Takaisin   Jatkoajan keskustelupalsta > Vapaa keskustelu > Vapaa keskustelu > Kierrätyskeskus

Verkkolehden uusimmat jutut
Ilves testaa puolustajaa | 19.05. 16:37 JUURI NYT
Puolustaja Henrik Forsberg liittyy alkavalla viikolla Ilveksen mukaan...
MM2013-voimasuhdetaulukko: Tukholman-lohko | 19.05. 14:48
Jatkoaika tarjoaa MM-kisoista alati päivittyvän voimasuhdetaulukon.
Josi: "Tämän joukkueen saavutuksia on vaikea ymmärtää" | 19.05. 14:36
Sveitsin NHL-puolustaja pitää finaali-Sveitsiä parempana kuin sitä, joka...
Jalonen ansaitsee mitalin ja kiitokset | 19.05. 13:30
Välierässä Ruotsille taipunut Suomi lähtee turnauksen päätöspeliinsä...
MM-finaalin maalivahdit ovat toistensa peilikuvia | 19.05. 12:44
Jhonas Enroth, Reto Berra ja Martin Gerber eivät ole yhdestä muotista...
Potku-uhan alta kansallissankariksi | 19.05. 11:37
Sean Simpsonilla riittää uusia ystäviä.

Vastaa viestiin

Ketjun työkalut Näyttövalinnat
Vanha 21.03.2005, 10:39   #301
karhu

Suosikkijoukkue: Ässät,Man Utd
Itselläni savutonta elämää noin 11kk takana.
En tarkkaan muista päivää milloin lopetin,mutta huhtikuuta se oli.
Ensimmäiset puolivuotta voisi sanoa ettei ollut päivää ettei olisi jossain vaiheessa tehnyt mieli tupakkaa.
Nyt saattaa jo sellaisiakin päiviä olla,mutta edelleen tulee vaikeita tilanteita kuten esimerkiksi jouluna,kun olit syönyt ja juonut hyvin niin ainoa mitä täydelliseen oloon olisi vaadittu oli kunnon ruokasavut.
Juominenkaan ei ollut ainakaan itselle ongelma,taisin jopa olla samana viikonloppuna baarissa,kun lopetin ja monena monena muuna tuli otettua.
karhu on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 01.04.2005, 23:24   #302
mikse

Suosikkijoukkue: Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Laitetaan nyt tänne. Ostin tossa männäviikolla muutaman kuubalaisen eli muutaman sikarin. Ovat kuulemma laatutavaraa, merkkiä Cohiba Siglo IV.

Miten näitä nyt pitäisi säilyttää kolme viikkoa vaihdossa ollessani, kun kaikenlaiset systeemit on erittäin vähäisiä? Olisi tarkoitus saada siget vapuksi Suomeen ehjinä.
mikse on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 13.04.2005, 12:28   #303
Derby

Suosikkijoukkue: JYP, NJ Devils
Olen nyt sitten itsekin ratkennut tähän intiaanien keksimään perkeleeseen. Puolisen vuotta on tullut sauhuteltua noin aski päivässä. Olen kyllä auttamattoman koukussa, täytän vasta ensi kuussa 18 ja olen välillä joutunut olemaan päivän ilman röökiä kun hakijaa ei ole ollut näköpiirissä. Tuo aika on minulle yhtä helvettiä. Kunto oli ennenkin paska, nyt se taitaa jo olla vaarallisen huono. Poltan punaista LM:ää
Vanha 13.04.2005, 16:23   #304
Sniper

Suosikkijoukkue: Timo Suden kääntölämäri
Vuoden alusta "polttamatta". Alkuperäisen suunnitelman mukaan annoin itselleni lisenssin vähäiseen humalapoltteluun, eli viime viikonloppuna meni ensimmäisen kerran pari pikkusikaria. En saanut kyllä niistäkään oikein mitään nautintoa.

Isoveikka varoitteli että humalapolttelusta siirtyy hyvin helposti takaisin tapatupakoijien rivistöön, mutta jotenkin en usko että niin nyt kävisi.
Vanha 13.04.2005, 17:18   #305
pongo

Suosikkijoukkue: TPS
Lainaus:
Viestin lähetti vln
Nyt olen jo miettinyt kauan, että mistä saisi sen "todellisen" sytykkeen siihen lopettamiseen.
Tuntuu, että se on mahdotonta olla polttamatta ne "ihanat" ilta ja aamusavut, sehän on mahdotonta?
Ei ole mahdollista, että enään ei polttaisikaan. Olisin aivan helvetillisen onnellinen jos pääsis jotenkin tuosta myrkystä eroon.
Mutta vielä ei ole ainakaan itsekuri riittänyt, toivottavasti onnistun vielä joskus pääsemään eroon. Rahan ja terveyden sen vie. [/B]
Juuri näin olen minäkin asiaa pohtinut. Olen polttanut vakituisesti vasta reilut 2 vuotta mutta tupakointi on juurtunut tapoihini hyvin tiukkaan. Nimenomaan tapoihini, en ole koskaan kokenut mitään suurempia "nikkiksiä" (tarkoitan vapinaa ja päänsärkyä) vaikka valillä poltinkin askin päivässä. Koulussa tulee sauhuteltua joka välitunti, kummasti se silti rauhoittaa mieltä. Vieroitusoireeni rajoittuvat oikeastaan rauhattomaan olotilaan jos on tietyn ajan polttamatta. Vaikeaksi asian tekee se, että olen alaikäinen ja tupakan saanti tuottaa joskus vähän vaikeuksia, kuten esimerkiksi juuri tällä hetkellä. Rahaa tupakointiin todellakin menee, vaikkakin nykyään poltan "vain" sätkätoppa/vko- tahtia.
Suurin ongelma tupakoinnissa minulle on tosiaankin se että tupakointi on minulle lähes ainoastaan ajanvietettä, mutta en silti kykene pääsemään tuosta huonosta tavasta eroon. Saisi jostakin tarpeeksi motivaatiota opetella jonkun "sijaistavan" niin saattaisi röökin kiskominenkin loppua.
Vanha 13.04.2005, 17:31   #306
JLand

Suosikkijoukkue: NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Itse lopetin polttamasta kotona heti kun avovaimoni kertoi olevansa raskaana ja tyttären syntymän jälkeen en ole polttanut yhtään tupakkaa -- en töissä, baarissa tai kotona. Aika yllättävän hyvin olen selvinnyt, sillä ensimmäistä viikkoa lukuunottamatta ei ole oikeastaan edes tehnyt mieli tupakkaa.
JLand on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 13.04.2005, 20:31   #307
puuha-pete

Suosikkijoukkue: Kerho, Minnesota, Hollanti
Baarissa välillä sauhuttelee mitä sattuu, vaniljasikarit myös lähelä sydäntä. Samoin pussia saattaa ryypätessä välillä pistää muhimaan..Niillä eväillä, mutta itse jatkuvaa tupakoimista en harrasta. Jos väki polttaa niin sama se, jos ei itse polta baarissa, vituttaa kun vaatteet haisee savulle=oravanpyörä
Vanha 16.07.2005, 22:52   #308
KJ hunter

Suosikkijoukkue: TPS & Minnesota Wild
Vakituisesti en ole polttanut, en polta nyt, enkä luultavasti tule polttamaankaan. Mutta alkoholin kanssa tulee sauhuteltua rööki jos toinenkin.
Vanha 16.07.2005, 23:00   #309
M@rko77

Suosikkijoukkue: LFC, Pelicans ja FC Naseva
En ole koskaan polttanut, en edes ole kokeillut. Olen tosin passiivisen tupakoinnin uhri. No, ei minua haittaa jos jossain baarissa kaverini pössäyttelevät (melkein aina ovat muistaneet kysyä, käykö jos he tupakoivat).
Vanha 19.07.2005, 13:57   #310

Suosikkijoukkue: KooKoo
Lainaus:
KJ hunter kirjoitti:
Vakituisesti en ole polttanut, en polta nyt, enkä luultavasti tule polttamaankaan. Mutta alkoholin kanssa tulee sauhuteltua rööki jos toinenkin.
Sama pätee myös minuun. + Juhlasikarit ja nuuskaus.
#104 on online-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 20.07.2005, 14:23   #311
Mitchner

Suosikkijoukkue: Kärpät
En tarvitse tupakkaa ikinä, en edes baarissa. Onneksi, rahat ja terveys siinä menisivät.
Mitchner on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 20.07.2005, 15:15   #312
smasa

Suosikkijoukkue: Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Nuoihan minä vielä olen, mutta ikinä en ole edes maistanut tupakkaa. Sääliksi käy joitakin tuttujani, jotka ovat jo viisi vuotta sitten aloittaneet tupakin kiskomisen.
Vanha 03.01.2006, 12:49   #313
Bon

Suosikkijoukkue: SaiPa
Nostetaampa ketju ylös.

Olen polttanut päivittäin 11 vuoden ajan n. 10-20 savuketta. Nyt yritetään ensimmäistä kertaa _tosissaan_ irti tuosta vitsauksesta. Kerran, pari olen testannut omaa nikotiiniriippuvuuttani olematta n. 5 päivää ilman syöpäkäärylettä.

Tämä lopettamispäätös ei todellakaan syntynyt hetken mielijohteesta. Jo alkusyksystä marssin työterveyslääkäriin ja pyysi reseptin Zybania. Olisin varmaan aloittanut lääkkeen käytön jo aikaisemmin, mutta kaikenmaailman loppuvuoden juhlat olisivat tehneet lopettamisesta entistä vaikempaa. Eilen sitten astelin apteekkiin ja ostin 180 eurolla irti-tupakasta-tuotteita eli 100 tablettia Zybania ja nikotiinilaastareita ja -purkkaa. Tänä aamuna otin ensimmäisen tabletin. Vielä ei oikeastaan tunnu miltään erikoiselta. Ehkä vaikutus alkaa vasta parin päivän sisään. Tupakkaa on tehnyt aivan normaalisti mieli ja olen polttanut kuten aikaisemminkin. Ensi viikon maanantai on sitten se päivä kun tupakointi saa jäädä ja Zybanin annostusta nostan kahteen pilleriin.

Kertokaahan Sniper, Andrej ja muut Zybania käyttäneet jatkoaikalaiset onnistuitteko pääsemään kokonaan irti röökinperkeleestä vai onko paha tapa tullut takasin lääkkeen käytön lopettamisen jälkeen?
Bon on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 03.01.2006, 14:16   #314
majuho

Suosikkijoukkue: JYP
Oma historiani... poltin varmaan 7 vuotta vakituisesti. Lopetin vuonna 1990 ja aloitin uudestaan polttamisen vuonna 1995. Hullu kun olen..
Aikamoinen määrä vuosia ja rahaa mennyt tupakan merkeissä. Nyt olen ollut taas ilman tupakkaa 1,5 vuotta. Tupakka käy edelleenkin mielessä melkein joka päivä, mutta enää ei ole "tarvetta" käydä ostamassa ja sytyttää se.. Jos sen tekisin, repeäisin saman tien. Viimeisin lopettamisprosessi kesti aika kauan, henkisesti valmistauduin varmaan puoli vuotta. Vaimolle sanoin että pian loppuu, pian loppuu.. 14.6 2004 se sitten loppui. Ensimmäisen viikon söin Nicotinell -purkkaa. Salmiakin makuista, se oli ihan hyvääkin.. vahvinta mitä löytyi. Ja ainoastaan silloin kun teki mieli tupakkaa. Viikon kuluttua lopetin senkin. Olihan se aika tuskaista olla ilman mitään korvikettakaan, mutta oli se myös sen arvoista. Näin jälkeen päin ajatellen. :-)
Kuitenkin, tupakka on ollut niin suuressa roolissa mun elämässä, ettei se unohdu varmaan koskaan, vaikka niin haluaisinkin. Ja kateeksi käy niitä jotka osaavat/pystyvät polttelemaan vain silloin tällöin, esim. juhlissa. Itse en siihen pystyisi. Mutta henkinen valmistautuminen on minusta se tärkein asia. Valmistautua siihen sopivaan hetkeen. Jos polttaminen on mukavaa ja kivaa, sitten tulee olemaan vaikeata..
Tsemppiä vaan kaikille lopettaville ja lopettaneille!
majuho on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 03.01.2006, 14:47   #315
Sniper

Suosikkijoukkue: Timo Suden kääntölämäri
Lainaus:
Sniper kirjoitti:
Vuoden alusta "polttamatta". Alkuperäisen suunnitelman mukaan annoin itselleni lisenssin vähäiseen humalapoltteluun, eli viime viikonloppuna meni ensimmäisen kerran pari pikkusikaria. En saanut kyllä niistäkään oikein mitään nautintoa.

Isoveikka varoitteli että humalapolttelusta siirtyy hyvin helposti takaisin tapatupakoijien rivistöön, mutta jotenkin en usko että niin nyt kävisi.
Isoveikka oli oikeassa, eli pikkuhiljaa luisuin takaisin tupakoijaksi, kesäkuussa taisin ensimmäisen kerran poltella selvin päin. Ongelmaksi tuli se hetki kun luuli hallitsevansa riippuvuuttaan ("polttelenpa vain kännissä", tuntuu todella kornilta muistella jälkeenpäin) , niin turpaan tuli. Samoihin aikoihin emännän sortuminen polttelemaan viimeisteli epäonnistumisen - takaterassilla kun poltteli.

Hyvä puoli on että vuoden lopussakin tupakan kulutus oli melko pientä, eli aski saattaa kestää viikonkin yhtä soittoa.

Nyt taas koittelen itseäni, tällä kertaa ilman mitään apukeinoja. Kaapista kyllä saattaa löytyä nikotiinipurukumeja jos oikein tiukka paikka tulee.
Vanha 03.01.2006, 18:39   #316
Andrej

Suosikkijoukkue: SaiPa
Vai kävi Sniperilla vanhanaikaisesti. Ikävä juttu, mutta uutta yritystä vaan. Eihän se varsinainen lopettaminen viimeksikään hirvittävän vaikeaa tainnut olla.

Ajattelinkin tuossa jokin aika sitten, että pitänee palata ketjuun jahka tammikuun loppu on käsillä. Menköön nyt kuitenkin jo tässä vaiheessa, onhan melkein vuosi jo täynnä.

30. päivä tätä kuuta siis vuosi ilman savuakaan tulee täyteen, ellei nyt jotain aivan ihmeellisiä tapahdu. Helposti onnistui, tuohon viimeisimpään helmikuun lopun viestiini ei juuri ole lisättävää. Paino on noussut, mutta se nyt ei jo pohjalla olleiden ihrojen päällä juuri näy tai tunnu.

Allergia- ja astmaoireiden osalta tilanne ei juuri ole muuttunut. Edelleenkin käytän päivittäistä lääkitystä, mutta ennen tupakoinnin lopettamistakaan ei astma juuri vaivannut kuin lähinnä pölyisissä oloissa. Siskolikan koiran kanssa peuhatessa taas allergialääkitystä tarvitsen, aivan kuten ennenkin.

Sortuminen ei ole ollut lähelläkään. Unia näen ajoittain vieläkin, mutta nekin ovat vähentyneet. Edelleen kuitenkin saatan seuraavana päivänä huomata noituvani heikkouttani. Noista unista meinaan jää erittäin todentuntuiset muistijäljet, ja sitä tosiaan luulee oikeasti polttaneensa.

Olen ollut myös baarissa, päissänikin, ja tupakoivassa seurueessa, ilman että olisin joutunut kynsiä normaalia enempää syömään. Kesän jälkeen ei ole juuri edes tullut sellaisia hetkellisiä mielitekoja. Tuossa ennen joulua tosin yhden päivän aikana piti nelisen kertaa siirtää ajatukset väkisin pois tupakasta. En osaa yhtään sanoa miksi tuolloin flashback-sarja iski, mutta sen jälkeen ei ongelmia ole ollut. Tupakkaa ei sinänsä ole ikävä, vaikka, kuten sanottua, sen mausta pidinkin. Ei se maku ja "fiilis" kuitenkaan ole vieläkään unohtunut, joten varpaillaan joudun olemaan varmaan lopun ikääni.

Loppusummauksena: suosittelen lämpimästi sinullekin, Bon.
Andrej on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 03.01.2006, 18:52   #317
Derby

Suosikkijoukkue: JYP, NJ Devils
Lainaus:
pata13 kirjoitti:
Joku kaveri mukaan ja kunnon rahasummasta veto. Se maksaa, kumpi ensin alkaa polttaa. Jonkin ajan päästä et edes halua polttaa. Itselläni tuo toimi tupakointiin kyllästymisen ohella.

Nyt sunnuntaina tulee 7 viikkoa täyteen. Ilman tupakkaa. On hyvä olla.
Miten sitä kaveriakin sitten valvoo että onko polttamatta? 24h päivässäkö pitäisi roikkua persiissä kiinni?
Vanha 03.01.2006, 18:56   #318
Cactus

Suosikkijoukkue: HIFK
Lainaus:
Andrej kirjoitti:
Sortuminen ei ole ollut lähelläkään. Unia näen ajoittain vieläkin, mutta nekin ovat vähentyneet. Edelleen kuitenkin saatan seuraavana päivänä huomata noituvani heikkouttani. Noista unista meinaan jää erittäin todentuntuiset muistijäljet, ja sitä tosiaan luulee oikeasti polttaneensa.
Sama juttu Andrejin kanssa, lopettamisestani on muutamia vuosia, mutta kyllä se tupakka palaa unissa ikävästi kuvioihin todella usein vielä ja miten aitoa se onkaan, voisi melkein maistaa sen maun suussa ja sen tunteen. Aamulla/unessa semmoinen pieni morkkis että tähänkö tämä lopetus sitten tyssäsi, mutta sitten muistaa miten asiat todella ovat. :)

Nuuskan lopettamista olen kaavaillut ja olen vakaasti päättänyt lopettaa sen vielä päivänä jonaina. Mutta se tupakan ylivalta on kyllä mieletöntä, se miten se hallitsee ja pitää loukussa!

Mutta lopetukseni myötä en ole itselleni suonut edes sikarin polttelua, mun mielestä se on vain joku tekosyy itselleen että saisi jotain polttaa eikä joku huomauttaisi että hei, etkös sä ole lopettanut. Ei näin mun mielestä.

-Cactus-

Edit: Derbylle: rehellisyys maan perii, mutta olen samaa mieltä kanssasi tuosta asiasta, milläs todistat.
Vanha 05.01.2006, 19:09   #319
Sid

Suosikkijoukkue: Tappara & Maple Leafs sekä Lajinsa Viimeiset ry.
Lainaus:
Derby kirjoitti:
Miten sitä kaveriakin sitten valvoo että onko polttamatta? 24h päivässäkö pitäisi roikkua persiissä kiinni?
En tiedä sinusta tai kaveripiiristäsi, mutta itse en ymmärrä, miksi aikuisen ihmisen pitäisi tuollaisessa asiassa kaverille valehdella. Jos on polttanut, niin sitten on polttanut, ryssittyä asiaa ei salaamalla korjata. Vaikeampaa lopettamisen epäonnistuminen on itselle myöntää kuin kaverille.

"kun vielä napsautin radion päälle ja kuuntelin merisään niin jotenkin mieli ja ruumis rauhoittuivat, mikä kumma siinäkin oli, merisäässä, että aina se jotenkin rauhoitti, tunsi olevansa maailman kanssa sinut, niinkuin tässä nyt ikinä olisi mitään kosketusta merenkulkuun ollut."
Sid on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 16.03.2010, 03:06   #320
Juzsi

Suosikkijoukkue: Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Nostetaanpas tätä ketjua ylös. Äsken tuli poltettua viimenen tupakki. Saa nähdä kauan lakko kestää : )
Vanha 16.03.2010, 19:11   #321
Uleåborgir

Suosikkijoukkue: Kärpät, Kekkonen, Väyrynen, Sympathy For The Devil
Lainaus:
Juzsi kirjoitti: Näytä viesti
Nostetaanpas tätä ketjua ylös. Äsken tuli poltettua viimenen tupakki. Saa nähdä kauan lakko kestää : )
Jos olet noin epävarma, niin kirjoita mieluummin viimeisin tupakki.

Minä poltan Tobak "ah" Kiltaa. Sätkämiehiä siis. Paperit ovat ruåttalaisia ja Ventit pitkiä. Mikäli ihmistupakkiin ryhdyn, on valintani punainen Smart. Vihreästä en välitä, mutta se on toisinaan piristävä vaihtelu.
Vanha 16.03.2010, 19:22   #322
Laitapuolen Hyökkääjä

Suosikkijoukkue: Ässät
Toinen sätkämies ilmoittautuu. Kultasta Bonusta tulee pössyteltyä. Mikäli laatutupakkaan sorrun, niin ei sillä merkillä väliä ole. Samalta paskalta se ainakin kännissä maustuu (lähinnä ryyppyreissuille tulee askeja ostettua, harvemmin selvin päin). Lopettaa pitäisi, mutta en ole edes kokeillut, kun ei ole ollut mitään suurta motivaatiota lähteä itseään kiduttamaan ja tiedän että ilman sitä motivaatioita siitä ei mitään tule. Kymmenisen vuotta on tullut pilattua keuhkoja ja viimeistään oman mukulan syntymän aikoihin olisi tarkoitus lopullisesti tumpata.
Vanha 16.03.2010, 20:13   #323
Miksu00

Suosikkijoukkue: TPS
Lainaus:
Juzsi kirjoitti: Näytä viesti
Onnea yritykseen. Itse olen onnistunut lakossa/lopettamisessa aika hyvin. 3 tupakkaa olen polttanut viimeisen 6 viikon aikana. Reilut 14-vuotta tuli tupakoitua, joten kyllähän sitä siinä olikin jo.
Vanha 16.03.2010, 21:24   #324
Datsun

Suosikkijoukkue: Lukko, Toronto, Saksa
Mä polttelen lähestulkoon pelkästään viihteellä. Ostan yleensä aina mustan Sweets-rasian, mukava peltikantinen kymmensikarinen boksi. Filtterit. Maksaa jotain vähän reilut 5 euroa. Joskus ostan myös Hofnar Aroman, ilman filtteriä.

Jos pitää jostain syystä ostaa röökiä niin se on Camelia sitten silloin.
Datsun on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 16.03.2010, 22:00   #325
Kaberle

Suosikkijoukkue: Pelicans, Maple Leafs
Puolisen vuotta tullut nyt sauhuteltua (ikää 18), viihteellä polttamisesta se kesälomilla lähti ja siinä sitten loman loputtua tullut pössyteltyä selvänäkin aski pariin-kolmeen päivään (riippuen mitä tekee). Duunipäivinä tuota menee kyllä huomattavasti enemmän kuin vapaalla (pl. baarireissut yms) eli vähän toistakymmentä, himassa kun vaan on niin selviää hyvinkin jollain 5:llä päivässä...

Ensin tuli polteltua muutama kuukausi punaista L&M:ää/Chesterfieldiä, nykyään lähinnä vain sinistä Chesterfieldiä. Periaatteessa kannattaisi kyllä varmaan kaivaa jostain motivaatiota ja koittaa lopettaa vielä kun se luultavasti kohtuu helposti kävisi. Ongelmaksi muodostuisi varmaan lähinnä nämä baari-illat ja muut ryyppyreissut, joita nyt riittää oikeastaan joka viikonloppu ja lomalla useamminkin. Silloin tulee kuitenkin poltettua niin koita siinä sitten lopettaa.
Kaberle on offline-tilassa   Vastaa lainauksen kanssa
Vastaa viestiin

Takaisin   Jatkoajan keskustelupalsta > Vapaa keskustelu > Vapaa keskustelu > Kierrätyskeskus

Ketjun työkalut
Näyttövalinnat

Kaikki ajat ovat aikavyöhykkeen GMT +3 aikaa. Kello on nyt 16:43.