Verkkolehden uusimmat jutut
Jatkoajan KHL-ennakko 2014-15 | 02.09. 21:00
Kuinka Jokereiden KHL-taival lähtee käyntiin? Voittaako Magnitogorsk...
Makkonen vaihtaa "Rautaliigaan" | 02.09. 16:39
Hokissa pakitellut Jussi Makkonen siirtyy II-divisioonassa pelaavan...
KeuPa HT:n pelaajarintamalla liikehdintää | 02.09. 16:20
KeuPa HT:lle lainapelaaja liigasta ja tuttu maalivahti.
Dinamo Moskova - uudet tuulet puhaltavat | 02.09. 12:51
Moskovan seudun menestynein seura KHL:ssä on erinomaisesta...
Torpedo Nizni Novgorod - suomalaiset joukkueen selkärankana | 02.09. 12:50
Reilun miljoonan asukkaan Nizni Novgorod on Venäjän viidenneksi suurin...
HC Sotsi - värikäs KHL-tulokas | 02.09. 12:50
Historiansa ensimmäiseen KHL-kauteen valmistautuva seura pelaa kotipelinsä...

Takaisin   Jatkoajan keskustelupalsta > Vapaa keskustelu > Vapaa keskustelu

Vastaa viestiin

Ketjun työkalut Näyttövalinnat
Vanha 11.11.2011, 14:07   #1826
M@rko77

Suosikkijoukkue: LFC, Pelicans ja FC Naseva
Löytyykö keneltäkään käyttäjäkokemuksia HTC:n Cha Cha -luurista? Pitäisi nyt siirtyä androidmaailmaan ja mieluiten saisi olla qwerty-luuri.
M@rko77 on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 11.11.2011, 14:09   #1827
vilpertti

Suosikkijoukkue: San Jose Chokes
Lainaus:
J.Petke kirjoitti: Näytä viesti
Minä en henk koht siirtyisi vielä wp:hen. Kaikesta huolimatta tuo järjestelmä on vielä aika lähtökuopissa. Sovelluksia vähän ja pieniä oleellisuuksia puuttuu vielä käyttiksestäkin. Odottaisin vielä seuraavan ison päivityksen ja katsoisin tilannetta vielä uudestaan.

Mutta onneksi kaikkien muiden ei tarvitse tehdä niin kuin minä teen.
Sovellusten suhteen kannattaa tehdä niin, että miettii mitä sovelluksia sitä nyt oikeasti tarvitsee, selvittää onko ne alustalla tarjolla ja sen jälkeen vertailee mahdolliset sovellusten saatavuuserot huomioiden rautaa ja käyttöjärjestelmää.

Se, jos sovelluskaupassa A on tuhat taskulamppusovellusta ja kaksituhatta pierusovellusta ja sovelluskaupassa B niitä on vain yksi ja kaksi tuskin tekee merkittävää eroa laitteiden välille.
Vanha 11.11.2011, 15:11   #1828
J.Petke

Suosikkijoukkue: Barca, Real, ManU, City, Kanada, Ruotsi, Seattle
Lainaus:
vilpertti kirjoitti: Näytä viesti
Se, jos sovelluskaupassa A on tuhat taskulamppusovellusta ja kaksituhatta pierusovellusta ja sovelluskaupassa B niitä on vain yksi ja kaksi tuskin tekee merkittävää eroa laitteiden välille.
Minä taas olen havainnut, että juuri Windowsin ja Symbianin kaupoissa ei oikeasti ole juuri mitään mikä saisi ihmiset pitämään innostusta yllä esim. puoli vuotta oston jälkeen. Symbianilla 80% sovelluksista on aika kökköjä ja Windowsilla taas puuttuu kaikki ns. mielenkiintoinen. En puhu roskasovelluksista vaan esim. kunnollisesta tulosseurantapalvelusta jalkapallolle. Se on totta, että oleelliset ohjelmat löytyvät mutta ne mitkä tekevät kaupasta mielenkiintoisen ja sellaisen missä kuluttaa rahaa, puuttuvat.
Vanha 11.11.2011, 21:37   #1829
Alvajärven Urho

Suosikkijoukkue: JYP, Eric Perrin
Lainaus:
SergeiK kirjoitti: Näytä viesti
Miksi et synkkaa Ovi Suitesta suoraan Outlookiin?

Ohjeet täällä
Kiitoksia näistä ohjeista. Nyt ne ovat sentään tallessa Outlookissa, mutta en minä niitä näköjään Samsungiin saa siirrettyä, varsinkin kun tuo pinna on näissä asioissa ihan liian lyhyt kokeilemaan..

Eli ei onnistu ei. Outlookissa on tuollainen "Lähetä Bluetooth-laitteeseen" toiminto, mutta ei se tee mitään vaikka Bluetooth-yhteys on kunnnossa molemmissa laitteissa ja näkevät toisensa. Mitähän sitten kokeilisi?
Alvajärven Urho on online-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 12.11.2011, 10:12   #1830
vilpertti

Lainaus:
J.Petke kirjoitti: Näytä viesti
En puhu roskasovelluksista vaan esim. kunnollisesta tulosseurantapalvelusta jalkapallolle.
Tuosta tuli mieleen juuri N9:n ero esimerkiksi iphoneen. Erilaisten seurantasovellusten tarve on hyvin vähäinen kun laittaa vain oikeat kanavat seurattavaksi twitteriin ja RSS:stä. Kaikki tulevat nätisti tapahtumaruudulle. Käyttö poikkeaa massasta varsin tuoreella tavalla.
Vanha 15.11.2011, 11:38   #1831
maniakos

Suosikkijoukkue: HIFK
Minäkin päätin tuossa reilu viikko sitten siirtyä nykyaikaan tilaamalla iPhone 4S:n. Viimeiset kolme-neljä vuotta onkin tullut mentyä aika vanhoilla puhelimilla, kun jossain vaiheessa rupesi tympimään tuo teknologian aallonharjalta toiselle hyppiminen. Nyt kuitenkin oli korkea aika hypätä takaisin mukaan leikkiin, kun kaikki ominaisuudet ovat kuitenkin kehittyneet niin rutkasti tässä ajassa. Monet tärkeät toiminnotkin alkavat olla niin vahvasti internetissä, jotta taskussa olisi useimmiten hyvä olla laite, jolla yhteydet pelaa kätevästi joka suuntaan.

Olen oikeastaan hyvin onnellinen, etten ostanut uutta puhelinta joskus kolmisen vuotta sitten. Olen miettinyt, että olisikohan minustakin tullut yhtä sekopäinen kuin monista muista matkapuhelinten omistajista. Kaikkialla on jatkuvasti joitakin Nokia vs Apple vääntöjä, joissa tapellaan loppujen lopuksi ihan naurettavan pienistä asioista. Mitä väliä sillä muutenkaan on minkä merkkinen luuri sieltä taskun pohjalta löytyy. Pääasia kun on itse tyytyväinen laitteen ominaisuuksiin.
No tuntuuhan tuolla monille olevan väliä. Itsekin ilmoitin muutamalle kaverille tilanneeni uuden puhelimen ja vastaukset olivat luokkaa "Jaa, päätit sitten ruveta Apple-homoksi" ja "Mikset ostanut puhelinta xxx, kun se on paljon parempi". Kerrassaan hämmästyttävää.

Hämmästyin kyllä myös vähän siitä, miten hankalaa tuo puhelimen saaminen loppupeleissä onkaan. Laitoin Soneralle tilauksen tuossa reilu viikko sitten, mutta puhelimen toimitusajasta ei ole vielä mitään tietoa. Harmikseni tuli jo maksettuakin tuo tilaus, joten muualta on aika turha lähteä metsästämään.
maniakos on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 16.11.2011, 19:26   #1832
Vanha Len

Suosikkijoukkue: TPS, Boners
Mulla on iPhone 3GS ja tänään katsastelin uusia älyluureja paikallisessa Gigantissa. Käteen sopi erittäin hyvin Samsung Galaxy S II. Iso näyttö ja ohut/kevyt tuntuma viehätti.

Ei taitaisi olla huono hankinta laisinkaan...?
Vanha 16.11.2011, 19:29   #1833
sampio

Suosikkijoukkue: Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei ole huono, varsinkin jos hiukan perehdyt luuriin ja muokkaat omanlaiseksesi. Tosin jos sulla on Saunalahden liittymä, en suosittele, ellet halua kaynnistää vähintään kerran päivässa luuria uudelleen. Muutoin oikein tykki luuri.

Itse jos olisin vaihtamassa puhelinta nyt, en miettisi hetkeäkään vaihtoehtoja N9:lle.
Vanha 16.11.2011, 19:32   #1834
Vanha Len

Suosikkijoukkue: TPS, Boners
Lainaus:
sampio kirjoitti: Näytä viesti
Itse jos olisin vaihtamassa puhelinta nyt, en miettisi hetkeäkään vaihtoehtoja N9:lle.
Tuotakin hiplasin ja sopi hyvin käteen. Mikä tuosta N9 luurista tekee paremman kuin Galaxy s kakkosesta...?
Vanha 16.11.2011, 19:40   #1835
sampio

Suosikkijoukkue: Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sampalle on enemmän sovelluksia, mutta koska en niitä erityisen paljon tunnu käyttävän, pitäisin uutta käyttistä ja varsinkin Nokian navigaattoria kiinnostavampana. Lisäksi N9:ssä on mulle uusi luuri, eli enemmän vau kuin Galaxy 2.

SG2 on kyllä oikein hyvä luuri, joten jos siihen päädyt, niin tuskin tulet pettymään. No, akku ei ole erikoinen. Mutta kun mulla tuo jo on, haluaisin toki mieluummin N9:n.
Vanha 16.11.2011, 22:08   #1836
Zamboni

Suosikkijoukkue: Ilves ja "leveät hartiat"
Lainaus:
sampio kirjoitti: Näytä viesti
Sampalle on enemmän sovelluksia, mutta koska en niitä erityisen paljon tunnu käyttävän, pitäisin uutta käyttistä ja varsinkin Nokian navigaattoria kiinnostavampana.
Jokunen aika sitten taisi olla tutkimus tai julkaisu, että noin 100 eri sovellusta käsittää 90% koko maailman sovellusmyynnistä ja 1000 sovellusta kattaa 95% latauksista. Mut onhan se hieno tietää, että on tuhansia appseja tarjolla.

Omasta E52:sta loppuu takuu näinä päivinä. Jotenkin salaa toivon, että se hajoaisi nyt käsiin, niin voisi hyvillä omallatunnolla vaihtaa 2010-luvulle (N9:iin). Harmi vaan, että se levisi jo kesällä ja sai uuden näytön ja sisuskalut.
Vanha 16.11.2011, 22:13   #1837
toothfairy

Suosikkijoukkue: TPS
Lainaus:
Zamboni kirjoitti: Näytä viesti
Jokunen aika sitten taisi olla tutkimus tai julkaisu, että noin 100 eri sovellusta käsittää 90% koko maailman sovellusmyynnistä ja 1000 sovellusta kattaa 95% latauksista. Mut onhan se hieno tietää, että on tuhansia appseja tarjolla.
On myös todennäköisempää löytää se haluamansa noiden tuhansien joukosta.
toothfairy on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 17.11.2011, 10:57   #1838
Alvajärven Urho

Suosikkijoukkue: JYP, Eric Perrin
Lainaus:
Vanha Len kirjoitti: Näytä viesti
Mulla on iPhone 3GS ja tänään katsastelin uusia älyluureja paikallisessa Gigantissa. Käteen sopi erittäin hyvin Samsung Galaxy S II. Iso näyttö ja ohut/kevyt tuntuma viehätti.

Ei taitaisi olla huono hankinta laisinkaan...?
Olen tykännyt näin viikon omistuksen ajan kovastikin!

Itse kuulin tuosta Saunalahti - Samsung Galaxy SII -epäsopivuudesta vähän liian myöhään, luin siis täältä. Itsellä on nyt molemmat, mutta ei ole vielä toistaiseksi aiheuttanut mitään ongelmia. En ole buutannut kertaakaan puhelinta ekan viikon aikana, joten joskohan ongelma olisi jo korjattu?

Puhelin itsessään on ohut, kevyt ja näytöltään ihan mahtava. Muutamia juttuja on entisenä Nokia-käyttäjänä vielä selvittämättä (manuaalia ei oikein ole jaksanut lukea), jotka varmasti helpottaisivat käyttöä kun tajuaisi miten homma on tarkoitettu toimivan. Lisäksi se numeroiden siirto Nokiasta oli ihan hanurista. Akku on varsin huono ja lisäksi latautuu hitaasti. Käytännössä latausjohtoa saa kannella aina kotoa poistuttaessa mukana. Mutta tuossa on kaikki negatiiviset asiat, mitä olen löytänyt. Esimerkiksi tuo teksti-tv -sovellus, jonka sai Nokiallekin, toimii ihan käsittämättömän hyvin Nokiaan verrattuna. Piti ihan testata samalla langattomalla verkolla vierekkäin ja ihan käsittämätön ero.

Mutta suosittelen. En ole itse nero näiden älypuhelinten kanssa, mutta tässä tapauksessa tämä älypuhelin taitaa jopa helpottaa pienen ihmisen elämää.
Alvajärven Urho on online-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 17.11.2011, 13:33   #1839
Piikkiperse

Suosikkijoukkue: Jokerit
Lainaus:
Alvajärven Urho kirjoitti: Näytä viesti
Akku on varsin huono ja lisäksi latautuu hitaasti.
Suosittelen hommaamaan Nokian pikalaturin, joka puskee ulos 1,2mAh vs Samsungin laturin alle 1mAh olisko siinä joku 0,7.
Vanha 17.11.2011, 17:25   #1840
ernestipotsi

Lainaus:
Alvajärven Urho kirjoitti: Näytä viesti
Puhelin itsessään on ohut, kevyt ja näytöltään ihan mahtava. Muutamia juttuja on entisenä Nokia-käyttäjänä vielä selvittämättä (manuaalia ei oikein ole jaksanut lukea), jotka varmasti helpottaisivat käyttöä kun tajuaisi miten homma on tarkoitettu toimivan. Lisäksi se numeroiden siirto Nokiasta oli ihan hanurista. Akku on varsin huono ja lisäksi latautuu hitaasti. Käytännössä latausjohtoa saa kannella aina kotoa poistuttaessa mukana.
Ite siirsin numerot suoraan muistikortilta. Ei ongelmia.

Akunkestoa pidentää JuiceDefender Plus. Tuo taitaa jonkun euron-puolitoista maksaa, mutta on ehdottomasti yksi Androidin "must"-hankinnoista.
Säästää oikeasti akkua eikä sotke puhelinta kuten mm. eräät task killerit.
Vanha 18.11.2011, 16:01   #1841
fiftyeight

Suosikkijoukkue: Iddrott Förskott Puukädet
Tiedä onko tämä nyt tähän ketjuun kun E7 on jo lähes vuoden vanha, mutta silti kysyn.

Miten helevatassa saan pois seuraavan jutun, joka ilmaantui pari kk sitten: aina kun avaan sähköpostin, minulle tulee ilmoitus: "et voi lähettää sähköpostia xxx@nn.fi." Tuttu osoite, jota olen käyttänyt vain firman koneelta, mutta viestit tulevat myös E7:aan.

Mitä on tapahtunut ja miten sen saa pois. Ei nakkisormi ja putkiaivo jymmarra.
Vanha 18.11.2011, 17:24   #1842
vilpertti

Lainaus:
fiftyeight kirjoitti: Näytä viesti
Tiedä onko tämä nyt tähän ketjuun kun E7 on jo lähes vuoden vanha, mutta silti kysyn.

Miten helevatassa saan pois seuraavan jutun, joka ilmaantui pari kk sitten: aina kun avaan sähköpostin, minulle tulee ilmoitus: "et voi lähettää sähköpostia xxx@nn.fi." Tuttu osoite, jota olen käyttänyt vain firman koneelta, mutta viestit tulevat myös E7:aan.

Mitä on tapahtunut ja miten sen saa pois. Ei nakkisormi ja putkiaivo jymmarra.
Kuulostaisi nopeasti ajateltuna siltä, että SMTP-palvelimena on joku mikä ei hyväksy postin lähettämistä operaattorisi verkosta. Eli esim. jos työpostisi on vaikka Elisan verkossa, kännykkäsi Soneralla, pitäisi SMTP-palvelimeksi vaihtaa Soneran SMTP-palvelin.
Vanha 12.12.2011, 23:32   #1843
Myyrä

Suosikkijoukkue: Lukko, Spurs
Tulee itsekin siirryttyä windows phone -maailmaan. Amazon.de:stä cyber monday reloadedista tuli tilattua Lumia 800 hintaan 399 e. Ei paha hinta lainkaan. Ensi viikolla ehkä tulossa, odottelen jo malttamattomana.

Jos joku muukin on kiinnostunut niin näyttäisi olevan hyvin tarjolla noita puhelimia vieläkin. Välillä tarjouskello menee nollille, mutta pian tulee taas uusi aika, kuinka kauan hinta on voimassa.

e: Kai näissä wp:ssä on se normaali käytäntö, että kun seuraava versio 8.0 tulee joskus ensi vuonna, niin sen voi tuohon ihan normaalisti ladata 7.5 tilalle?
Myyrä on online-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 12.12.2011, 23:39   #1844
Vuokralainen

Mä menin eilen tilaamaan elämäni ensimmäisen "älypuhelimen", kun vanha nokialainen temppuilee akkunsa osalta. Harkitsin pitkään normipuhelinta eli 19,95€ maksavaa Samsungin simpukkapuhelinta, kunnes sitten päädyin suunnilleen halvimpaan "älyversioon" eli Nokialaiseen alle sadalla eurolla C5-03. Riittää mulle.
Vanha 13.12.2011, 12:08   #1845
Ziggy

Suosikkijoukkue: Ilves-Hockey Oy
Lainaus:
Myyrä kirjoitti: Näytä viesti
Kai näissä wp:ssä on se normaali käytäntö, että kun seuraava versio 8.0 tulee joskus ensi vuonna, niin sen voi tuohon ihan normaalisti ladata 7.5 tilalle?
Uskoisin että sen voi päivittää ihan samalla tavalla kuin symbian-puhelimenkin.
Kannattaa käydä tuolla lukemassa, ellet ole jo käynyt. Paljon infoa eri puhelimista ja käyttökokemuskia myös tuosta Lumiasta.
Nokia

Ainoa mikä hieman mietityttää ulkomailta puhelinta tilatessa on takuu. Voiko puhelimen viedä täällä huoltoon ihan normaalisti (jos takuuta on jäljellä) vaikka se on ostettu ulkomailta..
Ziggy on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 13.12.2011, 13:15   #1846
kahden suunnan sentteri

Lainaus:
ernestipotsi kirjoitti: Näytä viesti
Akunkestoa pidentää JuiceDefender Plus. Tuo taitaa jonkun euron-puolitoista maksaa, mutta on ehdottomasti yksi Androidin "must"-hankinnoista.
Säästää oikeasti akkua eikä sotke puhelinta kuten mm. eräät task killerit.
En omissa kokeiluissani havainnut akunkeston parantumista, vaan itse asiassa päinvastoin, vaikka toki ohjelma itse auliisti väittää mittareillaan akunkeston parantuvan. Tietysti riippuu ihan käyttäjästä ja käytöstä kuinka paljon (jos ollenkaan) hyötyä voi saavuttaa. Mutta konffeista se tuskin ainakaan oli kiinni, luulisin näin tietotekniikan inssinä noi asetukset osaavani virittää kuntoon.

Enemmän mulla akunkestoon vaikuttaa Locale. Ja nyt kun se tuli mainittua niin voisin samalla mainostaa että se on muutenkin ehdottomasti mun parivuotisen älypuhelin-uran selkeesti paras sovellus. Jos menen työpaikan lähistölle niin se laittaa itsensä vibralle. Jos laitan bluetooth-kuulokkeet päälle ni puhelin laittaa media volumet täysille ja avaa Spotifyn. Oletuksena mobiilidata on päällä ja wlan pois (ei kuluta akkua turhaan skannaamalla verkkoja koko ajan), mutta kun oon kotona niin wlan menee päälle ja luuri kytkeytyy kotiverkkoon (wlan yhteydessä ollessaan vie vähemmän kuin mobiilidata). Jos oon himassa arkiyönä klo 24-06 eikä puhelin oo liikkunu vähään aikaan ja ympäristössä on suht hiljaista, puhelin toteaa että on yö, sammuttaa datayhteydet ja menee äänettömälle. Yms, yms....

Ja muuten akkukeston suhteen tietysti perusjuttuja on näytön kirkkauden pitäminen alle 30%:ssa, turhien tietojen synkronoinnin poistaminen kokonaan, sekä oleellisten tietojen synkronointi niin harvoin kun mahdollista.
kahden suunnan sentteri on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 15.12.2011, 10:01   #1847
iibor

Suosikkijoukkue: Jokerit, Ducks
Mikähän saatana mahtaa olla vikana, kun Desire HD ei tunnista enää 16gigasta muistikorttia? Ilmoittaa vaan muistivalikossa, muistikortin kooksi "tavoittamaton".

Eikä siis pysty esimerkiksi Spotifyta käyttämään, kun muistikorttia ei löydy mukamas.
iibor on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 15.12.2011, 10:26   #1848
Lawless

Lainaus:
iibor kirjoitti: Näytä viesti
Mikähän saatana mahtaa olla vikana, kun Desire HD ei tunnista enää 16gigasta muistikorttia?
En tiedä, mutta suosittelisin kokeilemaan muistikortin formatointia. Muistikortti irti puhelimesta -> tiedot talteen tietokoneelle (adapterin avulla) -> muistikortin formatointi -> tiedot takaisin muistikortille. Jos muistikortin sisällön kopiointi tietokoneelle ei onnistu, niin sökönähän se taitaa olla. Minkä valmistajan microSDHC-kortti muuten on kyseessä?
Lawless on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 15.12.2011, 11:09   #1849
Erling

Suosikkijoukkue: New York Rangers, Blues, Arsenal, Honka
Joku alan asiantuntija voisi ohjeistaa, että kannattaako ostaa uusin iphone vai odottaa Nokian lumiaa? Tähän asti käytössä olleet Samsungin älypuhelimet, molemmat olisivat siis ns. uusia tuttavuuksia, joten totuttelua olisi tiedossa joka tapauksessa.
Vai onko kysessää enemmänkin mielipide-eroista; toinen äidistä, toinen tyttärestä jne.?
Vanha 15.12.2011, 11:23   #1850
Piikkiperse

Suosikkijoukkue: Jokerit
Lainaus:
Köntsä kirjoitti: Näytä viesti
Joku alan asiantuntija voisi ohjeistaa, että kannattaako ostaa uusin iphone vai odottaa Nokian lumiaa? Tähän asti käytössä olleet Samsungin älypuhelimet, molemmat olisivat siis ns. uusia tuttavuuksia, joten totuttelua olisi tiedossa joka tapauksessa.
Vai onko kysessää enemmänkin mielipide-eroista; toinen äidistä, toinen tyttärestä jne.?
Jos kumpikin on uusia tuttavuuksia, niin ei varmaankaan juuri väliä kumman valitsee.
iPhone 4S:n kamera on parempi kuin Lumia 800:n. iPhonen näyttö on tarkempi. WP sallii käyttiksen muokkausta jonkin verran edes(elävät tiilet aloitusnäytöllä), iPhonen ikoninäyttöä ei paljon muokkailla muuten kuin kansioimalla ikoneja ja taustakuvaa vaihtamalla. iPhoneen on saatavilla huomattavasti enemmän sovelluksia. Nokia kestää todennäköisesti ilman kuorten hajoamista myös pudotuksia toisin kuin lasinen iPhone. Nokia taitaa olla edullisempi. Nokia kotimainen. Mieti siitä sitten mikä on tärkeää.
Itselläni eka iPhone(4S) käytössä ja olen kyllä ollut tyytyväinen useamman Androidin jälkeen.

Takaisin   Jatkoajan keskustelupalsta > Vapaa keskustelu > Vapaa keskustelu

Ketjun työkalut
Näyttövalinnat

Kaikki ajat ovat aikavyöhykkeen GMT +3 aikaa. Kello on nyt 21:48.