsien katsojasegmentit ja profiilit. Jos n. 50% Tepsin matseissa käyvistä on pistäytyjiä tai satunnaisia kävijöitä, on viihteellä mielestäni suuri merkitys. Toisin sanoen satunnainen kävijä ei välttämättä lähde matsiin valtavalla tunteen palolla, vaan hyvän urheiluviihteen perässä. Nämä satunnaiset asiakkaat voivat yhtä hyvin valita teatterin, leffan tai muun urheilutapahtuman, jos uskomusten ja kokemusten perusteella Tepsin tarjoama ottelutapahtuma on viihdearvoltaan arseesta. Kannattajat ja fanit ovatkin sitten eri juttu, he varmasti käyvät matseissa pitkälti tunteen mukana.

Itse en myöskään pidä uutta slogania kovinkaan huonona. Varsinkin Bergin tuominen näkyvästi markkinointiin on hyvä juttu.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Jack's wasted life kirjoitti:
Itse en myöskään pidä uutta slogania kovinkaan huonona. Varsinkin Bergin tuominen näkyvästi markkinointiin on hyvä juttu.

Jortsun karjunta Auran Aalloilla (?) kuuluvissa TPS-mainoksissa selventää slogania. Kyse on kuulemma Tepsin kunnian ja kotikentän palauttamisesta/ puolustamisesta. Ja siihen tarvitaan avuksi kuudes kenttäpelaaja eli yleisö. Toivottavasti otteet ovat toiset kuin viime kaudella, muuten koko homma alkaa näyttää naurettavalta ja ennen kaikkea epäolennaisuuksiin keskittyvältä. Toimitusjohtaja visioi sekavasti, puheenjohtaja ei ole tietoinen mistään ja päävalmentaja ulkoistaa kaiken vastuun itseltään, ml. valmentaminen. Samaten yleisön tunnelmaa tuskin nostattaa näkyvä panostus vain bisnesasiakkaisiin, hehän katsovat pelin selin kaukaloon.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Jack's wasted life kirjoitti:
Kannattaa muistaa Tepsin matsien katsojasegmentit ja profiilit. Jos n. 50% Tepsin matseissa käyvistä on pistäytyjiä tai satunnaisia kävijöitä, on viihteellä mielestäni suuri merkitys. Toisin sanoen satunnainen kävijä ei välttämättä lähde matsiin valtavalla tunteen palolla, vaan hyvän urheiluviihteen perässä. Nämä satunnaiset asiakkaat voivat yhtä hyvin valita teatterin, leffan tai muun urheilutapahtuman, jos uskomusten ja kokemusten perusteella Tepsin tarjoama ottelutapahtuma on viihdearvoltaan arseesta. Kannattajat ja fanit ovatkin sitten eri juttu, he varmasti käyvät matseissa pitkälti tunteen mukana.
Jos TPS:n pelipaita muutettaisiin punaiseksi ja seuran nimi vaika Turku Unitediksi, niin uskoisin, että ensikaudella ei kovin paljon porukkaa kävisi. Lopujen lopuksi oma joukkue on kuitenkin se tärkein ja viimeisin motiivi ihmisille hankkiutua hallille. Tietenkin on jonkin verran porukkaa, jolla ei kovin paljon väliä ketä siellä pelaa kunhan on ns. hyvää hokia, mutta aika vähemmistössä tämä jengi on.

Minusta olisikin tärkeää, että TPS yrittäisi syventää ns. pistäytyjien ja satunnaiskäviöiden suhdetta seuraan, sillä tällä tavalla on mahdollista kasvattaa niiden kiinnostusta käydä hallilla. Loppujen lopuksi enemmän kuin jollain Peter Forsbegin hankkimisella, joka vaikuttaa korkeitaan kolmeen ekaan peliin.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Jaakko kirjoitti:
Jos TPS:n pelipaita muutettaisiin punaiseksi ja seuran nimi vaika Turku Unitediksi, niin uskoisin, että ensikaudella ei kovin paljon porukkaa kävisi. Lopujen lopuksi oma joukkue on kuitenkin se tärkein ja viimeisin motiivi ihmisille hankkiutua hallille. Tietenkin on jonkin verran porukkaa, jolla ei kovin paljon väliä ketä siellä pelaa kunhan on ns. hyvää hokia, mutta aika vähemmistössä tämä jengi on.

Mielenkiintoinen kysymys. Varmasti sitä toista 50%:a Tepsin katsojista ei Turku Unitedin pelit juurikaan kiinnosta, mutta miten ne satunnaiskävijät näkevät TPS:n? Onko TPS juuri se motiivi saapua hallille, vai onko syyt muualla, kenties esimerkiksi: viihteellisyys, sosiaalinen tapahtuma, firman kortilla ilmaiseksi, pääsee muijaa/äijää karkuun, hauskanpito jne..? Tietenkin sinäänsä absurdi kysymys, koska TPS ja turkulaisuus on juurtunut erittäin syvälle.

Jaakko kirjoitti:
Minusta olisikin tärkeää, että TPS yrittäisi syventää ns. pistäytyjien ja satunnaiskäviöiden suhdetta seuraan, sillä tällä tavalla on mahdollista kasvattaa niiden kiinnostusta käydä hallilla. Loppujen lopuksi enemmän kuin jollain Peter Forsbegin hankkimisella, joka vaikuttaa korkeitaan kolmeen ekaan peliin.

Tästä olen samaa mieltä. Miten saataisiin satunnaisia katsojia sitoutettua paremmin? Varmasti suurimmat keinot ovat itse pelissä ja ottelutapahtumassa, mutta varmasti myös muita keinoja on olemassa. Asiat kulkevat usein käsi kädessä: menestys-tunnelma-viihteellisyys-kiinnostus tulla seuraamaan matseja useammin.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Jack's wasted life kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys. Varmasti sitä toista 50%:a Tepsin katsojista ei Turku Unitedin pelit juurikaan kiinnosta, mutta miten ne satunnaiskävijät näkevät TPS:n? Onko TPS juuri se motiivi saapua hallille, vai onko syyt muualla, kenties esimerkiksi: viihteellisyys, sosiaalinen tapahtuma, firman kortilla ilmaiseksi, pääsee muijaa/äijää karkuun, hauskanpito jne..? Tietenkin sinäänsä absurdi kysymys, koska TPS ja turkulaisuus on juurtunut erittäin syvälle.

Pääkaupunkiseudulla, jos on kaikkien joukkueiden matsit samaan aikaan, niin suurta yleisökatoa ei ole ollut havaittavissa, joten tämä tarkoittanee sitä, että satunnuiskatsojat hyvin suureksi osaksi käyvät vain oman suosikkinsa peleissä. Samaten muualta muutaneet jääkiekon ystävät käyvät lähinnä katsomassa vanhan suosikkinsa otteluita vaikka hyvää kiekkoviihdettä olisi useamminkin tarjonnassa. Ehkä nämä voivat ilmaislipuilla tulla, mutta suurta hyötyä ei näistä katsojista ole kuin korkeintaan muutaman kaljan ja muun oheistuotteen verran. Aika markinaalimääristä puhutaan. Tämä on suuri syys siihen miksi isommilla paikkakunnilla on aina vähemmän yleisöä asukasmääriin nähden.


Jack's wasted life kirjoitti:
Tästä olen samaa mieltä. Miten saataisiin satunnaisia katsojia sitoutettua paremmin? Varmasti suurimmat keinot ovat itse pelissä ja ottelutapahtumassa, mutta varmasti myös muita keinoja on olemassa. Asiat kulkevat usein käsi kädessä: menestys-tunnelma-viihteellisyys-kiinnostus tulla seuraamaan matseja useammin.

TPS tarvitisi "tunnusta väriä"- tapaisia tempauksia. Tunnetta seuraa kohtaan ja kulttuuria pitäsi lisätä ns. paavoperuskatsojien keskuudessa. Tuotetta ei pitäisi myydä kuin ensi-iltaelokuvaa vaan samalla tavalla kuin kansallistunnetta on nostatettu valtioissa 1800-1900 luvun vaihteessa. Tarvitaan rakkautta omaa joukkuetta kohtaan ja vihaa toisia joukkueita kohtaan. Mistään syysillan saipajypkalpa-ottelusta ei mitään loistavaa kiekkoviihdettä tehdä millään ilveellä.

Tietenkin on tärkeää panostaa myös ns. viihteeseen, mutta pelkästään sillä ei kovin paljon tehdä. On tärkeämpää miettiä, millä Euroopassa ns. pienet futisseurat vetävät kymmeniä tuhansia yleisöä, kuin että millä saadaan Elyseeltä samallainen disko, kuin jossain ihmeen NBA-matseissa. Ettei tarvitse rautalangassa vääntää, niin tietenkin tarvitaan myös ns. showta ja näyttävyytä, mutta loppujen lopuksi se on lähinnä sitä kannettua vettä siellä kaivossa.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Olen edelleen sitä mieltä, että kaikkien tuotteiden paras markkinointikikka on tehdä siitä paras/parhaita tarjolla oleva. Tai edes sinnepäin. Halliin saadaan porukkaa vain ja ainoastaan sillä, että siellä pelaa menestyvä joukkue. Aivan sama millä sloganilla soidinhuutoa tai kiekkokiimaa muuten pyritään sinne saapumiseksi nostattamaan. Ainoa toivomus tältä osin olisi se, ettei ainakaan enempää karkoitettaisi katsojia kuin mitä kenttätapahtumat tekevät. Todella pelkistettyä ajattelua mutta väitän että näin homma menee.

Esim Jortikan mouhoaminen huvittaa nykyisin huomattavasti vähemmän kuin aiemmin. Joskus se nauratti aidosti, viime kauden kaltaisilla näytöillä mies tuntuu enemmänkin huonosti käyttäytyvältä aikuisenkokoiselta lapselta. Arvostan toki miehen uraa ja osaamista aivan perkeleesti mutta markkinointi tuolla nyrjähtäneellä puolella vaatisi tekoja kaukalon laidalla myös nyt.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Jaakko kirjoitti:
TPS tarvitisi "tunnusta väriä"- tapaisia tempauksia. Tunnetta seuraa kohtaan ja kulttuuria pitäsi lisätä ns. paavoperuskatsojien keskuudessa. Tuotetta ei pitäisi myydä kuin ensi-iltaelokuvaa vaan samalla tavalla kuin kansallistunnetta on nostatettu valtioissa 1800-1900 luvun vaihteessa. Tarvitaan rakkautta omaa joukkuetta kohtaan ja vihaa toisia joukkueita kohtaan. Mistään syysillan saipajypkalpa-ottelusta ei mitään loistavaa kiekkoviihdettä tehdä millään ilveellä.

Varmasti näin, mutta taitaa olla aika perkeleen vaikea homma saada ihmisiä nostamaan sitä tunnetasoa kaiken tämän konttaamisen jälkeen. Katsojia, joita ei ole pienestä pitäen "leivottu" tietyn joukkueen kannattajaksi, voi olla hankalaa saada tunnustamaan väriä ainakaan tällaisen kauden jälkeen. Esim. keneen nyt uusi katsoja voisi samaistua ja tuntea ylpeyttä "tunnustaessaan väriä", Jortikkaan? Pelitapaan? Kanssakatsojiin?

Kuten nimim. Kausi totesi, menestymistä tämä seura kaipaa ja uudelleen tulemista. Pelillinen tuote on pitkälti se lähtökohta. Toisaalta tämän murjonnan jälkeen ei enää välttämttä tarvita mestaruutta uudelleen heräämisen, vaan realismi on kasvanut kontatessa ja odotukset eivät ole pilvissä enää.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Pelaajatähdillä ja sarjataulukossa realisoituvilla näytöillä myyntikäyrä lähtee nousuun, ei siinä sen kummempaa. Harmi vaan, että TPS:llä ei sellaisia juuri ole (miinus nippa nappa markkinointimielessä tähtikategoriaan mahtuva Berg) ja Jortsunkin käyttäminen mainonnassa alkaa olla riskaabelia. Pää punaisena möykkäävä keski-ikäinen äijä on huono symboli kaupata mitään - varsinkaan jos alla on seurahistorian huonoin kausi. MIB ilman menestystä on este laajemmalle samaistumiselle seuraan Turussa, olen tätä ennenkin väittänyt ja olen käytännössä samaa mieltä edelleen.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Jack's wasted life kirjoitti:
Varmasti näin, mutta taitaa olla aika perkeleen vaikea homma saada ihmisiä nostamaan sitä tunnetasoa kaiken tämän konttaamisen jälkeen. Katsojia, joita ei ole pienestä pitäen "leivottu" tietyn joukkueen kannattajaksi, voi olla hankalaa saada tunnustamaan väriä ainakaan tällaisen kauden jälkeen. Esim. keneen nyt uusi katsoja voisi samaistua ja tuntea ylpeyttä "tunnustaessaan väriä", Jortikkaan? Pelitapaan? Kanssakatsojiin?

Mainonta on vaikea taiteen laji ja sen tulokset ja toimivuus nähdään vasta jälkikäteen. Ei tietenkään paskaa saa myydyksi edes hyvällä mainonnalla, mutta siitä paskastakin pitää löytää ne parhaat puolet ja käyttää niitä hyödyksi mainonnassa. Tällä hetkellä mun mielestä vedetään oikeista naruista. Mielenkiintoisesta ja toimivasta tuotteesta ei tietenkään ole haittaa ja vielä tuote ei ole valmis, eihän?

Tänään salilla treenatessani kuulin mainoksen NRJ:ltä, jossa Jortsu käskytti katsojia mukaan kuudenneksi kenttäpelaajaksi. Mun mielestä ja ennenkaikkea vihdoin mainonnassa on yritystä. Ei enää viime vuosien naurettavia latteuksia "parhaasta viihteestä" ja entisten pelaajien kuvia lehtimainoksissa. Niinkuin aikaisemmiin ennustin, Akia on käytetty mainonnassa. Mainonnan viesti on selkeä, NHL-pelaaja palasi kotiin, toivottavasti hallille takaisin löytyy myös kadonnut yleisö kannustamaan oman kodin ylpeyttä.

Sen leathermanin sijaan olisin kyllä tarjonnut kaupanpäälle houkutukseksi vaihtoehtoisesti parkkilippua kaudeksi tai fanipaitaa. Mitä vittua lätkäfani tekee leathermanilla? Vieläkö sama lafka hoitaa TPS:n mainonnan vai onko mainostoimisto mennyt vaihtoon?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TPS
Iceberg kirjoitti:
Mainonta on vaikea taiteen laji ja sen tulokset ja toimivuus nähdään vasta jälkikäteen. Ei tietenkään paskaa saa myydyksi edes hyvällä mainonnalla, mutta siitä paskastakin pitää löytää ne parhaat puolet ja käyttää niitä hyödyksi mainonnassa. Tällä hetkellä mun mielestä vedetään oikeista naruista. Mielenkiintoisesta ja toimivasta tuotteesta ei tietenkään ole haittaa ja vielä tuote ei ole valmis, eihän?

Hyvällä mainonnalla on kohtuu helppo saada aikaan lyhytaikaisia vaikutuksia, mutta asiakkaiden sitouttaminen onkin jo toinen juttu. "seppossatunnaiskatsoja" saattaa tulla hallille esim. hyvän mainonnan (ja koukun) houkuttelemana, mutta se ei välttämättä tee "seposta" Tepsin kannattajaa tai edes kannattavaa asiakasta. Varsinkaan, jos "seppo" pettyy mainonnassa annettuihin lupauksiin. Kun halliin on saatu kunnolla porukkaa, pitäisi tapahtuman olla hyvää, jotta mahdollisimman moni harkitsisi tuloa uudestaan ja mahdollisesti "salakavalasti" sitoutuisi toimintaan. Usein onkin itseä harmittanut viime vuosina, kun hallissa on ollut n. 10000 katsojaa ja pelissä nyhjätään varmistellen nolla nollaa tai muuten tapahtuma on ollut epäonnistunut. Silloin tuskin moni satunnaiskatsoja halajaa pian uudestaan matsia katsomaan.

Edelleen kuitenkin puollan uusia muutoksia, ei siinä mitään. Itse en ole tuota uutta mainosta kuullut, mutta vaikuttaa ihan lupaavalta. Kuitenkin, jos mainonnassa annettuja lupauksia ei pystytä pitämään, jatkuu kivikkoinen tie vielä eteenpäin.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
... mutta miksi?

Miksiköhän HC TPS markkinoi aggressiivisesti juuri nyt? Lätkästä on ylitarjontaa muutenkin ja jalkapallosesonki parhaimmillaan. Kausikorttimyynneistä kevät merkitsee vain pientä palaa. Eikö olisi järkevintä rauhoittaa tilanne, antaa ihmisten toipua "lätkähölmöjen" kaikki rimat alittaneista koohotuksista ja satsata kaikki peliin elo-syyskuusta lähtien, jolloin 90% kausikorttipäätöksistä olletikin tehdään? Samalla voitaisiin tehdä todellisella joukkueella imagokampanjaa jne. Nyt on kaupallisen ja laji-informaation yliannoksen mahdollisuus turhan suuri ja markkinoita ei voisi vähempää kiinnostaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös