Päässä soi...

  • 24 854
  • 240

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Aika vaihtaa kokemuksia biiseistä, jotka jäävät päähän soimaan.

Mistä pirusta moinen ilmiö johtuu? Miksi joku biisi jää päähän junnaamaan? Miksi "soiva" pätkä on vain noin 15 sekuntia pitkä? Miksi biisin kuuluminen pään sisällä loppuu sitten, kun sen on kokonaan kuunnellut? Ja tärkein kysymys, MIKSI PÄÄSSÄ SOIVA BIISI ON AINA JOKO ÄÄRIMMÄISEN TYPERÄ TAI SITÄ EI OLE OIKEASTI KUULLUT VUOSIIN?

Anyway, tämän päivän teema oli Beats and Stylesin "Two white monkeys"
We keep on comin' up
we're full of stamina
it burns like a fire
music takes you higher...


Muilla kokemuksia samasta ilmiöstä?
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Näitä ilmiöitä sattuu tapahtumaan todella usein allekirjoittaneelle. Yleensä soi päässä biisi jonka on kuullut radiosta/kaverin "laulamana". Joten valikoima voi olla heavysta humppaan.

Tämänpäivän aikana päässä on soinut Apulannan uusimpia biisejä Pahempi Toistaan.

Todella hyvä biisi niinkuin koko Apulannan tuotanto allekirjoittaneen mielestäni.

-Stouni-
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: Päässä soi...

Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja

Annie - Heartbeat

Sama. Soi tuossa pari päivää sitten päässäni koko päivän. Se Annie on muuten aika suloinen zöpözuikkeli. Saa soida minun päässäni anytime, vaikka biisit onkin mitä on.

Muista repeatille jumittaneista biiseistä tulee mieleen se jonkun muijan laulama "I don't know what it is, that makes me feel like this. I don't know who you are, but you must be some kind of superstar..."

Kyllä ne Max Martinit ja kumppanit osaa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Mä lyön toistaiseksi kaikki! ; )

Jane: Perhonen

Eikä lähe niin vaan päästä, peekele!
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers
Tohtorin päässä soi alituseen se Jorma "Jope" Ruonansuun biisi, jossa se meidän isi synnyttää. Siinä myös jännitetään osaako se hengittää niinku pittää. Tämä taideteos ajautui mielen syövereihin tässä taannoin kakkosen Jopet-show:sta.
 

NHL

Jäsen
Viestin lähetti tri Pipifiltteri
Tohtorin päässä soi alituseen se Jorma "Jope" Ruonansuun biisi, jossa se meidän isi synnyttää. Siinä myös jännitetään osaako se hengittää niinku pittää. Tämä taideteos ajautui mielen syövereihin tässä taannoin kakkosen Jopet-show:sta.

Itelle sama ilmiö "aatteleppa ite" - biisistä. Onko se edes biisin nimi? Jope on muuten aika kova räppärikin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Meikällä on soinut vuosien ajan (tosin ei koko ajan) Nestori Miikkulainen norppineen päässä, ja toisena vaihtoehtona on Ison omenan mainostunnari.
Kiitti vitusti, alko samantien soimaan. Ei ollutkaan pariin kuukauteen soinut.

...Saimaan saaressa pikkuinen torppa, istuu portailla nestori Miikkulainen. Huuliharppuaan soitaa ja norppa, syöksyy pinnalle pärskähtäen...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti ptk
...Saimaan saaressa pikkuinen torppa, istuu portailla nestori Miikkulainen. Huuliharppuaan soitaa ja norppa, syöksyy pinnalle pärskähtäen...
Mulla on usein soinut sama biisi päässä, jostain kumman syystä. Jännää etten mä ole ainoa, heh. Monesti oon yksikseni tuota lauleskellutkin. Telkustahan tuo tuli vähän aikaa sitten Vesku Loirin esittämänä.

Viime aikoina on päässä soinut aika paljon myös vanhat ccr.n biisit, johtuu varmaan siitä kun vasta oli Fogertyn konsertti, ja varsinkin aikaisemmin oon ollut kova fani. Tuon keikan jälkeen mulla on ollut vähän korvat kipeät, ja tavallaan "vinkunut". Se on tosi tylsää, melkeimpä inhottavampaa kuin hammas-särky. Toivottavasti tuo ei ole vakavaa.
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti smasa
Miksi "soiva" pätkä on vain noin 15 sekuntia pitkä?
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Jotenkin ymmärrän sen, että aivoissa tapahtuu jonkinlainen "linkkaus", kun joku biisi pomppaa päähän: ko. kappale yhdistyy sillä hetkellä mielessä olevaan asiaan alitajuisella tasolla.

Mutta miksi hemmetissä se biisinpätkä on sitten juuri tuollaisen suunnilleen 15 sekunnin mittainen? Sille en kyllä ole koskaan keksinyt mitään selitystä.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Otsikon aihe on muuten järjettömän ärsyttävä. Usein kun päässä soiva biisi ei ole ihan sitä ominta musiikkimakua. Taannoin ajauduin lähes hermoromahduksen partaalle, kun TikTakin "Heilutaan" jäi soimaan repeatilla ajukoppaan.

Nyt muuten päässä soi Kylie Minoguen alkuaikojen levytys "Locomotion".
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsehän olen melkoisen patologinen päässä soittelija. Tietyssä mielentilassa melkein mikä tahansa mielleyhtymä saa aikaan jonkun rallatuksen. Onneksi edes vaihtuvat usein. Viime aikojen itsepintainen ykkönen on jostain sairaasta syystä ollut smurffihii-smurffihaa-smurffihohhoo.

Ai niin, klassikko-osastolta...kertaheitolla hei Itäkeskukseen!
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viestin lähetti kopo
"Jos kaikki laulut onkin jo tehty.." Prkl!

Sama vika, syynä työpaikan radio. Vittu, ei Sanin tarvitse huolehtia missään...näin turhaa, seniiliä paskaa harva muu osaa tehdä ja kroppakin on timmissä kunnossa. Hyvät munkit!
 

ace

Jäsen
Ei mitään uutta soi. Chainsaw Charlie aina vaan...
" I'm a president of a showbiz, my name is Charlie,
I'm cocksuckin asshole, that what they call me..."
 

Miguel

Jäsen
Yleensä päässä soiva biisi vaihtuu päivittäin ja kappaleesta jää tosiaan kovalevylle vain lyhyt pätkä. Männä viikolla ei. Varmaan ainakin kolmena eri päivänä sama biisi - useammasta eri kohdasta - kolkutteli tajunnassa tuntikausia. Onneksi tämän poikkeuksellisen häirinnän takana oli mitä mainioin biisi, nimittäin YUP:n Murhaaja soittaa pasuunaa.

Tänään aamulla biisi ei ollut sama, joskin loistokappale silti: CMX - Ei tästä maailmasta. Se kuitenkin pyyhkiytyi pois, kun laitoin ihan oikeaan soittimeen muuta musiikkia.

Ja nyt haluan lopettaa ajattelun ennen kuin joku... no, en mieti esimerkkejä itseäni tai teitä piinatakseni.
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Juu, no meikäläisellä nyt " soi päässä " aina vähän muutenkin... ;-) Mutta varsinainen biisimagneetti olen aina ollut. Ja minullakin yleensä nuo biisit ovat lähes aina jotain hirvittävää. Joko olen ne jostakin kuullut hiljakkoin tai sitten soivat päässä ihan muuten vaan. Nyt tässä viimeksi päässäni on pyörinyt Jaakko Tepon: Pam,pam,pam,pam Pamela ! Aivan kauheaa... ! :-) Mutta ONNEKSI sain sen pois pääkopastani ja sen sijaan nyt on päässäni pyörinyt ja olen laulaa jollotellut Ozzy Osbournen kappaletta Aimee. Se sentään on tietysti minusta AIVAN MAHTAVA ! Eli käännös parempaan tässä päässä-soimis-asiassa on todellakin tapahtunut ! :-)
 

MrDo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viimeisin: Mc Koppa, koppakuoriainen... Repeatilla. Armoa...

Muita top 10:ssä: Lumienkeleitä ja Kumimies. Onneksi sentään vaihtuvuus on suurta. Nimenomaan 15 s. pätkiä tai alle soi päässä.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Kummelien "possu ja kärpänen". Älkää herran tähden kysykö miksi? Itsekin olen asiasta melko ymmälläni.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Chemical Brothersin Galvanize. Oikeinkirjoituksesta en sitten tiedä.

Armeijassa ollessani soi Robocopin tunnari melkein puolivuotta päässä. Loppui, kun tilasin kyseisen biisin kännykän soittoääneksi.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Torsti
Chemical Brothersin Galvanize. Oikeinkirjoituksesta en sitten tiedä.


Sama.

Myös Maroon 5:n This love soi jostain syystä päässä silloin tällöin.
 

Rocco

Jäsen
Kaksi biisiä jää useinmiten soimaan päähän... Joku voi näistä kenties arvata missä olen töissä.

Dido: White Flag (hyvä biisi, ei haittaa)
Anna Eriksson: Kun katsoin minuun. (Kamala biisi)

Varsinkin tuosta Erikssonin kamalasta biisistä jää päähän tuo kamala kertosäe... "Kun katsoit min-u-u-u-u-un!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös