Kenestä uusi presidentti?

  • 8 538
  • 122

Kenestä Suomen presidentti?

  • Tarja Halonen

    Ääniä: 98 21,8%
  • Sauli Niinistö

    Ääniä: 333 74,0%
  • jätän äänestämättä

    Ääniä: 19 4,2%

  • Äänestäjiä
    450
  • Poll closed .

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Katsotaanpa millaisen tuloksen saamme täällä palstalla aikaiseksi. Halonen vaiko Niinistö presidentiksi eli kumpaa äänestät toisella kierroksella?

Itse tulen äänestämään Niinistöä.
 

peikko#13

Jäsen
Helppo päätös, saukolle lähtee ääni täältä toisella kierroksella.
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Gags kirjoitti:
Itse tulen äänestämään Niinistöä.

Sama. Äänestin Saulia ensimmäisellä kierroksella ja hän tulee saamaan ääneni myös toisella kierroksella.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Niinistoelle täältäkin vankkumaton tuki. Ja mammalta kanssa, niin ainakin väittää...
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Nyt kun olen toipunut äänestämäni pienen ehdokkaan jäämisestä ulos toiselta kierrokselta, ajattelin antaa ääneni "underdog" Saulille.
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
Kyllä se ääni taitaa Niinistön suuntaan lähteä.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Täältä lähtee jatkoajan ensimmäinen "virallinen" ääni Tarja Haloselle! =)
 

Freeble

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sale saletisti linnaan.
 

Floppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, (teepeeäs)
sale presidentiksi, itseni yllätti hiukan vanhasen niin paljon pienempi ääniprosentti kuin niinistöllä!
 

Naughty_S

Jäsen
Niinistöä tietysti, kuten ensimmäiselläkin kierroksella. En keksi yhtäkään syytä, miksi äänestäisin sitä toista..
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Niinistön leirissä aloitettiin ja myös lopetetaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Gags kirjoitti:
Katsotaanpa millaisen tuloksen saamme täällä palstalla aikaiseksi. Halonen vaiko Niinistö presidentiksi eli kumpaa äänestät toisella kierroksella?

Kospa ensimmäisen kierroksen ehdokkaani ei päässyt toiselle kierrokselle on minun mietittävä tarkoin käyttäytymiseni toisella kierroksella. Itseasiassa tällä hetkellä toinen kierros näyttää varsin ongelmalliselta, Niinistölle en tule antamaan ääntäni koska vierastan sitä kaikua mikä hänen taustalla seisovassa puolueessaan on, (niin, eivät ole puoluevaalit vaan henkilövaalit mutta silti, kokoomuslaisuus vierastuttaa ajatuksena kaikella tapaa). Kyse ei myöskään ole siitä ettenkö arvostaisi Niinistön poliittisia saavutuksia, Lipposen hallituksessa eräs tärkeimpiä ministerejä ja saavutukset myös sen mukaiset - siis positiivisessa mielessä kaikkiaan jos tarkastellaan kokonaisuutta, pieniä yksityiskohtia löytyy joita en allekirjoittaisi mutta koskaanhan ei voi saada täysin harmonista tulosta aikaan johon kaikki olisivat tyytyväisiä.

Mutta en myöskään tiedä tulenko vai voinko antaa ääneni Halosellekaan, edellisten vaalien toisella kierroksella äänestin Halosta koska vastassa oli keskustalainen Aho. Jos nyt toiselle kierrokselle olisi selvinnyt Vanhanen olisi ääneni suurella todennäköisyydellä livahtanut Haloselle, nyt kaikki on avoinna - äänestääkö Halosta vai antaako tyhjä ääni vai jäädäkö kotiin nukkumaan.

Toinen kierros tosaan on ongelmallinen, ehdolla on ehdokkaat joista kummastakin löytyy hyvää mutta riittävästi myös särähtäviäkin piirteitä. Vaikaa, kovin on vaikeaa löytää soveliain ehdokas itselle.

vlad.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naislinjalla jatketaan, mutta ehdokas vaihtuu, kun sen toisen naisen urakka jäi äänestäni huolimatta avauskierrokseen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nisse on kuningas!
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
vlad kirjoitti:
Toinen kierros tosaan on ongelmallinen, ehdolla on ehdokkaat joista kummastakin löytyy hyvää mutta riittävästi myös särähtäviäkin piirteitä. Vaikaa, kovin on vaikeaa löytää soveliain ehdokas itselle.

Niin itsehän äänestän Niinistöä. Mutta itse lähestyn kyllä tätä vähän eri suunnasta. Mun mielestäni voisi ajatella, että nyt on tarjolla kaksi hyvää ehdokasta, joista kumpaakaan ei tarvitse maailmalla hävetä. Vaikka en ikinä missään olosuhteissa osaa kuvitella äänestäväni demaria, Tarja on politiikan ammattilainen, jonka kanssa olen monesta asiasta eri mieltä, mutta joka käy presidentiksi paremmiin kuin joku oikeistolainen katastrofiehdokas. Tällä kertaa meillä on onneksi Sale eikä kukaan esim. kolmikosta Ilaskivi, Uosukainen, Rehn.

Kumpi tahansa voittaa, en menetä yöuniani tai hae turvapaikkaa Pohjois-Koreasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös